De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van de Samsung Blu-Ray HT-E6500 automatisch zachter

    Goedemorgen!
    Sinds enkele dagen gaat het geluid van mijn Samsung Blu-Ray speler automatisch zachter. Ik luister meestal naar de radio via de speler.
    Ook bij het luisteren naar CD's gaat het geluid automatisch zachter. Inmiddels heb ik een software update gedaan en het apparaat teruggezet naar fabrieksinstellingen.
    Helaas: het heeft niet geholpen. Iemand een idee?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Petra,

    Welkom op dit forum. Ik heb even op internet gezocht en het schijnt een meer voor komend probleem te zijn.

    http://www.cnet.com/forums/discussio...ically-591620/

    De een heeft een nieuwe unit gehad, maar iemand meld ook dat hij het kapje onderaan voor de meetmicrofoon ingang los heeft gehaald en weer heeft aangedrukt en het probleem weg was. Beetje ver gezocht, maar wie weet.

    Als een fabrieksreset geen oplossing biedt dan zal het apparaat een defect hebben.

    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Petra.

    Het lijkt er op dat je "Smart Volume" aan hebt staan en/of dat een DSP- of SFE-programma invloed heeft op de geluidssterkte.

    De "Smart Volume" is een mogelijkheid van jouw set die er voor zorgt dat alle bronnen even luid klinken. Deze kun je in-/uitschakelen in het menu van de set.

    Als je deze uitgeschakeld hebt/is, zal je soms zelf de geluidssterktes aan moeten passen wanneer je tussen de bronnen schakelt.

    Om te kunnen bepalen of het door Dolby ProLogic, een DSP- of SFE-programma komt, kun je deze het beste uitschakelen. Deze kun je vinden onder de toets "Sound Effect".

    Anders zal het door de bron komen of een defect zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-07-2016 om 13:54
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Ik ben zelf ook in het bezit van een Samsung Blu-Ray speler waarbij het volume constant zachter ging. Dit is uiterst irritant. Als het volume terugloopt zie je in het display van de Blu-Ray speler het volume teruglopen naar 0. Ook hoor je een piepgeluid tijdens het teruglopen. Als je handmatig het volume zachter zet hoor je hetzelfde geluid. Hieruit kon ik opmaken dat het moest liggen aan sensor van de volumeregelaar. Ik heb vervolgens de speler opengeschroefd en met een platte schroevendraaier het voorpaneel losgemaakt door de kunststof lipjes voorzichtig te liften. Let wel op, het voorpaneel is nog verbonden met een dun kabelstripje aan de speler. Ter hoogte van de volumeregelaar (- +) zie je een dun stripje zitten. Dit is het sensorgedeelte voor de volumeregeling. Trek dat stripje voorzichtig los en verwijder deze in zijn geheel. Nu doet alleen de volumeregelaar het niet meer op de speler maar via de afstandsbediening werkt alles nog prima. Ik heb de speler weer in gebruik en geen last meer gehad van het volumeprobleem! Ik ben er blij mee zo. Weg irritatie. Succes! Groeten, Arno

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •