Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 55 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Amazon Prime

Standaard

Het ligt denk ik toch aan de app op je tv. Bij mij ziet Prime er gewoon goed uit, 4k zelfs meer dan goed. Geen klachten hier.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Welke TV heb je precies? Hier al aantal weken geleden een update gehad.
    Heb je verbinding via een kabel?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Welke TV heb je precies? Hier al aantal weken geleden een update gehad.
    Heb je verbinding via een kabel?
    LG OLED 65E6. Voor de tv natuurlijk via de kabel, altijd beter dan wifi.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Sorry, ik bedoelde die van @Dvdprofilersfilmgek.

Standaard

Was dit niet vergeten, maar had nog wat andere dingen lopen die de aandacht nodig hadden, is tie weer:

Mijn TV is de Sony KD85XG8596 en is via een kabeltje aangesloten op een internetverbinding met een zeer ruime capaciteit.

Heb de beeldkwaliteit van Prime nu eens vergeleken met dat van Disney+ en dat is niet echt doenlijk omdat je ze niet 1 op 1 gelijktijdig naast elkaar kan zien, het duurt even tussen het overschakelen tussen beide diensten. Maar goed, al doende kom je dan ook nog achter een aantal andere zaken.

Wat heb ik vergeleken..... was/ben doende met de X-Files in de herhaling weer eens te kijken, heb het spul ook origineel en helemaal compleet op DVD, maar dan is streaming toch wel makkelijk en scheelt een hele hoop gegoochel met dozen en schijfjes en spaart bovendien je spelers.

Toevallig bezig met seizoen 6 afl. 13 op Prime en deze geprobeerd te vergelijken met dezelfde aflevering op Disney+. dat werd dus lastig..... Disney+ maakt er een bende van, aflevering 13 van seizooen 6 heb ik niet gevonden..... was er zogenaamd wel, maar het klopte niet, ipv aflevering 13 werd afl. 15 afgespeeld, dus verkeerde aflevering, de aflevering had wel de titel van afl. 13, maar was afl. 15. Er was nog meer mis met dat seizoen en de afleveringen. Heb me er verder maar niet druk over gemaakt, Disney wordt denk ik toch niet verlengt, aanbod is oud, meeste heb ik hardwarematig al in huis en de kwaliteit is niet beter dan van Prime en ze lijken zich uit de markt aan het prijzen te zijn.

Denk dat we overgeleverd zijn aan de beulen, de beeldkwaliteit van Prime is zeker niet slecht en ook al weten we dat het beter kan, we zullen er mee moeten leven. De 4K beelden vind ik zelf om aan te zien, maar de plastic koppen van mensen verraden dat het niet is wat het wel kan zijn, maar goed, denk dat het comprimeren en de hoeveelheid data die over het internet moet, de kwaliteit een beetje remt. Een compromis dat waarschijnlijk ook speelt op de 4KUHD schijfjes, data data data, wil je echt kwaliteit dan staat daar wat tegenover en hoe goed een algoritme/codering ook is, je kan niet oneindig iets comprimeren.

TV Update

Ja, de Sony had een update, ben daar niet blij mee, Sony is een eigenwijs arrogant bagger bedrijf dat schijt heeft aan zijn klanten. Sony is net als andere Japanse bedrijven vooral niet open en eerlijk als het gaat om informatie over de update, ze schrijven bijvoorbeeld dat ze de stabiliteit van je TV verbeteren met de update, ze vertellen niet welke fouten ze allemaal moeten verbeteren, dat zou toegeven zijn dat ze fouten hebben gemaakt en dat doen ze niet/niet toegeven dan, wel fouten maken.

Sony behandeld zijn klanten ook alsof zij ontzettend dom zijn en schept er dan ook nog eens genoegen in om ze daarbij lekker te pesten met getreiter in de bediening.

Bij Prime is iets en bij Disney+ is veel in Dolby Vision en HDR, helaas heeft Sony een Update of wat terug besloten om je te beperken in je keuzes hoe je het wil bekijken. Voorheen kon je dan buiten HDR of Dolby Vision donker of Dolby Vision licht ook nog kiezen voor de standen Gebruiker, of Bioscoop. Nu zijn die eigen standen weggeghaald en ben je verplicht om te kijken in DV of HDR...... en jammer voor ze, en jammer voor mij, vind het er niet uit zien en erger mij dan ook groen en geel aan het grauwe beeld dat DV en HDR dan geven via de streamingsdiensten op de TV. het ziet er gewoon niet uit.

Als je dan echt nog zin hebt om naar dat bagger beeld op de Sony te kijken en het iets lichter of donkerder wilt zetten of wilt kijken of HDR of DV het iets dragelijker kan maken heeft Sony iets extra's bedacht waarmee ze je dan helemaal het bloed onder nagels wegtrekken.

Als je het beeld wilt aanpassen:

Er verschijnt een popup boven de optie Beeldmodus: Bevestigingsscherm voor energieverbruik wordt weergegeven wanneer dit item wordt gewijzigd.

Als je dan nog het lef het om door te gaan verschijnt dat bevestigingsscherm: Het energieverbruik kan meer toenemen dan de normale configuratie

Denk niet dat je met deze onzinnige boodschap klaar bent, de keuze staat op stoppen, dus moet je eerst naar OK om door te kunnen gaan.

Niet genoeg om je bij Beeldmodus te treiteren, ook bij de optie Helderheid hetzelfde verhaal.

Het lijkt er steeds meer op dat Sony voor je wil bepalen hoe jij moet kijken, daarbij houden ze je voor vreselijk dom en geven ze zelf de domste informatie...... immers door je keus te veranderen kun je ook je energieverbruik verlagen..... en daar wordt je dan ook door hun gehinderd met die domme popup troep en extra bevestigings belemmering.

Het moge duidelijk zijn dat ik al niet echt een fan van Sony ben, niet altijd door de hardware(ze hebben ook veel troep gemaakt), want de TV kan wel heel mooi beeld weergeven. Het ongenoegen komt helaas door de beperkingen die Sony je wil opleggen..... de software is matig, ook de gebrekkige en ontbrekende info bij updates en dat ze je voor compleet dom verslijten maken mijn relatie en hoe ik over Sony denk er niet beter op..... wie wil er immers voor debiel gehouden worden en tijdens het bedienen van zijn TV gehinderd worden met onzinnige boodschappen en extra knopjes die het instellen belemmeren?

Sony..... sorry hoor, maar als je je zo gedraagt, dan heb je denk ik je klanten niet hoog zitten.

Zou graag de controle over de tv weer terughebben en zelf instellen hoe ik een DV of HDR uitzending bekijk zonder gehinderd te worden door een softwareverprutser van Sony die mijn TV als zijn TV beschouwd.

Oh..... ja.... Prime app en afspelen is de laatste tijd weer stabieler geworden, heb al zo'n beetje vanaf de start Prime en vooral in het begin was dat een drama met de TV app, hij haperde regelmatig en liep ook zeer regelmatig vast, de app van de Samsung speler was een stuk beter. Beeldhaperingen zijn zo goed als opgelost en ik mag hopen dat het zo blijft. Disney gaat er waarschijnlijk uit na afloop van mijn 2e jaar abbo en Netflix is ook al weer bijna een jaar niet in de kijker geweest, ach.... misschien Disney eruit en dan Netflix weer een kans geven.... er zijn ook nog andere keuzes en ik heb nog steeds zelf ook een uitgebreide keuze, genoeg te zien
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten