Pagina 5 van 22 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 544 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ben eigenlijk meer benieuwd hoe de geluid kwaliteit is via HDMI of hier ook een verbetering in zit t.o.v. De vorige modellen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Ben eigenlijk meer benieuwd hoe de geluid kwaliteit is via HDMI of hier ook een verbetering in zit t.o.v. De vorige modellen.
    Ik dacht het te horen, maar mijn mening wordt door "bepaalde mensen" op deze site in twijfel getrokken, dus zal ik me onthouden van commentaar, en wachten op de eerste publicatie van de vakjury.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #103

    Standaard

    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #104
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik dacht het te horen, maar mijn mening wordt door "bepaalde mensen" op deze site in twijfel getrokken, dus zal ik me onthouden van commentaar, en wachten op de eerste publicatie van de vakjury.
    Vakjury heeft ook alleen maar een mening en discussies en informatie zijn alleen maar goed. Iedereen zijn mening toch, niks mis mee en het helpt anderen juist. De vraag die Marcel hardop stelt zal een ander ook denken. Jouw gevoel ook - die ik trouwens deel. Ik ging ff wat MP3 streamen, dat klonk echt heel anders, beter durf ik te stellen. Maar zoals Marcel terecht zegt, ik wil mijn nieuwe aankoop onderbewust ook niet afkraken. Toch als dat moet, gebeurt het. Maar ik moet echt verdomd goed zoeken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #105

    Standaard

    Vraagje hoe zit het met geluid van de speler zelf? Ik zie geen fan meer in de speler maar hoor je hem wel nog koelen of is hij als mijn 101CI geruisloos?

  6. #106

    Standaard

    Er zit inderdaad geen Fan in.
    Uitsluitend pasieve koeling en dus geruisloos als de BTT-101CI

  7. #107

    Standaard

    Nou hij is ook voor mij onderweg... Spannend
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #108
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jij heb ook geen ruggegraad hé John. Paar dagen geleden zei je nog van niet...
    Nee hoor, geef je groot gelijk. Atmos-all-the-way.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #109

    Standaard

    Nou ja ik vind hem goed beschouwd nog steeds best prijzig.... Desalniettemin vind ik het ook één van de leukste kerstverrassingen om mezelf cadeau te doen hoor
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  10. #110

    Standaard

    John, echt hier krijg je geen spijt van. Ik was nog aan het zoeken naar de optimale settings.
    Gisteren een posting op AVS forum gevonden.
    UHD auto, 4:4:4 en 12 bits.
    Ik vind het nu niet alleen beter, maar spectaculair. Dan heb ik het niet alleen over UHD, ook blu ray.
    Mijn vrouw die het allemaal wel goed vind, maar eigenlijk meestal geen echt verschil ziet, was gisteravond verbaasd over de beeldkwaliteit.
    In mijn vakantie gaan er wat schijfjes de Oppo in
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #111

    Standaard

    Goeie tip Mark, bedankt! Hij is inmiddels afgeleverd bij een UPS access point waar ik hem morgen of zo even op zal halen. Ben deze dagen erg weinig thuis, maar komende twee weken heb ik heeeeeeerlijk kerstvakantie en dan ga ik met jouw voorstelde instellingen stoeien! Ben erg benieuwd!!
    Die instellingen die je opgaf zijn niet automatisch al in de fabriek zo ingesteld begrijp ik...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #112

    Standaard

    Claudio, als u met de hardware review uitkomt, Ik heb de Oppo 103D en die maakt lekker geen geluid door die passieve koeling, of u dat eventueel nog eens passend kan uitleggen hoe dat technisch zit met die passieve koeling daar het ook weer op de 203 zit. Ik zal er in ieder geval met geduld op u hardware review wachten!
    Laatst aangepast door Frimout69 : 21-12-2016 om 03:07

  13. #113

    Standaard

    Jullie maken het wel heel moeilijk om deze speler niet te kopen...
    Even nog wat sparen en dan komt hij er. Zal min eerste Oppo worden maar hoor al jaren alleen maar goede dingen erover. Nu maar eens goed aanpakken.
    Nou de winkels nog, het aanbod UHD BD's is nog schrikbarend hier bij MM Breda.

  14. #114

    Standaard

    Hallo Marcel,

    Ook voor niet UHD content val je wel een beetje van je stoel van verbazing en is het keer op keer weer verbazingwekkend dat het
    WEER beter is dan vorige generatie OPPO spelers waarbij ook de Darbee versie spelers overtroffen worden.

    JVB Team

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Hallo Marcel,

    Ook voor niet UHD content val je wel een beetje van je stoel van verbazing en is het keer op keer weer verbazingwekkend dat het
    WEER beter is dan vorige generatie OPPO spelers waarbij ook de Darbee versie spelers overtroffen worden.

    JVB Team
    nou dat moet ik dan maar snel zelf gaan beleven.
    mijn Pioneer lx-88 schaalt de blu-ray ook al behoorlijk goed op naar 4K dus of de OPPO de Pioneer verslaat?
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  16. #116

  17. #117

    Standaard

    Ik baal nu wel dat de Oppo maar 50 euro duurder is dan dat ik betaald heb voor de Panasonic UB900

    Twijfel namelijk omdat ik een heel stel import films heb en ik deze nu via de HT PC met externe blu ray speler afspeel en de rest op de Panasonic.
    Twijfel dus om de UB900 weer te verkopen (zucht) en een regiovrije oppo te kopen

    Hoe is de beeld en geluidskwaliteit in verhouding tot de UB900?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #118

    Standaard

    Als het je alleen maar om het regiovrij zijn te doen is, zou ik voor de Oppo gaan. Voor de rest denk ik niet dat de Panasonic in beeld- en geluidskwaliteit voor de Oppo onder doet. Ik heb zelf een Full HD Oppo en Panasonic en soms heb ik het idee dat de beeldkwaliteit van mijn Panasonic zelfs nog een tikkeltje beter is dan van de Oppo. In die prijsklasse ontlopen de (UHD) Blu-ray spelers elkaar weinig tot niets en komt het in mijn ogen puur op persoonlijke voorkeur aan.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #119

    Standaard

    Hallo Marcel,

    Is het geen beter idee een vergelijk te maken tussen de UHD spelers ?
    Bijv de Panasonic vs OPPO?

  20. #120

  21. #121

    Standaard

    Precies,
    Nu aleen nog een keuze maken

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Hallo Marcel,

    Is het geen beter idee een vergelijk te maken tussen de UHD spelers ?
    Bijv de Panasonic vs OPPO?
    Ja, dat begrijp ik, maar ik heb nu eenmaal geen UHD-speler(s). Maar mijn eigen ervaring met de topmodellen van Oppo en Panasonic in het Full HD-segment is dat die qua beeld- en geluidskwaliteit akelig dicht bij elkaar liggen en in feite niets voor elkaar onder doen. Verschillen zitten hem meer in de afwerking, het bedieningsgemak en het feit dat de Oppo eenvoudiger regiovrij te maken is dan de Panasonic. En natuurlijk ook wel persoonlijke voorkeur.

    Maar ik laat graag de experts aan het woord die over alle benodigde apparatuur beschikken om een A-B vergelijking te maken tussen bijv. de DMP-UB900 van Panasonic en de UDP-203 van Oppo. En dan ben ik heel benieuwd wie er als 'winnaar' uit de bus komt, als dat al vast te stellen is. Als ik nu uit de weinige beschikbare (top)modellen een keuze zou moeten maken, dan zou ik het nog niet zo weten. Ik zou een hele lichte voorkeur voor de Oppo hebben, maar dan voornamelijk op basis van de bouwkwaliteit en het wellicht iets grotere bedieningsgemak. Alleen, een UHD-speler, als die er al in komt, is voorlopig nog niet aan de orde bij mij. Misschien over een jaar of vier. Ben met Full HD nog steeds meer dan tevreden, maar volg wel de ontwikkelingen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #123

    Standaard

    OPPO zal zeker nog met de nodige updates uitkomen waardoor e.e.a alleen nog maar beter zal worden.
    Ik heb geen inzicht in de Panasonic Keuken en weet niet of zij Dolby Vision op welke wijze dan ook gaan ondersteunen.

    Het beste resultaat is inderdaad als je ook beschikt over een UHD HDR scherm/projector.

  24. #124
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Panasonic mist de hardware om Dolby Vision volledig te kunnen ondersteunen. Zeg nooit nooit, maar ik vermoed dat het niet gaat gebeuren. Panasonic brengt dan ook liever (jaarlijks) weer een nieuwe speler op de markt. Zo doen ze dat al jaren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #125

    Standaard

    Ik heb de Oppo BDP-93EU Nuforce editie gehad met regio mod. Deze heb ik verkocht toen ik de Panasonic UB900 kocht.

    Kan die 2 uiteraard niet echt vergelijken aangezien de UB900 naar 4K upscaled en de oppo FHD was.


    Ik heb een Sony 65inch 4K HDR10 scherm en die gaat voorlopig de komende jaren niet vervangen worden, dus Dolby Vision boeit me vrij weinig aangezien die dat toch niet ondersteund.

    Ik las op amerikaanse forums dat de Panasonic en Oppo gelijkwaardig zijn met UHD discs. Blu ray upscaling een fractie beter kwa kleur is maar vrijwel te verwaarlozen, dvd upscaling is wel dag en nacht.
    audio is ook vrijwel identiek op sacd ondersteuning na.

    Zou dus echt een upgrade worden voor de regio vrije functie. Het enige wt balen is dat is de de speler alleen al bij correct gezakt is naar 669 van 799 af en ik er dus zo aardig wat geld al op inlever als ik hem zou verkopen.
    Had achteraf beter kunnen wachten.

    Handigste zou zijn als ik de UB900 ergens in zou kunnen ruilen tegen een leuke prijs of voor leuke prijs kan verkopen hahaha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 5 van 22 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •