Pagina 2 van 46 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1133 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vandaag een discussie gevolgd en gevoerd op de Facebook pagina van LG electronics. Hun open vraag was, "hoelang gaat een OLED mee?"

    Het uiteindelijke antwoord luidde 3x zo lang als LED. Zijnde 3 x 30.000 uur, dus 90.000 uur wat ongeveer op een jaar of 14 á 15 jaar zou uitkomen bij gemiddeld gebruik.
    Of de elektronica en voeding het zo lang zou uithouden is een ander verhaal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    in 14 -15 jaar heb ik al 3 andere tv`s gehad, en ik denk jij ook claudio
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vandaag een discussie gevolgd en gevoerd op de Facebook pagina van LG electronics. Hun open vraag was, "hoelang gaat een OLED mee?"

    Het uiteindelijke antwoord luidde 3x zo lang als LED. Zijnde 3 x 30.000 uur, dus 90.000 uur wat ongeveer op een jaar of 14 á 15 jaar zou uitkomen bij gemiddeld gebruik.
    Of de elektronica en voeding het zo lang zou uithouden is een ander verhaal.
    Klopt dat wel Claudio?
    90000 uur verdeeld over 15 jaar = 6000 uur per jaar. Gedeeld door 365 dagen = 16,5 uur per dag. Nou kijk ik ook wel redelijk wat op mijn tv, maar dit lijkt mij geen gemiddeld verbruik .

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    in 14 -15 jaar heb ik al 3 andere tv`s gehad, en ik denk jij ook claudio
    Dat was mijn stelling ook in die discussie met een zuurpruim die alle negatieve dingen over oude OLED-tv's even de revue liet passeren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Klopt dat wel Claudio?
    90000 uur verdeeld over 15 jaar = 6000 uur per jaar. Gedeeld door 365 dagen = 16,5 uur per dag. Nou kijk ik ook wel redelijk wat op mijn tv, maar dit lijkt mij geen gemiddeld verbruik .
    Ik heb het zo overgenomen en niet nagerekend. Ze hadden het over een gemiddeld gebruik van 16 uur per week.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    16 uur per week
    is een 100 jaar zo'n beetje

    kan ik hem aan de kleinkinderen geven als ik 80 ben
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laten we het er gewoon op houden dat hij na vijf jaar kuren begint te vertonen en het daarna toch snel bergafwaarts gaat. Ik kan het me namelijk totaal niet voorstellen. Ik heb namelijk nog niet vaak meegemaakt dat de kwaliteit niet achteruit ging naar verloop van tijd. Van inbranden tot vlekken enzoverder...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Ik ben nu al aan het sparen voor mijn volgende
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  8. #33

    Standaard

    Laat LCD nu niet inbranden en geen swipe technieken nodig hebben....

    Maar een fabrikant is toch helemaal niet gebaat bij een lange levensduur, de consument moet immers cyclisch consumeren
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #34

    Standaard

    Volgend jaar komt er wel weer een nieuwe oled uit die waarschijnlijk nog weer beter is.
    Als hij een jaar meegaat ben ik tevreden.

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik wacht nog even tot hij groter - veel groter - is en ik hem echt tegen de muur kan uitrollen, want daar is de techniek eigenlijk voor bedoeld. Tot die tijd zal deze moeten voldoen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Weet je claudio de mijne wordt alleen door mij in mijn ruimte gebruikt.
    Als ik het hoog aanhou speelt hij 12 uur in een week.
    Denk dat ik dan nog wel langer kan dan 5 jaar als het moet

  12. #37

    Standaard

    nou die 8 uur per dag haal ik wel hoor

    en in het weekeind nog meer
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is voor mij misschien ook de reden waarom ik nu wat meer heb geïnvesteerd. De KURO was een en al kwaliteit. Vanaf het moment dat ik hem had heeft hij mij verbaasd. Dat uit zich in kleine geluk momentjes. "Zwart is het canvas van alle kleuren", zo werd de KURO geïntroduceerd. De KURO kostte toen rond wat de OLED nu kost. Net zoals ik nu UHD BD's koop - omdat ik toch weet dat het goed snel komt - kocht ik al 3D Blu-ray's. De verleiding van een ranke 3D-Smart TV met hogere helderheid trokken me na lang denken toch over de streep. De Panasonic VT50 was namelijk een bejubeld scherm en Panasonic had de KURO-techniek overgenomen... En na vijf jaar ontwikkeling...

    Ik schrok best van de VT50. Ik had me natuurlijk goed ingelezen op diverse forums, dus ik wist het een en ander, maar toch. Natuurlijk deed hij veel goed, hij was veel helderder en had 3D en wat smartfuncties. Maar qua zwartwaarde, 50Hrz-bronnen en stabiliteit in kwaliteit verbleekte die. Pioneer zag wel in dat een scherm naar hun standaarden, van zulke kwaliteit en met dergelijke componenten, niet haalbaar was en staakte de productie. Panasonic was meer van het type, 'elk jaar een nieuw model'. Gelukkig is de service van Panasonic fantastisch. Na serieuze problemen met vlekken kreeg ik zowaar een gloednieuwe VT60 ter vervanging. Niet alleen een nieuw scherm, maar dit was eigenlijk het scherm wat ik had moeten kopen en niet de VT50 van dat jaar ervoor. Het voelde alsof ik de lottery had gewonnen. Nou ja goed, niet overdrijven... Maar alle lof hoe Panasonic dit oploste. Toch, hoe bijna 'perfect' de VT60 ook was, ik zocht in eerste instantie naar een verbetering van de KURO. En aangezien mijn tv weer vlekken begon te produceren was Panasonic geen optie meer. Dan betaal ik in dit geval liever wat meer in de hoop iets van de kwaliteit van de Pioneer terug te vinden. Ik ben wel steeds sceptischer en kan geduld opbrengen. Ik volg de OLED-ontwikkeling al lang en pas bij dit scherm vond ik het überhaupt de moeite waard om te oriënteren. Maar deze stap is zelfs nog groter dan toen met de KURO. Deze LG doet simpelweg alles goed. Bij alles wat ik bekijk merk ik dat het een flinke stap is. Je denkt steeds "Oh, zo hoort het dus".

    En dat simpele onbetaalbare kleine genot. Dat heb ik nu zelf bij gewoon tv-kijken. Als er een donkere scene voorbij komt, als er een natuurfilm langs zapt als ik het nieuws zit te kijken. Als ik potverdomme verplicht naar TLC zit te kijken... (alhoewel ik dat nog steeds niet leuk vind) Een Blu-ray kijken is echt een waar feest. 3D is totaal anders dan voorheen. Het klopt gewoon. En ja, ik weet het... de overtreffende trap volgt snel, ook hier. We kunnen dus gelukkig een aardig tijdje voort met ons scherm. Maar perfect is het nog niet... In mijn ideale wereld plak ik een 85 Inch-scherm (of groter) tegen de muur, want dat is mijn ideale thuisbioscoop... Ik bedoel, wat is het leven als er niets meer te wensen is... Voor als je later groot bent.

    De tendens van het Facebook-bericht van LG was wel om mensen af te helpen van het idee dat OLED-TV een kort leven beschoren is. En wij? Wij hopen over een jaar of drie, vier dat het ding een keer stuk gaat... Gewoon.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Prijsdaling van de E6 serie, zowel van de 55" als de 65" wordt de adviesprijs met 500 Euro verlaagd.

    bron: https://tweakers.net/nieuws/113161/l...-oled-tvs.html

    Ook de G6 serie wordt goedkoper waarbij het 77" model zelfs daalt van 30.000 naar 20.000 Euro (nog altijd een pak geld natuurlijk) en gezien de prijsdaling in de VS van de B en C serie, die hier nog moeten uit komen, verwacht ik dat die ook aantrekkelijk zullen worden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #40
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik maal er niet echt om, maar toch wel een beetje zuur als je net - zoals enkele van ons - enkele weken een scherm hebt aangeschaft. Maar je zal helemaal balen als een stekker als je er achter komt dat je net 10.000 euro teveel hebt betaald voor een LG OLED77G6 Signature. En nee, hij is nog steeds veels te duur om een aankoop van 77 Inch goed te praten... Ik bedoel het is nog steeds de prijs van een gevulde middenklasser, alleen komt hij nu uit het Verre Oosten
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #41

    Standaard

    ja wat kan je eraan doen, hij staat hier nu 2,5 week, maar heb een hele goede deal gehad voor de tv, dus die 500€ kan ik wel vergeven

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  17. #42

    Standaard

    Dit zijn dingen dat weet je.
    Begin volgend jaar zijn ze nog goedkoper.
    Vorig jaar 2 nieuwe auto s gekocht als ik die nu inruil laat ik ook geld vallen.

    Ik kijk nu met plezier naar de oled en geniet ervan, wat ik er voor heb betaald en een ander er nu voor betaald intereseert mij geen biet.
    Nou zit ik ook niet krap bij kas kan me voorstellen als je hier lang voor hebt gespaard je hier wel van baalt.
    Laatst aangepast door pascal. : 05-07-2016 om 22:57

  18. #43

    Standaard

    Gezien Samsung z'n Quantum Dot OLED heeft aangekonden en deze op de IFA te zien is, zal de prijsstrijd losbarsten

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Prijsdaling van de E6 serie, zowel van de 55" als de 65" wordt de adviesprijs met 500 Euro verlaagd.

    bron: https://tweakers.net/nieuws/113161/l...-oled-tvs.html

    Ook de G6 serie wordt goedkoper waarbij het 77" model zelfs daalt van 30.000 naar 20.000 Euro (nog altijd een pak geld natuurlijk) en gezien de prijsdaling in de VS van de B en C serie, die hier nog moeten uit komen, verwacht ik dat die ook aantrekkelijk zullen worden.
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gezien Samsung z'n Quantum Dot OLED heeft aangekonden en deze op de IFA te zien is, zal de prijsstrijd losbarsten
    Over 3 tot 5 jaar ja, dat is de tijd dat Samsung verwacht met QLED op de markt te komen.
    OLED van LG is er nu, en ze laten Samsung mooi in hun hempje staan.

    Ik heb het gevoel dat je om een of andere rede daar erg moeilijk mee hebt.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Over 3 tot 5 jaar ja, dat is de tijd dat Samsung verwacht met QLED op de markt te komen.
    OLED van LG is er nu, en ze laten Samsung mooi in hun hempje staan.

    Ik heb het gevoel dat je om een of andere rede daar erg moeilijk mee hebt.
    Nee, Q-dot is al te bestellen bij MM-DE.

    Dat is een 4K 88" Q-Dot scherm met LED verlichting en is te koop voor 19.999,- euro

    Der Samsung KS9890 ist mit einer Bilddiagonale von 88 Zoll (223 cm) ausgestattet und vereint die derzeitige State of the Art-Technik von Samsung in seinem Gehäuse. Mit Direct LED-Beleuchtung und Quantum Dot Color-Pixeln wird ein Farbraum abgedeckt, der bis zu eine Milliarde Nuancen umfasst.

    http://www.mediamarkt.de/de/product/...ffmt=2&affmn=2




    En nogmaals nee, ik heb er niet moeilijk mee.
    En wat ik aangeef is dat als er conqurentie is tussen de producenten, dat altijd gunstiger is voor de consument.

    Misschien nog eens je gevoels sensoren afstoffen en die tunnelvisie bril afzetten, zodat je kan waarnemen dat er meer aan de horizon is.
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Quantum-dot is gewoon Samsung's quasi variant van HDR had ik begrepen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gezien Samsung z'n Quantum Dot OLED heeft aangekonden en deze op de IFA te zien is, zal de prijsstrijd losbarsten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nee, Q-dot is al te bestellen bij MM-DE.

    Dat is een 4K 88" Q-Dot scherm met LED verlichting en is te koop voor 19.999,- euro

    Der Samsung KS9890 ist mit einer Bilddiagonale von 88 Zoll (223 cm) ausgestattet und vereint die derzeitige State of the Art-Technik von Samsung in seinem Gehäuse. Mit Direct LED-Beleuchtung und Quantum Dot Color-Pixeln wird ein Farbraum abgedeckt, der bis zu eine Milliarde Nuancen umfasst.

    http://www.mediamarkt.de/de/product/...ffmt=2&affmn=2




    En nogmaals nee, ik heb er niet moeilijk mee.
    En wat ik aangeef is dat als er conqurentie is tussen de producenten, dat altijd gunstiger is voor de consument.

    Misschien nog eens je gevoels sensoren afstoffen en die tunnelvisie bril afzetten, zodat je kan waarnemen dat er meer aan de horizon is.
    Wellicht komt de verwarring omdat je het in eerste instantie over "Quantum Dot OLED" hebt?
    Dat Quantum dot of QLED of hoe het ook moge heten is toch alleen een verbetering van de huidige lcd/led technologie (en geen nieuwe technologie zoals OLED)? Lijkt mij sterk dat ze de prestaties van de OLED's al kunnen benaderen.

    Of bedoel je gewoon concurrentie in het algemeen? Prijs is wel aantrekkelijker, maar degene die een OLED kan kopen zal minder op de prijs en meer op de prestaties letten, dnek ik.

  23. #48

    Standaard

    En de prestaties zijn geweldig
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nee, Q-dot is al te bestellen bij MM-DE.

    Dat is een 4K 88" Q-Dot scherm met LED verlichting en is te koop voor 19.999,- euro
    Maar je had het over quantum dot OLED en dat is een techniek die Samsung naar eigen zeggen nu vol gaat ontwikkelen

    bron: https://tweakers.net/nieuws/112167/q...drie-jaar.html


    Die QLED moet dus over 3 to 5 jaar op de markt verschijnen.

    Tot de tijd dat ze deze belofte waar kunnen maken blijft Samsung voortborduren op de LCD techniek, nu dus ook weer met Q dot.
    Ik ga niet zeggen dat het waardeloos is en misschien komen ze met Q dot wel met een doorbraak maar dat is nu nog koffiedik kijken.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #50

    Standaard

    de techniek uit gelegd

    https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_dot_display

    De verschillen / overeenkomsten
    http://oled.lcdtvbuyingguide.com/oled-tv-articles/quantum-dot-tv.html

    Beide technieken hebben voor en nadelen, wat QD in indergeval niet heeft is kleur/helderheid degradatie en last van inbranden...

    Of QD ook problemen heeft in het near-black en pure white gebied als LG's W-OLED, kan ik niet vinden
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 2 van 46 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •