De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon AVR-2313 en Xbox S: geen 4K

    Dag allemaal

    Ik heb zonet een xbox S gekocht, eigenlijk puur voor de UHD-speler. Wanneer ik deze aansluit op mijn Denon AVR-2313 en ik stel de xbox s in op 4K, dan zegt deze dat mijn televisie dit niet aankan. Het is nochtans een Samsung 65JS9000, deze kan dat wel . Als ik de Xbox S rechtstreeks in mijn tv steek, lukt dit wel, maar dan kan ik niet genieten van het geluid van de xbox op mijn receiver. Ik heb al vanalles geprobeerd en gelezen over ARC en dit lukt me niet om dat klaar te krijgen.
    De vraag dus: kan ik op één of andere manier UHD-beeld én HD-geluid samen krijgen? Ik weet dat ik Atmos enzo kan, maar dat hoeft niet. DTS-Master of TrueHD voldoet voor mij.
    Ik ben ondertussen uuuuuuuuren bezig met verschillende instellingen, zowel op tv, xbox als receiver. Ik heb veel gegoogled, maar de oplossing vind ik niet.

    Hopelijk kan iemand van jullie mij die bieden. Alvast dank!


    Knight Ni
    LG OLED65E6V / Sony UBP-X800 / Denon AVR-2313 / Denon PMA-1500AE / Front: B&W DM-683 / Center: B&W LCR-600 S3 / Rear: B&W DM-601 S3 / Sub: SVS PB-1000
    Epson TW-3200 / Kingpin LMS 210 / PS4 /

  2. #2

    Standaard

    Heb je in het menu van je receiver ook aangegeven dat de video output van je hdmi op 4k wilt ?
    Lijkt mij dat je reveiver nml. zo ingesteld staat dat hij geen 4k doorgeeft en daardoor je de melding krijgt dat je tv dit signaal niet aankan (je xbox weer immers niet waar jij je hdmi ingeplugt hebt)
    Hoop dat je hier wat aan hebt....
    Fijn weekend in ieder geval!
    this is my boomstick!!!

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De XBO S doet sowieso geen bitstream, athans, hij maakt er DTS of DD van. De andere optie is uncompressed 7.1, maar wat je dan krijgt weet niemand. Het is geen DTS HD of DD TrueHD. ATMOS en DTS:X is daarom niet mogelijk met elke XBO. Maar eindelijk komt er een update die dat oplost, maar wanneer is nog onduidelijk.

    5.1 moet gewoon lukken met optisch en de juiste instelling in je tv. Het is ook de reden dat andere UHD BD spelers twee HDMI-aansluitingen hebben. Voor als de versterker geen HDMI 2.0 en HDCP 2.2 ondersteund.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •