De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR608 en HK TS11

    Beste lezers,

    Ik heb al jaren een Onkyo TX-SR608 en een 2.1 speakerset HK TS11.

    Bij aanschaf van deze 2 heb ik de calibratie niet gedaan via Audyssey.....dacht ik.
    Destijds had ik ook alleen maar bass als ik bijvoorbeeld via de PS3 speelde of daarop een DVD bekeek, niet via de Ziggo decoder.

    Na de komst van 2 kinderen was het ook niet echt handig om die Sub uberhaupt aan te zetten.

    Maar goed, nu een aantal jaren later wil ik de Sub wel weer gebruiken en dan via Horizon box van Ziggo.
    Ik krijg echter geen geluid uit de Sub.
    Daarom dacht ik, laten we eerst maar eens Audyssey draaien maar daarin wordt de Sub niet herkend, de 2 andere boxen uit de set wel.

    De hardware instellingen van de Sub staan op:
    Phase: normal
    Filter: Off
    Power On Mode: On
    Ik heb zo'n beetje alle mogelijke variaties van deze settings geprobeerd.

    De Onkyo is met een Y kabel verbonden met de Sub via aansluiting Pre-Sub (beide geprobeerd). Ik heb ook andere Coax kabels geprobeerd.

    Ik heb naast de Horizon box eigenlijk geen andere inputbronnen meer om te proberen maar die Audyssey zou toch eigenlijk de Sub moeten detecteren.
    De handleidingen geven me ook geen nieuwe inzichten eigenlijk.

    Wie heeft ideeen?

    Alvast dank!!

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Heb je sub wel op yes staan in onkyo setup?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    Hallo Geoffrey,

    Allereerst dank voor deze snelle reactie.
    Volgens mij moet Audyssey toch automatisch de Sub detecteren en dan de configuratie op "Yes" zetten?
    Uiteraard kan ik ook met de hand de config voor de Sub op yes zetten maar zodra ik dan weer Audyssey draai wordt dit toch overschreven?

    Misschien bedoel je iets anders?

    Hartelijke groet,


    Daniel Hodenius

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hodi Bekijk bericht
    Hallo Geoffrey,

    Allereerst dank voor deze snelle reactie.
    Volgens mij moet Audyssey toch automatisch de Sub detecteren en dan de configuratie op "Yes" zetten?
    Uiteraard kan ik ook met de hand de config voor de Sub op yes zetten maar zodra ik dan weer Audyssey draai wordt dit toch overschreven?

    Misschien bedoel je iets anders?

    Hartelijke groet,


    Daniel Hodenius
    Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Misschien is je kabel niet goed meer? Het is maar een idee..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Ja klopt.
    Ik heb een Coax van Pre-Out Sub Onkyo naar Sub ingang van de Sub geprobeerd als een Y-kabel van Pre-Out Onkyo naar de Sub.

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hodi Bekijk bericht
    Hoi,

    Ja klopt.
    Ik heb een Coax van Pre-Out Sub Onkyo naar Sub ingang van de Sub geprobeerd als een Y-kabel van Pre-Out Onkyo naar de Sub.
    Dus op deze manier? Van groene pijlen naar groene pijlen? Dan zou je Onkyo gewoon de Sub moeten herkennen.
    1107Harman.2.jpgback_large.jpg

    Dit vond ik in de handleiding van de Onkyo en misschien dat je er iets aan hebt?

    "Using a Powered SubwooferIf you’re using a powered subwoofer and it outputs verylow-frequency sound at a low volume level, it may not bedetected by Audyssey 2EQ Room Correction and SpeakerSetup.If the “Subwoofer” appears on the “Review SpeakerConfiguration” screen as “No”, increase the subwoofer’svolume to the half-way point, set it to its highest crossoverfrequency, and then try running Audyssey 2EQ RoomCorrection and Speaker Setup again. Note that if the volumeis set too high and the sound distorts, detection issuesmay occur, so use an appropriate volume level. If the subwooferhas a low-pass filter switch, set it to Off or Direct.Refer to your subwoofer’s instruction manual for details."

    Speakers heb je gewoon aan de Onkyo hangen of aan de Sub zelf? Als je de sub aan zet dat kun je ook daadwerkelijk zijn of horen dat hij aan gaat?
    Misschien dat de zekering vervangen moet worden van sub? Waar woon je eigenlijk?
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 29-08-2016 om 11:43
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #7

    Standaard

    Ik heb als crossover 200Mhz gebruikt en het volume zowel op 9 uur, 12 uur en 3 uur geprobeerd.
    Ik moet het later vandaag nog maar eens opnieuw proberen, weet inmiddels ook niet meer zeker wat ik wel en niet geprobeerd heb, veel variabelen

    Bij het aanzetten van de Sub hoor ik wel intern een 'klik' en het indicatorledje gaat op oranje. Weet niet of het dan goed zit met de zekering?
    De andere speakers zijn via de Onkyo aangesloten inderdaad. De sub heeft ruimte om ze via daar te laten lopen, heeft het in om dat nu te proberen?

    Ik woon in de omgeving van Maastricht.

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hodi Bekijk bericht
    Ik heb als crossover 200Mhz gebruikt en het volume zowel op 9 uur, 12 uur en 3 uur geprobeerd.
    Ik moet het later vandaag nog maar eens opnieuw proberen, weet inmiddels ook niet meer zeker wat ik wel en niet geprobeerd heb, veel variabelen

    Bij het aanzetten van de Sub hoor ik wel intern een 'klik' en het indicatorledje gaat op oranje. Weet niet of het dan goed zit met de zekering?
    De andere speakers zijn via de Onkyo aangesloten inderdaad. De sub heeft ruimte om ze via daar te laten lopen, heeft het in om dat nu te proberen?

    Ik woon in de omgeving van Maastricht.
    Dan mankeert er niks aan de zekering. Volgens mij is de kleur oranje van het lampje stand-by mode en zodra de sub signaal krijgt (dit zou moeten op de manier aangesloten van foto's) dan zou deze op groen moeten springen.
    Ik dacht als je nou in de buurt woont wilde wel even bij je langs komen maar Maastricht ligt niet zo dicht bij Lemmer

    Maar dan weet ik het eigenlijk ook niet meer..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #9

    Standaard

    Als hij aanspringt krijgt hij de kleur blauw. Wel ergens gelezen dat het blauwe ledje het snelst stuk gaat.
    Ik moet nog maar eens gaan stoeien met de crossovers en de volumeknop.

  10. #10

    Standaard

    Ben bang dat de subwoofer een bijzettafel is geworden, want Subben doet hij niet meer.
    Met een laptop diverse Dolby testfiles gespeeld en zo'n beetje alle settings geprobeerd die er zijn.
    De onkyo pikt het DTS signaal f Dolby signaal mooi op maar de Sub blijft zwijgen.

    Alle ideeen zijn welkom mar een speurtocht op WWW leert dat dit type Sub niet het beste is dat HK heeft gebouwd.
    Iemand een goed idee voor eventuele vervanging van de Sub, ik wil de Onkyo en de 2 HK speakers wel gewoon in blijven zetten.

  11. #11
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hodi Bekijk bericht
    Ben bang dat de subwoofer een bijzettafel is geworden, want Subben doet hij niet meer.
    Met een laptop diverse Dolby testfiles gespeeld en zo'n beetje alle settings geprobeerd die er zijn.
    De onkyo pikt het DTS signaal f Dolby signaal mooi op maar de Sub blijft zwijgen.

    Alle ideeen zijn welkom mar een speurtocht op WWW leert dat dit type Sub niet het beste is dat HK heeft gebouwd.
    Iemand een goed idee voor eventuele vervanging van de Sub, ik wil de Onkyo en de 2 HK speakers wel gewoon in blijven zetten.
    Paneeltje even losschroeven en kijken of er niet een draadje los zit..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #12

    Standaard

    Is dat een veel voorkomend probleem bij Subs?
    Ga het vanavond eens controleren.

  13. #13
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Niet een veel voorkomend probleem denk ik, maar in dit geval zou ik het ook niet anders weten. Chevk dan ook gelijk de snoertjes + en - naar woofer.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #14

    Standaard

    Pfff, die kindjes in Peurto Rico hebben vakwerk geleverd met het zo kort mogelijk maken van de connectorkabels naar de printplaten.
    Lang verhaal kort zijn er smeltplekken waar te nemen op de printplaten. Helaas begreep ik al van diverse bronnen dat dit type sub erg gevoelig is gebleken voor oververhitting, blijkbaar een ontwerpfout.

    Heb inmiddels een JBL Sub 250 op het oog.
    Andere kandidaten zijn de Klipsch R-12SW en de Kev C4.
    Start wel een draadje om de ervaringen van andere forumbezoekers te horen over deze 3 modellen.

    Nogmaals dank voor de hulp.

  15. #15
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hodi Bekijk bericht
    Pfff, die kindjes in Peurto Rico hebben vakwerk geleverd met het zo kort mogelijk maken van de connectorkabels naar de printplaten.
    Lang verhaal kort zijn er smeltplekken waar te nemen op de printplaten. Helaas begreep ik al van diverse bronnen dat dit type sub erg gevoelig is gebleken voor oververhitting, blijkbaar een ontwerpfout.

    Heb inmiddels een JBL Sub 250 op het oog.
    Andere kandidaten zijn de Klipsch R-12SW en de Kev C4.
    Start wel een draadje om de ervaringen van andere forumbezoekers te horen over deze 3 modellen.

    Nogmaals dank voor de hulp.
    Printplaat doorgebrand dus. Tja, dan houdt het gauw op. Succes met zoektocht naar nieuwe sub.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •