Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 57 van 57 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Nu ruim een jaar in bezit, maar ik moet zeggen dat 4K voor mij althans nogal tegenvalt. HDR betekent voor mij vooral High Dark Resolution. Veelal zijn de films te donker. Wel mooi scherp en gedetailleerd, maar als ik zo rondkijk ben ik niet de enige die vind dat veelal 4K te donker wordt weergegeven. Als je een 4K tv en speler hebt verwacht je dat het genoeg licht doorheen komt. Las iets van NITS waarde. Nu zijn er best grote verschillen. Er zijn 4k films die er gewoon schitterend uitzien.. The Revenant is subliem, maar het gros is gewoon too dark. Laatst weer twee gezien. The Shallows en Consussion. Beiden gewoon te donker. Kijk je daarna naar een gewone blu ray release dan krijg je gewoon veel meer licht en kleur. Shallows is alsof je de hele dag een flauw zonnetje hebt. Meest slechtste 4K film was voor mij Life of Pi. Kijk die film maar gewoon in een standaard 2K uitgave. Nee of de tv is er nog niet aan toe of de NIT waarde is nog niet goed genoeg.

    https://www.youtube.com/watch?v=Jt211jEOeOI
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #52

    Standaard

    Denk dat t toch echt aan je instellingen ligt.
    Bij Life of Pi viel mijn mond namelijik juist open!
    Naast X-Men Apocalypse is t de mooiste UHD die ik tot dusver heb gezien.

  3. #53

    Standaard

    Dat verbaast me echt. Helaas kan ik bij mijn Sam die ingesteld staat op HDR daar verder niet aan sleutelen. Bij de Pan zelfde pak laken. Miste gewoon veel licht en kleur in deze film die bij de gewone BD wel mooi te zijn zijn.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #54

    Standaard

    Helaas ken ik je apparatuur niet. Heb zelf namelijk een LG 55E6V en de Sony speler.
    Wat me daar wel opviel is dat de instellingen bij HDR anders reageren dan bij de standaard instellingen.
    Bij de standaard was ik er juist bij gebaat een instelling voor dynamisch contrast op de tv uit te zetten terwijl dit bij HDR voor een te donker beeld zorgde.

  5. #55

    Standaard

    Voor de aardigheid:
    OPPO UDP-203 v Panasonic DMP-UB900 https://www.youtube.com/watch?v=6Ys6mpdhaZI

    Er zitten vaak wel interessante techo info dingetjes in zijn filmpjes op zijn kanaal vooral zijn oled tv reviews.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Nu ruim een jaar in bezit, maar ik moet zeggen dat 4K voor mij althans nogal tegenvalt. HDR betekent voor mij vooral High Dark Resolution. Veelal zijn de films te donker. Wel mooi scherp en gedetailleerd, maar als ik zo rondkijk ben ik niet de enige die vind dat veelal 4K te donker wordt weergegeven. Als je een 4K tv en speler hebt verwacht je dat het genoeg licht doorheen komt. Las iets van NITS waarde. Nu zijn er best grote verschillen. Er zijn 4k films die er gewoon schitterend uitzien.. The Revenant is subliem, maar het gros is gewoon too dark. Laatst weer twee gezien. The Shallows en Consussion. Beiden gewoon te donker. Kijk je daarna naar een gewone blu ray release dan krijg je gewoon veel meer licht en kleur. Shallows is alsof je de hele dag een flauw zonnetje hebt. Meest slechtste 4K film was voor mij Life of Pi. Kijk die film maar gewoon in een standaard 2K uitgave. Nee of de tv is er nog niet aan toe of de NIT waarde is nog niet goed genoeg.

    https://www.youtube.com/watch?v=Jt211jEOeOI
    The Shallows is samen met Lucy zo ongeveer de lichtste UHD die ik heb en tevens demo-materiaal; het ligt echt niet aan de discs. Het zal inderdaad iets met instellingen te maken hebben. Heb je bijvoorbeeld alle zogenaamde 'beeldverbeteraars' uitstaan? En wat gebeurt er als je je Brightness opschroeft? Deze zal hoger moeten staan dan bij 'normale' blu-ray's.

  7. #57

    Standaard

    De meeste "beeldverbeteraars' staan bij mij standaard uit. Op sommige na. Maar ook op buitenlandse sites lees je er ook over. Vooral die link van onze zuiderburen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •