Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 121819202122
De resultaten 526 tot 544 van 544 worden weergegeven.
  1. #526
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk ook maar hardop, maar ik vermoed dat ze willen vermijden dat zowel audio als video door dezelfde kabel loopt als je voor die optie kiest. De dubbele HDMI-optie is er vooral voor als je versterker bijvoorbeeld een oudere HDMI-standaard heeft dan je tv of andersom. Of dat suggestief is of werkelijk laat ik in het midden, maar ze zullen er eerder extra moeite voor hebben gedaan om dat zo te doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk ook maar hardop, maar ik vermoed dat ze willen vermijden dat zowel audio als video door dezelfde kabel loopt als je voor die optie kiest. De dubbele HDMI-optie is er vooral voor als je versterker bijvoorbeeld een oudere HDMI-standaard heeft dan je tv of andersom. Of dat suggestief is of werkelijk laat ik in het midden, maar ze zullen er eerder extra moeite voor hebben gedaan om dat zo te doen.
    Maar normaal gesproken lopen via HDMI toch altijd beeld én geluid, zonder dat die twee last van elkaar hebben? De andere HDMI OUT-optie (audio only) is vaak bedoeld om geluid ook nog op een andere manier door te geven, dus in mijn beleving én-én en niet of-of. Wat ik nog wel even ga testen is of de audio-uitval over HDMI OUT 1 van de Oppo zich ook manifesteert als ik de ontvanger/receiver van mijn Sony surround koptelefoon (die door de HDMI OUT 2 van de Oppo gevoed wordt) helemaal uit zet i.p.v. op stand-by. Als dat wél de audio-doorgifte via HDMI OUT 1 in tact laat, dan kan ik daar ook eventueel mee leven. Immers, ik luister óf via de Sony surround koptelefoon óf via de AV-receiver. Het TV-geluid heb ik nooit aan staan.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    (...) Wat ik nog wel even ga testen is of de audio-uitval over HDMI OUT 1 van de Oppo zich ook manifesteert als ik de ontvanger/receiver van mijn Sony surround koptelefoon (die door de HDMI OUT 2 van de Oppo gevoed wordt) helemaal uit zet i.p.v. op stand-by. Als dat wél de audio-doorgifte via HDMI OUT 1 in tact laat, dan kan ik daar ook eventueel mee leven. Immers, ik luister óf via de Sony surround koptelefoon óf via de AV-receiver. Het TV-geluid heb ik nooit aan staan.
    Ik heb vandaag geconstateerd dat als ik mijn Sony koptelefoon-ontvanger/zender (processor) aan de HDMI OUT 2 (Audio Only) van de Oppo koppel, dat
    • ik wél beeld, maar geen geluid via de HDMI 1 OUT van de Oppo krijg als de Sony in stand-by modus staat
    • ik zowel beeld áls geluid via de HDMI 1 OUT van de Oppo krijg als de Sony helemaal uit staat
    • ik wél beeld, maar geen geluid via de HDMI 1 OUT van de Oppo krijg als de Sony aan zet; ik hoor dan wél geluid op de koptelefoon via de HDMI OUT 2 (audio-only)


    De Oppo ziet de stand-by modus van mijn Sony koptelefoon processor dus kennelijk ook als een actieve verbinding, in tegenstelling tot mijn Panasonic UB9004. Bijzonder.

    Conclusie: ik kan nu gelukkig dus ook mijn Sony surround koptelefoon blijven gebruiken in combinatie met de Oppo. Het vereist wel een extra handeling die eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

    Audio-probleem via deze work-around dus gelukkig toch opgelost. Dank voor het meedenken!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #529

    Standaard

    Mooi Marcel. Kun je iig zonder voor overlast te zorgen films kijken en muziek luisteren
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #530
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een workaround, maar goed dat het werkt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #531

    Standaard

    Vorige week een 203 overgenomen met een verouderde firmware.
    Op het eerste gezicht niet zo bijzonder ware het niet dat dit een speciaal voor B&O gemaakte firmware is.
    Die bestonden blijkbaar ook nog

    Updaten vanuit de speler zelf werkt niet (meer) en een standaard firmware laden wordt ook geweigerd.

    Zou graag de meest recente installeren aangezien de huidige af en toe problemen heeft met het terugkeren naar het basismenu als een disc is stopgezet.
    En hopelijk is dat bij een latere verholpen..

    Mijn versie is 20XEUBO-54-1127
    (de BO geeft hier dus aan dat het een speciale B&O firmware is)

    JVB kon me helaas ook niet verder helpen.

    Wie wel?

  7. #532

    Standaard

    Staat gewoon op de Oppo site en is te downloaden op de USB methode

    Firmware UDP20XEU-65-0131
    OPPO - Firmware UDP-203/UDP-205 (oppodigital.co.uk)

    En als je niet angstig bent kun je op het AVS forum ook de ..... firmware vinden, die maakt dat je een aantal beperkingen e.d. kwijtraakt en opties erbij krijgt.
    FREE Oppo and Clones Jailbreak | AVForums


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Vorige week een 203 overgenomen met een verouderde firmware.
    Op het eerste gezicht niet zo bijzonder ware het niet dat dit een speciaal voor B&O gemaakte firmware is.
    Die bestonden blijkbaar ook nog

    Updaten vanuit de speler zelf werkt niet (meer) en een standaard firmware laden wordt ook geweigerd.

    Zou graag de meest recente installeren aangezien de huidige af en toe problemen heeft met het terugkeren naar het basismenu als een disc is stopgezet.
    En hopelijk is dat bij een latere verholpen..

    Mijn versie is 20XEUBO-54-1127
    (de BO geeft hier dus aan dat het een speciale B&O firmware is)

    JVB kon me helaas ook niet verder helpen.

    Wie wel?
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #533

    Standaard

    Als het zo makkelijk was geweest had ik de vraag niet gesteld natuurlijk.

    Dacht dat mijn verhaal wel duidelijk was....

    Maar goed m.a.w. reguliere firmware is op deze speler niet te gebruiken.

  9. #534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Staat gewoon op de Oppo site en is te downloaden op de USB methode

    Firmware UDP20XEU-65-0131
    OPPO - Firmware UDP-203/UDP-205 (oppodigital.co.uk)

    En als je niet angstig bent kun je op het AVS forum ook de ..... firmware vinden, die maakt dat je een aantal beperkingen e.d. kwijtraakt en opties erbij krijgt.
    FREE Oppo and Clones Jailbreak | AVForums
    Mijn gevoel zegt me dat dit niet gaat lukken. Hij geeft ook al aan dat geprobeerd te hebben. Denk dat de nieuwe software update de oude versie niet kent, omdat er BO is de versie staat.

    In de link die Hombre geeft, staat ook een e-mailadres. Misschien dat je dat eens kunt proberen. Misschien dat ze je aan een nieuwe B&O update kunnen helpen, of dat de speler terug te zetten is naar de originele software: If you are in the EU, please contact us at repairs_eu@oppodigital.co.uk before sending in your OPPO Digital product.

  10. #535

    Standaard

    Heb daar beide adressen en het contactformulier al geprobeerd.
    De email-adressen zijn niet meer in gebruik (krijg mail retour) en op het contactformulier heb ik nog geen reactie gehad. Verwacht ik ook niet meer.
    De Amerikaanse Oppo verwees me ook naar die contactpagina, blijkbaar zonder dit te weten.
    Heb ze dit laten weten, dus hoop daar nog wat op te horen.
    B&O zelf wil/kan me overigens ook niet helpen.

    Stegen en JVB hebben onderling contact gehad hierover maar geven aan dat het een behoorlijk risico vormt als ze de reguliere firmware zouden proberen te laden (zelf doen via standaardprocedure is dus onmogelijk).

  11. #536

    Standaard

    Vond nog deze site: https://forums.stevehoffman.tv/threa...po-203.906253/

    Misschien dat je nog een harde reboot kunt proberen. Misschien lost dat je probleem op.

    Vraag me af, of er na de versie de jij hebt Oppo nog updates gemaakt heeft voor B&O, want las ook ergens dat Oppo voor kleine updates niet eens een B&O update hebben gemaakt.

  12. #537

    Standaard

    Reactie van Amerikaanse Oppo:
    "We operate independently with other regions, and their contact information provided on their page is the only contact information we have."


    En ja er is in ieder geval nog een nieuwe versie beschikbaar: 20XEUBO-60-0625

    Zie niet in waar een harde reboot mij mee zou kunnen helpen...

  13. #538

    Standaard

    Vond nog dit e-mailadres: info@heimkinoklohs.de

    Staat ook als contact op de Oppo site.

    Gevonden op dit forum: https://www.heimkinoverein.de/forum/.../1625-alex286/

    auf Rat von Dirk habe ich mich bei Oliver Klohs von Heimino-Klohs gewandt. Nach kurzem Gespräch war die Ursache des Problems geklärt.


    Ich fasse unser Gespräch / seine Worte aus Gedanken zusammen:

    • Oppo hat die UDP-203 wohl in einer kleineren Stückzahl "exklusiv" für B&O (Bang & Olufsen) aufgelegt.
    • Erkennbar ist ein solches B&O Gerät an der im Menü angezeigten Firmware: 20XEUBO-xx-xxxx (siehe Bild unten)
    • Funktional sind die normale und die B&O Version identisch
    • Nur lassen sich die B&O Player leider nicht mit der normalen "EU"-Firmware updaten
    • Stattdessen bedarf es einer "EUBO"-Firmware - händisches ändern der Namen (auch im Unterverzeichnis) blieb bei mir ohne Erfolg
    • B&O hat augenscheinlich den Support für diese Player eingestellt - somit ist die "EUBO" Firmware nicht frei erhältlich
    • Glücklicherweise konnte Herr Klohs in diesem Fall ebenso eine "EUBO"-Version der neusten FW "...65-0131" beistellen.
    • Update meines Players auf "20XEUBO-65-0131" war erfolgreich


    Misschien dat je zo nog aan een nieuwe firmware upgrade kan komen.

  14. #539

    Standaard

    Bedankt voor de tip!
    Heel toevallig heb ik ze vanavond ook al een mail gestuurd.
    Vond ook nog dit adres: heimkinoklohs@gmx.net
    Dus ook die maar geprobeerd.
    Bedrijf schijnt nog wel te bestaan, ze nl. zijn ook te vinden als dealer van Reavon.
    Ben benieuwd!

  15. #540
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Persistent memory leeggooien doet soms ook wonderen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #541

    Standaard

    Als he niet lukt om contact met Oppo te krijgen, kun je onderstaande mail adres proberen.
    Ik had het probleem met mijn Oppo BDP93-EU dat deze geen audio meer doorgaf na de aanschaf van een 4K tv met HDMI 2.1 (de 203 werkte wel goed).
    Dit bleek een EDID communicatie probleem te zijn en zij hebben daar een beta firmware die het heeft opgelost. Ik gebruik die nog steeds

    *****

    Best Regards

    Oliver Klohs

    OPPO Digital

    c/o HEIMKINO KLOHS
    Inh: Oliver Klohs
    Engertstr. 8
    04177 Leipzig
    Germany

    E-Mail: oppodigital@heimkinoklohs.de
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #542

    Standaard

    Bedankt!
    De mails op de eerste twee adressen heb ik niet retour ontvangen. Dus neem aan dat die wel hun bestemming hebben bereikt.
    Wacht dus nog maar even met het gebruiken van dit adres...

    Wat betreft t probleem met t hoofdmenu, ook bedankt voor die tips.
    De laatste paar dagen gaat t goed. Bij terugkomst ga ik ze zeker proberen.

  18. #543

    Standaard

    Succes!
    Een van adressen leidde tot een reactie via het derde adres
    Zit nu op de allerlaatste versie.
    Als er nu iets vreemds gebeurt ben ik er in ieder geval zeker van dat het niet aan de firmware ligt.
    (of ook wel maar dat t niet te verhelpen is met een recentere).

    Bedankt voor t meedenken allemaal!

    Hij wist overigens ook niet of er nog andere verschillen tussen deze speciale en de reguliere firmware zitten op t ontbreken van het Oppo logo na.
    Vreemd dat B&O dat verlangde terwijl er op de speler zelf, de afstandsbediening, de gebruiksaanwijzing en de doos wel gewoon Oppo staat.

  19. #544

    Standaard

    Mooi dat het gelukt is

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Succes!
    Een van adressen leidde tot een reactie via het derde adres
    Zit nu op de allerlaatste versie.
    Als er nu iets vreemds gebeurt ben ik er in ieder geval zeker van dat het niet aan de firmware ligt.
    (of ook wel maar dat t niet te verhelpen is met een recentere).

    Bedankt voor t meedenken allemaal!

    Hij wist overigens ook niet of er nog andere verschillen tussen deze speciale en de reguliere firmware zitten op t ontbreken van het Oppo logo na.
    Vreemd dat B&O dat verlangde terwijl er op de speler zelf, de afstandsbediening, de gebruiksaanwijzing en de doos wel gewoon Oppo staat.
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 121819202122

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •