Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic DMP-UB900 4K

    Sinds een week ben ik een trotse bezitter van de allernieuwste Panasonic DMP-UB900 4K. Heb er lang op moeten wachten,omdat hij slecht leverbaar was. Ik zeg was, want ik zie ze nu overal verschijnen. 4K player yes or no? Hangt er vanaf hoe oud je speler nu is en of je al een 4K tv hebt. Aangezien ik de laatste ook heb wilde ik per se deze 4Kspeler ook hebben. Eerst gedacht aan de Samsung UBD-K8500 Blu-ray spele rvanwege de comptabiliteit met mijn Samsung tv. De pan werkt met Viera; en dus doen sommige knoppen het niet op de pan. remote. Het is dus af en toe wisselen van afstandsbediening. Die van Panasonic is overigens erg groot uitgevallen en wat zwaar. Niet alles is even logisch geplaatst maar een zeer prettige knop om de sub.titles te verplaatsen zit erop. Erg prettig die ik bij mijn oude Sony echt miste. Zover ik weet heeft de Samsung die ook niet.

    Waarom de Pan en niet de Sam? De pan ziet er degelijk goed uit en is zeer uitgebreid al moet ik zeggen dat de vele functies die erop staan ik niet gebruik of ik heb ze uit staan. Zoals gezegd degelijk met veel aansluitingen achterop. HDMI voor TV en audio. Ook het netwerksnoer is van degelijke kwaliteit en geen dunne stekker. De voorklep staat mooi en gaat goed open en dicht. De pan heeft bovendien een display aan de voorkant. De sam niks. En gek of niet je kijkt er toch regelmatig op.Bovendien instelbaar. Gek genoeg kun je niet direct zien hoeveel chapters de disc heeft. Je ziet dus C1 staan meer niet. Beetje slordig. Ook het instellen van verschillende beeldsoorten is maar minimaal te zien. Bij de Sony was ie duidelijk afwijkend. Daarnaast geeft de Pan wat gekke termen als Brand 1? Qua functionaliteit en souplesse moet deze pan het misschien niet hebben. Het is soms echt even zoeken. De remote control heeft wel een verlicht toetsenbord net als mijn oude Sony, maar veel dingen doe je toch op gevoel.

    Het beeld en geluid zijn gewoon goed. Mag ook wel voor die prijs.Maar zeer groot zijn de verschillen niet met mijn oude Sony. Het is wat dieper en op 4k vooral wat donkerder. Daar moet je van houden. Zo is de BD LIfeof Pi bijzonder mooi kleurrijk, maar op 4K gewoon donkerder en minder kleurrijk. Wat dat betreft denk ik dat de 4K schijfjes nog in ontwikkeling zijn qua balans en zijn de gewone BD schijfjes zeker net zo goed. The Revenent ziet er overigens verbluffend uit. De upscale van oude Dvd's zien er overigens ook een stuk beter uit. Jammer van die oude ondertiteling, want soms had ik het idee dat ik naar een BD schijf zat te kijken.

    Het geluid is een stuk sterker dan mijn oude Sony. Echt een verbetering. Zelfs zonder een extra versterker of sub woofer al heel behoorlijk. Had bij mijn eerste film wel wat last van lip sync, maar dat kan misschien wat verbeelding zijn. Overigens ook in te stellen.

    Conclusie. Wie toe is aan een nieuwe blu ray speler moet zeker 4K overwegen. De Pan is het duurste de Sam heeft een schappelijke prijs maar mist wat kleine functies. In de test springt de Pan er bovenuit. Andere merken hebben nog geen 4K functionaliteit. Mijn verkoper denkt heel misschien dat Pioneer er nog een maakt. Van Sony heb ik niks gehoord. De 4K schijfjes zijn nog geen echte grote meerwaarde als je hem daarvoor wil kopen. Voor dvd of gewone bd wel al blijvende verschillen klein. De 4K schijfjes liggen qua prijs ook nog vrij hoog.Meestal rond de 29 eurootjes. En dat is veel geld voor een 4K schijf. Interessante deal is bijvoorbeeld bij de Mediamarkt. 2+1 gratis al is het aanbod ook nog wat magertjes. De toekomst zal uitwijzen hoe goed 4K gaat worden.
    Laatst aangepast door pjblack : 06-08-2016 om 14:40
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Naar dat je zo`n mooie en goede speler hebt gekocht, heb je nog geen hdr af kunnen spelen zie ik,
    want je tv ondersteunt dit niet.
    Waar de panasonic dmp-900 het beste in is hdr

    Het 4 k gebeuren, is niet zo belangrijk als hdr(geloof me ,als je hdr ziet schrik je je kapot)

    Dus ben benieuwd als je de panasonic aan een hdr scherm hangt , wat je dan vindt
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  3. #3

    Standaard

    Nou ik moet eerlijk zeggen ik vind de 4k uhd toch net iets scherper.
    Het verschil maakt het uitgebreide kleurengamma en hdr en vaak als bonus een atmos track, heb er nu alweer 15 dus verzamelen gaat al weer mooi.

  4. #4

    Standaard

    20160807_225543.jpg20160807_225623.jpg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Naar dat je zo`n mooie en goede speler hebt gekocht, heb je nog geen hdr af kunnen spelen zie ik,
    want je tv ondersteunt dit niet.
    Waar de panasonic dmp-900 het beste in is hdr

    Het 4 k gebeuren, is niet zo belangrijk als hdr(geloof me ,als je hdr ziet schrik je je kapot)

    Dus ben benieuwd als je de panasonic aan een hdr scherm hangt , wat je dan vindt
    Hoe kom je erbij dat mijn TV geen HDR ondersteund? Was 'm trouwens wel vergeten aan te zetten op mijn Samsung, maar hij zit er echt op. Zie bijlagen en ja nog beter scherper beeld!!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  5. #5

    Standaard

    Dit is het menu van de speler, geeft je tv dit ook weer op het menu.
    Persoonlijk vind ik trouwens ook 55 inch te klein voor uhd, hdr zal dan het verschil moeten maken.
    En dolby atmos als je overgaat op uhd is dan wel een pre om alles uit het formaat te halen.

  6. #6

    Standaard

    Okay maar ik vond 55 inch al een behoorlijk scherm op zo'n 4 meter. Maar ben echt wel tevreden met scherm en met 4K speler. Oled is misschien nog beter, maar ook een stuk duurder en kwetsbaarder.

    Op de TV zie ik niet specifiek HDR.....maar wel deze mededeling...........

    HDR firmware-update

    Naast deze twee nieuwe series heeft Samsung ook laten weten dat alle SUHD tv’s die eerder dit jaar gelanceerd zijn een firmware-update kunnen verwachten die de HDMI 2.0a-standaard toevoegt en dus complete ondersteuning van High Dynamic Range (HDR) meebrengt.
    Laatst aangepast door pjblack : 08-08-2016 om 00:24
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #7

    Standaard

    Ik zag in geen 1 specificatie HDR te staan

    mischien omdat er een update voor is.. Dat je het daarom nergens tegen komt

    als een film met hdr opstart moet je daar een melding van op het scherm krijgen,zo is het met de LG in ieder geva
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  8. #8

    Standaard

    Die melding krijg ik wel. Zie bijlage 1. Eerst stond daar wel iets van out of range/conventional, maar sinds mijn aanpassing op mijn tv staat daar nu zoals vermeld in bijlage 1.
    Laatst aangepast door pjblack : 08-08-2016 om 09:25
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  9. #9

    Standaard

    Welke bijlage bedoel jij dan
    want op dat ene screenshot zie ik alleen dat je speler het uitstuurt

    die bovenste beschrijving is wat er op de disc staa
    en de onderste wat hij uitstuurt volgens mij
    maar pascal kan dit voor je controleren
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  10. #10

    Standaard

    20160807_225543.jpgLijkt mij als ie dit toont zie nogmaals mijn bijlage dat ie dat ook uitvoert. Maar goed anders weet misschien Pascal het juiste antwoord.........

    Hier trouwens nog een mooie gedetailleerde uitleg.......

    https://nl.hardware.info/tv/984/alle...en-over-hdr-tv
    Laatst aangepast door pjblack : 08-08-2016 om 09:55
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  11. #11

    Standaard

    Haha die heb ik op het htforum geplaatst

    Is een mooie en goede uitleg ja
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  12. #12

    Standaard

    Oh sorry maar wel een mooie uitleg hierover. ��
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #13

    Standaard

    wooooh, dan zit je erg ver weg

    De scherpste kijkafstand is afhankelijk van de beeldresolultie van uw televisie. Hoe meer pixels hoe scherper het beeld. Logischerwijs kunt u dan dichterbij het scherm zitten. Voor een scherm met een Full HD beeld geldt de rekensom; de beelddiagonaal x 2 tot 2,5.

    https://www.homecinemamagazine.nl/20...k-ultra-hd-tv/

    http://www.televisies.nl/tvpedia/wat...nd-voor-uw-tv/

    Maar eigenlijk is het nog erger, want de 2-2,5x de diagonaal formule is afkomstig van de "oude" 4x3 Tv's en we hebben het inmiddels allang over 16x9 Tv's.
    Daarom is de diagonaal vervangen door de beeldhoogte (ook met het oog op toekomstige 21x9 Tv's)

    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ultra-...tand-20130718/

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Okay maar ik vond 55 inch al een behoorlijk scherm op zo'n 4 meter. Maar ben echt wel tevreden met scherm en met 4K speler. Oled is misschien nog beter, maar ook een stuk duurder en kwetsbaarder.

    Op de TV zie ik niet specifiek HDR.....maar wel deze mededeling...........

    HDR firmware-update

    Naast deze twee nieuwe series heeft Samsung ook laten weten dat alle SUHD tv’s die eerder dit jaar gelanceerd zijn een firmware-update kunnen verwachten die de HDMI 2.0a-standaard toevoegt en dus complete ondersteuning van High Dynamic Range (HDR) meebrengt.
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Met mijn 65 inch zit ik 3,8 meter er van af

    ja zou iets dichterbij mogen , maar dat is niet echt mogelijk

    vind de afstand zo perfect
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #15

    Standaard

    Ik weet niet hoe jullie woonkamers er uit zien, maar die van ons is 6 meter breed. Dan hebben wij de zithoek nog vrij in de ruimte staan, waardoor de afstand vanaf de zitpositie tot de muur zo'n 4-4,5 meter bedraagt. Maar ik ga echt geen 65 inch aan de muur hangen. Mijn vriendin vond 55 inch al te groot, dus die staat nu boven. Wat dat betreft heeft UHD voor mij in de woonkamer geen toegevoegde waarde, misschien ooit op de filmzolder, wie weet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    De lengte van de kamer is ook 6 m
    de breedte is 4 m

    maar kan niks in de lengte kwijt, dat is ook gelijk de doorgang naar de keuken
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  17. #17

    Standaard

    Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.
    Ik krijg ook nog soms de opmerking dat mijn scherm te groot is, meestal uit afgunst. Ik vraag me dat af of dat zij daar, als ze thuis in hun stoel zitten, last van hebben of zo.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #18

    Standaard

    ik vindt meestal de schermen te klein.
    en dan denk ik als ik thuis op de bank zit YEEAAAHHHHHH 65 inch bitch
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    ik vindt meestal de schermen te klein.
    en dan denk ik als ik thuis op de bank zit YEEAAAHHHHHH 65 inch bitch
    Yep.... 65 inch is a bitch..... er zijn er ook in 75 inch, en ook al begint dat er
    een klein beetje op te lijken..... het blijft een beetje klein.

    Wat is het leven toch fijn omdat er beamers zijn

    Waar blijven toch die betaalbare UHD 4K HDR beamers...... ???????
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Vind 55 inch al behoorlijk groot voor een afstand van 3 meter. Ikzei eerder 4, maar dit klopt niet. Maar mijn vorige scherm was er eentje van 32inch (Philips) dus dat is best een grote overgang.

    Terug naar de Pan want daar gaat dit item over. Ik weet bijna wel zeker dat ikHDR heb alleen Samung benoemd hem zo niet. Dat heeft iets te maken met concurrentiestrijdzo las ik het ook in een artikel. Bij Samsung moet je gaan naar HDMI UHD colorDeze zet je dan op aan en je hebt HDR. Sony benoemd het weer anders geloof ik.

    Nu nog een mooie soundbar erbij kiezen. Ik zit te denken aan een Yamaha.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    HDR (10) is gewoon een standaard waar waarschijnlijk voor betaald moet worden (denk ik). Dat Samsung en Sony daar een andere naam voor gebruikt zal ook betekenen dat hun versie niet aan de standaard voldoet. Samsung noemt het geloof ik Quantum-dot Super UHD. Maar aan de andere kant doet Sony dat al jaren. IEE 1394 heette bij hun firewire of I-link.

    Om duidelijkheid te bieden waar een tv aan voldoet hebben ze een label bedacht, UHD Premium. Dit staat op de UHD BD's, maar ook op de nieuwste televisies. Wellicht dat je een firmware-update krijgt die je tv wel weer HDR-compatibel maakt.

    Ik hou deze speler in de gaten, maar ben wel benieuwd hoe de volgende lichting eruit gaat zien.

    Grootte van je scherm is gewoon persoonlijk. Afstand heeft er niks meer mee te maken. Dat komt nog uit de SD- periode, waar beeldscherpte niet toereikend was. Ik zit meestal minder dan 3 meter van mijn scherm. Maar er is niks mis met 55inch.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 10-08-2016 om 12:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Ik heb deze speler ook een aantal weken in mijn bezit.

    ICM mijn Sony 65X850c een schitterend beeld! De kleuren zijn werkelijk fenomenaal. 4K is een leuke upgrade, maar vooral het HDR is super.
    Heb hem ingesteld staan op 12-bit. Dus alle beelden van HDR10 gaan er ook uit als BT2020 12-bit (en geupscalede films)

    Zelfs DVD's zien er nog best aardig uit eigenlijk hahaha.

    Heb sinds vorige week ook de Xbox One S. Heb de weergave van 4K films vergeleken, maar wat een wereld van verschil! De Xbox komt er vrij flets uit in vergelijking met de Pana.
    Beeld is stukken mooier op de Pana.

    Ben er zeer tevreden over. De 2e lichting is pas volgend jaar dus ik zie wel of die de Pana kunnen overtreffen. Zo ja dan upgrade ik daar naartoe en heb ik al minimaal een half jaar tot een jaar kunnen genieten van de Pana. Zo nee dan houd ik hem nog langer
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #23

    Standaard

    Je hebt dezelfde gedachte als ik heb,
    Als de volgende generatie beter is met mischien dolby vision aan boord koop ik die wel weer.
    Wij kunnen nu al genieten van uhd waarom dan een jaar wachten voor een paar rot centen,
    Kan morgen wel onder een trein komen bij wijze van spreken dan.
    Niets is meer zeker in deze wereld en als de mogelijkheid er is geniet ik er liever nu van dan morgen.

    Oh ben het zo helemaal zat.
    In mijn straat, buren waarvan zij vorige week hun zoon hebben begraven krijgt de moeder deze week te horen dat ze ook nog maar een half jaar te leven heeft door de bekende rotziekte.
    Dit raakt mij, leg centen opzij voor de kids later en voor de rest bras ik alles erdoor, wie kan mij garanderen dat ik nog een lang leven heb.
    Ach pff fuck it.
    Laatst aangepast door pascal. : 10-08-2016 om 23:30

  24. #24

    Standaard

    Ik Deel je mening
    Laatst aangepast door raymen : 11-08-2016 om 06:16
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Je hebt dezelfde gedachte als ik heb,
    Als de volgende generatie beter is met mischien dolby vision aan boord koop ik die wel weer.
    Wij kunnen nu al genieten van uhd waarom dan een jaar wachten voor een paar rot centen,
    Kan morgen wel onder een trein komen bij wijze van spreken dan.
    Niets is meer zeker in deze wereld en als de mogelijkheid er is geniet ik er liever nu van dan morgen.

    Oh ben het zo helemaal zat.
    In mijn straat, buren waarvan zij vorige week hun zoon hebben begraven krijgt de moeder deze week te horen dat ze ook nog maar een half jaar te leven heeft door de bekende rotziekte.
    Dit raakt mij, leg centen opzij voor de kids later en voor de rest bras ik alles erdoor, wie kan mij garanderen dat ik nog een lang leven heb.
    Ach pff fuck it.


    Zo denk ik er ook over!
    Het leven is al kort genoeg. Geld achter de hand voor noodgevallen etc. En verder lekker genieten van het leven. Lekker motorrijden, lekker genieten van een weekendje weg, vakantietje. Leuke spullen thuis om het leven makkelijker en leuker te maken.
    Je hoort tegenwoordig te vaak van die rotziekte. Of voor hetzelfde geld loop je onder een bus. Wil gewoon geleefd hebben
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •