De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Vinny's filmkamer

  1. #1

    Standaard Vinny's filmkamer

    Ik kijk hier graag mee bij anderen en hoewel ik weinig reageer, doe ik dat met veel plezier. Tijd dus voor ook eens een topic van mijn kant. Het is allemaal misschien niet heel bijzonder, maar ik heb vakantie en heb net een nieuwe tv opgehangen; dus waarom niet?

    Toen ik hier drie jaar geleden ging wonen, had ik één kamer over. Dat werd een studeerkamer, maar die gebruikte ik nooit (gewoon examens maken en voldoendes halen was genoeg). Dus toen ik klaar was met de studie kon ik gaan doen wat ik altijd wilde: een kamer inrichten om films te kijken. Zo geschiedde: geluidssetje, lekker luie bank, verduisterende gordijnen en tv’tje in huis gehaald en ik kon genieten. Het was allemaal vrij low budget, maar het geluid was in orde en het beeld ook. Alleen… Toen die tv hing was het eerste wat ik dacht: “Dat kan groter.”

    Ik was in de zomer druk bezig te bekijken waar ik deze vakantie naartoe zou gaan. Ik kwam er maar niet uit en ineens had ik een ingeving: waarom geen nieuwe tv halen en weer eens ouderwets films kijken in je vakantie? Dat vond ik een prima plan en de zoektocht werd in gang gezet. Ik had een 50”, maar wilde dus groter. 55” vond ik te klein, 65” net te groot en dus werd het een 60”: de Samsung UE60KS7000. Voorheen overtuigden alleen de kleuren van de Samsung me en niet de scherpte, maar deze is wel lekker hoor! Erg scherp beeld en alleen bij wat actie soms wat pixelvorming, dus ik moet nog wat pielen met de instellingen. Maar ik ben héél tevreden. Ik ben behoorlijk kritisch qua beeld, maar die paar mindere momentjes vergeef ik mijn tv snel als ik de rest zie.





    Nu moet ik alleen de kabels nog netjes wegwerken en de kabelgootjes opnieuw en recht aan de muur monteren. Ik heb ook gelijk mijn kast met dvd’s en blu-ray’s bijgewerkt (die staat in de slaapkamer, niet in de filmkamer) en een plankje boven mijn bank gemonteerd om wat toffe edities uit te lichten.







    Misschien denk je trouwens: waarom gestreept behang? Dat is een goed verhaal. Ik ging op zoek naar antraciet behang, want ik had geen zin te schilderen. Ik kwam uit op een kleur en structuur waar ik erg tevreden mee was, dus ik nam een paar rollen mee. Toen ik ze uitpakte schrok ik echter; het was dus tweekleurig behang. Uiteindelijk besloot ik dat dat prima was, want ook dit vond ik er prima uitzien. Aangezien de gordijnen genoeg verduisteren, heb ik er tijdens het kijken ook totaal geen last van.

    Voorlopig bevalt dit goed en ik denk dat 65" echt net iets teveel van het goede is. Maar goed, wie weet hoe ik daar over twee jaar over denk, want een groter scherm went altijd heel snel.

    TV: Samsung UE60KS7000
    Audio: Yamaha YHT199
    Blu-ray: Panasonic DMP-BDT160

  2. #2

    Standaard

    Wooow, ben jaloers! Mooie tv en zeer mooie collectie!

    Ikzelf ben nu student dus moet het doen met een 32" tv, voor mij lijkt 60" de hemel

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ziet er goed uit en leuk dat je het deelt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Mooie overzichtelijke opstelling van je films! Ik zou willen dat ik dat had, bij mij zit alles nu redelijk door elkaar en in twee rijen in de kasten .

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mooie overzichtelijke opstelling van je films! Ik zou willen dat ik dat had, bij mij zit alles nu redelijk door elkaar en in twee rijen in de kasten .
    Hier moet ik me helemaal bij aansluiten. Bij mij ook alles dubbeldik in de kast.
    En ik ben ook jaloers op z'n aparte filmkamer! Dat zou ik ook wel willen hebben.

    Je hebt een paar hele mooie posters aan de muur hangen
    Maar die kabelgootjes hadden wel wat strakker langs de muur mogen lopen
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    I know:

    Nu moet ik alleen de kabels nog netjes wegwerken en de kabelgootjes opnieuw en recht aan de muur monteren.
    Alles op zijn tijd he, ik heb ook vakantie.

  7. #7

    Standaard

    Ziet er inderdaad heel strak uit. Alleen had ik de muren in één kleur geverfd.

  8. #8

    Standaard

    Mooi hoor..Heel apart zo,n mini bios in je huis..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ziet er inderdaad heel strak uit. Alleen had ik de muren in één kleur geverfd.
    Vroeger waren de muren toch altijd donkerrood in de bios ?/

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •