Pagina 25 van 46 EersteEerste ... 1521222324252627282935 ... LaatsteLaatste
De resultaten 601 tot 625 van 1133 worden weergegeven.
  1. #601

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb het ook veel hoger staan. Maar die aanpassing van +1 rood en +5 blauw vond ik wel interessant. Scherpte stond bij mij al op nul. Ik gebruik overigens alleen ISF-darkroom. Wel gamma op 2.4.

    Dat HDR 10-probleem vond ik wel opvallend.
    Het is gebleken dat de scherpte niet op 0 moet staan, want anders ga je ontscherpen dan de content daadwerkelijk is.

    zo moet het zijn



    zo ziet het bij iemand op de C6 uit met scherpte op 0


    Pas toen de scherpte omhoog ging zag je het overige details pas.
    Laatst aangepast door Filmlover : 01-07-2017 om 13:48

  2. #602

    Standaard

    midden van het scherm op ooghoogte
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  3. #603

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    midden van het scherm op ooghoogte
    Bedankt voor je feedback. Verder zou ik van andere graag willen weten hoe hun kijk positie is tegenover het scherm.

  4. #604

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmlover Bekijk bericht
    Bedankt voor je feedback. Verder zou ik van andere graag willen weten hoe hun kijk positie is tegenover het scherm.
    De mijne staat 35 cm hoog. Ik zit er iets van een 2,5m vandaan op dezelfde hoogte. Recht ervoor. Heb een redelijk brede zetel, en vanuit elke hoek ziet 3D er goed uit.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  5. #605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    De mijne staat 35 cm hoog. Ik zit er iets van een 2,5m vandaan op dezelfde hoogte. Recht ervoor. Heb een redelijk brede zetel, en vanuit elke hoek ziet 3D er goed uit.
    Hoe bedoel 35 cm hoog? Ik naam aan dat je TV niet 35 cm van de grond staat?

  6. #606

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmlover Bekijk bericht
    Hoe bedoel 35 cm hoog? Ik naam aan dat je TV niet 35 cm van de grond staat?
    Jawel hoor, dat bedoel ik.

  7. #607

    Standaard

    Sorry hoor, maar eigenlijk dat is een volkomen verkeerde kijkhoogte. De optimale positie is wanneer je ogen zich in een rechte lijn op 1/3 van de bovenkant van het TV-beeld bevinden, zodat je iets naar beneden moet kijken om het volledige beeld goed te kunnen zien. Want in wat voor houding kijk jij dan TV? Liggend? Ter vergelijking: mijn 55 inch TV staat op een kastje van 65 cm hoog.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar eigenlijk dat is een volkomen verkeerde kijkhoogte. De optimale positie is wanneer je ogen zich in een rechte lijn op 1/3 van de bovenkant van het TV-beeld bevinden, zodat je iets naar beneden moet kijken om het volledige beeld goed te kunnen zien. Want in wat voor houding kijk jij dan TV? Liggend? Ter vergelijking: mijn 55 inch TV staat op een kastje van 65 cm hoog.
    Waarom is dat verkeerd ? Zoals jij de "ideale kijkhoogte" beschrijft, zo kijk ik volgens mij ook naar mijn tv. Ik heb namelijk een zetel die evenhoog is als mijn tv meubel. Zie foto van mijn woonkamer. (ga die foto hier wel niet te lang laten staan.) Het is natuurlijk een keuze van me alles zo laag mogelijk te houden, ik vind dat lelijk een tv op zo'n hoge kast. Maar dan zitten we al in het vaarwater van inrichten... En ja ik lig meestal in mijn zetel. Wie zit er nu de hele tijd strak rechtop? Werkt prima voor mij en het scherm is zodanig groot dat ik niet naar beneden hoef te kijken vanop die afstand. Natuurlijk als je een zetel hebt die een hogere zithoogte heeft is die hoogte van 35 cm niet ideaal.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 04-07-2017 om 21:19

  9. #609

    Standaard

    Bij mij staat de TV van 65 inc op een kast van 68 CM hoog, als ik op de bank zit ongeveer 4 meter vandaan zit ik met mijn ogen in het midden van het beeld, maar dan neem ik aan dat er toch geen crosstalk gezien mag worden.

    Ook als ik met een hogere bureaustoel ga zitten zodat mijn ogen op 1/3 zit dan zie ik nog crosstalk.
    Laatst aangepast door Filmlover : 04-07-2017 om 11:27

  10. #610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    midden van het scherm op ooghoogte
    Ik ook.

  11. #611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmlover Bekijk bericht
    Bij mij staat de TV van 65 inc op een kast van 68 CM hoog, als ik op de bank zit ongeveer 4 meter vandaan zit ik met mijn ogen in het midden van het beeld, maar dan neem ik aan dat er toch geen crosstalk gezien mag worden.

    Ook als ik met een hogere bureaustoel ga zitten zodat mijn ogen op 1/3 zit dan zie ik nog crosstalk.
    Bij welke films en scene zie je crosstalk ? Ik wil dat heus wel eens testen.

    Ik zelf zie heel soms crosstalk enkel bij ondertitels (niet in het beeld zelf), daar blijft het bij.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  12. #612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Bij welke films en scene zie je crosstalk ? Ik wil dat heus wel eens testen.

    Ik zelf zie heel soms crosstalk enkel bij ondertitels (niet in het beeld zelf), daar blijft het bij.
    Veel titels zoals: Gods of Egypte begint al als de camera over het land gaat, rond 00:02:30 die bergen. Maar heel veel scenes daarvan,

    00:07:52 zie de obelisk



    Avatar. Zie arm van Dr. Grace Augustine



    Despicable Me 2


    Bij mij is dat iedere keer op dezelfde plaats, meestal achtergrond. Als je deze https://drive.google.com/file/d/0B-V...E4TGlxT2s/view crosstalk video test uitvoert, (van tweakers) kan je zien waar je crosstalk zit.

    Bij mij hier op deze plek, dat geeft de test aan.

    :

    Onderin heb ik nooit geen crosstalk met ondertitels of wat dan ook, wel soms als de ondertitels boven in het beeld verschijnen.
    Iedere paneel is anders, het kan zijn dat je met de videotest je crosstalk gebied onderin het beeld zit. Het is met een bepaalde 3D diepte.

    Maar ik krijg deze week een andere paneel, hopelijk dat het dan is opgelost, maar het kan ook zijn dat het erger is (is niet te hopen)
    Laatst aangepast door Filmlover : 04-07-2017 om 14:55

  13. #613

    Standaard

    Met Ice Age - Christmas Special al meteen het logo:

  14. #614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmlover Bekijk bericht
    Met Ice Age - Christmas Special al meteen het logo:
    Als deze foto's door 1 kant van de 3D bril zijn genomen dan is er denk ik inderdaad iets mis met je scherm. Ik had hetzelfde probleem bij een andere LED tv van LG. (al was het volledige scherm slecht) Waarschijnlijk zal het probleem opgelost zijn met een nieuw scherm. Maar het fox logo ziet er inderdaad niet goed uit. Als je een foto zou nemen door 1 kant van de 3D bril zou je het andere beeld niet meer mogen zien.

    Gods of Egypt is trouwens een slechte 3D versie. Is een conversie + het beeld is ingezoomd.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  15. #615

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Als deze foto's door 1 kant van de 3D bril zijn genomen dan is er denk ik inderdaad iets mis met je scherm. Ik had hetzelfde probleem bij een andere LED tv van LG. (al was het volledige scherm slecht) Waarschijnlijk zal het probleem opgelost zijn met een nieuw scherm. Maar het fox logo ziet er inderdaad niet goed uit. Als je een foto zou nemen door 1 kant van de 3D bril zou je het andere beeld niet meer mogen zien.

    Gods of Egypt is trouwens een slechte 3D versie. Is een conversie + het beeld is ingezoomd.
    Klopt. Maar als ik ga staan is de crosstalk boven weg. Ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze last van crosstalk hadden. Daarom knijp ik hem wel, dat ik weer een paneel krijg met problemen.

  16. #616

    Standaard

    ik had dat ook, ik heb mijn tv 15cm naar beneden gehangen, nergens meer last van
    daarom ook ooghoogt in het midden van het scherm

    heb je het ook als je zelf iets omhoog gaat zitten
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  17. #617

    Standaard

    Ik ga niet eens kijken of ik het heb. Ik heb er nu geen last van, maar stel dat ik het met dat bestandje ga testen en er komt iets uit...dan kun je het niet 'ont'zien .

  18. #618

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    ik had dat ook, ik heb mijn tv 15cm naar beneden gehangen, nergens meer last van
    daarom ook ooghoogt in het midden van het scherm

    heb je het ook als je zelf iets omhoog gaat zitten
    Jep, zelfs als ik op de hoogste stand van mijn bureaustoel ga zitten (51 cm hoog) dan nog steeds crosstalk. Alleen als ik op de bank leuning ga zitten (64 cm hoog) dan is het weg. (dan is het niet fijn kijken) Maar dat is van de gekke om zo 3D te gaan bekijken.
    Voor mijn vriendin (een kop kleiner dan mij) zou het dan nog een probleem zijn. Sommige mensen hebben boven en onder crosstalk met de E6V en kunnen helemaal geen positie vinden zonder crosstalk 3d te bekijken.

    Het is wel pech hebben, nu krijg ik dan mijn 3e paneel. De eerste paneel was helemaal kapot. De 2e huidige crosstalk, banding, vignitting, en een pixel dat steeds fel knippert met Dolby Vision. En de 3e is afwachten.
    Laatst aangepast door Filmlover : 04-07-2017 om 18:37

  19. #619

    Standaard

    Ja dat is klotte en hoort natuurlijk niet

    maar heb wel gemekrt dat met 3D het best optimaal moet staan
    hoe staat je 3D stand automatisch

    krijg je het handmatig niet een beetje beter dan

    dit is mijn 2de scherm , mijn eerste 65e6 had een flinke fout rechtsonder in
    deze 2de is tot nog toe perfect
    ook beter met 3d dan de vorige, daar had ik ook last van het crosstalk
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  20. #620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Ja dat is klotte en hoort natuurlijk niet

    maar heb wel gemekrt dat met 3D het best optimaal moet staan
    hoe staat je 3D stand automatisch

    krijg je het handmatig niet een beetje beter dan

    dit is mijn 2de scherm , mijn eerste 65e6 had een flinke fout rechtsonder in
    deze 2de is tot nog toe perfect
    ook beter met 3d dan de vorige, daar had ik ook last van het crosstalk
    Die fout met de flikkerende pixel zat bij mij ook rechts onderin, misschien heb ik wel jou paneel ontvangen

    Maar heb alles geprobeerd, als ik de 3d settings ging aanpassen, dan klopte het naderhand ook weer niet op dezelfde plaats bovenin het midden.
    Voorbeeld: Scene 1 heeft de eerste minuten crosstalk, daarna enkele minuten weer niet. Pas ik de 3D aan dan is de volgorde met crosstalk andersom.
    Het staat niet op automatisch maar op handmatig, fabrieksinstelling.

  21. #621

    Standaard

    Bij mij was het geen flikkerende pixel,maar een soort van zwarte inktvlek aande rand rechtsonderin.
    werd door lg niet moeilijk om gedaan,en meteen omgeruild.

    Maar je krijgt dus voor de 2 x een nieuw scherm, hoop voor je dat 3 x maal echt scheepsrecht is
    want elke keer in en uitpakken is geen fun, wat zitten die krengen goed verpakt zeg
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  22. #622

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Bij mij was het geen flikkerende pixel,maar een soort van zwarte inktvlek aande rand rechtsonderin.
    werd door lg niet moeilijk om gedaan,en meteen omgeruild.

    Maar je krijgt dus voor de 2 x een nieuw scherm, hoop voor je dat 3 x maal echt scheepsrecht is
    want elke keer in en uitpakken is geen fun, wat zitten die krengen goed verpakt zeg
    Dat hoef ik niet te doen, dat heeft de monteur nog steeds gedaan. Ik krijg nu voor de 3e keer een nieuw scherm.

  23. #623

    Standaard

    Heb de mijne nu meer dan 1 jaar en nog geen problemen mee gehad.
    luxe problemen wel vooral omdat 3D zo goed is.
    weet nu ook niet of ik king skull island op 3D of uhd moet aanschaffen.

  24. #624

    Standaard

    Heb hem op uhd besteld, maar van de week in 3d gekeken.

    weer een pareltje op 3d gebied.

    beetje moeilijk soms 3d,uhd. 3 d. Uhd,, ik weet het soms niet
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #625

    Standaard

    3D was een pareltje dan ga ik hiervoor als de atmostrack er ook opstaat.
    ik had trouwens ook meer van uhd voorgesteld maar valt mij behoorlijk tegen.
    al de oude films die ze nu gaan uitbrengen op uhd ga ik ook niet meer dubbeldippen verschil met bluray vind ik te klein

Pagina 25 van 46 EersteEerste ... 1521222324252627282935 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •