Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Leuk dat er al meerdere zijn met deze Panasonic. Gisteren Spartacus gezien. Wow wat een beeld!

    Iemand nog een tip voor wat betreft een mooie soundbar? Yamaha?

    Ps life is short. Geniet van alles zo lang het kan!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #27

    Standaard

    Soundbar?

    Wanneer je de apparaten hebt voor het beste en mooiste beeld, kun je er beter ook apparaten bij kopen voor een bijpassend geluid. Gelukkig hoef je daarvoor geen duizenden euro's te investeren, omdat er ook goedkope receivers zijn die 4K ondersteunen. Je zal geen Dolby Atmos en DTS:X kunnen weergeven, maar wel DTS-HD MA en Dolby TrueHD.

    Als je daarvoor advies wilt hebben, kun je het beste een topic starten in de rubriek "Versterkers en receivers" of "Home Theatre Algemeen".
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Okay
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #29

    Standaard

    Kan je helaas geen advies geven over een soundbar hier ben ik niet in thuis.
    Het lijkt mij wel als je een uhd speler aanschaft je ook over een goede setup beschikt anders zal het verschil met bluray weinig zin hebben.

  5. #30

    Standaard

    Heb ook al met veel interesse naar die Panasonic gekeken. Heb sinds een paar dagen die ontzettend fijne LG OLED 65e6v en ik rol al van de bank van de 4K uitzendingen van Netflix (inclusief Marco Polo in Dolby Vision). Nu nog een mooie bijpassende 4K blu-ray speler, hoewel ik ook eigenlijk even wil afwachten tot de eerste spelers en schijven met Dolby Vision verschijnen. HDR-10 is sowieso de standaard maar uit testen blijkt Dolby toch de betere kaarten te hebben.

    En dan met Atmos geluid... En ik kom mijn huis helemaal niet meer uit.....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #31

    Standaard

    ik kom mijn huis dus bijna niet meer uit
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het nadeel van Dolby Vision is dat elke schakel in Dolby Vision moet zijn. Dolby is meestal duur en tot nu toe wordt Dolby Atmos ook nog niet echt omarmd. Als het niet heel snel los barst, zal het bij streaming blijven. Het zou mij echter niks verbazen als Disney met een Star Wars Dolby Vision UHD komt. Later, waarschijnlijk veel later. Het gaat volgens mij nog best lang duren voordat er meer of betere spelers komen. Ik denk dat, vroeg of laat, ik ook terugkeer naar Panasonic. Zeker als hij na de zomer wat zakt in prijs. Volgens mij is het nog een week zomer...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Ga je geen spijt van krijgen claudio dit is een mooie combo.
    Tevens gaan je normale blurays er nog beter uitzien.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Ga je geen spijt van krijgen claudio dit is een mooie combo.
    Tevens gaan je normale blurays er nog beter uitzien.
    Kun je dat laatste uitleggen/toelichten cq. technisch onderbouwen? Ieder vorm van upscaling pakt in mijn ervaring meestal slecht uit.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #35

    Standaard

    De oppo stuurt 1080p naar de oled en dan upscaled de oled het naar 4k.
    De pana laat ik direct een 4k signaal sturen naar de oled omdat de upscaling beter is dan de tv.

  11. #36

    Standaard

    Ja, maar dat is nog geen bewijs dat een normale Blu-ray er beter uit zou zien op een 4K-/UHD-TV dan op een Full HD TV. Op een Full HD heb je een pixel-op-pixel mapping van het 1920x1080 beeld. Dat geeft altijd nog het beste beeld. Kijk maar eens naar je computermonitor. Als je die niet op zijn native resolutie instelt, dan worden afbeeldingen en teksten gewoon minder mooi. Als een apparaat er pixels bij moet verzinnen, hoe goed dat ook gebeurt, het kan nooit beter zijn dan het origineel.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eens, maar als een tv een 4K-resolutie heeft kan hij 1080p niet meer een op een weergegeven, dus dat voordeel is dan weg. Zo gebruik ik mijn PC als monitor en heb een screensaver (webshots) met duizenden exotische 1920×1080-foto's en ik merkte dat die minder gestoken zijn dan op mijn 1080p-scherm.

    Er zal dus altijd ergens geschaald moeten worden. Of door de pc, bd of tv.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Even een technische vraag: als mijn Blu-rayspeler zou uitvallen, en ik vervang die door een 4K-speler, maar voorlopig heb ik evenwel nog geen 4K-televisie, kan ik dan een 4K-schijfje ook afspelen gedownscaled naar 1080p? Mijn televisie is namelijk zeker nog niet oud genoeg om te worden vervangen, maar ik wil me al wel een beetje future-proof instellen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #39

    Standaard

    jazeker hij downscaled gewoon naar 1080p
    lees hier

    Thankfully if you don't have an HDR television the player does its best to map some of that detail to the SDR picture, plus it can downscale the picture to 1080p for Full HD screens. Even so, once you've seen how great a true Ultra HD HDR movie like The Martian looks on a top-shelf Ultra HD HDR screen you'd be reluctant to forgo HDR – especially if you've got deep pockets and can afford to be an early adopter.
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Even een technische vraag: als mijn Blu-rayspeler zou uitvallen, en ik vervang die door een 4K-speler, maar voorlopig heb ik evenwel nog geen 4K-televisie, kan ik dan een 4K-schijfje ook afspelen gedownscaled naar 1080p? Mijn televisie is namelijk zeker nog niet oud genoeg om te worden vervangen, maar ik wil me al wel een beetje future-proof instellen...
    Ja..... had daar ook al naar gekeken...... mensen met een Full HD beamer zouden
    anders teleurgesteld worden....

    Helaas verkopen ze geen combi van 4K Ultra met een 3D blu ray in de doos,
    wel een aantal met 4K en gewone Blu ray, hier wil ik wel eens wat van kopen,
    maar de 3D ga ik niet dubbeldippen in 4k, zodoende heb ik nog maar een
    beperkt aantal 4K schijfjes.

    Heb nog geen speler, maar mocht er een speler overlijden alvorens ik over
    een 4K beamer kan beschikken, ja.... dan zou ik ook een 4K UHD speler
    kopen, nu heb ik daar nog steeds geen haast mee.

    4K is pas leuk voor mij als er betaalbare 4k beamers komen, voor een
    TV is het voor mij niet interessant, veel te klein beeld.

    Zo heel bijzonder is 4K nu ook weer niet, zeker niet op een TV, het verschil
    is voor de meesten toch niet te zien.... maar er wordt zo toch niets anders
    meer verkocht als de oude voorraad Full HD TV's op is

    Waar blijven toch die betaalbare 4K DLP beamers.... zeker toch lastiger
    te maken dan ze dachten.....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    jazeker hij downscaled gewoon naar 1080p
    lees hier

    Thankfully if you don't have an HDR television the player does its best to map some of that detail to the SDR picture, plus it can downscale the picture to 1080p for Full HD screens. Even so, once you've seen how great a true Ultra HD HDR movie like The Martian looks on a top-shelf Ultra HD HDR screen you'd be reluctant to forgo HDR – especially if you've got deep pockets and can afford to be an early adopter.
    En toch vraag ik me af hoe het dan met HDMI 2.0/HDCP 2.2 zit? Want dat hebben veel schermen niet. Zal wel een soort BD-emulator zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Even een technische vraag: als mijn Blu-rayspeler zou uitvallen, en ik vervang die door een 4K-speler, maar voorlopig heb ik evenwel nog geen 4K-televisie, kan ik dan een 4K-schijfje ook afspelen gedownscaled naar 1080p? Mijn televisie is namelijk zeker nog niet oud genoeg om te worden vervangen, maar ik wil me al wel een beetje future-proof instellen...
    Het probleem in jouw vraagstelling is dat dit stukje straks zwaar discutabel wordt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Tja Claudio, ik heb geen ezel die geld sch... ik bedoel, 'produceert'
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #44

    Standaard

    Ben zelf al sinds maart van het jaar in bezit van de UB900, en moet zeggen dat het meer dan goed presteert.
    Behalve mijn 4K (inmiddels 22 stuks) collectie speel ik er veel gewone Blu Rays op af, en ook deze zien er een stuk scherper uit om mijn nieuwere TV ivm de HDR weergave, wat toch wel met de combinatie van 4K een grotere meerwaarde biedt dan puur alleen de scherpere beelden van de meeste 4K discs.
    Jammer genoeg zijn er ook genoeg UBD`s waarvan de scherpte ten opzichte van een normale blu ray achterblijft, het toegevoegde meerwaarde is in mijn ogen dan toch de HDR weergave.
    Voor de liefhebbers van Atmos sound is de UBD bijna een must, want op de gemiddelde blu ray komt deze mooie extra toegevoegde sound effecten bij niet meer voor. jammer.

  20. #45

    Standaard

    Heb deze Pan nu alweer wat maandjes en ben er zeker nog dik tevreden over. Dat mag ook wel met zo'n prijs. Inmiddels zag ik dat Sony er ook eentje had en omdat ik hiervoor een Sony BD speler had het volgende. Sony blonk uit in een paar dingen. Betere interface/ook wat mooier maar dat is persoonlijk. Hoofdstukken worden aangegeven (bij pan helaas niet) en ik vind de Sony een betere foutcorrectie hebben. Ik zie heel af en toe wat kleine foutjes voorbij komen in mijn pan. Niet erg want als je terug spoelt blijkt dat dit niet ligt aan de disc maar........

    Nu heb ik twee discs die een fout vertonen die door mijn oude Sony gewoon worden gelezen. De BD schijf La Bamba speelt vaak niet af en blijft hangen op 00.00 als ik hem erin stop. Een paar keer heen en weer met de lade lost dat probleem op. Bij Sony speelt ie gewoon af. Bij een andere film Cold in July ie ik na een uur een lichte trilling. Deze is ook bij Sony niet te zien. Het lijkt dat de Panasonic wat gevoeliger is of een mindere foutcorrectie heeft.

    Verder dik tevreden over deze pan. Het geluid is ook een stuk beter en het afstellen van de ondertiteling is echt zeer prettig.

    Wel blijven die schijfjes verdomd duur! Meestal zo rond de 30 euro.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  21. #46

    Standaard

    Ik merk dat deze pan de laatste tijd wat moeite heeft met overgangen. Dan bedoel ik niet wat ik hiervoor al beschreef, maar zojuist ook op het eind bij Twister blijft ie even hangen voordat hij naar het volgende hoofdstuk gaat. Bijvoorbeeld extra of wat dan ook. Ben benieuwd hoe lang ie het uit houdt. Valt met toch wat tegen me zo'n prijs....
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  22. #47

    Standaard

    Lijkt op dezelfde problemen als de Oppo heeft (?)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #48

    Standaard

    panasonic dmp-ub900egk heeft deze ook Dolby Atmos geluid

  24. #49

    Standaard

    alle uhd en blu ray spelers kunnen atmos,
    atmos is dolby true hd in een container zeg maar

    het ligt eerder aan je versterker of reciever of die atmos of dts:x kan afspelen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #50

    Standaard

    oke bedankt dat snap ik twijfel wat ik ga kopen

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •