Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Nuja misschien komt het door de E6 van lg dat dat soort fouten sneller zichtbaar zijn. Al is het ook op andere toestellen zichtbaar
    Heb gisteren de film gezien en alleen die twee scènes zijn zo bewerkt. De scène komt later weer terug namelijk. En ook bij de 2D-versie zie ik het, wel minder, maar nog steeds. Denk wel dat dit effect versterkt wordt door 3D, maar ik denk een bewuste keuze. Verder topkwaliteit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    Ik heb ook even de test gedaan rond de bewuste scene in 2D (is wel een moeilijke scene door de zware digitale color garding in een soort sepia toon, en op mijn Oppo en Denon BD-speler + mijn Sharp TV doet dit zich niet voor. Ik speel “puur” af. D.w.z. geen scaling of digitale processing e.d.
    Ook geen probleem bij afspelen in de PC met PowerDVD op een IPS-monitor.

    De schuld ligt dus niet bij Disney, maar vermoedelijk bij LG (of ...).

    Waarbij ik denk aan de beperkingen van W-OLED en digitale processing.
    Allereerst moet er natuurlijk een scaling van HD naar UHD plaatsvinden en is er de digitale correctie / filtering voor de problemen door de “RGB kleurfilters op de witte OLED’s” bij de levels “pure white” en “near black”.
    Wat ook mogelijk zou kunnen zijn is dat er iets mis gaat bij de keurtabel vertaling van HD naar UHD.

    Daarnaast zijn er natuurlijk de processingen als motion flow e.d. die sterk van invloed kunnen zijn.

    Zomaar een paar ideeën.

    Maar er kan ook een totaal andere oorzaak zijn, en dat is de conversie van 2D naar 3D met de bijbehorende correctie / compensatie voor de 3D brilletjes ….
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Maar er kan ook een totaal andere oorzaak zijn, en dat is de conversie van 2D naar 3D met de bijbehorende correctie / compensatie voor de 3D brilletjes ….
    Denk eerder ook zoiets.
    Wel vreemd dat Claudio het bij de 2D ook waarneemt in zeer lichte vorm, bij mij zag dit er dan weer vlekkeloos uit.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik heb ook even de test gedaan rond de bewuste scene in 2D (is wel een moeilijke scene door de zware digitale color garding in een soort sepia toon, en op mijn Oppo en Denon BD-speler + mijn Sharp TV doet dit zich niet voor. Ik speel “puur” af. D.w.z. geen scaling of digitale processing e.d.
    Ook geen probleem bij afspelen in de PC met PowerDVD op een IPS-monitor.

    De schuld ligt dus niet bij Disney, maar vermoedelijk bij LG (of ...).

    Waarbij ik denk aan de beperkingen van W-OLED en digitale processing.
    Allereerst moet er natuurlijk een scaling van HD naar UHD plaatsvinden en is er de digitale correctie / filtering voor de problemen door de “RGB kleurfilters op de witte OLED’s” bij de levels “pure white” en “near black”.
    Wat ook mogelijk zou kunnen zijn is dat er iets mis gaat bij de keurtabel vertaling van HD naar UHD.

    Daarnaast zijn er natuurlijk de processingen als motion flow e.d. die sterk van invloed kunnen zijn.

    Zomaar een paar ideeën.

    Maar er kan ook een totaal andere oorzaak zijn, en dat is de conversie van 2D naar 3D met de bijbehorende correctie / compensatie voor de 3D brilletjes ….
    Euh nee.

    Ik zie het op mijn LG, Sony LED, Sony Android LED. Het is een bewuste scène, alleen per weergever is het effect net anders. Het is een soort flashback-scène waar een bepaalde bewerking op zit. In 2D valt het pas op als je weet waar je op moet letten. Het is minder maar zeker aanwezig, zeker als Bucky een spin met zijn motor maakt. De rest van de film is heel erg goed.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Enkele standaard boekhandels verkopen de 2D blu-ray al. Je kan zien op hun site welke winkels... Waarschijnlijk zal MM wel volgen dit weekend.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  6. #31

    Standaard

    Heeft iemand deze film al te koop gezien in Utrecht?

  7. #32

    Standaard

    In video-palace verkopen ze de 2D en 3D al sinds donderdag.
    BD (1243) What i Watch

  8. #33

    Standaard

    Wat een toppertje zeg.

    Tom Holland laat even zien dat hij de juiste Spiderman is.Wel leuk trouwens dat Robert Downey Jr. ook in zijn film komt te zitten.

  9. #34

    Standaard

    De film waarmee ik begon af te haken bij de MCU. Het is misschien teveel Avengers en te weinig Captain America. Geen slechte film verder, maar ze hebben er teveel in proberen te proppen. En eigenlijk vond ik de CA-verhaallijn een stuk interessanter dan de "Civil War" verhaallijn. Het is niet geworden wat het had kunnen zijn denk ik.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •