De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kan soms regiocode niet vinden op blu ray omschrijving

    Omdat Zavvi niet meer levert aan Nederland en de rest van de wereld en Bol.com ook lang niet alles heeft kom je al snel uit op Amazon.nl. Helaas is daar de beschrijving beroerd. Welke ondertitels is nog wel te vinden vaak, maar de regiocode niet. Wat als er geen A/B of free staat vermeld hoe kun je het dan misschien nog zien?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Lastig, je kan op Bluray.com kijken of ook op dvdcompare.net (alhoewel die vaak nog niet de recentere titels heeft staan). Verder kan je er een beetje vanuit gaan dat titels van grotere studios van Warner en Universal regiovrij zijn. Disney wisselt en labels als Lionsgate en boutique labels als Criterion en Kino Lorber zijn regio A. Arrow is ook regiolocked in regio A of B. Maar het blijft lastig inderdaad.

  3. #3

    Standaard

    Voorbeeldje

    Amazon.nl : outbreak


    Kijk je naar blu ray com dan staat daar regio free. Maar als je de cover hier bekijkt lijkt het me niet dat hij hier afspeelbaar is.

    Outbreak Blu-ray
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Maar als je de cover hier bekijkt lijkt het me niet dat hij hier afspeelbaar is.
    En waar baseer je het dan op, dat hij niet regiovrij is? Deze is namelijk regiovrij.

  5. #5

    Standaard

    Regelmatig besteld bij Amazon.nl.
    Regiocode vindt ik niet zo belangrijk omdat mijn speler regiovrij is.
    Wat me wel enorm stoort aan het gebrek over juiste informatie betreft Nederlandse ondertitels.
    Al een aantal keren dvd'/blu-ray's terug gestuurd omdat op de site N/O aangaf terwijl het niet aanwezig is.
    Bijvoorbeeld Best of Jean Paul Belmondo en My fair lady blu-ray (remastered).
    Hellaas staat soms ook op de inlay maar in enkele talen ondertitels vermeld terwijl er veel meer ondertitels aanwezig zijn.
    Toch regelmatig een gok.

  6. #6

    Standaard

    Daarom ga ik nooit uit van de informatie op Amazon NL. Ik controleer dit altijd op blu-ray.com en dvdcompare. Het is ook een beetje je gezond verstand gebruiken. Als het een lokale distributeur is, moet je niet rekenen op NL ondertiteling.

    Had al een keer bij dvdcompare aangegeven dat de geremasterde "My Fair Lady" geen NL ondertiteling heeft, maar blijkbaar heeft men geen zin om dit aan te passen. De 4K heeft trouwens wel NL ondertiteling.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Voorbeeldje

    Amazon.nl : outbreak


    Kijk je naar blu ray com dan staat daar regio free. Maar als je de cover hier bekijkt lijkt het me niet dat hij hier afspeelbaar is.

    Outbreak Blu-ray
    Deze heb ik, die is gewoon regiovrij.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Voorbeeldje

    Amazon.nl : outbreak


    Kijk je naar blu ray com dan staat daar regio free. Maar als je de cover hier bekijkt lijkt het me niet dat hij hier afspeelbaar is.

    Outbreak Blu-ray
    Ik ben ook even benieuwd wat je op de cover ziet dat je doet denken dat deze hier niet afspeelbaar is? Daarnaast staat er zelfs onderaan de specs expliciet vermeld dat deze regiovrij is.

  9. #9

    Standaard

    Op blu ray.com staat Regio A (B and C untested)
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Op blu ray.com staat Regio A (B and C untested)
    Ik zie dit staan?

    Outbreak.JPG

    Edit: ik denk dat jij deze hebt bekeken: https://www.blu-ray.com/movies/Outbreak-Blu-ray/142739/
    Maar als je op je eigen geposte link klikt dan zie je de versie waarvan ik een screenshot heb gepost, en daarbij staat dat hij regiovrij is.

  11. #11

    Standaard

    De Wal-Mart exlusive is niet getest, waarschijnlijk omdat niemand in Europa de Wal-Mart exclusive hééft. Volgens mij mag je er vanuit gaan dat de schijf hetzelfde is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Inmiddels besteld. Dinsdag binnen. Laat het jullie horen!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #13

    Standaard

    Op de cover moet je ook niet altijd te werk gaan - ik heb hier aardig wat Blu's staan die volgens de cover een regio-lock hebben, maar gewoon region free zijn.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Op de cover moet je ook niet altijd te werk gaan - ik heb hier aardig wat Blu's staan die volgens de cover een regio-lock hebben, maar gewoon region free zijn.
    Ju kunt inderdaad niet altijd af gaan op de informatie op de achterzijde van de omslag. Op met name uitgaven uit de Verenigde Staten staat standaard als regiocode A (of 1) vermeld, maar deze zijn in de praktijk regelmatig regiovrij, al komt dat bij Blu-rays vaker voor dan bij DVD's.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #15

    Standaard

    Warner Bros uitgaven zijn bijna altijd regiovrij en zo niet, dan zetten ze dat op de cover.

  16. #16

    Standaard

    Binnen Outbreak is gewoon te zien met best goed beeld en geluid.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •