Pagina 45 van 46 EersteEerste ... 35414243444546 LaatsteLaatste
De resultaten 1.101 tot 1.125 van 1133 worden weergegeven.
  1. #1101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Ok, bedankt voor het testen! Bij mij blijft die inderdaad ook op de normale beeldinstellingen staan. Dan ga ik er vanuit dat er iets bij Amazon zelf verkeerd is, aangezien de app op tv en PS4 HDR allebei niet weergeven.
    Hier getest met Apple TV, ook geen HDR-merldingt. Ook andere films. Maar de serie 7500 geeft wel HDR aan.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #1102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Misschien het verkeerde topic ervoor, maar omdat ik weet dat veel mensen deze televisie hier op het forum (nog) in bezit hebben wil ik graag het volgende vragen:

    hebben er meer mensen last van het feit dat de app op de tv van Amazon Prime geen HDR meer weergeeft? Ik heb het idee dat dat voorheen namelijk nog wel het geval was. Ik heb de laatste versie (opnieuw) geïnstalleerd, ook de tv een tijdje van stroom gehad en ook de app op de PlayStation 4 blijft gewoon SDR weergeven. Hoop dat iemand het zou kunnen testen, zodat ik weet waar ik verder moet zoeken. Bedankt alvast.
    Vorige week met Amazon prime contact opgenomen hierover. Ze zijn nog steeds niet terug op HDR vanwege Corona.......voor films. Wel voor eigen series, maar dat was steeds.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #1103
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat dit op oudere schermen ook nooit gaat komen. De 65E6V kan prima Atmos weergeven bij Netflix en Disney, maar dat blijft voorbehouden aan nieuwere schermen of wel hun apps.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #1104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Vorige week met Amazon prime contact opgenomen hierover. Ze zijn nog steeds niet terug op HDR vanwege Corona.......voor films. Wel voor eigen series, maar dat was steeds.
    Ik wil juist hun eigen serie The Man In The High Castle bekijken met HDR, maar die wil het ook niet doen. Hoop dat het het in ieder geval wel weer gaat doen op de E6. In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.

    Misschien dat ze HDR10+ gebruiken ipv HDR10 en dat dit niet ondersteunt wordt door de E6?? Als dat niet backwards compatible is dan....
    Laatst aangepast door korenjw : 19-08-2020 om 20:17

  5. #1105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Ik wil juist hun eigen serie The Man In The High Castle bekijken met HDR, maar die wil het ook niet doen. Hoop dat het het in ieder geval wel weer gaat doen op de E6. In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.

    Misschien dat ze HDR10+ gebruiken ipv HDR10 en dat dit niet ondersteunt wordt door de E6?? Als dat niet backwards compatible is dan....
    Ik kijk op de E6 via Apple TV 4K. Dat werkt wel . Maar alleen series voorlopig.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #1106

    Standaard

    Hoe zit t met jullie en Disney+?
    Maak er eigenlijk niet zo heel veel gebruik van maar van de week eens Artemis Fowl gekeken en vandaag met m'n jongste nichtje o.a. Frozen II.
    En bij alles had ik last van haperingen, stilstaande beelden, verstoringen.
    T kan een tijdje prima gaan maar zeker om t kwartier is t even mis en dan loopt ie daarna weer verder.
    Een aantal maanden geleden had ik dit ook met de eerste X-Men.
    Daarna o.a. The Mandalorian zonder enkel probleem kunnen kijken.
    Met Netflix en Youtube nooit problemen en ben bekabeld aangesloten.

    Iemand die dit herkent?

  7. #1107

    Standaard

    Vreemd, bij mij werkt de Disney+ app perfect op de E6. Misschien een enkele hapering bij het starten van een stream, maar verder perfect beeld (vaak Dolby Vision). Netflix werkt ook prime in 4k, Dolby Vision. Alleen Amazon Prime hier dus niet.

    Edit: vandaag wel weer HDR bij The Man In The High Castle en The Boys. Geen HDR nog bij The Expansie en de film Yesterday. Komt uiteindelijk vanzelf weer goed lijkt het.
    Laatst aangepast door korenjw : 20-08-2020 om 10:24

  8. #1108

    Standaard

    Heb m al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft

  9. #1109

    Standaard

    Hier getest en ook geen probleem.

  10. #1110

    Standaard

    Bedankt. Ga binnenkort maar eens contact met ze opnemen.
    Heb alles al geprobeerd. Ook een tijdje volledig de stroom eraf.
    Hij blijft om de 10 a 15 minuten even stilstaan. Soms met ronddraaiend wieltje in beeld.
    Heel vreemd want zoals ik al zei werken andere apps prima, ook op de hoogst mogelijke kwaliteit (dus aan internetverbinding ligt het zeker niet).

  11. #1111

    Standaard

    Amazon Prime werkt via de app op de E6 bij mij ook prima. Geluid ook goed. Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren? Voorzover je dat nog niet geprobeerd hebt.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  12. #1112

    Standaard

    Gisteravond hele avond zonder problemen kunnen kijken.
    Kan t niet volgen maar goed.
    Vanavond nog maar eens een filmpje opzetten en even afkloppen!

  13. #1113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dit zal wel het laatste OLED-scherm worden. Volgende wordt hopelijk een Microled. Alle voordelen en praktisch geen nadelen - als de prijs straks ook meewerkt.
    Ben bang, maar eigenlijk niet verbaast, dat we Microled voorlopig wel kunnen vergeten als "betaalbaar" alternatief.
    Deze video van Vincemt Teoh https://www.youtube.com/watch?v=g2eBansSScM maakt wel duidelijk wat de stand van zaken is op dit moment.

    Grappig ook dat het filmpje Uitleg geeft waarom Samsung de pers en het publiek door middel van linten zo op afstand hield van hun "The Wall" Microled.
    Zeker voor de komende 5 jaar ,maar waarschijnlijk 10 jaar of meer, kunnen we Microled voor thuis wel uit ons hoofd zetten. Er gaan al lang geruchten dat Samsung met een eigen Oled techniek bezig is en dat doen ze natuurlijk ook niet voor niets.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #1114
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, dat gaf ik min of meer ook in mijn artikel aan. Veel info haalde ik uit zijn (en stop the FOMO - Fear Of Missing Out ) filmpjes. Lage resolutie, losse panelen, death pixels en slechte yields. Erg informatief en beiden hebben veel kennis van zaken.
    Enige reden dat het wellicht toch wat sneller gaat is omdat in productielanden zoals Korea en China naarstig op zoek zijn naar een alternatief voor LCD. Wellicht daarom dat OLED nu langzaamaan ook door anderen wordt geproduceerd. TCL brengt namelijk al een goedkopere OLED. Vijf jaar gaan we niet halen, maar 10 jaar ontwikkelen gaan ze denk ik ook niet doen. Dan komt er vast wel een andere techniek. Ben benieuwd of Samsung ook verder gaat met hun eigen OLED met blauwe OLED's. Voor OLED is het in ieder geval goed nieuws. Dat schreeuwt om concurrentie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #1115

    Standaard

    Ik krijg van LG door dat ik geen verdere contact hoef te zoeken, maar dat er later een pop up op je scherm verschijnt dat je contact moet zoeken, en de monteur dan binnen een week langs kan komen.

  16. #1116
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat verhaal hoorde ik ook van een ander forumlid. Werd er bij jou ook gevraagd om erbij te vermelden of het scherm ingebrand was?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #1117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat verhaal hoorde ik ook van een ander forumlid. Werd er bij jou ook gevraagd om erbij te vermelden of het scherm ingebrand was?
    Nee, dat niet. En zoals ik eerder zei: onwetendheid is dit geval goed, anders ga ik er echt ook letten. En om sommige gerust te stellen, stond er ook nog dit in:
    Aangezien LG Electronics alleen niet ontvlambare materialen gebruikt die voldoen aan de internationale veiligheids regels voor commercieel verkochte televisies, is het zeer onwaarschijnlijk dat dit zal leiden tot brand of enige ongelukken.

  18. #1118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja, dat gaf ik min of meer ook in mijn artikel aan. Veel info haalde ik uit zijn (en stop the FOMO - Fear Of Missing Out ) filmpjes. Lage resolutie, losse panelen, death pixels en slechte yields. Erg informatief en beiden hebben veel kennis van zaken.
    Enige reden dat het wellicht toch wat sneller gaat is omdat in productielanden zoals Korea en China naarstig op zoek zijn naar een alternatief voor LCD. Wellicht daarom dat OLED nu langzaamaan ook door anderen wordt geproduceerd. TCL brengt namelijk al een goedkopere OLED. Vijf jaar gaan we niet halen, maar 10 jaar ontwikkelen gaan ze denk ik ook niet doen. Dan komt er vast wel een andere techniek. Ben benieuwd of Samsung ook verder gaat met hun eigen OLED met blauwe OLED's. Voor OLED is het in ieder geval goed nieuws. Dat schreeuwt om concurrentie.
    Het lijkt dat Samsung nu dichtbij komt om i.p.v. een LED backlight een Quantum Dot in de toekomst kan inzetten als zelf lichtgevende pixel.
    Lijkt op een variant tussen OLED en Micro LED
    https://news.samsung.com/global/sams...led-technology

    De tech race en concurrentie die je zoekt vind dus plaats...
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #1119

    Standaard

    Jullie hebben het o.a. over (de kans op) het inbranden van zenderlogo's e.d. Hoe zit dat bij het bekijken van films met zwarte balken boven en onder resp. links en rechts? De meeste speelfilms zijn namelijk niet in 1.78:1-formaat, dus je hebt bijna altijd zwarte balken in beeld. Blijven daarvan ook sporen achter, bijv. als je eerst een film in 2.39:1-formaat en daarna in 1.85:1-formaat bekijkt?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #1120

    Standaard

    Bij zwart wordt er niets weergegeven bij een OLED.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #1121
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In theorie verbruikt de rest van het scherm dan meer dan waar de zwarte balken worden weergegeven, waardoor verschil in intensiteit en helderheid mogelijk is. Maar ik heb nooit ergens gelezen dat dit is gebeurd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #1122

    Standaard

    Kreeg vandaag de melding dat de Apple TV+ app te downloaden is op mijn TV (55").

  23. #1123

    Standaard

    Artikel over de nieuwe LG Oled's. Hierin wordt ook aandacht over het inbranden van de schermen gegeven. https://techfi.nl/2023-lg-tv-introductie
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  24. #1124

    Standaard

    Mocht ik ooit een nieuwe TV moeten aanschaffen dan zal dat nog steeds geen OLED zijn, niet van LG, maar ook niet van Panasonic, Sony of Philips, hoe mooi het beeld in een (verduisterde) kamer ook mag zijn. De voordelen van deze techniek wegen voor mij nog steeds niet op tegen de (mogelijke) nadelen: nagloeien van beelden, kans op inbranden, kleuren die in de loop van de tijd vervagen, een nog steeds lagere helderheid dan LED-schermen, 'black crush', matige coating tegen reflecties, om een paar te noemen).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #1125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mocht ik ooit een nieuwe TV moeten aanschaffen dan zal dat nog steeds geen OLED zijn, niet van LG, maar ook niet van Panasonic, Sony of Philips, hoe mooi het beeld in een (verduisterde) kamer ook mag zijn. De voordelen van deze techniek wegen voor mij nog steeds niet op tegen de (mogelijke) nadelen: nagloeien van beelden, kans op inbranden, kleuren die in de loop van de tijd vervagen, een nog steeds lagere helderheid dan LED-schermen, 'black crush', matige coating tegen reflecties, om een paar te noemen).
    Bij mij brand er niks in, en ik heb schriftelijk 5 jaar garantie daar op
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 45 van 46 EersteEerste ... 35414243444546 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •