Pagina 37 van 46 EersteEerste ... 27333435363738394041 ... LaatsteLaatste
De resultaten 901 tot 925 van 1133 worden weergegeven.
  1. #901

    Standaard

    Ik vind het mooi beschreven, maar meer dan een mooi - of al dan niet perfect - plaatje wordt het niet. Het contrast is een stuk mooier, het is scherper, de kleuren kunnen een stuk intenser zijn... Maar een toegenomen 'dieptewerking' zoals jullie noemen heb ik niet ervaren hoor.....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  2. #902

    Standaard

    Inmiddels in e-mail contact met Frank die mij net cms-probleem melde. Ik zie idd dat ik dit probleem ook heb bij standje 30 grote storingen in beeld. Vraag me nu af of calibratie op alleen grayscale en user settings zin heeft.

    Ander punt: ik zie bij uhd meer dieptewerking dan op blu-ray.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #903

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht

    Ander punt: ik zie bij uhd meer dieptewerking dan op blu-ray.
    Hier idem dito.
    Zeker bij Planet Earth 2 heb ik soms het gevoel dat je de diertjes zo uit het scherm kunt pakken
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #904

    Standaard

    Mijn afspraak met Frank gaat morgen gewoon door.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #905

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik vind het mooi beschreven, maar meer dan een mooi - of al dan niet perfect - plaatje wordt het niet. Het contrast is een stuk mooier, het is scherper, de kleuren kunnen een stuk intenser zijn... Maar een toegenomen 'dieptewerking' zoals jullie noemen heb ik niet ervaren hoor.....
    Zeker niet in die mate welk een goede 3D film laat zien....

  6. #906

    Standaard

    Frank is inmiddels langs geweest voor de calibratie. Hij was circa 2 uur bezig. Van het CMS bleef hij af. Hij heeft primair de HD gekalibreerd. Aan HDR heeft hij - gelet op CMS probleem - niet apart gekalibreerd. Dat was te omzeilen, want bij LG wordt via calibratie van HD ook HDR aangepast, was zijn uitleg. Standaard is mijn kijkmodus Expert (donkere kamer). Voor 3d heeft hij de modus Expert (lichtere kamer) aangepast. Overigens had mijn tv uit de doos al aardig goede instellingen. Dat was een plus.

    Wat betreft het CMS probleem vertelde hij het volgende. Hij is er pas sinds een paar weken er achter gekomen dat dit probleem bestaat. Met de calibratie via testbeelden was hier niets van te zien. Pas na een melding van een klant is hij achter dit probleem gekomen. Of dit probleem ook bij de 55 inch modellen bestaat wist hij niet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zeker niet in die mate welk een goede 3D film laat zien....
    Precies
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #908

    Standaard

    Bedankt voor je info en voor het navragen Pieter! Hoe is het beeld nu? Dat is het belangrijkste natuurlijk...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #909

    Standaard

    Ik heb mijn toestel vrij snel na de aankoop laten kalibreren. Daarbij moet ik schrijven dat volgens Frank mijn toestel uit de doos al goede waardes liet zien. Alleen is Frank een purist die streeft na zoveel mogelijk perfectie. Het beeld is dan ook 'perfect' voorzover ik dat als leek kan beoordelen. Zoals Frank ook zei kun je sommige verbeteringen op het oog niet zien, daarvoor moet je teruggrijpen op grafieken. Maar het beeld spettert van het scherm af. Bij goede HD opnames is het alsof je door een raam kijkt. 3d is machtig mooi. Ik heb nu wel deze zekerheid dat het tv beeld zoveel mogelijk aansluit op industriële standaard. Calibratie is alleen maar aan te bevelen, vooral ook omdat sommige toestellen uit de doos een minder goed beeld hebben dan mijn toestel. En dan is de verbetering in beeld nog beter zichtbaar.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #910

    Standaard

    En hoe zit het met de kleurweergave? Veel 'calibristen' zetten deze veel te warm (WARM2 is een stand die je vaak tegenkomt), maar dan krijg je een fikse geelzweem over alle kleuren, het meest zichtbaar bij wit.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #911

    Standaard

    Hij heeft kleurweergave op warm 2 gezet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #912

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Hij heeft kleurweergave op warm 2 gezet.
    Dat dacht ik wel... Ik hoop dat je er aan kunt wennen. Zou niet mijn keuze zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik heb mijn toestel vrij snel na de aankoop laten kalibreren.
    Hoop dat je daar geen spijt van gaat krijgen. Wat ik heb begrepen is dat je het beste de tv zo'n 100 uur laat inspelen voordat je aan calibratie begint.

  14. #914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Hoop dat je daar geen spijt van gaat krijgen. Wat ik heb begrepen is dat je het beste de tv zo'n 100 uur laat inspelen voordat je aan calibratie begint.

    Ik denk dat ik in die ene maand dat het toestel hier staat wel aan de 100 uur gekeken heb, zo niet meer. Maar ik heb van tevoren ook aan Frank gevraagd wanneer de tv gekalibreerd zou kunnen worden en zijn antwoord was twee weken na aanschaf. Het is inmiddels dus paar weken extra geworden. Vaak wordt inderdaad die inspeeltijd geadviseerd met het idee dat in die tijd mogelijke technische problemen bij de tv in beeld komen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #915

    Standaard

    Vraagje, heb nu de sony ubpx800 en gewoon aangesloten zoals beschreven dus hdmi voor geluid naar onkyo receiver en hmdi voor beeld naar ingang hdmi 1 in de tv. Ik zet de tv aan via kastje van kpn maar dan gaat gelijk de blurayspeler aan en schakelt de tv meteen naar hdmi 1. Dit hoort niet want wil gewoon normaal tv kijken. Ik weet nog wel hoe ik dat moet verhelpen maar mijn vrouw gaat me gelijk bellen en raakt in paniek omdat ze het niet meer weet. Hoe krijg ik gelijk normaal tv beeld zonder dat ie gelijk naar bluray schakelt en de sony aangaat?

  16. #916

    Standaard

    Kijk eens naar de HDMI instellingen in de receiver, staat daar mogelijk hdmi cec aan? Staat in de blu-ray-ray speler gekoppeld aan tv uit? Of mogelijk conflicteren de codes van de afstandsbediening van jou kpn box en die van de blu-ray speler? Kun je één van die op andere frequentie zetten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #917

  18. #918

    Standaard

    Wel gelukt maar moet nu wel 2 afstandsbedieningen gebruiken, 1 van de receiver en 1 van kpn, ach het moet maar.

  19. #919

    Standaard

    Ik kijk nu ineens veel vaker films ook. Al een stuk of 10 uhd films gekocht, wat een beeld zeg, zo mooi.

  20. #920

    Standaard

    Wat blijft dit toch een geweldig TV! Elke dag weer genieten. Toch heb ik een vraag. Klopt het dat sommige instellingen alleen in te stellen zijn voor HDMI poort 1? Zoals true motion en echte bioscoop? Ik heb sinds kort een Apple TV 4K en als ik een 4K HDR film kijk uit de Apple Store is deze lang niet zo mooi als vanaf m’n 4K speler in combi met een 4K schijfje. Ik zie dat ik op deze poort, HDMI 3, niet alles in kan stellen. Veel opties zijn grijs. Hopelijk kan iemand me meer info geven. Misschien doe ik iets verkeerd?

  21. #921

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielss Bekijk bericht
    Wat blijft dit toch een geweldig TV! Elke dag weer genieten. Toch heb ik een vraag. Klopt het dat sommige instellingen alleen in te stellen zijn voor HDMI poort 1? Zoals true motion en echte bioscoop? Ik heb sinds kort een Apple TV 4K en als ik een 4K HDR film kijk uit de Apple Store is deze lang niet zo mooi als vanaf m’n 4K speler in combi met een 4K schijfje. Ik zie dat ik op deze poort, HDMI 3, niet alles in kan stellen. Veel opties zijn grijs. Hopelijk kan iemand me meer info geven. Misschien doe ik iets verkeerd?
    Wat voor een label heb je aan HDMI 3 gehangen? En welke Picture Mode gebruik je hier? Die twee dingen bepalen welke instellingen je wel en welke je niet aan kunt passen.
    Label kun je veranderen door (even uit mijn hoofd, ik kan het verkeerd hebben) de inputs-knop lang ingedrukt te houden, de input te kiezen, en rechts het label te wijzigen.

  22. #922

    Standaard

    Of misschien heb je HDMI Deep Color niet aanstaan bij die poort?

  23. #923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Wat voor een label heb je aan HDMI 3 gehangen? En welke Picture Mode gebruik je hier? Die twee dingen bepalen welke instellingen je wel en welke je niet aan kunt passen.
    Label kun je veranderen door (even uit mijn hoofd, ik kan het verkeerd hebben) de inputs-knop lang ingedrukt te houden, de input te kiezen, en rechts het label te wijzigen.
    Hi Raymon, dank je wel voor je reactie, ik voel me nu zó dom haha... Dat wist ik dus helemaal niet, dat het label wat je aan een HDMI geeft met de instelling te maken heeft. Voor de Apple TV 4K heb ik deze nu op blu ray speler gezet. Zodra ik de TV op HDMI3 zet schakelt deze over op HDR dus ik kan kiezen uit de drie HDR varianten. Ik schakel altijd een beetje tussen de standaard, helder en levendig, ligt een beetje aan het moment van kijken vind ik. Op mijn 4K blu ray speler kijk ik echter altijd via HDR standaard. Op m'n Apple TV 4K lijkt HDR levendig of helder mooier.

  24. #924

    Standaard

    Haha kan gebeuren
    Top dat het nu wel lukt! Zoals rogue al zei moet je inderdaad ook HDMI Deep Color aanzetten, maar gezien je HDR krijgt doorgestuurd is dat denk ik al het geval.
    Je HDMI3 input stond zeker op Game Console ofzo? Dan kun je inderdaad Real Cinema en TruMotion (en andere dingen) niet gebruiken. Dit om de input-lag zo laag mogelijk te houden bij het gamen, door de tv zo weinig mogelijk post-processing te laten doen. Vandaar dat de beschikbare instellingen afhangen van het input label.

  25. #925

    Standaard

    Ze hebben t inmiddels begrepen bij Netflix en/of LG hoe je een serie in Dolby Vision moet aanbieden cq weergeven.
    Ben van de week begonnen met Altered Carbon en wat een wereld van verschil is dat met de Marvel series en Stranger Things in Dolby Vision.
    Eindelijk geweldige kleuren die natuurlijk ogen en ook nogeens haar en haar scherp met enorm veel detail.
    Daarrnaast is t, tot dusver, ook een aanrader voor iedereen die van sf houdt!

Pagina 37 van 46 EersteEerste ... 27333435363738394041 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •