Pagina 46 van 46 EersteEerste ... 364243444546
De resultaten 1.126 tot 1.133 van 1133 worden weergegeven.
  1. #1126
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ook op mijn recente (5 jaar fabrieksgarantie), maar mijn oude Topicstarter tv doet het bij mijn vader nog perfect. Ik had zelf het Netflix logo iets te veel uren gegeven, maar naast dat is de kwaliteit na 7 jaar niet meer verergerd en doet het apparaat het nog steeds, inclusief 3D.

    Voor elke lading potentiële nadelen huist een Mount Everest aan voordelen. Verwachten dat tegenwoordig een huidige tv net zo lang meegaat als vroeger is sowieso utopie, welk type hardware je ook koopt. Ik vind het een beetje als vasthouden aan kleurpotloden, omdat stiften na verloop van tijd nu eenmaal opdrogen.

    Maar hé, dat is natuurlijk wel puur persoonlijk en geen overtuigingsrede...

    PS: neemt niet weg dat elke oled gaat 'inbranden', want de organische oleds verliezen kracht naar gelang ze gebruikt worden, welke trukendoos ze ook bedenken.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-03-2023 om 13:04
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #1127
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    https://www.rtings.com/tv/learn/long...update-3-month

    Test van alle OLED's. Zelfs het nieuwe QD-OLED komt er niet erg goed vanaf. Dusdanig dat ze de helderheid aan het terugschroeven zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #1128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mocht ik ooit een nieuwe TV moeten aanschaffen dan zal dat nog steeds geen OLED zijn, niet van LG, maar ook niet van Panasonic, Sony of Philips, hoe mooi het beeld in een (verduisterde) kamer ook mag zijn. De voordelen van deze techniek wegen voor mij nog steeds niet op tegen de (mogelijke) nadelen: nagloeien van beelden, kans op inbranden, kleuren die in de loop van de tijd vervagen, een nog steeds lagere helderheid dan LED-schermen, 'black crush', matige coating tegen reflecties, om een paar te noemen).
    Dat zijn echt redenen die 10 jaar geleden misschien een soort van opgingen maar al tig generaties geleden opgelost zijn. Valt me een beetje tegen dat zelfs liefhebbers nog denken dat dit waar is omdat ze dat ergens hebben horen roepen.

    Heb 5 jaar lang een oled gehad en nu 2 jaar ondertussen mijn 2e. Totaal geen last van inbranden gehad en gebruik hem voornamelijk voor youtube, PC (gaming) en console gaming. Hij staat ook geeneens volledig helder omdat het anders te fel is. Nagloeien? Is geen plasma hoor.

    Mijn buren hadden een gloednieuwe 8K Qled, top of the line van Samsung. Ik ging hem instellen en wist meteen weer waarom ik zelf geen qled hoef. De oled heeft veel mooiere kleuren en beelden zijn een stuk vloeiender ook.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #1129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Dat zijn echt redenen die 10 jaar geleden misschien een soort van opgingen maar al tig generaties geleden opgelost zijn. Valt me een beetje tegen dat zelfs liefhebbers nog denken dat dit waar is omdat ze dat ergens hebben horen roepen.

    Heb 5 jaar lang een oled gehad en nu 2 jaar ondertussen mijn 2e. Totaal geen last van inbranden gehad en gebruik hem voornamelijk voor youtube, PC (gaming) en console gaming. Hij staat ook geeneens volledig helder omdat het anders te fel is. Nagloeien? Is geen plasma hoor.

    Mijn buren hadden een gloednieuwe 8K Qled, top of the line van Samsung. Ik ging hem instellen en wist meteen weer waarom ik zelf geen qled hoef. De oled heeft veel mooiere kleuren en beelden zijn een stuk vloeiender ook.
    Maar waarom dan na slechts drie jaar al weer een nieuwe OLED gekocht? En waarom horen we dan nog steeds verhalen over inbranden e.d. bij OLED? Als je, zoals ik, een LED-TV gewend bent, dan is OLED gewoon veel te donker en in gewone verlichte huiskamers niet de eerste keuze. Ik heb twee Samsung LED-TV's uit de wat duurdere series en ik ben daar nog steeds super tevreden mee. Zwart, zoals de balken bij een aspect ratio van 2.39:1 zijn ook echt zwart, en alleen bij een zeer donker beeld worden sommige delen dan wel niet zo zwart als bij een OLED, maar je ziet wel alle lichtschakeringen en details. En de kleuren en scherpte van mijn LED vind ik fenomenaal: zeer natuurlijk, met name ook de huidtinten. En over vloeiende bewegingsweergave heb ik niets te klagen. Wat wel minder is, is de wat beperkte kijkhoek, maar dat schijnt bij de recente topmodellen ook opgelost te zijn. Het is gewoon een probleemloze TV zonder technische mankementen, en dat na 8 jaar.
    Onlangs las ik dat Apple van plan is om in nieuwe iPads OLED-schermen te gaan gebruiken. Ik hoop echt dat ze dat onzalige plan weer laten varen. Ik heb een Apple Watch met een OLED-scherm en die heeft al last van nagloeien. In het donker ziet het er prima uit, maar zodra je naar buiten gaat en met name in de volle zon, is de cijferplaat nauwelijks nog te zien. Maar ja, dat is een bekend nadeel van OLED-techniek. Ik vertik het om thuis in een volledige donkere kamer naar de TV te kjiken omdat je dan het mooiste beeld krijgt. Dat vind ik zo armoedig. Mini-LED en met name Micro-LED zijn in mijn ogen veelbelovender als beeldtechniek dan OLED-schermen waaraan steeds maar van alles geknutseld wordt om deze helderder te maken. Je hoort het: ik ben geen fan van OLED, maar er zijn er genoeg - zoals jij - die een geheel andere mening toegedaan zijn. En dat mag.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #1130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar waarom dan na slechts drie jaar al weer een nieuwe OLED gekocht? En waarom horen we dan nog steeds verhalen over inbranden e.d. bij OLED? Als je, zoals ik, een LED-TV gewend bent, dan is OLED gewoon veel te donker en in gewone verlichte huiskamers niet de eerste keuze. Ik heb twee Samsung LED-TV's uit de wat duurdere series en ik ben daar nog steeds super tevreden mee. Zwart, zoals de balken bij een aspect ratio van 2.39:1 zijn ook echt zwart, en alleen bij een zeer donker beeld worden sommige delen dan wel niet zo zwart als bij een OLED, maar je ziet wel alle lichtschakeringen en details. En de kleuren en scherpte van mijn LED vind ik fenomenaal: zeer natuurlijk, met name ook de huidtinten. En over vloeiende bewegingsweergave heb ik niets te klagen. Wat wel minder is, is de wat beperkte kijkhoek, maar dat schijnt bij de recente topmodellen ook opgelost te zijn. Het is gewoon een probleemloze TV zonder technische mankementen, en dat na 8 jaar.
    Onlangs las ik dat Apple van plan is om in nieuwe iPads OLED-schermen te gaan gebruiken. Ik hoop echt dat ze dat onzalige plan weer laten varen. Ik heb een Apple Watch met een OLED-scherm en die heeft al last van nagloeien. In het donker ziet het er prima uit, maar zodra je naar buiten gaat en met name in de volle zon, is de cijferplaat nauwelijks nog te zien. Maar ja, dat is een bekend nadeel van OLED-techniek. Ik vertik het om thuis in een volledige donkere kamer naar de TV te kjiken omdat je dan het mooiste beeld krijgt. Dat vind ik zo armoedig. Mini-LED en met name Micro-LED zijn in mijn ogen veelbelovender als beeldtechniek dan OLED-schermen waaraan steeds maar van alles geknutseld wordt om deze helderder te maken. Je hoort het: ik ben geen fan van OLED, maar er zijn er genoeg - zoals jij - die een geheel andere mening toegedaan zijn. En dat mag.

    Ik heb de andere 5 jaar bijna gehad, de enige rede dat ik die verving, is omdat ik naar een ander huis ben gegaan waar de woonkamer breder is en ik dus van een 65inch naar een 77inch ging. Tevens wilde ik 120hz voor gamen op mijn PS5 en Xbox Series X. Was dus puur als upgrade voor nieuwe technieken.

    Zwart zijn ze in game mode niet omdat er dan bepaalde functies uitgaan en je een grijze waas krijgt. Anders heb je lag als je dit niet uitzet met gamen. Telefoons hebben overigens al jaren amoled schermen en totaal geen last van inbranden. begrijp die fobie niet. Heb totaal niet.

    Oled is veel kleurechter en een stuk vloeiender. En ja ook de dure LED toestellen hebben hier gewoon last van. Erger me kapot binnen 2 secs... De enige die beetje ok zijn dat zijn de Qled 9 series.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #1131
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij mij ook puur een luxe probleem. Ik ben inmiddels al 2 keer groter gegaan. Niet omdat het moest, maar omdat het kon. Je leeft maar 1 keer en ik werk er keihard voor. Corona gaf hier en daar ook wel een duwtje als je dan toch net iets vaker thuiszit... Wat mij betreft is het een investering waar ik heel blij van wordt.

    Maar hé, genieten doe je vooral met je eigen persoonlijke voorkeur en dat is gewoon verder prima toch..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #1132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Telefoons hebben overigens al jaren amoled schermen en totaal geen last van inbranden. begrijp die fobie niet. Heb totaal niet.
    Dat komt omdat je je telefoon niet voortdurend gebruikt, tenminste ik niet. Mijn iPhone heeft ook een OLED-scherm, maar dat gaat na 30 seconden inactiviteit gewoon uit. En bij mijn Apple Watch is dat nog veel korter. De Always On-functie heb ik uitgezet, want is nergens voor nodig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #1133
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het gaat bij inbranden nooit over hoe lang, maar hoe vaak een bepaalde kleur/oled wordt gebruikt/ verbruikt. Het maakt dus niet uit of hij een hele dag aan staat of 1000 x 30 seconden. Het kan hoogstens wat retentie geven, maar dat is tijdelijk en geen inbranden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 46 van 46 EersteEerste ... 364243444546

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •