Pagina 21 van 22 EersteEerste ... 11171819202122 LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 544 worden weergegeven.
  1. #501

    Standaard

    Hallo JVB

    ik heb een goede HDMI kabel in gebruik (die Audioquest Pearl heb ik destijds ook gekregen maar is helaas te kort) en bovendien vind ik dat de apparatuur ook normaal behoort te werken zoals het nu aangesloten is namelijk via mijn Marantz versterker.
    Ik heb nog even iets geprobeerd in de set up bij dolby vision verwerking en had deze in de "auto" stand staan waarbij een paars beeld. Geprobeerd in de stand "speler led" zoals een ander forum member eerder schreef en hierbij een blauw/groen beeld. Daarna in de stand "tv led" en toen was het beeld normaal. Ben blij dat het beeld nu goed is maar blijf het toch vreemd vinden
    LG OLED65E6V - Oppo UDP203 - Marantz SR8012 - Marantz UD7007 - Marantz SA8005 - Tannoy Precision6.2 - Tannoy Revolution XT C - Tannoy TS2.12 - B&W CDM1

  2. #502

    Standaard

    Zie dat de speler nu echt uitverkocht begint te raken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Zie dat de speler nu echt uitverkocht begint te raken.

    Hallo Pieter,

    Ze waren al uitverkocht maar konden nog vooraad van een collega distributeur uit Z Europa overnemen die is gestopt.
    dit zij de laatste spelers.

    Stay Safe

    JVB Team

  4. #504

    Standaard

    Ik heb een probleem met de HDMI audio output van de Oppo UDP-203.

    Achterop de 203 zitten twee HDMI-outputs, één die zowel beeld als audio doorgeeft (HDMI 1 OUT), en een tweede die alleen audio doorgeeft (HDMI 2 OUT, audio only). De eerste heb ik aangesloten op de HDMI-ingang van mijn AV-receiver (Yamaha), de tweede is aangesloten op de zender/ontvanger van mijn draadloze surround koptelefoon, de Sony MDR-HW700DS. De reden hiervoor is dat de Sony-ontvanger niet 4K-compatibel is, dus ik kan niet het beeld op basis van pass thru ook via de zender/ontvanger laten lopen, want dan kan ik geen 4K-content bekijken.

    Het vreemde doet zich nu voor dat ik bij het afspelen van een Blu-ray of UHD op de Oppo wél beeld zie, maar geen geluid hoor via de AV-receiver als de andere HDMI-uitgang (HDMI 2 OUT, audio-only) ook bezet is. Ik hoor wél geluid via de surround koptelefoon als ik deze aanzet, terwijl ik via beide apparaten (dus AV-receiver als koptelefoon) tegelijkertijd geluid zou moeten horen. Koppel ik die HDMI 2 OUT uitgang op de Oppo los, dan krijg ik wél geluid te horen via mijn receiver. Dat vind ik heel vreemd.

    Ik heb ook een Panasonic 4K-speler (UB9004), die over identieke uitgangen als de Oppo beschikt, dus één HDMI-uitgang voor beeld en geluid en één HDMI voor alleen audio. Met die combinatie werkt het wél en wordt het geluid tegelijkertijd zowel via HDMI 1 out als via HDMI 2 out (audio only) doorgegeven.

    Ik kan nergens in het setup menu van de Oppo iets vinden of ik daarvoor iets moet instellen, zodat het geluid zowel via de HDMI 1 out als via HDMI 2 out wordt doorgegeven. Op de Panasonic hoefde ik daarvoor niets in te stellen. Voor de rest heb ik de apparaten identiek aangesloten. Het lijkt er haast op dat de Oppo geen simultane output ondersteunt, zoals de Panasonic kennelijk wel doet (?).

    Iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

    Overigens: ik heb de Panasonic en de Oppo in mijn set-up even omgewisseld om te zien hoe de 4K-kwaliteit van de Oppo is. Ik heb echter maar één 4K-TV in huis. Vandaar dat ik nu tegen dit fenomeen ben aangelopen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #505

    Standaard

    Op welk formaat staat de audio uitgang voor hdmi?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #506
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Poeh, lastig. De ene zal de andere dus uitschakelen. Zal wel iets met HDMI-handshake te maken hebben. Heb je niet toevallig twee HDMI-out (monitor out) op je versterker zitten, want dat zou wel kunnen werken? Ik heb een tijd een HDMI-kabel direct naar de tv gehad voor beeld en een voor het geluid naar de versterker. Dat werkte gewoon, alleen heb ik dus nooit getest of de directe verbinding ook geluid naar mijn tv stuurde. Het zou op zich niet eens raar zijn dat hij dat doet, omdat hij dan alleen het noodzakelijke 'schone' signaal naar de desbetreffende ontvangers stuurt. Kan een design-keuze zijn om zo de hoogst haalbare kwaliteit te halen zonder vervuiling.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #507

    Standaard

    Hallo Marcel,

    Heb je toevallig recentelijk een nieuw ( LG ) scherm aangeschaft of iets anders in je setup veranderd ?



    JVB Team

  8. #508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Op welk formaat staat de audio uitgang voor hdmi?
    HDMI Audio Format staat op Auto
    Secondary Audio staat op Off
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #509

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Hallo Marcel,

    Heb je toevallig recentelijk een nieuw ( LG ) scherm aangeschaft of iets anders in je setup veranderd ?

    JVB Team
    Nee, ik heb alleen de Panasonic (tijdelijk?) even omgewisseld voor de Oppo, en daarbij alleen de HDMI-kabels van de HDMI OUT 1 en HDMI OUT 2 uitgangen eruit gehaald en in de Oppo op dezelfde manier er weer ingeplugd. Verder niets. HDMI OUT 1 van de Oppo is aangesloten op de HDMI IN van mijn AV-receiver en deze is via de HDMI OUT verbonden met de ingang van mijn Samsung 4K TV. HDMI OUT 2 van de Oppo is verbonden met de HDMI IN van de zender/ontvanger van mijn Sony surround koptelefoon. Met de Panasonic werkte dit gewoon, maar de Oppo kan kennelijk maar 1 audio-uitgang tegelijk aansturen, zo lijkt het. Ik heb al in het setup menu lopen zoeken of ik nog ergens iets moest instellen hiervoor, maar ik heb dat niet kunnen vinden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Poeh, lastig. De ene zal de andere dus uitschakelen. Zal wel iets met HDMI-handshake te maken hebben. Heb je niet toevallig twee HDMI-out (monitor out) op je versterker zitten, want dat zou wel kunnen werken? Ik heb een tijd een HDMI-kabel direct naar de tv gehad voor beeld en een voor het geluid naar de versterker. Dat werkte gewoon, alleen heb ik dus nooit getest of de directe verbinding ook geluid naar mijn tv stuurde. Het zou op zich niet eens raar zijn dat hij dat doet, omdat hij dan alleen het noodzakelijke 'schone' signaal naar de desbetreffende ontvangers stuurt. Kan een design-keuze zijn om zo de hoogst haalbare kwaliteit te halen zonder vervuiling.
    Op mijn Yamaha Aventage RX-A880 zitten inderdaad twee HDMI-out aansluitingen, waarvan ik er één in gebruik heb. Ik zou eens kunnen proberen om die andere op de zender/ontvanger van de Sony koptelefoon aan te sluiten, maar dat is niet de meest logische verbinding.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #511

    Standaard

    Dit is voor ons ook een nieuwe,

    Begin even zo

    Reset om te beginnen de speler even naar fabrieks instellingen,
    check dan het resultaat

    als het nu nog niet werkt zet dan bij audio output de sec. audio aan, en probeer ook zo veel mogelijk de AUTO settings te vermijden dus kies daar een andere optie.

    Ik hoop dat dit de oplossing is

  12. #512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Dit is voor ons ook een nieuwe,

    Begin even zo

    Reset om te beginnen de speler even naar fabrieks instellingen,
    check dan het resultaat

    als het nu nog niet werkt zet dan bij audio output de sec. audio aan, en probeer ook zo veel mogelijk de AUTO settings te vermijden dus kies daar een andere optie.

    Ik hoop dat dit de oplossing is
    Dank voor je reactie. Ik zal dat na het weekeinde even proberen. Secondary audio heeft volgens mij overigens niets met die andere HDMI-uitgang (HDMI 2 OUT Audio Only) te maken, maar ik kan me vergissen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #513

    Standaard

    Dat klopt maar is een workaround die wij jaren geleden als feedback van een klant ontvingen.
    niet alle oplossingen zijn logish maar het proberen waard.

    Gaat het overigens om de WH-L600 ?
    Dan staat er in de gebruiksaanwijzing https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/4732/90e0660fe88e15be47e9d6e7f7add7a5/47322844M.pdf

    De processor verbinden met een tv die compatibel is met de ARC-functie
    of
    De processor verbinden met een tv met behulp van de optische digitale kabel.
    Laatst aangepast door JVB : 23-01-2021 om 13:51

  14. #514
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    ARC moet natuurlijk wel goed ondersteund worden en soms is dat gewoon schering en inslag. Daarnaast geeft je andere functies zoals geluid via eventuele tv-apps min of meer op. Als je het geluk heb dat de twee HDMI-out op je receiver allebei audio uitsturen ben je er zonder dat ze elkaar beïnvloeden. Dan kan de OPPO ongemoeid zijn werk doen en handelt de receiver het af. Uiteraard ook wel weer een workarround, maar vermoed stabieler.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Dat klopt maar is een workaround die wij jaren geleden als feedback van een klant ontvingen.
    niet alle oplossingen zijn logish maar het proberen waard.

    Gaat het overigens om de WH-L600 ?
    Dan staat er in de gebruiksaanwijzing https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/4732/90e0660fe88e15be47e9d6e7f7add7a5/47322844M.pdf

    De processor verbinden met een tv die compatibel is met de ARC-functie
    of
    De processor verbinden met een tv met behulp van de optische digitale kabel.
    Nee. Ik heb de Sony-processor niet op de TV aangesloten. Dat is/was ook niet nodig.

    Het gaat overigens om de Sony MDR-HW700. Ik had deze zender/ontvanger (processor) voorheen tussen de Blu-ray-speler en de AV-versterker zitten omdat de Sony video- en audio pass-thru ondersteunt, dus via een HDMI-kabel (2.0) van de HDMI OUT van de Blu-ray speler naar de HDMI IN van de Sony zender/ontvanger, en vervolgens liep er een HDMI-kabel (2.0) van de HDMI OUT van deze zender/ontvanger naar de AV-receiver (die dan weer via HDMI op de TV aangesloten was). Dat werkte prima en vlekkeloos. Zette ik de koptelefoon op dan werd het geluid via de AV-receiver automatisch onderdrukt en omgekeerd.

    Dat veranderde toen ik een 4K-speler (Panasonic UB9004) kocht. Ik kreeg opeens geen beeld meer bij het afspelen van UHD-schijfjes. Dat bleek te komen doordat de Sony zender/ontvanger alleen HDMI 1.4 ondersteunt, en niet HDMI 2.0 (in tegenstelling tot wat ze zelf beweren dat ze wel 4K ondersteunen). Ik heb dat toen opgelost door de Blu-ray-speler via de ene HDMI OUT direct op de AV-receiver aan te sluiten (dus niet meer via de Sony zender/ontvanger) en de tweede HDMI OUT van de 4K-speler naar de HDMI IN van de zender/ontvanger te sturen zodat deze alleen nog maar een audiosignaal zou ontvangen. En toen werkte het weer. Als ik de draadloze Sony koptelefoon aanzette kreeg ik weliswaar ook geluid via de AV-receiver, maar dat kon ik eenvoudig onderdrukken via de Mute-knop op de receiver.

    Omdat de Oppo net als de Panasonic ook over twee HDMI OUT-aansluitingen beschikt, waarvan de tweede ook audio-only is, dacht ik dat dat op dezelfde manier zou werken. Niet dus, vooralsnog.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #516

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    ARC moet natuurlijk wel goed ondersteund worden en soms is dat gewoon schering en inslag. Daarnaast geeft je andere functies zoals geluid via eventuele tv-apps min of meer op. Als je het geluk heb dat de twee HDMI-out op je receiver allebei audio uitsturen ben je er zonder dat ze elkaar beïnvloeden. Dan kan de OPPO ongemoeid zijn werk doen en handelt de receiver het af. Uiteraard ook wel weer een workarround, maar vermoed stabieler.
    ARC gebruik ik niet en heb ik ook niet nodig. Ik kijk geen Netflix of andere VOD-diensten en gebruik ook geen TV apps.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #517
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan heb je meer opties en wat tijd te doden...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dan heb je meer opties en wat tijd te doden...
    Ach, Claudio, ik heb me de gehele Corona-periode nog geen moment verveeld, en dan te bedenken dat ik vorig jaar ook nog eens gestopt ben met werken... Ik heb nog zoveel films en series op Blu-ray en DVD die ik nog wil/moet (her)kijken, dat ik de komende 10, 15 jaar vooruit kan. Bovendien bieden de traditionele TV-zenders voor ons genoeg programma's die wij interessant vinden en die je bij de Netflixen van deze wereld niet eens aantreft. Daarnaast heb ik nog zo veel andere hobbies en interesses, m.a.w.: maak je over mij geen zorgen. Nu eerst mijn audio-'probleem' zien op te lossen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #519

    Standaard

    Ik vond dit nog in een forumbericht als antwoord op een vraag van een gebruiker met een vergelijkbaar probleem:


    From Oppo customer service

    Matt,


    That is true for the UDP-203.
    If you have both HDMI (MAIN) and HDMI (AUDIO ONLY) connected at the same time, and both devices are turned on, then HDMI (MAIN) will be video only and HDMI (AUDIO ONLY) will always be audio only.

    Best Regards,

    Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    162 Constitution Dr.
    Menlo Park, CA 94025

    Service@oppodigital.com
    Tel: 650-961-1118
    Fax: 650-961-1119

    Het lijkt er dus op dat de Oppo niet in staat is om audio via beide HDMI-uitgangen tegelijkertijd door te geven, in tegenstelling tot mijn Panasonic UB9004. Dat zou wel erg jammer zijn (en een beetje knullig ook wel).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #520

    Standaard

    Even een korte vraag (waarschijnlijk geef ik zelf al het antwoord):

    Als ik de Oppo terugzet naar de fabrieksinstellingen, wat gebeurt er dan met de firmware-versie en met een eventuele ingebouwde regio-chip? Ik zou denken dat die niet geraakt worden, en dat alleen de instellingen in het Setup-menu teruggezet worden naar de standaardinstellingen. Klopt dat?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #521

    Standaard

    Hallo Marcel,

    Je modificatie, als deze bij ons vandaan komt zal gewoon blijven werken. De firmware zal zijn de versie die op de speler stond voordat je de reset uitvoerde.

  22. #522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Hallo Marcel,

    Je modificatie, als deze bij ons vandaan komt zal gewoon blijven werken. De firmware zal zijn de versie die op de speler stond voordat je de reset uitvoerde.
    OK. Ik heb de firmware niet bijgewerkt sinds ik de speler vorig jaar van jullie heb ontvangen. Ik zal morgen (dinsdag) dan even de reset uitvoeren, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet veel zal uithalen.

    Secondary Audio heb ik vandaag aangezet, maar - zoals ik al verwachtte - geen oplossing. Deze optie heeft ook meer met audiocommentaar bij een film te maken.

    Ik heb ook de suggestie van Claudio geprobeerd (HDMI OUT 2 - Audio Only op de receiver te gebruiken i.p.v. op de Oppo), maar dat had als vreemd bij-effect dat de kleuren opeens heel raar (met name intens rood) werden. En het loste het audio-probleem ook niet op. Ik ben dus een beetje door mijn mogelijkheden heen.

    Morgen (dinsdag) even de reset op de Oppo uitvoeren, maar ik vrees dat ik de Panasonic maar weer terug moet halen, want daar werken beide HDMI OUT-poorten wel conform verwachting. En anders zit er niets anders op dan met een gewone, bedrade koptelefoon (beyerdynamic DT 880) te gaan luisteren, aangesloten op de AV-receiver. Is wel een stap terug, want de Sony surround koptelefoon die ik heb is echt fantastisch, zowel qua geluidsweergave van films als qua draagcomfort.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #523

    Standaard

    Vandaag de speler naar de fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Nog steeds geen audio via de HDMI OUT 1 als de HDMI OUT 2 (Audio Only) ook aangesloten is. Ontkoppel ik de HDMI OUT 2, dan krijg ik wél audio via HDMI OUT 1. Bijzonder vreemd. Zoals eerder gezegd: mijn Panasonic UB9004 heeft daar geen problemen mee. Ik kan er nog eens een mailtje naar Oppo Support aan wagen (als ze een e-mailadres hebben want dat is tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer), maar ik verwacht min of meer een reactie als: "it works as designed". Als dat het geval is, dan is het op dit punt een slecht ontwerp.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #524
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk het niet, ze zullen zeggen dat ze zo een zo hoog mogelijk kwaliteit bieden door geen onnodige vervuiling door het signaal te laten meelopen, waardoor audiofielen op hun wenken bedient worden. Waarschijnlijk omdat de 203 enigszins gebaseerd is op de 205, waar audio nog belangrijker is. Hoe dan ook, OPPO is toch wel een beertje end-of-life, dus beter (of anders) zal het niet meer worden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #525

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk het niet, ze zullen zeggen dat ze zo een zo hoog mogelijk kwaliteit bieden door geen onnodige vervuiling door het signaal te laten meelopen, waardoor audiofielen op hun wenken bedient worden....
    Die opmerking begrijp ik niet helemaal. Je 'vervuilt' toch geen signaal als je dit tegelijkertijd via twee uitgangen (of drie, vier etc.) laat lopen? Het is volledig digitaal en neemt toch niet in sterkte af als je meerdere uitgangskanalen ermee bedient? En Panasonic toont aan dat het wél kan op hun topmodel, dus....
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 21 van 22 EersteEerste ... 11171819202122 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •