Pagina 18 van 22 EersteEerste ... 8141516171819202122 LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 544 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Is dat alleen als je Oppo is aangepast?
    Ja.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Is dat alleen als je Oppo is aangepast?
    Hallo John, Ja alleen als de speler de multizone mod heeft. JVB Team

  3. #428

    Standaard

    Even een vraag. Het gaat tussen mij nu om de Panasonic 820 (of 824) of de Oppo. Mijn gevoel neigt erg richting de Oppo. Qua ondersteuning moet je natuurlijk afwachten maar dat is bij de Panasonic hetzelfde. Ik neem aan dat de laatste produktie zeker wel een jaar of 2-3 wel ondersteuning krijgen. Apps hoef ik niet perse aangezien Netflix al op de LG 4K-TV zit dus kijk ik via die weg. Dan blijft het presteren over plus het feit dat deze speler ook regiovrij kan dus volop keuzevrijheid. Hoe is deze regiovrije mogelijkheid? Is dat voor alle media? Dus zowel dvd, BR en 4K? De eerste 4K-titels zijn al besteld (actie Bol i.c.m. vliegende punten; dus € 24 betalen en 3 titels te pakken).

    En deels offtopic. Kan je ergens een lijst zien welke 4K-titels buiten Nederland alleen zijn uitgekomen?

  4. #429

    Standaard

    4K-titels zijn altijd regiovrij. Bovendien denk ik dat de zeer fraaie (nog niet verschenen) Panasonic DP_UB9004 (zie afbeelding hieronder) meer in de richting van de Oppo UDP-203 gaat dan de 820/824:

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #430

    Standaard

    Hallo Martwout,

    Ik zou daar bij OPPO niet aan de service twijfelen.
    OPPO Digital heeft aangegeven geleidelijk te stoppen met het produceren van nieuwe producten. Klanten kunnen er zeker van zijn dat ze de hoogwaardige service en ondersteuning blijven ontvangen die ze van OPPO Digital gewend zijn ,zeker nu er net een nieuwe Europesche distributeur de zaken van OPPO UK heeft overgenomen.

    Wij hebben recentelijk nog een OPPO BDP 83 uit 2010 kunnen repareren met, dat moet ik wel erkennen de laatste spare parts die wij nog op vooraad hadden. OPPO heeft ondertussen wel bewezen erg service gericht te zijn.

    Daarbij kunnen wij gerust stellen dat de uitval in al de jaren dat wij OPPO leveren dicht bij NUL ligt.

    JVB Team

  6. #431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    4K-titels zijn altijd regiovrij. Bovendien denk ik dat de zeer fraaie (nog niet verschenen) Panasonic DP_UB9004 (zie afbeelding hieronder) meer in de richting van de Oppo UDP-203 gaat dan de 820/824:

    Bedankt voor dit stuk, Marcel maar de adviesprijs is net zo duur als een regiovrije Oppo.

    JVB, bedankt voor je reactie.

  7. #432

    Standaard

    Bedoel je deze Panasonic 820 ? Topmodelletje hoor, niets mis mee .

    [

  8. #433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bedankt voor dit stuk, Marcel maar de adviesprijs is net zo duur als een regiovrije Oppo.
    De adviesprijs voor de Panasonic (die in augustus op de markt zou moeten komen) is € 999,-, maar de straatprijs zal daar flink onder liggen, lijkt me. Ik schat zo rond de prijs van de Oppo 203.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #434

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bedoel je deze Panasonic 820 ? Topmodelletje hoor, niets mis mee .

    [
    Die bedoelde ik. Ik probeer nu even vast te stellen wat de verschillen zijn. Tot nu toe kom ik uit qua beeldverwerking door de Oppo en regiovrij en al Dolby Vision. Panasonic moet dat laatste nog uitbrengen (via update). In de reviews van de Oppo lees ik dat beeld Oppo beter is. T.o.v. de 824 is er nog geen vergelijking te vinden (buiten de spec van de producent).

    Edit: Ik kan wel eventueel voor de Panasonic gaan (de ander al genoemde is even duur als de Oppo) maar dan moet je nog een regiovrije dvd-speler hebben. Mijn ruimte is helaas niet als de tas van Mary Poppins.

    Mocht iemand een goede site hebben waar de 820/824 en de Oppo 203 naast elkaar staan qua mogelijkheden dan is dat welkom. Ik heb gisteravond getracht met de spec's te vergelijken maar kwam qua uitgangen en mogelijkheden geen verschillen tegen? Is het dus puur de beeldverwerking, sneller laden en mogelijkheid regiovrij wat het verschil maakt?
    Laatst aangepast door martwout : 16-07-2018 om 09:23

  10. #435

    Standaard

    Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en wordt het definitief de Oppo. Ik probeer hem echter via https://www.oppostore.nl te bestellen maar loop bij verzendmethoden vast. Ik krijg de melding selecteer methode maar kan niets selecteren. Noch via Firefix noch via IE. Weet iemand waar dat aan ligt? Anders ga ik straks om 10.00 uur even bellen met JVB.

  11. #436

    Standaard

    Wij zijn er al hoor, Bel gerust

  12. #437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Wij zijn er al hoor, Bel gerust
    Nog bedankt voor de hulp en het prettige gesprek.

  13. #438

  14. #439
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ga je geen spijt van krijgen. Een erg fijne speler.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #440

    Standaard

    Nog een tip. Met deze speler kun je ook je 'eigen' nl-ot weergeven, als de blu-ray (enz) deze niet heeft. Dit werkt overigens alleen als de schijf ot bevat.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Nog een tip. Met deze speler kun je ook je 'eigen' nl-ot weergeven, als de blu-ray (enz) deze niet heeft. Dit werkt overigens alleen als de schijf ot bevat.
    Werkt dit ook bij 4K als deze alleen buiten Nederland te koop is maar geen Nederlandse ondertiteling heeft? Als er ergens leesvoer is hierover hoe en wat zou ik dat wel willen weten.

    Edit: Lees net in de topic van https://allesoverfilm.nl/forum/showt...r-NL-subsbezit dat het inderdaad ook bij 4K is. Handig.
    Laatst aangepast door martwout : 19-07-2018 om 08:17

  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Werkt dit ook bij 4K als deze alleen buiten Nederland te koop is maar geen Nederlandse ondertiteling heeft? Als er ergens leesvoer is hierover hoe en wat zou ik dat wel willen weten.

    Edit: Lees net in de topic van https://allesoverfilm.nl/forum/showt...r-NL-subsbezit dat het inderdaad ook bij 4K is. Handig.
    Je moet dan wel een ot hebben die gemaakt is voor blu-ray. Is die er niet of heeft de ot een verkeerde timing dan is er een programma Subtitle Edit waarmee je snel de framerate kunt aanpassen of de ot eerder of later kunt laten beginnen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #443

    Standaard

    Via google kwam ik een site tegen met ondertitels. Ik weet niet of ik die mag plaatsen anders wellicht per PM ter controle.

  19. #444

    Standaard

    Gisteravond pas tijd gehad om hem te kunnen neerzetten en vanochtend kort getest met Mamma Mia. Wat een beeld. De BR zat er ook bij en als je die dan erna even draait met dezelfde scene (aankomst tante's op terras) dan is de BR gewoon dof qua kleuren en minder scherp. En de speler is echt snel met opstarten. Daar ga ik veel plezier van hebben. En dan zijn er wellicht nog 4K-titels die misschien nog beter zijn dan Mamma Mia.

  20. #445

    Standaard

    Gefeliciteerd. Mamma Mia 4k heeft goede beeldkwaliteit, maar er zijn uhd's met betere beeldkwaliteit. Zie: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...r-4K-materiaal voor voorbeelden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #446

    Standaard

    Wat zijn jullie ervaringen met Dolby Vision "upscale"? Zetten jullie het uit of aan?
    En hoe vinden jullie het beeld met HDR geupscaled en Blu ray geupscaled? (ik noem het even geupscaled geen idee hoe ik het anders moet noemen)
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #447

    Standaard

    Nog niet veel via deze weg bekeken. Mijn idee is dat het omzetten van een reguliere blu-ray een verbetering in het beeld oplevert en het omzetten van een UHD blu-ray met HDR10 maakt bij mij, voor mijn gevoel, geen verschil.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Nog niet veel via deze weg bekeken. Mijn idee is dat het omzetten van een reguliere blu-ray een verbetering in het beeld oplevert en het omzetten van een UHD blu-ray met HDR10 maakt bij mij, voor mijn gevoel, geen verschil.
    Ik heb zelf ook nog niet echt veel gekeken, ik denk 1 blu ray en 1 uhd film. Maar de UHD HDR10 zag er misschien marginaal beter uit maar niet schokkend.
    De Blu ray had idd voor mijn gevoel mooiere kleuren etc, ik laat het voorlopig wel even aanstaan.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Wat zijn jullie ervaringen met Dolby Vision "upscale"? Zetten jullie het uit of aan?
    En hoe vinden jullie het beeld met HDR geupscaled en Blu ray geupscaled? (ik noem het even geupscaled geen idee hoe ik het anders moet noemen)
    wat bedoel je precies met hdr geupscaled ? BR ---> HDR (kan dit) ? of HDR ----> dolby vision
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    wat bedoel je precies met hdr geupscaled ? BR ---> HDR (kan dit) ? of HDR ----> dolby vision
    Sinds de laatste update kan je weergave op Dolby Vision zetten. Dus 4k discs met HDR en normale Blu ray discs activieren dan de Dolby Vision stand en worden weergegeven als zijnde een dolby vision bron

    ik vergelijk het met een blu ray die in je oppo naar 4k geupscaled wordt. totaal wat anders natuurlijk maar zelfde idee....

    dvd's heb ik nog niet geprobeerd nu ik eraan denk haha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 18 van 22 EersteEerste ... 8141516171819202122 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •