De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Lightbulb Welke TV Android box kan Dolby 5.1 en of HD Master streamen

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw in het wereldje van online films, series streamen m.b.v. TV android box (KODI)
    Nu heb ik eentje thuis staan en streamt alles prima, alleen ik zie bij elke serie of film AAC 2.0 geluidsbestand staan. Ik zelf heb goede specificaties en een 5.1 home cinemaset thuis staan dus ik kan mijn capaciteiten niet ten volle benutten.

    Is het nu zo dat mijn kastje alleen de streams selecteert met 2.0 en niet bijv 5.1 omdat mijn kastje geen 5.1 audiobestanden kan doorvoeren naar mijn receiver? of in totaliteit niet herkent?

    Hebben jullie ervaring in TV android boxen (KODI) die dat wel kunnen met de nieuwere films en series? en zo ja, welke adviseren jullie mij?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!!

    Alvast hartelijk dank hiervoor!

  2. #2

    Standaard

    Los van het feit dat wat je daarmee doet legaal of illegaal is:
    Je bent -net als bij gebruik van smart-tv's en BD spelers als streamer- afhankelijk van hoe het aangeboden wordt.

    Zelfs wanneer je de juiste hardware hebt en legale bronnen gebruik, is het geen garantie dat je alles in 5.1 en/of met een fatsoenlijke bitrate zult ontvangen.

    De meeste aanbieders hebben dus goede specificaties, maar nog steeds niet de capaciteiten om ze te benutten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-10-2016 om 22:43
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Je zult in de instellingen van KODI aanmoeten geven dat je audio passthrough gebruikt en dan kun je daarna aangeven welke codecs je apparatuur ondersteunt. Zit je Android Box middels HDMI aan je receiver gekoppeld of via optisch?

    Het lijkt erin elk geval op dat je passthrough niet aan hebt staan en dan zet KODI alle audio standaard om naar stereo output. Dit is dus een instellingenkwestie.

    Anyway, ik heb zelf de Nvidia Shield en die ondersteunt eigenlijk alles wat er op dit moment op de markt is, incl 4K/60, Dolby Atmos en DTS:X... Daarnaast heb ik de laatste beta van KODI draaien.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •