Pagina 8 van 46 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 1133 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Het mooie is dat met beide testen op vloien het perfect beweegt

    het kan dus wel
    maar al die andere bijkomstigheden zijn zo jammer
    je hebt ook een mooie test op spears & munsil staan
    5-6 scrollende teksten van rechts naar links met vloiend of helder loopt dat perfect
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  2. #177
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, dat is inderdaad jammer, want de bijeffecten zijn erg storend. Plus dat het panprobleem sporadisch is en de bijeffecten bijna continu aanwezig zijn. Echter het is een gevalletje, als je het weet valt het op. Gelijk eens op mijn andere werkgevers getest en alle hebben het probleem. Dat was weer een voordeel van Plasma. Maar het probleem zit hem gewoon in hoe het materiaal is opgenomen. 24, 25 of 30 frames per seconden zijn gewoon te weinig en dan moeten er beelden verdubbeld of bij bedacht worden en heb je Motion control nodig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #178

    Standaard

    Ja heb van de week nog eens op de kuro gekeken en die deed dat echt heel goed

    maar dan zie je pas wat een vaag beeld je had
    de oled sprankelt dan echt
    veeeel helderder beeld

    overstappen moest ( pioneer had veel kuren)

    geniet er elke dag van

    ik kwam op avforum trouwens iets tegen over floating blacks

    ik heb dat getest en bij mij viel dat heel erg op
    kan jij dat eens testen bij skyfall het einde ik meen 2:08:30 als ze in het water vallen
    daar klapt zwart alle kanten op, heb helderheid al naar 46 gedaan maar blijft chrushen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #179

    Standaard

    Ik heb op mijn Samsung MotionPlus op de hoogste stand ("Smooth") staan en het beeld ziet er fantastisch uit. Pans zonder schokken, maar ook bij andere bewegingen blijft het beeld altijd scherp. Alleen als er hele snelle beeldwisselingen zijn, kan de software het soms niet bijhouden en ontstaan er dubbelbeelden. Ook slowmotion beelden zien er dan niet zo fraai uit. Maar dat zijn uitzonderingen en wegen niet op tegen de enorme voordelen van een altijd scherp en vloeiend beeld. Beeldpuristen zullen hier misschien van walgen, maar ik ben er tevreden mee, en daar gaat het per slot van rekening om. En wat het zgn. soap opera-effect bij deze instellingen betreft: ik merk daar niets van of ik ben er gewoon niet gevoelig voor.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #180

    Standaard

    Ik ben nog wel weer foutjes tegengekomen over onze oled.
    Ik ga niet meer zoeken of fouten opzoeken dan blijf ik bezig en haalt ook deze het einde van het jaar niet en dan.
    Mijn zoektocht is ten einde en ga het hier mee doen iets beters is toch niet te koop en perfectie bestaat niet

  6. #181

    Standaard

    Sinds maandag heb ik de OLED ook staan. Echt een geweldig toestel! Zo helder en strak. Geen trillingen (zoals plasma).

    Veel minder reflectie dan mijn vorige Panasonic Plasma. Het beeld reflecteert wel, maar het paneel blijft gewoon zwart (net als bij lcd). Bij de plasma werd het dan helemaal groen/grijzig. Dus ook overdag kan ik nu een beetje normaal kijken (ook door de hogere helderheid).

    Ook ik ben opzoek gegaan naar de beste instellingen. Heb ook de foutjes gezien die hier voorbij komen. Door de 'black crush' had ik eerst de neiging de helderheid op zo'n 55 te zetten, maar dan zie je bij hele donkere scenes een hoop fouten vanuit de bron, maar ook sneller van de tv zelf. De eerste paar procenten is het zwart/grijs niet uniform. Helderheid weer terug op 50%. Nu is zwart weer zwart (een diep gat ). Zo goed als geen fouten meer te zien vanuit de bron. En de uniformiteitsproblemen komen bijna niet voor. Ik krijg het idee dat de 'black crush' opzettelijk is om om dit probleem heen te werken (wellicht al eerder geconcludeerd).

    True motion laat ik lekker uit staan. Naar mijn mening toch te veel artifacts die niet opwegen tegen de voordelen. Bij Formule1 en voetbal is het voordeel wel dat alles lekker scherp blijft. Zelfs de bal die over het veld gaat blijft over het algemeen normaal bewegen (vorige plasma in true motion ging de bal haperen). Voor films heb ik Real Cinema / Echte Bioscoop aanstaan. Ik heb het idee dat de beelden dan prima soepel lopen. Naar de judder video's ga ik denk ik niet kijken. Wie weet in de toekomst. Nu zie ik namelijk (nog) geen problemen .

    Ik ben ook is gaan gamen. Mario Kart 8 op de Wii U. Alle toeters en bellen uitgezet. Prima gamen, zonder dat ik last heb van input lag. Deze zou hoog zijn op dit toestel. Wanneer ik bijv. True Motion aanzet merk ik dat het veel minder speelbaar wordt. Het beeld ziet er soepeler uit, maar het lijkt alsof de lag enorm omhoog gaat. Ik kan het zelf niet meten, maar het voelt wel zo. Maargoed prima spelen met alles uit. Het beeld is dan ook het meest strak/subtiel en rustig. Zelf speel ik geen FPS, ervaringen met lag hierover kan ik dus niet delen.

    Voorlopig ga ik elke avond te laat het bed in. Vooral snacht in het donker is het scherm enorm indrukwekkend. De starship Enterprise vliegt door een echt zwarte ruimte langs de sterren; heel bijzonder om te zien
    Laatst aangepast door JohnB : 04-08-2016 om 10:21

  7. #182
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Welkom bij de OLED-club. Fijn om te lezen dat ik niet de enige dwaas ben die dit toestel moest hebben en steeds meer leden aan de club kunnen worden toegevoegd. Dat zwarte gat kan ik zeker beamen evenals dat van die nachtelijke uurtjes. Ik heb het idee dat veel films nu pas - eindelijk - tot hun recht komen. Maar goed, Winter is coming!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #183

    Standaard

    ?????

    LCD Crushes OLED In Public TV Shoot Out Shock

    For the past few years most serious AV fans have (justifiably) lauded OLED screen technology as the future of television. The startling results of a new public ‘shoot out’ between a selection of the latest cutting edge TVs, though, suggest that maybe oft-derided LCD technology is set to have the last laugh after all.An overwhelming 80% of audience participants at the UK-based shoot out stated that they believed 2016 LCD screens delivered
    a better picture with the latest high dynamic range (HDR ) image content than LG’s latest OLED65E6 OLED TV.

    http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/07/25/lcd-crushes-oled-in-public-tv-shoot-out-shock/#770d502f6fde

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/shoot...1608054331.htm
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ?????

    LCD Crushes OLED In Public TV Shoot Out Shock

    For the past few years most serious AV fans have (justifiably) lauded OLED screen technology as the future of television. The startling results of a new public ‘shoot out’ between a selection of the latest cutting edge TVs, though, suggest that maybe oft-derided LCD technology is set to have the last laugh after all.An overwhelming 80% of audience participants at the UK-based shoot out stated that they believed 2016 LCD screens delivered
    a better picture with the latest high dynamic range (HDR ) image content than LG’s latest OLED65E6 OLED TV.

    http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/07/25/lcd-crushes-oled-in-public-tv-shoot-out-shock/#770d502f6fde

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/shoot...1608054331.htm
    Wel die participants mogen em hebben mijn LCD 950V met banding en led bleeding...

  10. #185

    Standaard

    Mag je mijn vorige sony led er ook bij hebben, hdr en clouding.
    Net batnan vs superman op de oled gezien in 4k hdr en fantastisch.

  11. #186

    Standaard

    Wat een tv. Sinds gisteren staat ie hier ook de blinken. Moet even wennen aan het zwart van deze tv, soms denk ik dat hij niet aanstaat. 3D werkt weer als vanouds.

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat een tv. Sinds gisteren staat ie hier ook de blinken. Moet even wennen aan het zwart van deze tv, soms denk ik dat hij niet aanstaat. 3D werkt weer als vanouds.
    Was die dan 'stuk' op jouw vorige televisie? Jullie hebben dan wel allemaal erge problemen met 3D op jullie oude televisies gehad, zo lijkt het haast. Ik heb werkelijk nergens last van. 3D ziet er op mijn "inferieure LED-TV" nog altijd fenomenaal uit.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #188
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat een tv. Sinds gisteren staat ie hier ook de blinken. Moet even wennen aan het zwart van deze tv, soms denk ik dat hij niet aanstaat. 3D werkt weer als vanouds.
    En we hadden je nog wel gewaarschuwd. Veel plezier en kijkgenot.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #189

    Standaard

    Gisteren hostage nog eens gekeken

    het zwart in deze film is fenomenaal
    soms verdwijnt willes gewoon in het niets zo diep is het zwart

    voor 3d vondt ik kung-fu panda 3 heel mooi( beste 3d beeld wat ik gezien heb)

    Veel plezier met je oled
    ik heb wel gemerkt dat de lg moeilijk is met afstellen en dat er veel tijd in gaat zitten

    mij oled word komende week gecalibreerd, ik ben benieuwd
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #190
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben benieuwd of dat ook wat oplevert qua motion issues en of ze elke standaard al kunnen calibreren, HD, HDR en Dolby Vision?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #191

    Standaard

    Vrijdag komt hij langs
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Was die dan 'stuk' op jouw vorige televisie? Jullie hebben dan wel allemaal erge problemen met 3D op jullie oude televisies gehad, zo lijkt het haast. Ik heb werkelijk nergens last van. 3D ziet er op mijn "inferieure LED-TV" nog altijd fenomenaal uit.
    Die uh950v was vreselijk. Weet ook niet hoe dit kon.

  18. #193
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Die uh950v was vreselijk. Weet ook niet hoe dit kon.
    Goed om te horen dat 3D op deze tv wel goed is. Ik kon me ook niet anders voorstellen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #194

    Standaard

    Heeft iemand toevallig een idee wat code value 668 doet (staat in het menu als je hdr activeert, onder white balance

    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  20. #195
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, ik had er al eens naar gekeken en gegoogled, maar ik denk dat dit gewoon de standaardwaarde is bij HDR. Volgens mij heeft het iets te maken met hoe je tv Rec. 2020 volgt. Zo kun je afwijkingen corrigeren in de color gamut (als de 20 meetpunten niet goed de ijkpunten - interpolorisatie - volgen). Hieronder zie je bijvoorbeeld dat de kleuren (puntjes) niet helemaal overeenkomen met de originele kleuren (vakjes) en een kalibratie moet dat corrigeren. Maar wat het precies 668 inhoudt weet ik ook niet.

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #196

    Standaard

    ja morgen word hij gecalibreerd , en dan weet ik het denk wel,

    wij dachten het bereik van de nit van het scherm, maar weten het niet zeker

    maar hij heeft nu patronen om hdr te kunnen calibreren , ook het 20 point voor de lg patronen zijn binnen

    de golden reference patronen waar ze over praten voor dolby visoin zijn er nog niet, dus even kijken wat hij hier aan kan doen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  22. #197
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, de NIt-waarde staat vast en is niet eens zo heel hoog bij ons scherm. De meeste Lcd-schermen hebben hogere Nit-waarde. Nit-waardes bieden trouwens niet meer helderheid, maar een groter onderscheid in helderheid.
    Ben benieuwd wat je vindt van de resultaten en of er veel nodig was. Natuurlijk ga je ja zeggen, want anders heb je geld uitgegeven voor niks...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #198

    Standaard

    hahah ik houd je op de hoogte
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  24. #199

    Standaard

    Ik zag vanmorgen dat er een nieuwe firmware is voir obs scherm claudio

    zin om te proberen, ik wacht effe tot ik weet wat hij doet
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #200

    Standaard

    Het enige wat me opvalt is de weergave van geluidsvolume. van bolletje naar een balk rechts op het scherm.
    Firmware 30.04.06
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 8 van 46 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •