Pagina 36 van 46 EersteEerste ... 26323334353637383940 ... LaatsteLaatste
De resultaten 876 tot 900 van 1133 worden weergegeven.
  1. #876
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Geen halve maatregelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #877

    Standaard

    Is er iemand die voor calibratie kan worden aanbevolen, ergens in het centrum van het land? Ik ben nog niet helemaal tevreden met het beeld, volgens mij kan er nog meer uitgehaald worden.

  3. #878

    Standaard

    Iemand? Of is dit een vraag die ik zelf ergens in het forum beantwoord had kunnen krijgen?

  4. #879

    Standaard

    Heb je hier al gekeken:Subforum: ISF & HAA kalibraties.

    Ikzelf heb http://www.hometheater.nl/ ingeschakeld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #880

    Standaard

    Dankjewel Pieter! Ik zie dat het wel pittig aan de prijs is. Dat is het wat jou betreft wel waard geweest?

  6. #881

    Standaard

    Mijn toestel wordt komende donderdag gekalibreerd, heb dus nog voor dit toestel nog geen ervaringsgegevens. In verleden heb ik wel een ander toestel laten kalibreren. Je moet geen revolutionair ander beeld verwachten, maar je kunt er wel op vertrouwen dat het beeld zo veel mogelijk aansluit op standaardwaarden. Ik heb zelf ook eigen tv's met calibratiedvds, enz. gekalibreerd. Weet dus dat uit de doos beeld altijd beter kan. En de kosten? Ik weet niet hoe groot jouw collectie aan dvd, enz. is. Maar kijkend naar de omvang van mijn collectie c.q. wat die gekost heeft, vallen die kalibratie kosten in het niet. Ik heb straks wel deze zekerheid dat mijn toestel door een professional gekalibreerd is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #882

    Standaard

    Ja als je naar de omvang van mijn Blu-Ray-verzameling kijkt wordt alles relatief goedkoop... Dan zou ik nu ook meteen de duurste Dolby-Atmos Soundbar kunnen aanschaffen! Maar je hebt wel een punt dat dit natuurlijk een bovengemiddeld belangrijk onderdeel van onze hobby is, daarom hebben wij natuurlijk ook deze tv gekocht. Ik ben benieuwd naar de resultaten van de kalibratie donderdag!

  8. #883

    Standaard

    Ik heb mijn tv laten kalibreren door Dimitri Valkenburg, zie voor meer info het homecinema magazine en zijn eigen site. Hij is ruim 2 uur bezig geweest en hij neemt de tijd om wat uit te leggen als je vragen hebt. Aardige kerel ook.

    Voor mij was het wel het geld waard; ik zag het verschil, contrast is echt nooit beter geweest bijvoorbeeld, en voor mij is ook belangrijk: ik haal nu het maximale uit mijn tv. Bij sommige films had ik het idee dat het beter kon. Dat blijkt dus niet altijd te kunnen, maar dat ligt dus echt aan de (UHD) blu-ray's zelf. Er zijn nog af en toe wat problemen met 'near-black' beelden, maar dat is inherent aan deze tv.

    Mijn vorige kalibraties heb ik door Frank Doorhof laten doen, daar was ik ook tevreden over hoor. Alleen die doet het alleen met zo'n toer, en dan moet je daar weer op wachten en maar afwachten op welke dag het valt; bij Dimitri was dit zelf te bepalen (in overleg), en dat komt beter uit met mijn werk.

  9. #884

    Standaard

    Thanks voor je feedback en tip Roque. Ik heb ook bij hem maar even een offerte aangevraagd. Via het subforum hier en een vergelijkbare discussie op Tweakers was ik de naam van Frank Doorhof ook al tegengekomen. Maar de ervaringen met hem lijken wat wisselend, met name dan de laatste tijd ("binnen een uurtje klaar...")

  10. #885

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    Thanks voor je feedback en tip Roque. Ik heb ook bij hem maar even een offerte aangevraagd. Via het subforum hier en een vergelijkbare discussie op Tweakers was ik de naam van Frank Doorhof ook al tegengekomen. Maar de ervaringen met hem lijken wat wisselend, met name dan de laatste tijd ("binnen een uurtje klaar...")
    Moet ik erbij zeggen dat ik achteraf van de kalibratie voor 3D en zeker HDR wat minder merkte; die had ik misschien achterwege kunnen laten. Als je nog wat kosten wilt besparen, dan zou je HDR kunnen laten vallen. Maar goed, dat is voor een ieder verschillend.

  11. #886

    Standaard

    Ik vind met name de HDR-weergave wat tegenvallen bij UHD-films, dus was eigenlijk voornemens om met name daar aan te laten 'sleutelen'...

    Zojuist kreeg ik echter een hele opmerkelijke reactie van Frank Doorhof, die ik ook om een offerte had gevraagd:

    "Met lg heb ik alleen slecht nieuws voor je. Er zit een bug in het cms systeem. Dit betekend dat zodra ik dat calibreer het toestel sterke banding laat zien. Je kan dit zelf snel testen door de luminance van rood bv op te draaien en je gaat direct fouten in het beeld zien. Tot dit opgelost is moet ik jammer genoeg nee verkopen. Het is doodzonde van het geld aangezien alleen maar de grayscale en gamma gedaan kunnen worden. Dit maakt het beeld wel een heel.stuk beter. Maar het is niet ideaal."

    [EDIT]

    En zojuist nog ontvangen:

    "
    Tot nu toe bij alle 65 inch toestellen die ik ben tegen gekomen. Je kan het simpel testen door in het cms de helderheid van bv rood boven de 15 punten te zetten dan moet je het direct zien"
    Laatst aangepast door DJM : 18-12-2017 om 16:27

  12. #887

    Standaard

    Dat is voor het eerst dat ik daarvan gehoord heb, en ik heb in de tijd voor de kalbratie heel, heel veel gelezen.

    Heeft hij het dan over HDR? Ik heb wel gehoord dat HDR maar beperkt af te stellen is of iets dergelijks.

    Ach, ik ga mij er niet meer druk over maken. Ik ben tevreden hoe ik het nu heb. Vroeger zou ik meteen allerlei fora gaan afzoeken voor soortgelijke ervaringen, maar dat vind ik zonde van de tijd. Je zou dit voor kunnen leggen aan Dimitri die mij geholpen heeft en kijken wat hij zegt?

  13. #888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    Ik vind met name de HDR-weergave wat tegenvallen bij UHD-films, dus was eigenlijk voornemens om met name daar aan te laten 'sleutelen'...

    Zojuist kreeg ik echter een hele opmerkelijke reactie van Frank Doorhof, die ik ook om een offerte had gevraagd:

    "Met lg heb ik alleen slecht nieuws voor je. Er zit een bug in het cms systeem. Dit betekend dat zodra ik dat calibreer het toestel sterke banding laat zien. Je kan dit zelf snel testen door de luminance van rood bv op te draaien en je gaat direct fouten in het beeld zien. Tot dit opgelost is moet ik jammer genoeg nee verkopen. Het is doodzonde van het geld aangezien alleen maar de grayscale en gamma gedaan kunnen worden. Dit maakt het beeld wel een heel.stuk beter. Maar het is niet ideaal."

    [EDIT]

    En zojuist nog ontvangen:

    "
    Tot nu toe bij alle 65 inch toestellen die ik ben tegen gekomen. Je kan het simpel testen door in het cms de helderheid van bv rood boven de 15 punten te zetten dan moet je het direct zien"
    '

    Zojuist dit verhaal gecheckt op mijn 55E6V en ik heb geen banding of andere beeldfouten als ik de luminantie van rood op 15 of zelfs max (=30) zet. Heb het zowel met SDR als met HDR10 gecheckt.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 18-12-2017 om 19:20
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #889

    Standaard

    Ik heb het daarstraks ook geprobeerd, en er onstaat wel degelijk een behoorlijke fout

    tijdens masterchef bij rood de luminatie volledig omhoog gegooit

    alle gezicht werden blokjes, en lippen werden roze

    dus er is wel degelijk een fout in het rode
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #890

    Standaard

    Dat rood roze wordt lijkt mij logisch als je de luminatie (helderheid) volledig omoog gooit, eigenijk is roze ook gewoon licht rood.

    Blijft wel jammer dat er fouten zitten bij de LG Oleds, Panasonic en zeker Sony blijken het wat dat betreft beter te doen.
    Nu zal het waarschijnlijk maar een miniem probleem zijn en nauwlijks tot niet opvallen bij normale instelling en gebruik, maar ik vind het wel netjes van Frank Doorhof om dit te melden als dit een perfecte callibratie in de weg zal staan.
    Een callibratie is natuurlijk niet goedkoop.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #891
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En hij gaat waarschijnlijk zijn deur niet uit voor een halve calibratie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #892

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    Ik vind met name de HDR-weergave wat tegenvallen bij UHD-films, dus was eigenlijk voornemens om met name daar aan te laten 'sleutelen'...

    Zojuist kreeg ik echter een hele opmerkelijke reactie van Frank Doorhof, die ik ook om een offerte had gevraagd:

    "Met lg heb ik alleen slecht nieuws voor je. Er zit een bug in het cms systeem. Dit betekend dat zodra ik dat calibreer het toestel sterke banding laat zien. Je kan dit zelf snel testen door de luminance van rood bv op te draaien en je gaat direct fouten in het beeld zien. Tot dit opgelost is moet ik jammer genoeg nee verkopen. Het is doodzonde van het geld aangezien alleen maar de grayscale en gamma gedaan kunnen worden. Dit maakt het beeld wel een heel.stuk beter. Maar het is niet ideaal."

    [EDIT]

    En zojuist nog ontvangen:

    "
    Tot nu toe bij alle 65 inch toestellen die ik ben tegen gekomen. Je kan het simpel testen door in het cms de helderheid van bv rood boven de 15 punten te zetten dan moet je het direct zien"
    Dit is toch gefixed bij 1 van de eerste firmware releases (info LG en youtube calibratie filmpjes)...
    Ik heb ook een LG OLEDE55C7, en het beeld is zeker beter "out of the box".
    de standaard ISF benaderen echt ISF volgens meerdere sites.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #893

    Standaard

    Donderdagmorgen komt Frank bij mij voor de calibratie. Zal hem vragen hoe het nu precies zit?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #894

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Donderdagmorgen komt Frank bij mij voor de calibratie. Zal hem vragen hoe het nu precies zit?
    Kun je ook vragen of het ook is voor de 55 versie?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  20. #895

    Standaard

    Tuurlijk.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #896

    Standaard

    Hallo mensen, ik heb pas een 55e6v kunnen kopen, wel even mijn vrouw moeten ompraten want had pas sinds 2 jaar een sony staan van 50 inch maar ik wilde dit zooo graag en ben er ook zo erg blij mee en mijn vrouw is ook enthousiast(moet niet gekker worden). Wilde speciaal deze door de 3d-functie omdat ik al veel 3d films had liggen. Heb er 1999 voor betaald bij platte tv. Ik heb ondertussen dit forum helemaal doorgelezen en ben er al veel wijzer van geworden waarvoor dank aan jullie! Ga binnenkort nog een sony uhd blurayspeler kopen om daar van te genieten.

  22. #897

    Standaard

    Vanavond San Andreas afgespeeld. Wat een beeldkwaliteit. Heb ook de 3d versie in bezit, en heb dus aantal scenes daarvan vergeleken met de UHD versie. Moet zeggen dat in die vergelijking de uhd versie het beter doet dan de 3d versie. Ook bij de UHD versie heb je een sterk 3d effect, en absoluut meer detail. Kan mogelijk liggen aan de 3d conversie van San Andreas.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #898

    Standaard

    Hoe bedoel je, sterk 3D-effect bij de UHD-versie.....?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  24. #899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Vanavond San Andreas afgespeeld. Wat een beeldkwaliteit. Heb ook de 3d versie in bezit, en heb dus aantal scenes daarvan vergeleken met de UHD versie. Moet zeggen dat in die vergelijking de uhd versie het beter doet dan de 3d versie. Ook bij de UHD versie heb je een sterk 3d effect, en absoluut meer detail. Kan mogelijk liggen aan de 3d conversie van San Andreas.
    Bedoel je bij UHD dan diepte dat een 3D effect kan geven ?

  25. #900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hoe bedoel je, sterk 3D-effect bij de UHD-versie.....?
    Ik neem aan de diepte werking bij UHD is erg goed. Uiteindelijk is 3D nooit 3D, maar ook dieptewerking, versterkt door optisch bedrog.
    Sommige UHD discs maar ook 1080P hebben geweldige dieptewerking (The Dark Knight, KingKong, Avatar bijv, tenminste bij mij)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 36 van 46 EersteEerste ... 26323334353637383940 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •