Pagina 32 van 46 EersteEerste ... 2228293031323334353642 ... LaatsteLaatste
De resultaten 776 tot 800 van 1133 worden weergegeven.
  1. #776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Hier geen probleem via HDMI ARC, weliswaar de 55B6V maar dat hoeft niets uit te maken lijkt mij.
    Wat is de rede dat je de optische aansluiting kiest ?
    Leek me het eenvoudigste, is gewoon 5.1 via Netflix. Bij ARC moet ik nog uitzoeken wat ik allemaal moet instellen zowel op tv als op de versterker. Misschien toch eens aan beginnen
    LG OLED65E6V / Sony UBP-X800 / Denon AVR-2313 / Denon PMA-1500AE / Front: B&W DM-683 / Center: B&W LCR-600 S3 / Rear: B&W DM-601 S3 / Sub: SVS PB-1000
    Epson TW-3200 / Kingpin LMS 210 / PS4 /

  2. #777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    bij de lg oleds, is de juiste stand de normaal stand. breed moet vermeden worden.

    er is een filmje online van van vincent waar hij dit perfect uitlegd.
    En die Vincent weet hoe t moet?!?
    Geloof toch gewoon je eigen ogen ipv die van anderen.

    Heb t een tijdje terug ook eens geprobeerd maar het beeld werd toen echt te donker en de "levendigheid" verdween.

    Nog een tip voor degenen die Dolby Vision willen uitproberen via Netflix, begin dan niet met de Marvel series maar met Chef's Table.
    Die oogt een stuk natuurlijker en geeft je dus de mogelijkheid om t wat te finetunen.
    Vond zelf t beeld bij DV bijvoorbeeld standaard te geel, door te kiezen voor Warm1 ipv de default Warm2 was dit opgelost.

  3. #778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    En die Vincent weet hoe t moet?!?
    Geloof toch gewoon je eigen ogen ipv die van anderen.

    Heb t een tijdje terug ook eens geprobeerd maar het beeld werd toen echt te donker en de "levendigheid" verdween.

    Nog een tip voor degenen die Dolby Vision willen uitproberen via Netflix, begin dan niet met de Marvel series maar met Chef's Table.
    Die oogt een stuk natuurlijker en geeft je dus de mogelijkheid om t wat te finetunen.
    Vond zelf t beeld bij DV bijvoorbeeld standaard te geel, door te kiezen voor Warm1 ipv de default Warm2 was dit opgelost.
    Heel aardig, die tips, maar het is nergens op gestoeld. Wil je de best mogelijke weergave (qua isf standaard) dan moet je gewoon je tv laten kalibreren. Deze tv vraagt om een professionele kalibratie in mijn ogen om er echt alles uit te halen. Anders blijf je maar klooien. Mag uiteraard, maar veel mensen maken al de fout door klakkeloos instellingen van andere sites over te nemen. Dat pakt nooit goed uit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #779

    Standaard

    ja je hoeft mij niet te geloven hoor
    https://www.youtube.com/watch?v=hGtBfcokfto

    maar vincent legt het hier duidelijk uit. doe ermee wat je wilt, maar ik kies niet voor de breed stand,want die klopt gewoon niet
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heel aardig, die tips, maar het is nergens op gestoeld. Wil je de best mogelijke weergave (qua isf standaard) dan moet je gewoon je tv laten kalibreren. Deze tv vraagt om een professionele kalibratie in mijn ogen om er echt alles uit te halen. Anders blijf je maar klooien. Mag uiteraard, maar veel mensen maken al de fout door klakkeloos instellingen van andere sites over te nemen. Dat pakt nooit goed uit.
    helemaal mee eens michael,dit is mijn 2de oled, en beide zijn ze gecalibreerd, en beide hadden een flinke vooruit gang.

    wat een calibrateur doet ,kan jij niet met je testbeelden en videos voor elkaar krijgen
    Laatst aangepast door raymen : 14-08-2017 om 21:56
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  6. #781

    Standaard

    Oh dat klopt ook. Ik gaf ook aan dat je de standaard instelling zo veel mogelijk moet aanhouden. En dan is breed ook niet de standaard instelling. Ik hou ook normaal aan. Ziet er het meest natuurlijk uit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #782

    Standaard

    Ga ook altijd wel op mijn eigen ogen Af maar HDR is zo anders daar is nog geeneens een standaard voor dus iedereen doet maar wat.
    alles op stand turbo geeft mij ook geen goed gevoel,plasma heeft het loodje gelegd mede door het hoge stroomverbruik en nu moeten,willen ze met HDR dat we de tv op turbo stand zetten dit is zo dubbel.

  8. #783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heb je HDMI cec wel aan staan?
    ja, ik heb zelfs de tv van mijn oom ingesteld op arc, heb bij mij precies hetzelfde gedaan en werkte niet. Enige verschil dat hij heeft is dat hij de passthrough functie aan heeft staan bedenk ik me nu net om tv te kijken zonder receiver aan. Ik heb altijd de receiver aanstaan.

    Misschien vanavond toch even proberen hahaha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #784

    Standaard

    HDMI lijkt allemaal makkelijk, maar ondanks het feit dat we al bij versie 2.0 zijn, zijn er nog regelmatig handshake issues en andere dingen die niet lekker lopen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heel aardig, die tips, maar het is nergens op gestoeld.
    Jawel mijn eigen ogen en die vertrouw ik nog t meeste...

    De Marvel series die ik bedoelde waren Iron Fist en Luke Cage.
    Zet die maar eens naast Chef's Table....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Oh dat klopt ook. Ik gaf ook aan dat je de standaard instelling zo veel mogelijk moet aanhouden. En dan is breed ook niet de standaard instelling. Ik hou ook normaal aan. Ziet er het meest natuurlijk uit.
    Mijn ervaring is dus precies andersom. En bij HDR is de standaard stand toch juist Wide??

  11. #786

    Standaard

    Ik doelde op het laatste stukje. Waarin je als voorbeeld jouw instellingen geeft. En ja, bij HDR is het idd wilde. Je hebt gelijk.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #787

    Standaard

    Was alleen als tip bedoelt voor als je net zoals ik t beeld als gelig ervaart bij Dolby Vision.
    Je ziet t al meteen als rechtsbovenin het Dolby Vision logo verschijnt (en de rest van het beeld ook van tint verschiet).
    Deze is met Warm2 niet wit maar op z'n zachtst gezegd gebroken wit...

    De opmerking hierboven over het te donker worden hoorde overigens bij het uitzetten (en dus afwijken van de standaard in HDR modus) van het dynamisch contrast.
    Was even in de war, heb mezelf net even terug gelezen in het X800 topic...

  13. #788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik doelde op het laatste stukje. Waarin je als voorbeeld jouw instellingen geeft. En ja, bij HDR is het idd wilde. Je hebt gelijk.
    nee bij hdr is de stand normaal,
    heb al gezegd dat dit fout zit in de lgs
    hebben jullie dat filmpie niet bekeken, bij wide, word het conbtrast gecruhst
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  14. #789

    Standaard

    Ik zal het filmpje eens checken als ik thuis ben.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    nee bij hdr is de stand normaal,
    heb al gezegd dat dit fout zit in de lgs
    hebben jullie dat filmpie niet bekeken, bij wide, word het conbtrast gecruhst
    Niet is maar zou moeten zijn althans volgens jou en die Vincent.
    Standaard is het wide bij HDR en ook bij Dolby Vision staat dit standaard op wide en is het tevens niet te wijzigen.

    Ervaar jij de "crush" zelf ook??
    Heb Mad Max een tijdje terug bekeken en van genoten en niets gemerkt van deze "fout".
    Is het niet zo dat dit van een tijd terug is en inmiddels al via een firmware is verholpen?

  16. #791

    Standaard

    Ik heb me in het begin heel erg lopen verbazen over het veel te 'gelige' beeld bij zowel Dolby Vision als HDR. Een 4K-film zoals The Magnificent Seven, die toch van zichzelf al een behoorlijk zwoel beeld heeft, zag er niet uit.
    Kwam er na lang zoeken pas achter dat de default instelling bij zowel HDR als Dolby Vision op 'warm2' staat...... Nadat ik deze op normaal heb gezet is het een stuk beter te genieten. Deze week Angels en Demons in 4K gekeken, wat een feestje. Prachtig diep zwart, fraai contrast.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  17. #792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    helemaal mee eens michael,dit is mijn 2de oled, en beide zijn ze gecalibreerd, en beide hadden een flinke vooruit gang.

    wat een calibrateur doet ,kan jij niet met je testbeelden en videos voor elkaar krijgen

    Ik heb ook besloten om 'm te laten kalibreren. Ten eerste wat ik eerder aanzag, dat ik nog niet tevreden ben met de details in het bijna-zwart; ik weet dat dit een dingetje is bij OLED, maar niet in die mate zoals ik het bij bepaalde bronnen beleef. Ten tweede blijft het gevoel enorm knagen dat ik nog niet het uiterste er uit haal. En als derde leverde kalibratie mij bij mijn vorige 2 of 3 tv's ook een flinke, duidelijk zichtbare winst op.

  18. #793

    Standaard

    Maar besef je wel dat je dan eigenlijk een viervoudige calibratie moeten laten uitvoeren?
    Eentje voor standaard beeld, eentje voor HDR, eentje voor DV en eentje voor 3D.
    (en eentje voor HLG als je t helemaal goed wilt doen )

  19. #794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Maar besef je wel dat je dan eigenlijk een viervoudige calibratie moeten laten uitvoeren?
    Eentje voor standaard beeld, eentje voor HDR, eentje voor DV en eentje voor 3D.
    (en eentje voor HLG als je t helemaal goed wilt doen )
    Ja, er worden dan wel inderdaad 3 kalibraties gedaan: standaard, 3D en HDR. DV geloof ik wel even .

  20. #795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik heb me in het begin heel erg lopen verbazen over het veel te 'gelige' beeld bij zowel Dolby Vision als HDR. Een 4K-film zoals The Magnificent Seven, die toch van zichzelf al een behoorlijk zwoel beeld heeft, zag er niet uit.
    Kwam er na lang zoeken pas achter dat de default instelling bij zowel HDR als Dolby Vision op 'warm2' staat...... Nadat ik deze op normaal heb gezet is het een stuk beter te genieten.
    Amen!

    @Rogue: Hoe lang gaat zoiets dan wel niet duren & kosten?? Van wat ik heb begrepen is HDR calibratie nog niet echt gestandaardiseerd en wordt er maar wat gedaan. Of zijn we dat stadium inmiddels voorbij?
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 16-08-2017 om 14:43

  21. #796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Amen!

    @Rogue: Hoe lang gaat zoiets dan wel niet duren & kosten?? Van wat ik heb begrepen is HDR calibratie nog niet echt gestandaardiseerd en wordt er maar wat gedaan. Of zijn we dat stadium inmiddels voorbij?
    Een paar uur ben je wel kwijt. Gratis is het natuurlijk niet, maar je moet het als een percentage van de prijs van je tv zien, dan valt het mee. En als je nu helemaal tevreden bent, hoef je het niet te doen. Ik ben nu over het algemeen wel tevreden met de beeldkwaliteit, soms erg tevreden als ik zo'n Lucy of Passengers opzet, maar soms ook erg ontevreden. Laatst de blu-ray van GoT sezioen 6 op, en dan weet ik gewoon dat die donkere scenes beter kunnen. Zelf krijg ik het niet voor elkaar, niet met testpatronen, niet met Spears&Munsil, dus dan neem ik na wikken en wegen deze beslissing.

    En ik doe het voornamelijk voor standaard. Voor HDR is er wel een standaard begrijp ik, maar ik geloof dat nog geen enkele tv daaraan voldoet. Hier staat er iets meer over in het kopje HDR.

  22. #797

    Standaard

    Uh Spears&Munsil?
    Ben zelf niet zo van de testpatronen en wetenschappelijke benadering.
    Zet liever een beeld stil waardoor je ook meteen ziet of je winst boekt op het punt waar je verbetering wilt zien.

    Vandaag aflevering 4 van seizoen 7 zitten kijken en wat mij betreft zie ik genoeg detail in de donkere gedeeltes en detail in kleding etc. (en wow wat een finale, maar dat even terzijde... )
    Weet wel wat je bedoelt hoor, heb soms ook wel t gevoel dat ik wat mis, maar kan me daar niet aan storen.
    Zelfs bij een Dolby Vision biosvoorstelling gaat t ook niet altijd goed, Kylo Rens mantel in The Force Awakens was daar bijvoorbeeld pikzwart en uitgerekend thuis zag ik pas de textuur.

    Ben wel zeeer benieuwd naar je ervaring straks!

  23. #798

    Standaard

    Ik ook . Het is over twee weken, dus nog even geduld. Ik ga er vlak voor even wat bekijken, dan kan ik zien hoe de verbetering is. Ik zal dat stukje van La La Land met JK Simmons ook even meenemen, misschien knapt dat ook wat op .

  24. #799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Kwam er na lang zoeken pas achter dat de default instelling bij zowel HDR als Dolby Vision op 'warm2' staat...... Nadat ik deze op normaal heb gezet is het een stuk beter te genieten.
    Daar verbaas ik me ook voortdurend over. In tal van reviews van (gecalibreerde) televisies kom ik keer op keer warm2 als zijnde de beste kleurinstelling tegen. Onbegrijpelijk. Wit is dan geen wit meer, maar gelig, en niet zo'n beetje ooit. Ik kies ook altijd voor standaard (of normaal, dat verschilt per merk), dat geeft de meest natuurlijke kleurweergave.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ook . Het is over twee weken, dus nog even geduld. Ik ga er vlak voor even wat bekijken, dan kan ik zien hoe de verbetering is. Ik zal dat stukje van La La Land met JK Simmons ook even meenemen, misschien knapt dat ook wat op .
    Door wie laat je hem kalibreren? Ik wil dit zelf ook laten doen namelijk. Een must lijkt me voor een televisie in deze prijsklasse. En ook omdat ik het uiterste eruit wil halen en het beeld gewoon perfect moet zijn.

Pagina 32 van 46 EersteEerste ... 2228293031323334353642 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •