De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mijn 4K thuisbioscoop

    Sinds een kleine twee weken verhuisd naar een nieuw huisje en daarbij gelijk een nieuwe tv aangeschaft met 4k blu-ray speler:

    - Samsung UE55KS8000
    - Samsung UDB-K8500

    Enkel nog een kast bouwen voor mijn Blu-ray collectie, foto's hiervan volgen later.

    Image.jpgImage-1.jpgImage-2.jpg

    P.S. Excuses voor kwaliteit van de foto's.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ziet er goed uit, dat wordt genieten van je nieuwe huis en mooie aankopen.
    Enjoy!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ziet er netjes uit

    MAAR om het een thuisbioscoop te noemen als het
    geluid enkel uit zo'n plat geval komt, ook als is dat
    platte geval dan 4K, gaat me iets te ver

    Als ik bij de bioscoop een kaartje koop verwacht
    ik ook knap geluid.... en uit zo'n plat geval komt
    niet bepaald "bioscoop" geluid.

    Ik heb 3 wandjes met schijfjes in doosjes, die doosjes
    staan in kasten, maar ook dat maakt niet dat je een
    thuisbioscoop hebt.... al pleit het wel voor je dat je
    een verzameling legale films hebt en dat kunnen ook
    al veel mensen niet zeggen

    Een thuisbios.... sorry, ik ben misschien wel een zeur,
    maar daar hoort toch echt wel een beetje knap geluid bij
    en dan bedoel ik ook niet het geluid van zo'n plastic
    alles in 1x weggooi zooi setje van 300 euro.

    Volgens mij heb je nu 2(of meer) opties:

    1 Je past de titel van je post aan
    2 Je vult de setup aan met een leuke surround set
    3 iets naar eigen keuze (vraag om tips voor leuke/goede audio opties)

    Heel gewaagd om dit een thuisbioscoop te noemen, maar ik
    vind het wel prachtig dat je het met ons deelt, Ik/we zal/zullen je graag helpen
    als je ook het audio deel wilt gaan invullen als je kiest voor optie 2
    Vind het ook een compliment waard dat je er tenminste de moeite voor neemt
    om er wat plaatjes bij te zetten, waardeer dat altijd zeer

    Wat voor de 1 een thuisbios is, is dat voor de ander nog niet,
    maar om het zo te noemen mag het toch wel een beetje in
    de richting komen van het origineel.... nietwaar Claudio????

    Oh.... er zijn er al die kunnen genieten van Netflix op hun
    mobieltje..... maar hier zitten we toch op een wat meer
    dedicated niveau dacht ik zo.... en dan hoef je hier nog niet
    eens een projector te hebben om je setup bios red cinema te
    noemen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Slaat zeker op mij red cinema.
    Hier heb je ook geen projector voor nodig alleen maar 25.000 euro voor het bouwen en apparatuur

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ziet er netjes uit


    Wat voor de 1 een thuisbios is, is dat voor de ander nog niet,
    maar om het zo te noemen mag het toch wel een beetje in
    de richting komen van het origineel.... nietwaar Claudio????
    Nee hoor, hoeft niet van mij...
    Er zullen er genoeg zijn die zo met de topicstarter willen ruilen en jaloers zijn, dus al het in zijn beleving een thuisbioscoop is, wie zijn wij..?
    Alles is relatief.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ziet er zeker mooi uit. Het kost natuurlijk klauwen vol met geld maar een mooie 4K upscaling receiver met een leuke speakerset zou hier zeker niet misstaan.
    Welkom hier...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #7

    Standaard

    Hij heeft een uhd speler dus wat moet hij dan met een 4k upscaling reciever begrijp de bedoeling hier niet van

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Hij heeft een uhd speler dus wat moet hij dan met een 4k upscaling reciever begrijp de bedoeling hier niet van
    Ik bedoel gewoon een receiver die 4K aankan. Anders heb je ook niks aan een UHD player.
    Ik mag toch aannemen dat als iemand een receiver heeft daar ook zijn of haar players aanhangt...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #9

    Standaard

    Dit is gewoon een televisie toch. Wel een flinke, maar een thuisbioscoop heeft op zijn minst een beamer die het beeld net als in de echte bioscoop op het scherm projecteert. En beamers zijn er tegenwoordig ook gewoon in 4K. Een thuisbioscoop doe je ook in een andere kamer dan de huiskamer die je donker kunt maken Ik heb zelf een eenvoudige thuisbioscoop met een kleine beamer, een scherm aan de muur, een dolby surround 5,1 versterker met boxen en subwoofer in een verduisterde kamer met WIZ verlichting. Films staan gewoon op een mediaplayer geript van orginele DVD's dus alles legaal. Ondanks dat het geen 4K maar gewoon DVD kwaliteit is vindt ik mijn thuisbioscoop meer bioscoop dan een 4K televisie die in de huiskamer staat en waar je gewoon in het volle licht naar een film kijkt.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nkwant Bekijk bericht
    Dit is gewoon een televisie toch. Wel een flinke, maar een thuisbioscoop heeft op zijn minst een beamer die het beeld net als in de echte bioscoop op het scherm projecteert. En beamers zijn er tegenwoordig ook gewoon in 4K. Een thuisbioscoop doe je ook in een andere kamer dan de huiskamer die je donker kunt maken Ik heb zelf een eenvoudige thuisbioscoop met een kleine beamer, een scherm aan de muur, een dolby surround 5,1 versterker met boxen en subwoofer in een verduisterde kamer met WIZ verlichting. Films staan gewoon op een mediaplayer geript van orginele DVD's dus alles legaal. Ondanks dat het geen 4K maar gewoon DVD kwaliteit is vindt ik mijn thuisbioscoop meer bioscoop dan een 4K televisie die in de huiskamer staat en waar je gewoon in het volle licht naar een film kijkt.
    Grappig, je gaat in je eerste post commentaar geven op iemand z'n set-up, terwijl je zelf nog DVD's kijkt. Je moet het maar durven . Welkom op het forum trouwens.

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •