De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Amsterdam Comic Con 2016

    Amsterdam Comic Con 2016

    Lees dit artikel

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Leuk verslag en zeker ook leuk om te lezen dat er volgend jaar eentje is in Ahoy! Misschien even met de kinderen langs.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeker doen Rogue. Het is echt leuk om mee te maken. Misschien dat ik dan ook weer ga.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zeker doen Rogue. Het is echt leuk om mee te maken. Misschien dat ik dan ook weer ga.
    Zouden we elkaar eindelijk in levende lijve kunnen ontmoeten !

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zouden we elkaar eindelijk in levende lijve kunnen ontmoeten !
    Dat moet toch ook mogelijk zijn buiten een Comic Con, toch?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat moet toch ook mogelijk zijn buiten een Comic Con, toch?
    Bijvoorbeeld met een nieuwe aflevering van "De Collectie Van...". Hoe staat het daarmee? Ben ik nou echt de eerste én enige?
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Bijvoorbeeld met een nieuwe aflevering van "De Collectie Van...". Hoe staat het daarmee? Ben ik nou echt de eerste én enige?
    .

    We schamen ons diep, Dennis Maar het ligt echt in de planning om binnenkort(? ) weer een nieuwe aflevering te maken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat moet toch ook mogelijk zijn buiten een Comic Con, toch?
    Qua tijd is dit veel handiger .

  10. #10

    Standaard

    Amsterdam Comic Con was geweldig. Supergeslaagde zaterdag hadden we.

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nog een mooie video van de meeste cosplayers.

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vandaag geweest naar de 2017-editie.

    Vond het eigenlijk enorm tegenvallen. De luxe stands waren weg, het leek wel kleiner in plaats van groter. Alles was simpelweg minder. Ook het aanbod kon mij niet echt bekoren en zelfs de Cosplay was maar een schim van vorig jaar. De handtekeningbooths waren uitgestorven en zij die er waren zaten er wat verloren bij. Nu was dit wel de zondag in tegenstelling tot verleden jaar, maar ik was na een kleine twee uurtjes alweer weg. Het werd wel wat drukker in de middag. Maar ik vermaakt me meer in The Forbidden Planet-winkel in London dan op deze hele beurs. Maar goed, voor een nutteloze zondagmiddag was het relatief gezien wel oké. Niet meer dan dat. Op de 3D-BD van GOTG2 na (die de Mediamarkt-stand schijnbaar al mocht verkopen) kwam ik met lege handen thuis. Dan maakt het feit dat je daar nog entree, flink wat parkeergeld en 20 euro per handtekening voor moet betalen wel wat bedenkelijker. Vond ik de laatste Dutch Comic Con in Utrecht beter...

    Maar misschien had ik zo slim moeten zijn om dit jaar een week eerder naar o.a. San Diego op vakantie te gaan, want dat is natuurlijk zoals een Comic Con moet zijn... Helaas.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor dit uitvoerige verslag. Na eerder 2x de Comic Con in Utrecht bezocht te hebben - als cosplayer - nooit toegekomen aan Amsterdam, temeer daar veel cosplayers weinig enthousiast waren. En warempel het lijkt er - ondanks je goede inzet - niet beter opgeworden. Thx.

  14. #14

    Standaard

    Ben zaterdag geweest en heb me prima vermaakt. Heb bijna alle panels op de main stage bezocht dus de dag vloog om.
    T was lekker druk maar niet te. Het viel mij juist op hoeveel mensen er verkleed rondliepen (je struikelde bijna over de Harley Quinns), had dat niet verwacht.
    Maar goed mijn eigen ervaring met een con was tot dusver ook alleen beperkt tot de volledig mislukte Screenheroes in Utrecht...

    Hier nog een stukje in het AD. Eerste dag toch zo'n 15.000 bezoekers!
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 05-09-2017 om 08:48

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Screenheroes
    Ah… Screenheroes… memories…

    Ik heb me (nadat ik zowel CC Amsterdam 2016 als CC Ahoy begin dit jaar bezocht heb) voorgenomen géén Showmasters (de organisatie van beide evenementen) conventies meer te doen. Het is hetzelfde concept als hun conventies in Engeland: een grote hal volplempen met stands en wat acteurs erbij en klaar. In Engeland (een land waar het verzamelen van gesigneerd spul populairder is) werkt dat concept wellicht nog; in Nederland (waar de bezoeker de beleving belangrijker vind) mijns inziens niet.

    Toegegeven: de gasten zijn véél aansprekender/bekender dan die op DutchComicCon komen maar dat is ook echt het enige dat beter is.
    In de Benelux moet je m.i. op FACTS (Gent) of DCC (Utrecht) zijn. (Al ben ik vorige maand op de uitstekende Power of the Force conventie geweest in Duitsland; erg klein, maar laagdrempelig en 15+ gasten uit Star Wars)

  16. #16

    Standaard

    Ik begrijp ook nooit waarom men acteurs uitnodigt voor de verzamelaarsbeurs (heeft niets met Showmasters te maken), maar dat werkt daar volgens mij ook niet.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Ik begrijp ook nooit waarom men acteurs uitnodigt voor de verzamelaarsbeurs (heeft niets met Showmasters te maken), maar dat werkt daar volgens mij ook niet.
    De gasten op de Verzamelaarsbeurs in Utrecht worden niet door de organisatie uitgenodigd.

    De Duitser Tino Knutsen (van XOgold) haalt deze acteurs naar de beurs waar ze bij zijn stand (hij is handelaar in (gesigneerde) fotos) signeren (vaak zelfs voor een goed doel).

    In het verleden heeft Pieter Soet (van Sorry, no subtitles en ex-DutchStarCon) hier ook regelmatig gasten heengehaald voor zijn eigen stand.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    De Duitser Tino Knutsen (van XOgold) haalt deze acteurs naar de beurs waar ze bij zijn stand (hij is handelaar in (gesigneerde) fotos) signeren (vaak zelfs voor een goed doel).
    Dat wist ik niet. Is dat diezelfde kerel die voor teveel geld soundtracks verkoopt? Ik kan mij namelijk van de vorige keer herinneren dat die in hetzelfde witte blok zat.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Dat wist ik niet. Is dat diezelfde kerel die voor teveel geld soundtracks verkoopt? Ik kan mij namelijk van de vorige keer herinneren dat die in hetzelfde witte blok zat.
    Welke van de 2 bedoel je?
    Tino heeft naar mijn weten alleen maar fotos (gesigneerd en ongesigneerd) en Pieter staat er met allerhande merchandise (als hij al CDs heeft zullen dat maar enkele exemplaren zijn).

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Welke van de 2 bedoel je?
    Dat zou dan die Duitser moeten zijn. Ik weet dat vorige keer (in November, volgens mij niet in de lente) er een buitenlandse stand was in een witte opbouw. Dat was volgens mij dezelfde opbouw als waar de acteurs zouden komen (toen was ik al weg). Diegene stond aan de zijde van de opbouw aan de kant van de ingang naar de andere hal, niet zijnde platen-hal (dus kijkend richting de boeken. Diegene verkocht uit grote mappen soundtrack CD's. Ach, het maakt niet uit. Ik kijk in November wel weer (ik ga niet meer in de lente).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Dat zou dan die Duitser moeten zijn. Ik weet dat vorige keer (in November, volgens mij niet in de lente) er een buitenlandse stand was in een witte opbouw. Dat was volgens mij dezelfde opbouw als waar de acteurs zouden komen (toen was ik al weg). Diegene stond aan de zijde van de opbouw aan de kant van de ingang naar de andere hal, niet zijnde platen-hal. Diegene verkocht uit grote mappen soundtrack CD's. Ach, het maakt niet uit. Ik kijk in November wel weer (ik ga niet meer in de lente).
    Volgens mij bedoel je de Belg John De Moor, die verkoopt namelijk soundtracks en heeft de hoesjes in grote mappen zitten. Ik kan me geen Duitser herinneren die soundtracks in mappen verkoopt.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Volgens mij bedoel je de Belg John De Moor, die verkoopt namelijk soundtracks en heeft de hoesjes in grote mappen zitten. Ik kan me geen Duitser herinneren die soundtracks in mappen verkoopt.
    Dat zou best kunnen. Er was iets buitenlands aan. Er waren een stuk of 4-5 mappen die ik zag liggen op de stand met denk ik 9 prints van hoesjes per pagina.

    [edit]
    Net even de plattegrond bekeken en de dealerlijst. Het moet inderdaad John De Moor zijn geweest.
    Laatst aangepast door lockedfor : 06-09-2017 om 14:24
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •