De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Subwoofer toevoegen

  1. #1

    Standaard Subwoofer toevoegen

    Ik zoek een leuke subwoofer.Ik lees dat je actief en passief hebt.Ik heb nooit aan een subwoofer gedacht.maar lees dat het een toevoeging is op wat compacte speakers.Ik heb dus front Bose 301,back Bose 201 en een center en surroundspeakers. Zeven stuks totaal.Ik heb dus nu 7.0 dus Op mijn huidige receiver, en die ik binnenkort wil gaan aanschaffen zit een coaxiale subwoofer uitgang.Ik wil dus een losse woofer en mijn andere speakers gewoon op de receiver aangesloten laten..Dus de woofer erbij inpluggen,receiver instellen en klaar.Ik heb nog wel ruimte onder de kast van de installatie iets van 30 cm hoog.Ik heb een Marantz 5010 op het oog.Wat zou voor mij de leukste zijn dan ? Ik zoek op allerlei electronica sites en heb ook op marktplaats gekeken.Maar velen hebben speakeruitgangen en die hoef ik dus niet.Ik hoop dat het duidelijk is en aangezien er hier velen met heel veel ervaring zijn zet ik hier de vraag neer.Ik ben benieuwd wat anderen ouden doen in mijn situatie.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt een actieve subwoofer nodig met ingebouwde versterker. Deze sluit je aan op de cinch-aansluiting van je receiver en omdat de subwoofer een eigen - meestal forse - versterker heeft ontlast je je receiver, want die kan nooit genoeg vermogen genereren. Je hebt ze in elke prijsklasse van een paar honderd euro tot een paar duizend. Het maakt je geluid in een keer volwassen en meestal wil je daarna niet meer terug. Je buren daarentegen wel, die zullen het niet fijn vinden.

    Er zijn ook subwoofers met ingebouwde surrounversterkers als set, maar daar heb je niks aan en passieve subwoofer vragen een losse versterker. Welke je vervolgens moet kiezen is heel persoonlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Bedankt...Dus ik heb een Actieve Sub nodig.Met één aansluiting..en die gaat naar de versterker...Geen idee of deze een eigen voeding van 220V heeft. ? Dus ga ik is even orienteren naar een Subwoofer..Nogmaals dank voor het advies..( en voor de techneuten beetje dom misschien...Maar ik dacht altijd dat subwoofers pas inzetbaar zijn bij zo,n systeempje met melkpakjes..Ik wist echt niet dat je het ook kon aanvullen bij je volwaardige speakers.Ik dacht het één of het ander.Maar ik lees hier en daar dat velen het hebben.Dus zo wordt je wat wijzer)

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, heeft altijd een eigen voeding. En zelfs de meest hoogwaardige homecinema-installaties hebben een subwoofer, soms zelfs twee. Echte audiofielen die vooral muziek luisteren zullen liever zonder luisteren, maar dan praat je over speakers die een vermogen kosten en liefhebbers van het zuiverste soort.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ik heb wat van Yamaha gevonden..ik zoek ook iets compact voor de inbouw in de kast..Wat vind jij...en welke zou jij kiezen ?
    Yamaha YST-FSW 150 of Yamaha YST-FSW 050..Goede reviews..en het formaat kan ik mooi wegwerken..
    Als jij iets beters weet binnen de 20 cm dikte hou ik me aanbevolen..
    http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/merk/yamaha

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ken deze niet en kan er ook weinig over zeggen. Het beste kun je even de typenummers googelen en dan lees je al snel wat de algemene mening is. Over het algemeen kan een matige subwoofer een goede speaker teniet doen.

    Een subwoofer opsluiten in een ombouw kan resonantieproblemen geven (trillen van losse en vaste delen). Dat kan snel irritant worden. Daarnaast heeft elke subwoofer wel een soort sweetspot. Een bepaalde plek in de kamer waar hij het best tot zijn recht komt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Oh.hij kan ook onder de kast op de grond..dat zet ik hem op een plank met kleine blokjes van de vloer.Dat is in mijn situatie de beste plek.Vandaar dat ik ook op zoek was naar een wat platter en compact type.
    Is het dan niet zo dat je zo,n sub .zoveel mogelijk in het midden moet zetten ?
    Wat ik van andere kopers heb gelezen is dit type best wel goed.Kijk, er zijn natuurlijk veel betere en duurdere,dat heb je met alles.
    Maar ik kom er zelf wel achter wat deze doet.Ze worden best wel verkocht...Dus er zijn genoeg klanten voor.

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is soms uitproberen, maar vaak heb je niet eens zoveel keuze qua plaatsing en dan moet je toch schipperen. Kan best zijn dat hij binnen zijn klasse erg goed is, maar recensies van een verkoper moet je wel met een korrel zout nemen soms. Maar het kan voor jou zomaar de beste optie zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Ik heb die Yamaha subwoofer er bij.Die voegt best wel, iets toe.En staat ook wel gaaf als Center sub.Verder heb ik een hemeltje gemaakt boven de sub en receiver...daar staan nu de mediabox en de BR speler..Die zilveren VSX 817- 7.1 wordt binnenkort vervangen door een VSX 1131 een 7.2..Zwart natuurlijk.Dan kan ik er nog een sub aanhangen.Ik denk aan een Klipsch R-10SW20160923_112846.jpg20160923_112906.jpg20160923_112918.jpg.Die komt dan elders te staan..Moet nog een leuk plekje vinden.En de Bose 301 staan nu op een origineel Bose vloer statief...De back surrounds Bose 201 komen daar nu ook op...Die zijn in bestelling..Ik vind het echt mooi gaaf staan...Trouwens die nieuwe 301 is ook mooi...Maar ja...deze IV series 301 en 201 zijn nog zo goed..

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ziet er goed uit. Veel plezier ermee.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •