De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Top 5 soundtracks van dit decennium

    Ik ben een liefhebber van muziek en zodra er een goede soundtrack onder een film zit dan scoort de film in mijn ogen weer wat hoger.
    ik wist even niet of ik dit topic hier moest plaatsen of bij muziek en cabaret, maar dat laat ik dan wel aan de moderators over.

    1. Tron: Legacy
    Waarom Tron op nummer 1? De film mag dan qua verhaal niet de sterkste zijn, maar de film, gecombineerd met de selectieve 3D en IMAX scenes en surround muziek maakt het tot een artistiek spectakel. De muziek luister ik nog vaak genoeg vanaf m'n telefoon.
    2. Oblivion
    vergelijkbaar met Tron, maar dan zonder 3D, zonder IMAX scenes en zonder surround muziek.
    De muziek past gewoon super goed bij de film. Ook deze soundtrack luister ik los van de film.
    3. Turbo Kid
    de film vond ik niet zo, maar de muziek paste prima bij de sfeer van de film. Veel overgebleven elementen van de jaren 80 bevinden zich in de film, waaronder de muziek.
    4. It Follows
    Vreemde film met een lekkere simpele synth soundtrack.
    5. Interstellar
    Vreemde score van Hans Zimmer, maar goed genoeg om de film net die extra sfeer te geven. De soundtrack los heb ik nog niet aangeschaft.

    Het decennium is nog niet voorbij en ik ben erg benieuwd naar Rogue One en Blader Runner 2.

    ben ook benieuwd wat jullie plaatsen voor soundtracks.

  2. #2

    Standaard

    Mijn top 5, in willekeurige volgorde, bevat ook Tron Legacy en Oblivion en daarnaast Cloud Atlas, 10 Cloverfield Lane en Man of Steel. Met eervolle vermeldingen voor Mad Max Fury Road en Star Wars Force Awakens.

    Dit decennium, bedoel je dan vanaf 2011?
    Laatst aangepast door tmvde : 16-08-2016 om 22:14

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Ik ben een liefhebber van muziek en zodra er een goede soundtrack onder een film zit dan scoort de film in mijn ogen weer wat hoger.
    ik wist even niet of ik dit topic hier moest plaatsen of bij muziek en cabaret, maar dat laat ik dan wel aan de moderators over.

    1. Tron: Legacy
    Waarom Tron op nummer 1? De film mag dan qua verhaal niet de sterkste zijn, maar de film, gecombineerd met de selectieve 3D en IMAX scenes en surround muziek maakt het tot een artistiek spectakel. De muziek luister ik nog vaak genoeg vanaf m'n telefoon.
    2. Oblivion
    vergelijkbaar met Tron, maar dan zonder 3D, zonder IMAX scenes en zonder surround muziek.
    De muziek past gewoon super goed bij de film. Ook deze soundtrack luister ik los van de film.
    3. Turbo Kid
    de film vond ik niet zo, maar de muziek paste prima bij de sfeer van de film. Veel overgebleven elementen van de jaren 80 bevinden zich in de film, waaronder de muziek.
    4. It Follows
    Vreemde film met een lekkere simpele synth soundtrack.
    5. Interstellar
    Vreemde score van Hans Zimmer, maar goed genoeg om de film net die extra sfeer te geven. De soundtrack los heb ik nog niet aangeschaft.

    Het decennium is nog niet voorbij en ik ben erg benieuwd naar Rogue One en Blader Runner 2.

    ben ook benieuwd wat jullie plaatsen voor soundtracks.
    1.2. & 5 vallen bij mij ook erg goed in de smaak.

  4. #4

    Standaard

    Dit zijn voor mij een paar van de uitschieters van de laatste paar jaren:


    1. Lost River


    2. The Duke of Burgundy


    3. Drive


    4. Gravity


    5. The Revenant

    Met nog eervolle vermeldingen voor Only God Forgives, The Neon Demon, La Grande Bellezza, Ex-Machina en Godzilla.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 19-08-2016 om 20:40
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  5. #5

    Standaard

    Willekeurige volgorde en ik ben er vast één vergeten:

    Drive
    Interstellar
    Sicario
    Gravity
    Human

    Eervolle vermeldingen:

    Shutter Island
    The Neon Demon
    Inception
    Her
    Guardians of the Galaxy
    Black Swan
    Oblivion
    Laatst aangepast door Martin Z. : 19-08-2016 om 08:42
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  6. #6

    Standaard

    Ik kan ook echt geen top vijf maken hoor, dat is veel te weinig. Dus dit is mijn top vijf, aangevuld met nog tien films.

    01 Drive
    02 Beasts of the Southern Wild
    03 The Congress
    04 The Neon Demon
    05 The Social Network
    06 Sicario
    07 Interstellar
    08 Ex Machina
    09 Only Lovers Left Alive
    10 Black Swan
    11 Inception
    12 The Revenant
    13 Only God Forgives
    14 Moneyball
    15 Inside Llewyn Davis

    En dan laat ik samengestelde soundtracks zoals Café de Flore, Spring Breakers, The Perks Of Being A Wallflower, Shutter Island, 127 Hours en het geweldige The Guest nog achterwege.

  7. #7

    Standaard

    Oja Perks of Being a Wallflower
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  8. #8

    Standaard

    Met stip op één: The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

    En de rest in willekeurige volgorde
    Inside Llewyn Davis
    Drive
    Tron: Legacy
    The Revenant

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotse Bekijk bericht
    Met stip op één: The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    Zeker een prachtige soundtrack, maar niet van dit decennium Had er bij mij anders ook bij gestaan.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    Potverdrie, je hebt helemaal gelijk! Time flies

  11. #11

    Standaard

    Voor mij zijn het er maar 2:

    1) Tron Legacy - Geen uitleg nodig voor deze fantastische original score.
    2) Suburra - De gekozen reeds bestaande muziek van M83 past heel goed bij de sfeer van de scenes in de film.

    Als ze bij Blade Runner 2 de OST van deel 1 bij kunnen benen, dan wordt het leuk. Een aantal die hiervoor zijn genoemd heb ik nog niet beluisterd en SW:TFA was een total let down (maar dat is meer voor een ander lijstje).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •