Pagina 33 van 33 EersteEerste ... 232930313233
De resultaten 801 tot 810 van 810 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Door wie laat je hem kalibreren? Ik wil dit zelf ook laten doen namelijk. Een must lijkt me voor een televisie in deze prijsklasse. En ook omdat ik het uiterste eruit wil halen en het beeld gewoon perfect moet zijn.
    Dezelfde man als in de link die eerder postte. Ik heb natuurlijk eerst veel info ingewonnen, en hij komt goed uit bus .
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Ah ja, die had ik ook al gevonden. Redelijk prijzen dus denk dat hij het wel gaat worden.Benieuwd wat er bij jou uit gaat komen.

Standaard

Heb zijn site even doorgelezen en ga ook een afspraak maken.
    ben het geklooi zat we denken dat we alles weten en ondertussen klopt er geen bal van.
    op deze tv denk ik dat ik behoorlijk winst ga maken met calibratie en dat is het mij zeker waard.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Daar verbaas ik me ook voortdurend over. In tal van reviews van (gecalibreerde) televisies kom ik keer op keer warm2 als zijnde de beste kleurinstelling tegen. Onbegrijpelijk. Wit is dan geen wit meer, maar gelig, en niet zo'n beetje ooit. Ik kies ook altijd voor standaard (of normaal, dat verschilt per merk), dat geeft de meest natuurlijke kleurweergave.
    Precies Marcel. En dan niet eens op 'warm1' maar meteen ook 'gloeiend heet', zeg maar WItte ondertitels zijn vervolgens een soort oranje, bijna. Fijn dat het uit kan, maar idd onbegrijpelijk dat dit een default instelling is....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Precies Marcel. En dan niet eens op 'warm1' maar meteen ook 'gloeiend heet', zeg maar WItte ondertitels zijn vervolgens een soort oranje, bijna. Fijn dat het uit kan, maar idd onbegrijpelijk dat dit een default instelling is....
    Ik weet niet wat er dan met jullie ogen of met jullie panel aan de hand is (no offence), maar warm 2 is zelfs nog te koel... Eerder te blauw dan te geel in mijn ogen. Maar goed, laten kalibreren is echt het beste. Kost een paar honderd, maar dan is het echt goed.
    LG OLED55E6V || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield || Samsung SMT-G7401 || Pioneer VSX-919AH || Klipsch HD Theater 500 || Logitech Harmony One Plus

Standaard

Mijn oled is gecalibreerd en als ik een grayscale ramp opzet
    en ik switch van kleurtemperatuur van warm 2 naar 1 dan word grijs veel blauwer
    dus warm 2 is de goede stand daarop worden ze ook gecalibreerd

zelf krijg je de 20 point grayscale nooit goed zonder meter
    LG OLED 65E6V DOLBY VISION- DENON Avr x7200w DUNE HD SOLO 4K-MONSTER 2600- isotec Myra2-Horizon box svs sb13 ultra RONDOM ASW SPEAKERS 2xKEF ci161 Thecus 5200

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik weet niet wat er dan met jullie ogen of met jullie panel aan de hand is (no offence), maar warm 2 is zelfs nog te koel... Eerder te blauw dan te geel in mijn ogen. Maar goed, laten kalibreren is echt het beste. Kost een paar honderd, maar dan is het echt goed.
    Dat verbaast me werkelijk Marcel. En - no offence taken - ik heb niet idee dat met mijn panel noch met mijn ogen iets aan de hand is. Maar zodra ik warm2 inschakel is er nergens meer wit te vinden en is alles veel te gelig. Of op z'n best 'gebroken wit' zoals iemand anders het noemde.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    dus warm 2 is de goede stand daarop worden ze ook gecalibreerd
    Bedoel je dan ook voor HDR en/of Dolby Vision?
    Dan moet er wel aardig wat gecalibreerd worden om die gele tint weg te werken!
    Het zal je werk maar wezen....

Bij DV ben ik van die Warm2 overgestapt naar Warm1, misschien ga ik zelfs nog wel naar normaal toe.
    Want daar was idd wit op z'n zachtst gezegd gebroken wit.
    Dan baseer ik me wel op t misschien toch wel gebrekkige Netflix aanbod. Want zoals bekend ondersteunt de Sony X800 helaas nog geen DV.

Bij normaal vond ik de standaard ISF standen ook al te gelig en ben toen begonnen met t in mijn ogen optimaliseren van de Eco stand.
    Daar heb je al die extra opties niet en moet zeggen mis ze ook niet. Heb daar nu een prima beeldje.

Standaard

Mijn excuus ik praat over de isf day en night stand

hdr en dan dolby vision zijn niet gecalibreerd

toen mijn oled gecalibreerd was,waren er nog geen testpatronen en meters om
    hdr en visison te calibreren
    heb het gisteren nog wel nagekeken, en bij isf day en night staat hij toch het mooiste op warm 2
    bij hdr moet ik toch ook voor warm 1 kiezen
    bij warm 2 word hij te geel
    mischien als de calibratie op hdr gedaan word met hdr dat het eruit gecalibreerd word door de 20 point gecalibreerd word
    LG OLED 65E6V DOLBY VISION- DENON Avr x7200w DUNE HD SOLO 4K-MONSTER 2600- isotec Myra2-Horizon box svs sb13 ultra RONDOM ASW SPEAKERS 2xKEF ci161 Thecus 5200

Standaard

Je kunt natuurlijk idd elke willekeurige stand zodanig calibreren dat hij compleet opnieuw wordt ingesteld. Als ze daar 'warm2' voor gebruikt hebben, bijv. omdat dat misschien wel een zodanig gelige stand is dat je die toch nooit gebruikt, wordt dat opeens de 'ideale' stand.
    De fabrieksinstellingen van 'warm2' in combinatie met Dolby Vision zijn voor mij in ieder geval volstrekt onbruikbaar,

Bij andere bronnen - tv, blu-ray etc. - gebeurt dit niet en ga je toch ook niet opeens alles met een geelfilter eroverheen bekijken...?

Pagina 33 van 33 EersteEerste ... 232930313233

Instellingen bij het plaatsen van berichten