Pagina 38 van 46 EersteEerste ... 28343536373839404142 ... LaatsteLaatste
De resultaten 926 tot 950 van 1133 worden weergegeven.
  1. #926

    Standaard

    Bekijk op dit moment even niet dolby vision via de apple tv 4. Er is een probleem met de weergave van donkere beelden, op LG oled tv's. De oorzaak is zit in dolby vision. Een oplossing schijnt onderweg te zijnn.

    As discussed here, many Dolby Vision TV owners - especially those with LG OLED TVs - have noticed that sometimes Dolby Vision feeds from the Apple TV 4K can suffer with elevated black levels. In other words, dark scenes can suddenly look grey in a way that doesn’t happen when watching the same content in the industry standard HDR10 format. Or when watching Dolby Vision using an app (such as Netflix) that’s built into the TV.

    Voor meer info:
    https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/01/10/apple-tv-4ks-dolby-vision-problem-a-fix-is-on-its-way/#16e81f3a2906
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #927

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Bekijk op dit moment even niet dolby vision via de apple tv 4. Er is een probleem met de weergave van donkere beelden, op LG oled tv's. De oorzaak is zit in dolby vision. Een oplossing schijnt onderweg te zijnn.

    As discussed here, many Dolby Vision TV owners - especially those with LG OLED TVs - have noticed that sometimes Dolby Vision feeds from the Apple TV 4K can suffer with elevated black levels. In other words, dark scenes can suddenly look grey in a way that doesn’t happen when watching the same content in the industry standard HDR10 format. Or when watching Dolby Vision using an app (such as Netflix) that’s built into the TV.

    Voor meer info:
    https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/01/10/apple-tv-4ks-dolby-vision-problem-a-fix-is-on-its-way/#16e81f3a2906
    De firmware die dat op zou moeten lossen is er al, staat op de website, maar ik had al een melding op de TV om te updaten ook.

  3. #928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    De firmware die dat op zou moeten lossen is er al, staat op de website, maar ik had al een melding op de TV om te updaten ook.
    Waar zie jij dat dan? Ik zie enkel deze staan? En die is hetzelfde als die op mijn tv, firmware 5.30.10.

  4. #929

    Standaard

    Yep hier ook niks te vinden
    nog steeds dezelfde firmware

  5. #930

    Standaard

    Die update is alleen uit voor de 2017 modellen. De 2016 modellen moeten nog volgen.

  6. #931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Die update is alleen uit voor de 2017 modellen. De 2016 modellen moeten nog volgen.
    Aha, niet zo vreemd dat er dan verwarring is aangezien deze thread over de 2016 modellen gaat .

  7. #932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aha, niet zo vreemd dat er dan verwarring is aangezien deze thread over de 2016 modellen gaat .
    Excuus, was wat te enthousiast. Ik heb inderdaad het 2017 model.

  8. #933

    Standaard

    Ik heb een vraag, aan m'n OLED65E6V heb ik een 4K Blu Ray speler en een Apple TV 4K hangen, deze heb ik beide ingesteld op chroma 4.4.4. Dit gaat echter niet helemaal lekker. Bij de Apple TV 4K werkt dit eigenlijk helemaal niet, het pixels gaan aan en uit en soms valt het beeld weg. Op m'n 4K speler gaat het met kijken van 4K schijfjes wel goed, zodra ik een Blu Ray of DVD bekijk valt het beeld af en toe weg of zie ik ineens 'sneeuw' voor korte tijd. Op internet lees ik veel problemen met 4.4.4, schijnt aan de HDMI kabels te kunnen liggen. Ik heb HDMI kabels van Monster Black, behoorlijk prijzige kabels die dit volgens mij wel aan zouden moeten kunnen, toch? Wat zijn jullie ervaringen met deze instellingen? Als ik 4.2.0 selecteer zijn er geen problemen, alleen wil ik vanzelfsprekend het maximale uit m'n OLED65E6V halen en dus eigenlijk met 4.4.4 kijken...

  9. #934

    Standaard

    Apple TV 4 heeft bij mij alleen 4.2.0 en 4.2.2.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #935

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Apple TV 4 heeft bij mij alleen 4.2.0 en 4.2.2.
    Ah, je hebt gelijk, Apple TV gaat tot 4.4.4, daar valt met deze instellingen dus het beeld af en toe weg of lichten pixels op.

  11. #936

    Standaard

    Zag inderdaad dat signaal van apple tv 4.4.4. is, terwijl menu enkel keuze maakt tussen 4.2.0 en 4.2.2. Heb overigens niet jouw problemen, enkel de bekend dolby vision issue. Hoop dat daar ook voor de 2016 modellen gauw oplossing komt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #937

    Standaard

    Vandaag met lge gemaild over het dolby vision probleem en wanneer daarvoor een update komt. Kreeg de vraag om te verduidelijken wat ik met het dolby vision probleem bedoelde. Het was de ' frontoffice' dus nog niet duidelijk. Heb ze vervolgens wat info gestuurd:https://www.forbes.com/sites/johnarc.../#7371cf882906.
    Antwoord was adequaat, aldus lge. Volgende vraag was: Als u van mening bent dat u een probleem ervaart gerelateerd aan Dolby Vision, dan willen wij u vriendelijk verzoek een kort video fragment met ons te delen waarop dit probleem zichtbaar is.

    Heeft iemand anders hierover nog contact gehad met lge?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #938

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Vandaag met lge gemaild over het dolby vision probleem en wanneer daarvoor een update komt. Kreeg de vraag om te verduidelijken wat ik met het dolby vision probleem bedoelde. Het was de ' frontoffice' dus nog niet duidelijk. Heb ze vervolgens wat info gestuurd:https://www.forbes.com/sites/johnarc.../#7371cf882906.
    Antwoord was adequaat, aldus lge. Volgende vraag was: Als u van mening bent dat u een probleem ervaart gerelateerd aan Dolby Vision, dan willen wij u vriendelijk verzoek een kort video fragment met ons te delen waarop dit probleem zichtbaar is.

    Heeft iemand anders hierover nog contact gehad met lge?
    Ik heb het artikel even gelezen, maar het probleem is ook van toepassing in gebruik met andere DV televisies. Lijkt me dus eerder een DV probleem van de Apple.
    Misschien daar contact mee opnemen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #939

    Standaard

    Nee, het probleem lag aan Dolby, en moet aan de tv-kant opgelost worden. Dolby heeft de daarvoor benodigde code aan tv fabrikanten geleverd, dus het is nu aan hun om die in hun firmware te verwerken. LG heeft dit al gedaan bij de 2017 modellen, de 2016 modellen moeten nog volgen. Ik hoop jullie dat dat snel gebeurt!

  15. #940
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  16. #941

  17. #942

    Standaard

    Ander type nummer (LG oled 65 b7a) maar ik vond het wel een grappig filmpje. Ja, als het je eenmaal opvalt die vertical banding ben je de klos en blijf je het zien.
    Blijkt ook uit het filmpje dat LG bij een dergelijk probleem niet geneigd is het scherm te vervangen.

    https://www.youtube.com/watch?v=Vcu2O6K2nmo

  18. #943

    Standaard

    Waneer de dv update voor deze tv?
    gladiator uhd ook weer veel verkeerde zwartwaardes in dv.

  19. #944

  20. #945

    Standaard

    gisteren m'n eerste dolby vision titel gekeken (American Assassin) en zag inderdaad een aantal keer dat zwart grijs werd (goed te zien aan de normaal zwarte balken onder en boven het beeld).... vervelend allemaal, eerst m'n Denon versterker (AVR X7200 WA) die geen Dolby Vision aankon (gelukkig deze week met een firmware update opgelost) en nu weer m'n TV (heb de 55E6v, 2016 model); afwachten maar
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #946

    Standaard

    Het wachten zou nu niet lang meer hoeven duren.
    De beta firmware die in omloop is verhelpt t probleem, de mensen op blu-ray.com die het gedurfd hebben m te installeren zijn er bijzonder enthousiast over.
    We zijn er bijna

  22. #947

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    gisteren m'n eerste dolby vision titel gekeken (American Assassin) en zag inderdaad een aantal keer dat zwart grijs werd (goed te zien aan de normaal zwarte balken onder en boven het beeld).... vervelend allemaal, eerst m'n Denon versterker (AVR X7200 WA) die geen Dolby Vision aankon (gelukkig deze week met een firmware update opgelost) en nu weer m'n TV (heb de 55E6v, 2016 model); afwachten maar

    heb jij de dolby vision update vandeweek dus ontvangen?

    Ik wacht met mijn Marantz SR7010 ook op die update. Nu maar irritant met extra kabel naar me Oled van Oppo. En zou ook wel een stream device met DV willen hebben voor netflix DV
    Ben benieuwd naar de update van de LG overigens
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #948

    Standaard

    versterker is niet continue aangesloten op netwerk maar wist dat voor mijn type nr de update in de zomer zou komen en las toevallig vorige week op een forum dat je de firmware kon downloaden. Ben ook benieuwd naar de LG update, ben heel tevreden met de LG dus hoop dat het goed komt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    heb jij de dolby vision update vandeweek dus ontvangen?

    Ik wacht met mijn Marantz SR7010 ook op die update. Nu maar irritant met extra kabel naar me Oled van Oppo. En zou ook wel een stream device met DV willen hebben voor netflix DV
    Ben benieuwd naar de update van de LG overigens
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #949

    Standaard

    de firmware van de denon is al een tijdje uit hoor
    en werkt perfect
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Het wachten zou nu niet lang meer hoeven duren.
    De beta firmware die in omloop is verhelpt t probleem, de mensen op blu-ray.com die het gedurfd hebben m te installeren zijn er bijzonder enthousiast over.
    We zijn er bijna
    Mijn TV heeft vanmorgen een software-update geïnstalleerd. Kan op de LG site hierover nog geen info vinden.

Pagina 38 van 46 EersteEerste ... 28343536373839404142 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •