Pagina 33 van 46 EersteEerste ... 2329303132333435363743 ... LaatsteLaatste
De resultaten 801 tot 825 van 1133 worden weergegeven.
  1. #801

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Door wie laat je hem kalibreren? Ik wil dit zelf ook laten doen namelijk. Een must lijkt me voor een televisie in deze prijsklasse. En ook omdat ik het uiterste eruit wil halen en het beeld gewoon perfect moet zijn.
    Dezelfde man als in de link die eerder postte. Ik heb natuurlijk eerst veel info ingewonnen, en hij komt goed uit bus .

  2. #802

    Standaard

    Ah ja, die had ik ook al gevonden. Redelijk prijzen dus denk dat hij het wel gaat worden.Benieuwd wat er bij jou uit gaat komen.

  3. #803

    Standaard

    Heb zijn site even doorgelezen en ga ook een afspraak maken.
    ben het geklooi zat we denken dat we alles weten en ondertussen klopt er geen bal van.
    op deze tv denk ik dat ik behoorlijk winst ga maken met calibratie en dat is het mij zeker waard.

  4. #804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Daar verbaas ik me ook voortdurend over. In tal van reviews van (gecalibreerde) televisies kom ik keer op keer warm2 als zijnde de beste kleurinstelling tegen. Onbegrijpelijk. Wit is dan geen wit meer, maar gelig, en niet zo'n beetje ooit. Ik kies ook altijd voor standaard (of normaal, dat verschilt per merk), dat geeft de meest natuurlijke kleurweergave.
    Precies Marcel. En dan niet eens op 'warm1' maar meteen ook 'gloeiend heet', zeg maar WItte ondertitels zijn vervolgens een soort oranje, bijna. Fijn dat het uit kan, maar idd onbegrijpelijk dat dit een default instelling is....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  5. #805

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Precies Marcel. En dan niet eens op 'warm1' maar meteen ook 'gloeiend heet', zeg maar WItte ondertitels zijn vervolgens een soort oranje, bijna. Fijn dat het uit kan, maar idd onbegrijpelijk dat dit een default instelling is....
    Ik weet niet wat er dan met jullie ogen of met jullie panel aan de hand is (no offence), maar warm 2 is zelfs nog te koel... Eerder te blauw dan te geel in mijn ogen. Maar goed, laten kalibreren is echt het beste. Kost een paar honderd, maar dan is het echt goed.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #806

    Standaard

    Mijn oled is gecalibreerd en als ik een grayscale ramp opzet
    en ik switch van kleurtemperatuur van warm 2 naar 1 dan word grijs veel blauwer
    dus warm 2 is de goede stand daarop worden ze ook gecalibreerd

    zelf krijg je de 20 point grayscale nooit goed zonder meter
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik weet niet wat er dan met jullie ogen of met jullie panel aan de hand is (no offence), maar warm 2 is zelfs nog te koel... Eerder te blauw dan te geel in mijn ogen. Maar goed, laten kalibreren is echt het beste. Kost een paar honderd, maar dan is het echt goed.
    Dat verbaast me werkelijk Marcel. En - no offence taken - ik heb niet idee dat met mijn panel noch met mijn ogen iets aan de hand is. Maar zodra ik warm2 inschakel is er nergens meer wit te vinden en is alles veel te gelig. Of op z'n best 'gebroken wit' zoals iemand anders het noemde.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #808

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    dus warm 2 is de goede stand daarop worden ze ook gecalibreerd
    Bedoel je dan ook voor HDR en/of Dolby Vision?
    Dan moet er wel aardig wat gecalibreerd worden om die gele tint weg te werken!
    Het zal je werk maar wezen....

    Bij DV ben ik van die Warm2 overgestapt naar Warm1, misschien ga ik zelfs nog wel naar normaal toe.
    Want daar was idd wit op z'n zachtst gezegd gebroken wit.
    Dan baseer ik me wel op t misschien toch wel gebrekkige Netflix aanbod. Want zoals bekend ondersteunt de Sony X800 helaas nog geen DV.

    Bij normaal vond ik de standaard ISF standen ook al te gelig en ben toen begonnen met t in mijn ogen optimaliseren van de Eco stand.
    Daar heb je al die extra opties niet en moet zeggen mis ze ook niet. Heb daar nu een prima beeldje.

  9. #809

    Standaard

    Mijn excuus ik praat over de isf day en night stand

    hdr en dan dolby vision zijn niet gecalibreerd

    toen mijn oled gecalibreerd was,waren er nog geen testpatronen en meters om
    hdr en visison te calibreren
    heb het gisteren nog wel nagekeken, en bij isf day en night staat hij toch het mooiste op warm 2
    bij hdr moet ik toch ook voor warm 1 kiezen
    bij warm 2 word hij te geel
    mischien als de calibratie op hdr gedaan word met hdr dat het eruit gecalibreerd word door de 20 point gecalibreerd word
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  10. #810

    Standaard

    Je kunt natuurlijk idd elke willekeurige stand zodanig calibreren dat hij compleet opnieuw wordt ingesteld. Als ze daar 'warm2' voor gebruikt hebben, bijv. omdat dat misschien wel een zodanig gelige stand is dat je die toch nooit gebruikt, wordt dat opeens de 'ideale' stand.
    De fabrieksinstellingen van 'warm2' in combinatie met Dolby Vision zijn voor mij in ieder geval volstrekt onbruikbaar,

    Bij andere bronnen - tv, blu-ray etc. - gebeurt dit niet en ga je toch ook niet opeens alles met een geelfilter eroverheen bekijken...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  11. #811

    Standaard

    Ik heb gisteren nog een gekeken naar alle instellingen i.c.m. 2D, 3D, HDR10 en DV en ik heb bij de 2D en 3D variant als basis voor de Warm 2 stand gekozen. Wel heb ik in het hoog het groen wat naar beneden geschroefd (-20), want er is te veel groen. Daarna wat meer blauw (+10) en wat meer rood (+5). Hiermee heb ik voor mij persoonlijk een prettig beeld, maar het zal bij een echte kalibratie behoorlijk anders zijn aangezien ik het op het oog heb gedaan.

    Verder heb ik de Disney WOW disc gebruikt om de helderheid en het contrast bij te stellen. Voordat er clipping in het wit optreedt kan ik het contrast opschroeven naar 96. De helderheid heb ik nu op 58 staan. Dan is zwart nog steeds echt zwart, maar er gaan geen details verloren. De default instelling van 50 is veel te donker en dat verklaart ook waarom ik wat schaduwdetail miste. Bij 3D heb ik de helderheid op 60 staan en contrast ook op 96. Hierdoor heb ik in 3D net zo veel schaduwdetail.

    Bij HDR en DV heb ik em nu overigens idd ook op Warm 1 staan. Het is niet zo ernstig geel zoals o.a. John Tak het ervaart, maar het was iets te gelig idd. Wel zijn de kleuren in de Warm 1 instelling ietwat te koel naar mijn smaak bij DV, maar goed, je kunt de witbalans niet bijstellen. Wel kun je de primaire en secundaire kleuren afzonderlijk afregelen, maar daar heb je dan echt speciale apparatuur voor nodig.

    Nu eventjes sparen voor een kalibratie en tot die tijd ga ik natuurlijk gewoon lekker genieten!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #812

    Standaard

    Hoi michael

    wat staat je gamma eigenlijk
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb gisteren nog een gekeken naar alle instellingen i.c.m. 2D, 3D, HDR10 en DV en ik heb bij de 2D en 3D variant als basis voor de Warm 2 stand gekozen. Wel heb ik in het hoog het groen wat naar beneden geschroefd (-20), want er is te veel groen. Daarna wat meer blauw (+10) en wat meer rood (+5). Hiermee heb ik voor mij persoonlijk een prettig beeld, maar het zal bij een echte kalibratie behoorlijk anders zijn aangezien ik het op het oog heb gedaan.

    Verder heb ik de Disney WOW disc gebruikt om de helderheid en het contrast bij te stellen. Voordat er clipping in het wit optreedt kan ik het contrast opschroeven naar 96. De helderheid heb ik nu op 58 staan. Dan is zwart nog steeds echt zwart, maar er gaan geen details verloren. De default instelling van 50 is veel te donker en dat verklaart ook waarom ik wat schaduwdetail miste. Bij 3D heb ik de helderheid op 60 staan en contrast ook op 96. Hierdoor heb ik in 3D net zo veel schaduwdetail.

    Bij HDR en DV heb ik em nu overigens idd ook op Warm 1 staan. Het is niet zo ernstig geel zoals o.a. John Tak het ervaart, maar het was iets te gelig idd. Wel zijn de kleuren in de Warm 1 instelling ietwat te koel naar mijn smaak bij DV, maar goed, je kunt de witbalans niet bijstellen. Wel kun je de primaire en secundaire kleuren afzonderlijk afregelen, maar daar heb je dan echt speciale apparatuur voor nodig.

    Nu eventjes sparen voor een kalibratie en tot die tijd ga ik natuurlijk gewoon lekker genieten!
    Pfff, Michael, wat een geknutsel om een beetje goed beeld te krijgen! Eigenlijk onvoorstelbaar. Wat gebruik je dan als standaard om de kleuren, het contrast, het schaduwdetail e.d. af te stellen? En als je denkt dat je het dan helemaal naar je zin goed hebt ingesteld en je pakt de eerste de beste Blu-ray, dan blijkt dat het er weer niet uit ziet zoals je het graag zou zien. Er wordt zo ongelooflijk veel geknoeid met kleuren en contrast in de postprocessing dat je zowat bij iedere film aan je instellingen moet lopen sleutelen. Ik heb dat opgegeven en neem het zoals het is, gecalibreerd of niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #814

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Pfff, Michael, wat een geknutsel om een beetje goed beeld te krijgen! Eigenlijk onvoorstelbaar. Wat gebruik je dan als standaard om de kleuren, het contrast, het schaduwdetail e.d. af te stellen? En als je denkt dat je het dan helemaal naar je zin goed hebt ingesteld en je pakt de eerste de beste Blu-ray, dan blijkt dat het er weer niet uit ziet zoals je het graag zou zien. Er wordt zo ongelooflijk veel geknoeid met kleuren en contrast in de postprocessing dat je zowat bij iedere film aan je instellingen moet lopen sleutelen. Ik heb dat opgegeven en neem het zoals het is, gecalibreerd of niet.
    En daarom moet je eigenlijk je tv laten kalibreren, dan weet je in ieder geval dat het volgens de norm goed is. Dan nog zullen sommige blu-ray's er misschien niet goed eruit zien, maar dan weet je dat het niet aan jou of je apparatuur ligt . Maar goed, dat is een persoonlijke keus natuurlijk.

  15. #815
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En daarom werkt het in de praktijk eigenlijk alleen bij Dolby Vision, want dat moet vanaf de camera tot de weergevers aan bepaalde waarden voldoen. Anders ben je overgeleverd aan allerlei factoren, alleen helpt een goed startpunt wel. Ik ben tevreden over de kwalteit en heb nog steeds de behoefte niet. Ik hou jullie bevindingen wel in de gaten natuurlijk. Zeg nooit, nooit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #816

    Standaard

    Helderheid op 58 is veel te hoog.
    ik heb gamma op 2.2 en helderheid op 50 kijk hiermee bluray en Netflix en is precies goed.
    kijk wel in een batcave dus niet met daglicht.
    hdr is een ander verhaal maar ook hier weer uitgekomen met helderheid op 50.

  17. #817

    Standaard

    Gamma staat op 2.4. dat is donkerder dan de 2.2. Daarom hanteer ik een hogere helderheid. Ik heb net een film gekeken en had nergens de behoefte nog wat te wijzigen op dit moment. Prachtig beeld. Maar die kalibratie komt zeker een keertje!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #818

    Standaard

    Het enige waar ik trouwens nog wel heb aangepast is dat ik contrast toch iets lager heb gezet. Op 91. En rood staat weer op 0. Dat had ik vanmiddag al gedaan. Zoals ik al zei net genoten van een filmpje!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #819

    Standaard

    Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van de kleinere versie van deze televisie. Ik kom zelf van een Panasonic 50ST60 af (hangt mooi in de slaapkamer nu) maar wat een gigantische verbetering is deze televisie zeg. Heb nog niet veel instellingen doorlopen of aangepast maar ik ben diep onder de indruk van het scherm.
    Bewust overigens voor de E6 gegaan vanwege de 3D mogelijkheden omdat ik zelf daar een liefhebber van ben en curved hoefde van mij niet.
    Tot nu toe alleen Pacific Rim (4K Ultra HD blu-ray), Netflix en Gravity 3D getest en denk dat deze televisie mij de komende jaren wel heel gelukkig maakt. Mooi voordeel was dat mijn reciever HDR signalen gewoon door geeft hoewel dat officieel niet in de specificaties stond dus dat was een hele fijne bonus (ook getest overigens, Pacific Rim spatte van het beeld).
    Ikran is not horse!

  20. #820
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Enjoy.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #821

    Standaard

    Ik kan idd alleen maar bevestigen dat de keuze voor de E6 ivm 3D een goede is geweest, gebaseerd op de meningen van degenen hier in dit topic. Ik ben daar nog steeds dankbaar voor. Ik heb nu al meer 3D materiaal bekeken dan in de 2 jaar hiervoor dat ik ook een 3D tv had.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #822

    Standaard

    Haha. Een believer yes

    moet je voor de gein the avengers en gardians of the galaxy eens in 3D kijken

    the avengers is zo yammie
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  23. #823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Haha. Een believer yes

    moet je voor de gein the avengers en gardians of the galaxy eens in 3D kijken

    the avengers is zo yammie
    Haha, dat zijn 2 titels die de revue zijn gepasseerd ja!
    Er is zo veel moois in 3D: Captain America - Civil war, Hobbit Trilogy, Avatar, Jurassic Park, Transformers Dark of the Moon, World War Z, King Kong Skull Island
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #824

    Standaard

    Yep alle gezien
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #825

    Standaard

    Zaterdag nog The Walk gezien...niet zo'n bijzondere film, maar de 3D is ook hier om van te smullen.

Pagina 33 van 46 EersteEerste ... 2329303132333435363743 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •