Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is een tvbox en hoe werkt het?

    Ik zie ze steeds vaker voorbij komen, bv op marktplaats namelijk tv-boxen.
    Nu is mijn vraag wat kunnen deze tv boxen wat bv een mediaspeler niet kan?

    Hoe werkt het en wat is een goede tv box?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik zie ze steeds vaker voorbij komen, bv op marktplaats namelijk tv-boxen.
    Nu is mijn vraag wat kunnen deze tv boxen wat bv een mediaspeler niet kan?

    Hoe werkt het en wat is een goede tv box?
    Hoi Wim,

    Met deze boxen kan je onbeperkt films & series bekijken (oude, maar ook de nieuwste film), en ook kan je sportwedstrijden live bekijken. Dit is volledig Legaal, want je download niks, maar je streamt alleen (je slaat dus niks op), en dat mag dus.
    Meer info kan je vinden op deze website http://www.tvboxpro.nl/.
    Dit kastje kost nu € 119, normaal € 178.
    Wat wel aan te raden is gelijk een toetsenbord aan te schaffen : http://www.tvboxpro.nl/index.php/win...-keyboard.html , zodat je alles makkelijker in kunt tikken.
    Dit toetsenbord kost nu maar € 19.
    Ik heb er ook 1 besteld, welke morgen binnenkomt. De kwaliteit van de programma's en films etc is erg goed (gebaseerd op het bekijken bij mijn zus).
    Je bent nu dus maar € 138 kwijt zonder verzendkosten.



    Hier nog even de FAQ: http://www.tvboxpro.nl/faq

    Persoonlijk zou ik hier voor gaan.

    Succes er mee.

    Grt, Raymond (DVD Watcher)

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Helemaal Koosjer is het natuurlijk niet als je Batman v Superman en Finding Dory kunt kijken, zoals ze adverteren. De box zelf is dus legaal. Je KAN er legale content mee binnen halen en dus kijken. Maar het gaat er juist om om ALLES te kunnen kijken en dus vooral illegale content. En dat is toch een beetje dubieus.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Helemaal Koosjer is het natuurlijk niet als je Batman v Superman en Finding Dory kunt kijken, zoals ze adverteren. De box zelf is dus legaal. Je KAN er legale content mee binnen halen en dus kijken. Maar het gaat er juist om om ALLES te kunnen kijken en dus vooral illegale content. En dat is toch een beetje dubieus.
    Dubieus kan je het noemen, maar vooralsnog is downloaden strafbaar & streamen niet, en dat is wat je met deze box doet. Je slaat niks op, je streamt alleen. En dat is dus toegestaan. Dus zolang streamen mag, doe je niks verkeerd.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 21-07-2016 om 22:17

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de tip/advies.

    Het is zeker dubieus, ook de gratis sportzenders etc. maar wat mij betreft wel de moeite waard om het eens uit te proberen.
    Je kan betalen met afterpay & hebt een bedenktijd van 14 dagen...

    Ik kan me voorstellen dat dit zelfs positief kan uitpakken voor de filmmaatschappijen, doordat mensen nadat ze een film hebben gezien en 'm mooi vinden dan graag de dvd/blu-ray willen kopen &
    niet meer gaan downloaden. Plus dat de consument zichzelf dan kan behoeden voor een evt. miskoop aangezien niet iedereen dezelfde films even leuk vinden.

    Want als je een film erg goed vindt en je bent een verzamelaar dan wil je toch graag het orgineel in je kast hebben staan.
    Laatst aangepast door Wim S. : 21-07-2016 om 22:37

  6. #6

    Standaard

    Niet waar hoor,dat soort Kodi-boxjes werkt met een bittorrent-protocol: je streamt niet echt met die dingen, feitelijk haal je ze binnen maar je verspreidt ze weer. Die dingen zijn zéker niet legaal!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Niet waar hoor,dat soort Kodi-boxjes werkt met een bittorrent-protocol: je streamt niet echt met die dingen, feitelijk haal je ze binnen maar je verspreidt ze weer. Die dingen zijn zéker niet legaal!
    Als dat dan illegaal zou zijn, en ze weten dat, waarom adverteren ze er dan zo mee? das dan toch gewoon de problemen over zichzelf afroepen?. Als iets niet mag, zou ik er niet zo mee te koop lopen als winkelshop zijnde. Of zie ik dat dan verkeerd?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Als dat dan illegaal zou zijn, en ze weten dat, waarom adverteren ze er dan zo mee? das dan toch gewoon de problemen over zichzelf afroepen?. Als iets niet mag, zou ik er niet zo mee te koop lopen als winkelshop zijnde. Of zie ik dat dan verkeerd?
    Het apparaat ljjkt mij gewoon legaal maar of de media die je via het apparaat kunt bekijken dat ook is is maar de vraag.
    DVD-R schijfjes zijn ook gewoon legaal, maar dat geld natuurlijk niet voor de illegaal gedownloade film die je daar op kunt zetten.

    Als dit een te groot succes wordt lijkt mij dat ze dan gewoon de content kunnen blokkeren en dan zit je met een nutteloos apparaat, popcorn hour heeft het ook niet lang volgehouden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Niet waar hoor,dat soort Kodi-boxjes werkt met een bittorrent-protocol: je streamt niet echt met die dingen, feitelijk haal je ze binnen maar je verspreidt ze weer. Die dingen zijn zéker niet legaal!
    Heeft dat toestel een mogelijkheid voor een interne/externe harde schijf?

    Als er geen harde schijf in zit/aan hangt, lijkt het me dat het niet mogelijk is om bestanden te verspreiden. De enige manier om ze met zo'n apparaat te kunnen verspreiden is dan om meer mensen tegelijk naar hetzelfde programma te laten kijken of het apparaat een linkje door te laten sturen naar een ander apparaat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Heeft dat toestel een mogelijkheid voor een interne/externe harde schijf?

    Als er geen harde schijf in zit/aan hangt, lijkt het me dat het niet mogelijk is om bestanden te verspreiden. De enige manier om ze met zo'n apparaat te kunnen verspreiden is dan om meer mensen tegelijk naar hetzelfde programma te laten kijken of het apparaat een linkje door te laten sturen naar een ander apparaat.
    Wel mogelijkheid tot een externe hardeschijf, heeft 3 usb poorten dus in principe kunnen er 3 externe hd's of usb sticks in. Het is ook een mediaspeler!

  11. #11

    Standaard

    Heb hier in het verleden wel eens iets over gelezen. Als dit dezelfde speler is gaat het om een goedkope chinese mediaplayer die hier met gemodificeerde software duurder op de markt wordt gezet. In principe legaal, maar door het activeren van bepaalde optionele functies illegaal.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Volgens mij kan je er geen films mee downloaden, alleen bekijken. Zou trouwens ook niet weten hoe dat zou moeten. Maar dat wil ik ook niet weten. Ik heb hem in huis, en vind het een makkelijk apparaat.

  13. #13

    Standaard

    Zo'n ding vind ik eigenlijk gewoon zonde van je geld. Net zoals op die popcorn time zit je slechte kwaliteit CAM of DVD screeners te kijken via een crap en haperende streaming verbinding op een HT die eigenlijk meer verdient dan deze meuk. Gewoon even geduld hebben tot de films op BD uitkomen, dan kan je em tenminste kijken in de kwaliteit die de film en je HT verdient. Daarnaast, als de dienst eruit wordt gegooid vanwege legal issues, en dat is maar een kwestie van tijd, dan zit je met een veel te grote en overprijste mediaplayer.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zo'n ding vind ik eigenlijk gewoon zonde van je geld. Net zoals op die popcorn time zit je slechte kwaliteit CAM of DVD screeners te kijken via een crap en haperende streaming verbinding op een HT die eigenlijk meer verdient dan deze meuk. Gewoon even geduld hebben tot de films op BD uitkomen, dan kan je em tenminste kijken in de kwaliteit die de film en je HT verdient. Daarnaast, als de dienst eruit wordt gegooid vanwege legal issues, en dat is maar een kwestie van tijd, dan zit je met een veel te grote en overprijste mediaplayer.
    Wel weten waar je over praat Rogier: Er staan ook veel 1080P HD kwaliteits films op, ook mindere, maar genoeg HD films in ieder geval. Zeker niet haperend of een crap functionerende streaming. Deze heb ik gewoon via internetkabel en HDMI aangesloten op TV/PC, en de kwaliteit is erg goed. Niet elke film is ooit uitgebracht op Blu-ray, dus staan er ook genoeg op in SD/DVD kwaliteit. Ik denk dat jij je mening gebaseerd hebt op aanname's, en niet op het zien van de TVBoxPro Box in het echt. Natuurlijk zijn er ook mindere kwaliteit van dit boxen, maar deze TVBoxPro box levert goede kwaliteit.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wel weten waar je over praat Rogier: Er staan ook veel 1080P HD kwaliteits films op, ook mindere, maar genoeg HD films in ieder geval. Zeker niet haperend of een crap functionerende streaming. Deze heb ik gewoon via internetkabel en HDMI aangesloten op TV/PC, en de kwaliteit is erg goed. Niet elke film is ooit uitgebracht op Blu-ray, dus staan er ook genoeg op in SD/DVD kwaliteit. Ik denk dat jij je mening gebaseerd hebt op aanname's, en niet op het zien van de TVBoxPro Box in het echt. Natuurlijk zijn er ook mindere kwaliteit van dit boxen, maar deze TVBoxPro box levert goede kwaliteit.
    Joh, ik weet heus wel dat je met dit ding 1080p MKV's kan streamen en dat het er wellicht prima uitziet, maar het blijft gewoon niet de 'real deal' en eigenlijk is het gewoon downloaden, wat voor truukje men er ook op loslaat met "streamen". En er wordt op de site met Finding Dory geadverteerd, dat zijn natuurlijk gewoon crappy cam versies. Dus ik weet heus wel waar ik over praat en heb legio van die boxjes voorbij zien komen, net zoveel als dat er nu op de markt zijn en net zoveel als dat er ook weer gaan verdwijnen omdat de streaming servers opgedoekt worden. Download gewoon tenminste een BD25 van een film, dan geef je gewoon toe dat je download en heb je nog tenminste een redelijk versie van de film in handen in plaats van dat je jezelf voorliegt met deze oplichterij. Overigens is 'je' in het algemeen hoor, niet persoonlijk naar jou toe.

  16. #16

    Standaard

    Hoe het ook is, op nummer 1 stond, staat en blijft de echte Blu-ray staan, en pas later deze box. Alleen is deze box wel handig, en bespaar ik er een hoop mee. En mocht het zo zijn dat er een streamdienst opgedoekt worden, ontstaat er wel een andere, zoals er voor Popcorntime ook nog steeds te vinden zijn. Ik blijf natuurlijk films kopen in real life, en ik blijf naar de bios gaan, alleen af en toe bied deze box een uitkomst. Deze box verdiend zich snel terug.

  17. #17

    Standaard

    Maar dan nog: Waarom gaan ze dan openlijk adverteren met iets wat eigenlijk niet mag? Das dan toch de kat op het spek binden? zo lopen ze echt wel in de geval mocht het niet mogen. Neem aan dat ze dat wel snappen. Zo stom zullen ze niet zijn. Ik neem aan dat ze weten wat ze doen.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ze werken gewoon binnen de mazen van de wet en vertellen precies niet wat niet mag. Ik vraag me overigens wel af of wij een dienst die Finding Dory en anderen aanbiedt hier wel besproken moet worden. Het is zoals Frenkel terecht zegt een DVD-R is ook niet verboden, maar wel als daar een film opstaat die nog niet officieel is uitgebracht. Wij laten geen verkoop van Bootleg of illegale films toe en verder zoals omschreven in de FAQ.

    Wat wordt niet toegestaan op het forum?

    Het is niet toegestaan om uitleg te geven of vragen te stellen over het kopiëren en/of rippen van dvd’s, blu-ray's of downloads. Het is dan ook niet toegestaan om links te plaatsen of discussies daarover te voeren. En al het andere wat inbreuk kan doen op de copyrights. Het mag ook niet als het gaat over de technische mux- of codeeraspecten van je eigen bruiloft, vakantie of eerste schooldagfilm. Deze informatie kan dan namelijk ook gebruikt worden voor minder legale praktijken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ze werken gewoon binnen de mazen van de wet en vertellen precies niet wat niet mag. Ik vraag me overigens wel af of wij een dienst die Finding Dory en anderen aanbiedt hier wel besproken moet worden. Het is zoals Frenkel terecht zegt een DVD-R is ook niet verboden, maar wel als daar een film opstaat die nog niet officieel is uitgebracht. Wij laten geen verkoop van Bootleg of illegale films toe en verder zoals omschreven in de FAQ.
    Ik ben absoluut niet technisch, maar je slaat toch niks op, je kopieert niks met de box, je download er niks mee & je brand er toch niks mee? Je ''kijkt'' alleen, via een stream. En dat is niet strafbaar lijkt me. Dat het niet helemaal past in eerlijkheid kan ik deels in meegaan, maar aan de andere kant zijn bovengenoemde voorbeelden niet uit de lucht gegrepen voorbeelden. Nu huur ik nooit wat, maar staat er op een schijfje wat je huurt in de videotheek ook de melding ''Deze film mag verhuurd worden''? Dat zou er dan ook moeten staan toch?.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En toch kijk je een film die niet door een op andere distributeur wordt aangeboden en dus zonder uitdrukkelijke toestemming wordt aangeboden. Streaming, downloaden of welke andere vorm van distributie zonder uitdrukkelijke toestemming is dus niet iets wat hier verder besproken wordt. Het lijkt me duidelijk dat ergens - waarschijnlijk op meerdere fronten - in de ketting het verre van zuiver is en daarmee inbreuk doet op copyrights.

    En dat is niet iets wat ik zelf bedacht heb. Het feit dat dit topic nog open is komt puur omdat we daar nog even overleg over voeren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Misschien dan slim om de topic te sluiten, en wanneer je er uit bent hem eventueel weer open te gooien?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Heeft dat toestel een mogelijkheid voor een interne/externe harde schijf?

    Als er geen harde schijf in zit/aan hangt, lijkt het me dat het niet mogelijk is om bestanden te verspreiden. De enige manier om ze met zo'n apparaat te kunnen verspreiden is dan om meer mensen tegelijk naar hetzelfde programma te laten kijken of het apparaat een linkje door te laten sturen naar een ander apparaat.
    Jawel, vanuit het buffergeheugen van die dingen wordt meestal de content terug geuploaded.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op zich vinden wij het niet erg als dit topic open blijft, al is het maar om te informeren wat je met zo'n TVbox precies in huis haalt. Het is ook onze taak om informatief te zijn, zelfs bij dit soort onduidelijke zaken en wellicht helemaal bij illegale zaken. Zo gauw het echter zou gaan over hoe je precies illegale content binnen haalt wordt het verhaal wel anders. Voorlopig gedogen wij het.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Klopt, want je box fungeert dan ook als een soort server waardoor je het geheel
    ondersteunt en in stand houdt.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb 'm retour gezonden ik kreeg er na 2 dagen al problemen mee.
    Koop voor kwaliteit maar gewoon de blu-ray's of een goede mediaspeler...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •