Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 80 van 80 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    ik ben zelf nog nooit in een Vue bioscoop geweest, enkele jaren terug gingen wij vaker naar Pathe eindhoven Imax, sinds Pathe arnhem geopend is, gaan we naar arnhem.
    Ik ben erg onder de indruk van de Imax zaal qua beeld en geluid en ook de 2 dolby atmos zalen klinken mijns inziens ook heel mooi.

    Ik heb echter hier op het forum en ook bijvoorbeeld op filmtotaal al vaker gelezen dat Vue bioscopen een veel beter geluid hebben.Aangezien Pathe het volgende heeft aangekondigd:
    voor het einde van 2017 wordt in pathe De Kuip en pathe De Munt een dolby cinema zaal geopend.Op termijn volgen 4DX zalen , een derde Dolby cinema zaal , een zevende Imax bioscoop en vijf Imax zalen krijgen het Imax immersive soundsysteem.

    Op de pathe site had ik bij dit onderwerp van de Dolby cinema toen aangekaart waarom er blijkbaar in Imax eindhoven en ook in Imax Arnhem het geluid gedownsized wordt: zie hier een paar comments .
    "IMAX, never compromise mmmmm waarom heb ik toch altijd het idee dat ik de subwoofers mis, in Atmos klinkt het vele malen beter. Ik heb dit veelvuldig gemeld maar het schijnt dat er in Arnhem veel mensen klagen over"

    Dat zeuren over het geluid is al heel lang, heel veel vroeger lol service teamer geweest bij Eurocinema (nu Vue) ook toen klaagde men. Zaal 2 werden veel films in DTS gedraaid. Zaal 5 en 8 met Atmos klinken zeer goed en merk daar meer de woofers. Explosie voel je daar maar dat mis ik in de IMAX zaal. Dit klopt niet
    "Zelfde film gekeken in beide zalen en blijf de Atmos zaal veel beter vinden, ondanks dat de IMAX in Arnhem het immersive geluid nu heeft. (Deze imax heeft het nieuwste geluid als ik de trailer hoor)
    Het geluid is wel goed maar mis het laag bij explosies en ander geweld. Wanneer ik erna vraag kunnen ze dit niet aanpassen want het systeem doet alles automatisch en men heeft het naar beneden bijgesteld ivm zeikers die klagen althans dit is wat verschillende medewerkers beweren. Maar kan het wel geloven."

    Er stond ook een reaktie van iemand, ik kon niet zien of deze van een pathe medewerker is:

    " Het geluid hier in de IMAX was regelmatig boven de 110dB, genoeg om mensen ‘discodoof’ te maken. oftwel een gehoorbeschadiging op te laten lopen.
    Na metingen en geklaag inderdaad is dit naar beneden afgesteld… "


    Zijn er misschien forum leden die weten wat geluidsniveau is wat eigenlijk de wettelijke norm is waaraan bioscoop zalen moeten voldoen?
    met name qua decibel niveau?



  2. #77

    Standaard

    Voor zover ik weet zijn er geen wettelijke normen voor de geluidssterktes in bioscopen en als die er wel zijn, is het moeilijk te controleren of ze zich daar aan houden. Waarom het moeilijk te controleren is heeft te maken met de plaatsen van de luidsprekers,de bezoekers en hoeveel er in de zaal aanwezig zijn en de Dialoog-Normalisatie van een soundtrack.

    Om te controleren wat de akoestische invloed van de bezoekers is, zou er voor het begin van iedere film een meting gedaan moeten worden door bvb een roze ruis de zaal in te sturen. Ik denk dat heel veel bezoeker daar niet blij mee zullen zijn.

    Wat de juiste geluidssterkte is bij een voorstelling is daarom moeilijk te bepalen en daardoor zal iedere bioscoop een eigen norm hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #78

    Standaard

    Weet iemand of de IMAX in Rotterdam (tijdelijk) is gesloten? Ik zie helemaal geen voorstellingen op de site van Pathé.

    UPDATE Antwoord is ja:

    De IMAX-zaal in Pathé Schouwburgplein wordt momenteel verbouwd, zodat je IMAX hier binnenkort nog beter kan beleven. Tijdens de verbouwing verwijzen we je door naar Pathé Spuimarkt in Den Haag voor IMAX-films. Excuus voor de eventuele overlast.
    Laatst aangepast door tmvde : 15-09-2017 om 10:08

  4. #79

    Standaard

    Ik ben fervent VUE Dolby Cinema bezoeker, zowel in VUE Hilversum als Eindhoven meerdere malen geweest. Dit nadat ik bij Pathé IMAX (Rotterdam Schouwburgplein) meerdere keren een geluidsbeleving heb ondergaan die letterlijk niet prettig was. Ik vind tot nu toe Dolby Cinema het fijnste en rijd zonder twijfel van Den Haag naar Eindhoven om een film te zien. Ja Hilversum is dichterbij, maar hier voel ik weinig tot geen bas op dezelfde plek in de zaal als Eindhoven (6de rij van het scherm in het midden). Zijn er anderen die dit gemis aan bas ook ervaren? Volgende week Pathé weer een kans geven met achter elkaar twee maal The Last Jedi eerst 4DX en dan de Pathé variant van Dolby Cinema. Ik ben benieuwd en laat het jullie weten!

  5. #80

    Standaard

    Ik heb nu The Last Jedi gezien in zowel de nieuwe Dolby Cinema zaal van Pathé de Kuip als de Atmos zaal van Vue Vlaardingen. Hoewel ik de Dolby Cinema zaal wel een behoorlijke vooruitgang vond vergeleken bij wat ik eerder heb meegemaakt bij Pathé, heeft het toch nog steeds niet de lekkere "oempf' qua bas en lage subfrequenties die ik bij Vue Vlaardingen wél ervaren heb. Daar voel je bas die letterlijk je stoel laat trillen. De subs staan daar ook op de grond en dat zal ongetwijfeld lekker meehelpen...

    4DX zal ik wel een keertje gaan ervaren maar vind ik persoonlijk de meest oninteressante toevoeging... Heb één keer D-Box geprobeerd bij een Thor-film, en ik vind het eerder afleiden....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •