Pagina 3 van 46 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1133 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zijn wel beide oude artikelen. Resp.2011 en 2013
    Hier meer over de Samsung Quatum-Dot LED
    https://www.homecinemamagazine.nl/20...m-dot-suhd-tv/
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre
    Hier kun je ook duidelijk de refectie zien.

    Raar eigenlijk, want LG heef voor de professionele toepassingen een van de betere anti refectie oplossingen ...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre
    Laat LCD nu niet inbranden en geen swipe technieken nodig hebben....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre
    Beide technieken hebben voor en nadelen, wat QD in indergeval niet heeft is kleur/helderheid degradatie en last van inbranden...

    Of QD ook problemen heeft in het near-black en pure white gebied als LG's W-OLED, kan ik niet vinden
    Je kunt moeilijk zeggen dat je positief bent over OLED .

    Je post elke keer een negatief puntje over OLED, maar geen enkele keer een positieve. Waarom? Ik hoor je bijvoorbeeld niet over de superiere zwartwaardes of het hogere contrast. Toch opvallend, want ik kan geen enkel artikel vinden dat Quantum Dot beter vindt dan OLED. Een vergelijking valt altijd in het voordeel van OLED uit. Vandaar dat ik de eerdere opmerking van Frenkel niet zo gek vindt, dat je het moeilijk lijkt te hebben dat OLED (o.a.) Samsung in zijn hempje laat staan . Vreemd hoor.

    Om even een quote uit dit artikel te nemen:
    "In fact, OLED technology is the technology that is so much advanced that it should not be compared to an LCD based QD. Hence, even though LG already has the technology to create QD, it is focusing on developing OLED."

  3. #53

    Standaard

    Al die fabrikanten gooien met zoveel termen waardoor zelfs techsites soms door de bomen het bos niet meer zien.
    Toch lijkt het erop dat de technieken die (noodgewongen) gebruik maken van backlights hun beste tijd hebben gehad. Oled van LG is hiermee de eerste en Samsung is dus bezig met een aternatieve variant:
    http://www.trustedreviews.com/opinio...tech-explained

    Deze QLED techniek is in feite dus een soort combinatie tussen OLED en Quantum dot en de kans is groot dat die de huidige OLED van LG zal overtreffen.
    Het duurt echter nog wel een aantal jaar voor deze op de markt verschijnt en daarnaast is ook Sony een gelijkaardige techniek aan het ontwikkelen.

    Ben wel benieuwd hoe het er over een jaar of 5 allemaal uit zal zien, waarschijnlijk is er dan dus weer iets nieuws dat de huidige OLED het nakijken geeft.
    Tegen die tijd zijn de huidige OLED kopers natuurlijk al lang aan iets nieuws toe en kopen ze wat er dat moment het neusje van de zalm is.

    Ach ja,...we zullen wel zien.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #54

    Standaard

    jij snapt hem frenkel, en opp dit moment zijn die eigenaren flink aan het genieten
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #55

    Standaard

    Genieten doen we zeker,
    Morgenavond the revenant op uhd kijken.

  6. #56
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is toch echt het nadeel van platte tekst. Wij zijn zo euforisch en enthousiast wat ook een beetje gekleurd overkomt. Natuurlijk is Hombre niet negatief over OLED, maar haalt de nadelen aan en die zullen er best zijn, want de witte OLED's met kleurfilters zijn een workarround.

    Wat Hombre wel terecht aanhaalt is gewoon een goed punt. Concurrentie is het beste voor de consument en de prijs. Zoals ik in mijn artikel aan het einde zei is ook zoals het is. Het is te hopen dat er snel meer kapers voor de kust komen, want pas dan gaat de ontwikkeling echt snel en wordt de prijs gunstiger. Natuurlijk vind ik het leuk dat ik, Pascal en raymen early adopters zijn, maar eigenlijk moet deze kwaliteit voor iedereen bereikbaar zijn.

    Overigens zijn er aan onderhand veel geïnteresseerden in deze televisie, want pm's genoeg. Geen probleem hoor, want ik beantwoord ze meer dan graag. Veel willen op de bandwagon springen en wachtte op het juiste moment.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-07-2016 om 21:02
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #57

    Standaard

    Natuurlijk zijn we er blij mee, hij doet ook veel goed.
    Maar ik had ook al eens gemeld dat ik soms bij overloop van zwart naar grijs aan de linkerzijde een dikke rand zie.
    Vignetting of hoe je het ook noemen mag ik ben zeer gevoelig voor fouten.

    Concurentie mag er van mij ook zeker komen toch ondanks het nog niet helemaal perfect is maar ik stel ook hele hoge eisen wat volgens mij ook nooit zal komen is dit toch de perfecte tv voor mij op dit moment, zeker in combinatie met de panasonic ub 900 uhd heb je een set waar je van kunt smullen.

  8. #58

    Standaard

    Hier is een andere review van de E6.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #59

    Standaard

    Wat is het verschil tussen de E6 en G6 ?

  10. #60
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoals het artikel stelt, een iets ander design en een grotere sound bar/voet met '4.1'-geluid. De soundbar/voet is opklapbaar om hem op te kunnen hangen. De G6 draagt daarmee wel de titel 'Signature' en heeft ook 'luxere' uitgevoerde afstandsbedieningen. Echter de beeldkwaliteit is hetzelfde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zoals het artikel stelt, een iets ander design en een grotere sound bar/voet met '4.1'-geluid. De soundbar/voet is opklapbaar om hem op te kunnen hangen. De G6 draagt daarmee wel de titel 'Signature' en heeft ook 'luxere' uitgevoerde afstandsbedieningen. Echter de beeldkwaliteit is hetzelfde.
    Veel meer geld voor niks dus... Mocht ik zo'n tv kopen zou ik toch geen gebruik van de soundbar. Prachtige tv dit. Wel prijzig.

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Review van AVforums.

    https://www.avforums.com/review/lg-o...v-review.12282

    En een picture settings-filmpje van AVforums.

    https://www.youtube.com/watch?v=qFf4vEiHHRQ
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-07-2016 om 02:21
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    De darkroom setting van avs is wel heel donker afgesteld of ligt dit aan mij.

  14. #64

    Standaard

    Ja die heb ik toch ook veel hoger staan

    bij mij moet zonlicht of daglicht toch echt de ogen uitsteken, en dat doet hij niet op 30
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #65

    Standaard

    Ik heb de lightroom op 57 i.p.v. 50. Het lijkt mij ook allemaal wat donker, maar zou dat komen door de update (black crush en de rood settings) ?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  16. #66

    Standaard

    Gamma heb ik op 2.2 avs op 2.4 vind ik ook niets dan slipt zwart nog meer dicht

  17. #67
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb het ook veel hoger staan. Maar die aanpassing van +1 rood en +5 blauw vond ik wel interessant. Scherpte stond bij mij al op nul. Ik gebruik overigens alleen ISF-darkroom. Wel gamma op 2.4.

    Dat HDR 10-probleem vond ik wel opvallend.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #68

    Standaard

    Hdr 10 probleem is al heel lang bekent.
    Probleem zou ik het ook niet echt noemen valt reuze mee hoor.

  19. #69

    Standaard

    Nee gamma staat bij mij ook op 2.2

    heb dit via diegene die bij mij gaat calibreren, die heeft even alles goed gezet voor de eerste 200 uur.

    de lg wordt de 3de week van augustus gecalibreerd

    ben zeer benieuwd, bij de kuro was na de calibratie veel winst gehaald uit het scherm.

    maar de LG is uit de doos al heel goed
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wel als het niet doet wat het moet zoals de zon in de scene van Pan. Dat zou juist de kracht zijn van HDR... In theorie...
    Ik de review wordt het probleem van HDR ook toegewezen aan het fantastische beeld wat SDR geeft op deze tv, bijna zo goed als HDR en dat kan ik beamen.
    Inmiddels heb ik aardig wat demo filmpjes in Ultra HD, HDR en Dolby Vision kunnen bemachtigen en sommige zijn echt om van te watertanden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Effe ander vraagje

    als je hdr content afsperld en dan in het menu kijkt
    staat er in het sub menu witbalans code 668
    weet iemand wat dat betekend
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  22. #72
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zie het ook, maar geen idee. Zoals die recensie ook al zei, er is nog weinig bekend over hoe HDR en Dolby Vision gekalibreerd moeten worden. Vraag daar eens na voordat je de TV laat kalibreren. Zou zonde zijn als dat in een later stadium weer zou moeten. De greyscale was overigens al heel goed, dus waarschijnlijk is de aanpassing van rood en blauw al winst.

    Mijn probleem met kalibreren is dat ik nu al van mijn stoel geblazen wordt met bd, maar ook bij gewoon televisie van ziggo. Echter heeft elke zender wel een iets ander kleurenpalet. RTL 4 t/m 7 en SBS 6 en zo zijn enorm verzadigd ten opzichte van andere zenders. Perfect wordt het nooit. Daarentegen ben ik wel benieuwd naar je bevindingen.

    Ik moet wel eerlijk bekennen dat de demonstratie-filmpjes van Dolby Vision en HDR niet echt heel veel indruk maakte, dat waren eerder de 'reguliere' 4K-demofilmpjes. Dat doet Samsung nou wel heel goed. Demofilmpjes maken. Alleen je heb een LG nodig om ze goed tot ze recht te laten komen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #73

    Standaard

    Ben vanavond even gaan switsen tussendoor met de gamma maar ik kom ook echt uit op 2.2.
    Gamma 2.4 en helderheid op 50 verdwijnen teveel details maar dit is mijn mening.

    Hdr calibreren is bijna nog niet mogelijk omdat hiervoor nog geen standaard is,
    Tenminste dit is mij verteld, eigenlijk ook wel logisch als je erover nadenkt.

    Met de uhd speler krijg ik met de info knop binnen hdr en rec 2020 12 bit op de tv als de speler.
    Dit speel ik dan in hdr standaard af en the amazing spiderman 2 zag er geweldig uit om nog maar te zwijgen over de atmos track deze was echt smullen geblazen.
    Laatst aangepast door pascal. : 17-07-2016 om 23:08

  24. #74

    Standaard

    Wat ik trouwens ook niet meer doe is updaten.
    Heb met mijn plasma slechte ervaringen mee gehad.
    Deze tv was in het begin top met diepe zwartwaarde, naar de zoveelste update was het complete beeld anders zwart was minder zwart enz.
    No way dat ik dit weer ga doen.

  25. #75

    Standaard

    Content Store: hoe kan ik toegang krijgen tot meer apps. Het lijkt nu erg beperkt. Ik heb een account aangemaakt, maar ik dacht toegang te krijgen tot meer apps.....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 3 van 46 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •