Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Daar moet ik wel meteen bij zeggen dat de periode eind jaren 90 t.m. ongeveer 2004/5 wel een erg goede periode in de film was.
    Vergeet begin jaren '90 niet:

    Goodfellas
    The Silence Of The Lambs
    Beauty And The Beast
    Schindler's List
    Forrest Gump
    Pulp Fiction
    The Lion King
    Se7en
    Heat
    Philadelphia
    Braveheart

    Om er maar een paar te noemen.
    The future is Blu

  2. #27

    Standaard

    Ik ben altijd van mening dat er geen slechte filmjaren bestaan; dan heb je blijkbaar niet de juiste films (voor jou) gekeken.

  3. #28

    Standaard

    De Blu-Ray versus HD-DVD-oorlog was serieus de VHS versus Betamax-oorlog uit de 80s, alleen won dit keer weldegelijk de 'Betamax' van het stel. En toch had deze strijd geen winnaars, want ik zie in mijn omgeving íedereen met serverboxen, chromecasts en Netflix-apps werken.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dat is een gedurfd statement, waar ik het in elk geval totaal niet mee eens ben
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Uiteraard een kwestie van smaak. Ik merk dat er steeds minders films uitkomen waarbij ik de behoefte voel deze op bluray te bezitten. Zo beter ?
    Zo gedurft is dat niet.

    Is afhankelijk hoe en van waar je het bekijkt.

    Als je Nederland als referentie bekijkt is het absoluut waar, want hier komt bijna alleen nieuw/recent content uit en dan is men daar ook nog eens in aan het "Cherry picken". Oftewel er is een hele smalle en eenzijdige catalogus waar niet iedereen van houd of in geinterseerd is. (prijs en kwaleit laat ik even buiten de discussie)
    Iniedergeval ik niet. Ik koop dus steed minder daardoor. Daarintegen als er meer backcatalogus zou uit komen, zou ik meer BD's kopen.

    Dit brengt me op het volgende punt, als je het vanuit de markt buiten Nederland bekijkt komt er heel erg veel leuks uit en is er genoeg aan te schaffen.
    Maar dan moet je wel acepteren dat daar geen Nederlandse ondertitels of audio op staan, wat voor "Remies" geen probleem is maar vaak bij gezinnen / families wel.

    Die hebben dan de keus van het alternative ciquit
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zo gedurft is dat niet.

    Is afhankelijk hoe en van waar je het bekijkt.
    Vanzelfsprekend is dat afhankelijk van hoe je het bekijkt. Maar in eerste instantie werd het als een algemeenheid geponeerd. Vandaar die reactie. Daarna heeft Oakey het al anders verwoord.
    En zoals rogue ook al zei: er bestaan niet echt slechte filmjaren. Elk jaar worden er genoeg goede films gemaakt. Het is maar hoe en waar je kijkt. In alle tijden is iets te ontdekken zolang je interesse maar breed genoeg is. Zelfs minder goede films kunnen, in bepaald perspectief, erg interessant zijn, juist ook om te verzamelen.

    Als je Nederland als referentie bekijkt is het absoluut waar, want hier komt bijna alleen nieuw/recent content uit en dan is men daar ook nog eens in aan het "Cherry picken". Oftewel er is een hele smalle en eenzijdige catalogus waar niet iedereen van houd of in geinterseerd is. (prijs en kwaleit laat ik even buiten de discussie)
    Iniedergeval ik niet. Ik koop dus steed minder daardoor. Daarintegen als er meer backcatalogus zou uit komen, zou ik meer BD's kopen.

    Dit brengt me op het volgende punt, als je het vanuit de markt buiten Nederland bekijkt komt er heel erg veel leuks uit en is er genoeg aan te schaffen.
    Maar dan moet je wel acepteren dat daar geen Nederlandse ondertitels of audio op staan, wat voor "Remies" geen probleem is maar vaak bij gezinnen / families wel.

    Die hebben dan de keus van het alternative ciquit
    Met de stelling dat er geen goede films meer worden gemaakt ging Oakey niet uit van blu-ray aanbod, maar van filmaanbod. Oftewel, hoeveel goede films er tegenwoordig nog worden gemaakt. Het blu ray aanbod hier in Nederland is inderdaad om te huilen zo langzamerhand.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 05-10-2016 om 09:12
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #31

    Standaard

    Duidelijk, ik had niet door dat het om films in algemeen ging en dan met name de huidige films en dat is een andere discussie.
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    De Blu-Ray versus HD-DVD-oorlog was serieus de VHS versus Betamax-oorlog uit de 80s, alleen won dit keer weldegelijk de 'Betamax' van het stel.
    Ik zie HD DVD liever als de V2000 tegenover Betamax.

    Het enige technische nadeel dat het format had was het feit dat het een lagere opslagcapaciteit had.

    En toch had deze strijd geen winnaars, want ik zie in mijn omgeving íedereen met serverboxen, chromecasts en Netflix-apps werken.
    Tja, dat is zeker waar. En ik denk trouwens niet dat de "format war" (die eigenlijk maar kort duurde) daar van invloed op was. 10 jaar geleden was ook al duidelijk dat het niet-fysieke c.q. streaming format de toekomst had.

  8. #33

    Standaard

    Klein feitje waar ik in een ander topic aan herinnerd werd: anno 2020 bestaat blu-ray inmiddels langer (14 jaar) dan DVD bestond toen blu-ray werd geïntroduceerd. DVD kwam op de markt in 1996 en bestond in 2006 dus precies 10 jaar. Het is een beetje treurig dat er desondanks bij de weinige overgebleven fysieke verkooppunten (MM, Boekenvoordeel, Plato) nog steeds veel meer DVD's in de schappen staan dan blu-ray's.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Klein feitje waar ik in een ander topic aan herinnerd werd: anno 2020 bestaat blu-ray inmiddels langer (14 jaar) dan DVD bestond toen blu-ray werd geïntroduceerd. DVD kwam op de markt in 1996 en bestond in 2006 dus precies 10 jaar. Het is een beetje treurig dat er desondanks bij de weinige overgebleven fysieke verkooppunten (MM, Boekenvoordeel, Plato) nog steeds veel meer DVD's in de schappen staan dan blu-ray's.
    Maar VHS werd gelanceerd in 1976 en bestond dus al 20 jaar, voordat DVD werd geïntroduceerd. De overstap wat betreft kwaliteit van DVD naar Blu-Ray is ook veel kleiner dan die van VHS naar DVD. Aangezien Nederland toch vooral een land is waar tegenwoordig veel gestreamd wordt en DVD relatief goedkoper te produceren is dan Blu-Ray, is de markt er gewoon niet naar om alles op dat formaat uit te brengen.

  10. #35

    Standaard

    Grappig dit topic weer te lezen. Uiteindelijk heb ik ook vorig jaar een 4K-tv en UHD-speler gekocht, maar ik koop nauwelijks meer films. Af en toe een 4K titel maar net als voorheen bij bluray (zeker in de beginjaren) is wat uitgebracht wordt een heel eenzijdige catalogus van blockbusters. Filmhuistitels komen nog steeds nauwelijks op bluray uit en zeker oudere titels niet. Zelfs van grote regisseurs in de filmhuiswereld zoals Gus van Sant, Tod Solonz en Michael Haneke is er nauwelijks bluray-aanbod behalve de recente 'grote titels'. Als het er wel is zijn titels vaak alweer jaren OOP (The Name of the Rose bijvoorbeeld) en nauwelijks te krijgen of hebben ze andere tekortkomingen. Veel Franstalige films (van Haneke was er wel een Franse bluraybox, inmiddels trouwens ook OOP, of bijv. een recente titel als Été 85) zijn alleen zonder ondertitels uit en dat is bij die taal wel belangrijk voor mij. En als er dan wat moois uitkomt (zoals Laurence of Arabia op 4K-UHD) zit het in een grote box met allerlei andere films waar ik niks mee heb.

    Ik word zeker nog blij van sommige nieuwe filmtitels, Dunkirk en 1917 bijvoorbeeld vond ik echt heel erg goed, maar verder durf ik mijn stelling nog steeds te verdedigen: er komt weinig echt goeds uit de laatste jaren qua films dat mijn smaak is (qua bios maar ook qua fysieke discs). Voor veel mensen zijn series ook 'de nieuwe film' geworden, en daar heb ik veel minder mee. En die Marveltroep is echt niet mijn ding.

    En grappig dat TS in 2016 stelt dat downloads de toekomst hebben. Dat bleek hem dus ook niet te worden. Downloads zijn net als fysieke discs ook nagenoeg dood, het is echt streaming wat de toekomst heeft.
    Laatst aangepast door Oakey : 19-11-2020 om 08:39

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    En grappig dat TS in 2016 stelt dat downloads de toekomst hebben. Dat bleek hem dus ook niet te worden. Downloads zijn net als fysieke discs ook nagenoeg dood, het is echt streaming wat de toekomst heeft.
    Daar heb je gelijk in. Daar moet ik bij zeggen dat ik anno 2016 steaming en downloads een beetje op de grote hoop gooide. Anno 2020 is me wel duidelijk dat het heel verschillende dingen zijn. Van de downloads moet ik trouwens zeggen dat het aanbod me vaak erg meevalt: op iTunes, de Google-variant daarvan en op Amazon is best veel te krijgen.

    M.b.t. de rest van je posting moet ik trouwens zeggen dat de Nederlandse markt voor fysieke media weliswaar dood of stervende is, maar dat ik met imports nooit heb misgegrepen. Wat dat betreft zit er echt nog wel leven in het aanbod, maar je moet het niet meer in Nederland zoeken. Fysieke media verzamelen is een import-hobby geworden.

    Ik ben het trouwens volledig met je eens dat erg weinig echt goede nieuwe films uitkomen tegenwoordig. Af en toe wel eens wat, maar dusdanig weinig dat ik er niet meer naar op zoek ga en er ook niet meer in investeer. In het verleden kocht ik nog wel eens een dvd of blu-ray van een nieuwe film die goed werd besproken maar niet had gezien, maar anno 2020 doe ik dat niet meer. Wat ik koop is vooral het oudere werk. En dat is sowieso iets waarbij je bij de Nederlandse verdelers niet of nauwelijks terecht kunt.

  12. #37

    Standaard

    Ieder zijn opvatting maar "Filmhuistitels komen nog steeds nauwelijks op bluray uit en zeker oudere titels niet", lijkt me toch pertinent onwaar. Of bedoel je via Nederlandse labels? In de UK en US zijn er toch zat labels die arthousefilms uitbrengen. Ik vind het aanbod nog steeds enorm.

    Ik koop zelf trouwens titels op BD die ik op Netflix kan zien. Je ziet echt duidelijk kwaliteitsverschil. En het aanbod van films op streamingdiensten is vele malen magerder. Zeker op Netflix en op het gebied van klassiekers, genres etc.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ieder zijn opvatting maar "Filmhuistitels komen nog steeds nauwelijks op bluray uit en zeker oudere titels niet", lijkt me toch pertinent onwaar. Of bedoel je via Nederlandse labels? In de UK en US zijn er toch zat labels die arthousefilms uitbrengen. Ik vind het aanbod nog steeds enorm.

    Ik koop zelf trouwens titels op BD die ik op Netflix kan zien. Je ziet echt duidelijk kwaliteitsverschil. En het aanbod van films op streamingdiensten is vele malen magerder. Zeker op Netflix en op het gebied van klassiekers, genres etc.
    Nou zie de voorbeelden die noemde, films als Happiness, Elephant, Welcome to the dollhouse, The name of the rose, Benny's Video etc etc etc
    Aanbod is er zeker op bluray, maar ik denk niet dat deze titels ooit nog op een hd-drager gaan verschijnen. En er is aanbod van mn nieuwere titels. Toch zal het aanbod op dvd een factor 100 zijn van die op bluray, als het geen 1000 is, dat denk ik echt. In de dvd tijd wer opeens alles op dvd uitgebracht, incl matige films waar je nog nooit van gehoord hebt. Dat is op bluray amper.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ieder zijn opvatting maar "Filmhuistitels komen nog steeds nauwelijks op bluray uit en zeker oudere titels niet", lijkt me toch pertinent onwaar. Of bedoel je via Nederlandse labels? In de UK en US zijn er toch zat labels die arthousefilms uitbrengen. Ik vind het aanbod nog steeds enorm.
    Dat geldt inderdaad met name voor de Nederlandse en Belgische markt bij Nederlandse distributeurs.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou zie de voorbeelden die noemde, films als Happiness, Elephant, Welcome to the dollhouse, The name of the rose, Benny's Video etc etc etc
    Aanbod is er zeker op bluray, maar ik denk niet dat deze titels ooit nog op een hd-drager gaan verschijnen. En er is aanbod van mn nieuwere titels. Toch zal het aanbod op dvd een factor 100 zijn van die op bluray, als het geen 1000 is, dat denk ik echt. In de dvd tijd wer opeens alles op dvd uitgebracht, incl matige films waar je nog nooit van gehoord hebt. Dat is op bluray amper.
    De meesten mensen vinden dvd's prima. Ik koop ze zelf ook nog regelmatig. Het lijkt mij overigens logisch waarom matige films minder op blu-ray verschijnen: als de dvd verkoopcijfers tegenvielen, dan gaat niemand tijd en geld investeren in een HD transfer.

    Zoals Melzz al opmerkte zijn er overigens genoeg boutique labels welke arthouse en minder bekende films uitbrengen op blu-ray. Arrow en Powerhouse Films/Indicator zijn hier twee voorbeelden van.

    Ik koop al jaren geen Nederlandse releases meer. Dat zijn inderdaad vaak de mainstream films en blockbusters en daar heb ik weinig mee. Als er een goede film tussen zit die ik graag wil hebben, dan kies ik meestal voor een superieure buitenlandse release (i.e. Criterion "Parasite").

    In Nederland betaal je ook gewoon veel meer voor veel minder. Ik zie nog regelmatig "aanbiedingen" zoals 3 DVD's of blu-ray's voor 25 euro, of 2 UHD voor 40 euro. En dan zijn het geen boutique labels, maar standaard releases. Veel te duur.
    --

  16. #41

    Standaard

    We gaan eigenlijk weer een beetje terug naar de tijd van VHS. Ik heb die tijd niet erg actief meegemaakt, maar ik herinner me nog wel dat je toen voor de bijzondere titels naar Fame of de Virgin Megastore in Amsterdam moest waar ze voor veel geld import-titels verkopen. Met DVD kwam er toen ineens een heel breed aanbod van titels (ook het oudere werk en indie films) maar met blu-ray en nu UHD wordt het weer een kleinere markt.

  17. #42

    Standaard

    Er zal altijd wat te wensen overblijven. Het aanbod van BluRay blijf ik echter enorm vinden. De meest obscure titels worden uitgebracht, bosxets met gehele euvres en weet ik veel wat nog meer. Ik verbaas me er nog steeds over. Hoe dat over een paar jaar zal zijn.....ik ben benieuwd. Wie weet zijn bluray-spelers dan wel schaars vanwege het vele streamen.

    En het komt vast elitair over maar de meeste mensen zien geen kwaliteitsverlies op bv Netflix. Ik erger me aan banding en macroblocking etc. Een BD geeft altijd strak beeld. En het gemak vinden mensen fijn. Ik heb twee kinderen....die kijken dan bv een film op Netflix die ik voor ze heb gekocht op bluray. Lekker makkelijk. Je scrolt door het aanbod en je klikt het aan.

    Ik hoor ook wel eens van mensen die mijn collectie zien.....maar waarom koop je films, die kun je toch op Netflix zien? Nou nee.....90% of meer is niet te streamen. Feit is dat lang niet iedereen een echte diehard filmliefhebber is. Die kijken wat er wordt aangeboden en gaan niet zelf op zoek naar titels. Dus ik maak me wel eens zorgen dat de hobby ooit eens uitsterft en dat we het moeten doen met wat er wordt aangeboden via streamingsdiensten.

  18. #43

    Standaard

    Het is alleen jammer dat zoveel regisseurs tegenwoordig hun films via Netflix uitbrengen. Dan is het altijd maar afwachten of deze uberhaupt ooit op fysieke media zal verschijnen.

    Ik zou heel graag Illang: The Wolf Brigade en Okja op blu-ray willen hebben, maar omdat deze via Netflix zijn uitgebracht is daar weinig kans op. Dan zou ik de wat minder legale weg moeten bewandelen en deze zelf moeten rippen en branden, of via dubieuze kanalen zoals Stinky Tuna.

    Mensen die vinden dat er weinig goede, nieuwe films worden uitgebracht, zouden misschien wat verder moeten kijken dan alleen Engelstalige films.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 19-11-2020 om 16:07

  19. #44

    Standaard

    Tuurlijk is er veel aanbod van titels op bluray, meer dan je ooit kunt kijken. Maar 99% van alle films interesseren me niet, het gaat me om de 1% kwaliteit en dan vind ik het backcatalogue-aanbod best matig. Tuurlijk er zijn cultlabels, maar de films die ik bedoel zijn geen cultfilms, maar gewoon best mainstream independent movies die in alle filmhuizen hebben gedraaid. En die boxsets vind ik juist weer tegenvallen.

    Op 4K discs is het aanbod echt heel gering.

    Netflix voldoet voor mij vaak ook maar hun hdr vind ik veel te donker.

  20. #45

    Standaard

    Ik heb zelf geen Netflix (1 maand gratis gehad en toen eigenlijk alleen Neon Genesis Evangelion gekeken), maar bijna iedereen in mijn naaste omgeving gebruikt het wel. Wat mij opvalt is dat ik van bijna al die figuren hoor dat ze na een maand of 2/3 de films die Netflix aanbiedt wel hebben gezien (die ze interessant lijken) en het verder alleen maar voor series kijken gebruiken. Heb dus het idee dat men niet echt blijft plakken bij Netflix voor de films, maar misschien is jullie ervaring anders?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik hoor ook wel eens van mensen die mijn collectie zien.....maar waarom koop je films, die kun je toch op Netflix zien? Nou nee.....90% of meer is niet te streamen.
    Je bent nog erg mild. Ik heb het net weer eens opgezocht maar in het actuele aanbod van Netflix Nederland zijn slechts 4 speelfilms van voor 1970 te vinden.

    Ze hebben trouwens wel wat oudere documentaires en een tweetal series van voor 1970 (Monty Python en Star Trek) maar evengoed wordt je daar niet blij van als filmliefhebber. En ik weet uiteraard dat er meer is dan Netflix, maar dat die vaandeldrager van streaming zo weinig op heeft met oudere films maakt me extreem argwanend over streaming diensten. Het licenseren van oudere films zal ze te veel kosten en te weinig opbrengen.

  22. #47

    Standaard

    Netflix is met name sterk in series. Maar er staan ook wel goede films op, bijv de Kubricks, en ook wel filmhuis. Maar de meesten heb ik ook al gezien. Als je elke dag een leuke film wilt kijken die je nog niet gezien hebt zal het moeilijk zijn. Maar er zullen er ook niet veel zijn die dat met fysieke dragers kunnen. Netflix is zeker value for money.

  23. #48

    Standaard

    Ik vind juist dat het nu gouden tijden zijn voor liefhebbers van fysieke media.

    Er zijn zoveel labels die schitterende uitgaves hebben; alleen al in de UK al bijvoorbeeld Arrow, Eureka, Criterion, BFI, Second Run, BFI, Artifical Eye, Third Windows, maar nog veel meer. Volgens blu-ray.com:
    There are currently more than 1953 movie studios worldwide releasing movies on Blu-ray.
    Dat getal is vertekend omdat er studios bijzitten die maar een handjevol titels hebben uitgegeven, maar het is om aan te geven dat er misschien meer is dan je zou denken.

    Natuurlijk, op DVD is er meer uitgekomen en dat zal altijd wel zo blijven, maar dat wil niet zeggen dat er niet genoeg uitkomt op blu-ray, integendeel. Wat Melzz al aangaf, de meest obscure titels komen uit in mooie uitgaves met veel extra's en veel oudere films waarvan je zou denken "die komen nooit uit op blu-ray " verschijnen toch.

    Ben ik dan helemaal tevreden met het aanbod? Zeker niet, zoals sommige weten heb ik sterke belangstelling voor Koreaanse films, en daarvan verschijnt er maar een beperkt percentage op blu-ray, en het merendeel op DVD (die dan wel van goede kwaliteit zijn). En dan komt er nog maar een deel uit op blu-ray buiten Zuid-Korea, waardoor je aangewezen bent op de Koreanse uitgave (less: $$$). Maar dan nog, is er genoeg om mij mee te vermaken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Maar 99% van alle films interesseren me niet, het gaat me om de 1% kwaliteit en dan vind ik het backcatalogue-aanbod best matig.
    Als ik dan lees dat Oakey bovenstaande zegt, dan geloof ik dat best, maar dan heb je blijkbaar wel een heel beperkte smaak qua films. Je moet ook wel een beetje zelf zoeken trouwens, Benny's Video is uitgekomen (met Engelse subs) in Frankrijk, Welcome to the Dollhouse [als je deze bedoelt] (met Engelse subs) in de VS, The Name of the Rose is wel uitgekomen maar nu OOP, Happiness (met Engelse subs) in Duitsland. En ja, soms moet je wat meer betalen, dat is de prijs die ervoor betaalt als liefhebber.

    Ik heb zelf hele andere ervaringen met Netflix qua kwaliteit trouwens, het ziet er toch vaak schitterend uit. En ik ben best kritisch . Wel mee eens dat het qua aanbod films matig tot slecht is, maar voor series goed. Toevallig gisteren wel een mooie film op Netflix gekeken die ik kan aanraden: La vita davanti a sé met Sophia Loren en een ongelooflijk goed acterende Ibrahima Gueye. Zo jong, maar al zo goed....

  24. #49

    Standaard

    Zou The Mandalorian op bluray uitgebracht worden?
    Zou ik erg tof vinden!

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ook, maar Disney zal dat zo lang mogelijk uitstellen om Disney+ aantrekkelijk te houden...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •