Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 103 worden weergegeven.

Discussie: Amazon Prime

  1. #51

    Standaard

    Het ligt denk ik toch aan de app op je tv. Bij mij ziet Prime er gewoon goed uit, 4k zelfs meer dan goed. Geen klachten hier.

  2. #52

    Standaard

    Welke TV heb je precies? Hier al aantal weken geleden een update gehad.
    Heb je verbinding via een kabel?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Welke TV heb je precies? Hier al aantal weken geleden een update gehad.
    Heb je verbinding via een kabel?
    LG OLED 65E6. Voor de tv natuurlijk via de kabel, altijd beter dan wifi.

  4. #54

    Standaard

    Sorry, ik bedoelde die van @Dvdprofilersfilmgek.

  5. #55

    Standaard

    Was dit niet vergeten, maar had nog wat andere dingen lopen die de aandacht nodig hadden, is tie weer:

    Mijn TV is de Sony KD85XG8596 en is via een kabeltje aangesloten op een internetverbinding met een zeer ruime capaciteit.

    Heb de beeldkwaliteit van Prime nu eens vergeleken met dat van Disney+ en dat is niet echt doenlijk omdat je ze niet 1 op 1 gelijktijdig naast elkaar kan zien, het duurt even tussen het overschakelen tussen beide diensten. Maar goed, al doende kom je dan ook nog achter een aantal andere zaken.

    Wat heb ik vergeleken..... was/ben doende met de X-Files in de herhaling weer eens te kijken, heb het spul ook origineel en helemaal compleet op DVD, maar dan is streaming toch wel makkelijk en scheelt een hele hoop gegoochel met dozen en schijfjes en spaart bovendien je spelers.

    Toevallig bezig met seizoen 6 afl. 13 op Prime en deze geprobeerd te vergelijken met dezelfde aflevering op Disney+. dat werd dus lastig..... Disney+ maakt er een bende van, aflevering 13 van seizooen 6 heb ik niet gevonden..... was er zogenaamd wel, maar het klopte niet, ipv aflevering 13 werd afl. 15 afgespeeld, dus verkeerde aflevering, de aflevering had wel de titel van afl. 13, maar was afl. 15. Er was nog meer mis met dat seizoen en de afleveringen. Heb me er verder maar niet druk over gemaakt, Disney wordt denk ik toch niet verlengt, aanbod is oud, meeste heb ik hardwarematig al in huis en de kwaliteit is niet beter dan van Prime en ze lijken zich uit de markt aan het prijzen te zijn.

    Denk dat we overgeleverd zijn aan de beulen, de beeldkwaliteit van Prime is zeker niet slecht en ook al weten we dat het beter kan, we zullen er mee moeten leven. De 4K beelden vind ik zelf om aan te zien, maar de plastic koppen van mensen verraden dat het niet is wat het wel kan zijn, maar goed, denk dat het comprimeren en de hoeveelheid data die over het internet moet, de kwaliteit een beetje remt. Een compromis dat waarschijnlijk ook speelt op de 4KUHD schijfjes, data data data, wil je echt kwaliteit dan staat daar wat tegenover en hoe goed een algoritme/codering ook is, je kan niet oneindig iets comprimeren.

    TV Update

    Ja, de Sony had een update, ben daar niet blij mee, Sony is een eigenwijs arrogant bagger bedrijf dat schijt heeft aan zijn klanten. Sony is net als andere Japanse bedrijven vooral niet open en eerlijk als het gaat om informatie over de update, ze schrijven bijvoorbeeld dat ze de stabiliteit van je TV verbeteren met de update, ze vertellen niet welke fouten ze allemaal moeten verbeteren, dat zou toegeven zijn dat ze fouten hebben gemaakt en dat doen ze niet/niet toegeven dan, wel fouten maken.

    Sony behandeld zijn klanten ook alsof zij ontzettend dom zijn en schept er dan ook nog eens genoegen in om ze daarbij lekker te pesten met getreiter in de bediening.

    Bij Prime is iets en bij Disney+ is veel in Dolby Vision en HDR, helaas heeft Sony een Update of wat terug besloten om je te beperken in je keuzes hoe je het wil bekijken. Voorheen kon je dan buiten HDR of Dolby Vision donker of Dolby Vision licht ook nog kiezen voor de standen Gebruiker, of Bioscoop. Nu zijn die eigen standen weggeghaald en ben je verplicht om te kijken in DV of HDR...... en jammer voor ze, en jammer voor mij, vind het er niet uit zien en erger mij dan ook groen en geel aan het grauwe beeld dat DV en HDR dan geven via de streamingsdiensten op de TV. het ziet er gewoon niet uit.

    Als je dan echt nog zin hebt om naar dat bagger beeld op de Sony te kijken en het iets lichter of donkerder wilt zetten of wilt kijken of HDR of DV het iets dragelijker kan maken heeft Sony iets extra's bedacht waarmee ze je dan helemaal het bloed onder nagels wegtrekken.

    Als je het beeld wilt aanpassen:

    Er verschijnt een popup boven de optie Beeldmodus: Bevestigingsscherm voor energieverbruik wordt weergegeven wanneer dit item wordt gewijzigd.

    Als je dan nog het lef het om door te gaan verschijnt dat bevestigingsscherm: Het energieverbruik kan meer toenemen dan de normale configuratie

    Denk niet dat je met deze onzinnige boodschap klaar bent, de keuze staat op stoppen, dus moet je eerst naar OK om door te kunnen gaan.

    Niet genoeg om je bij Beeldmodus te treiteren, ook bij de optie Helderheid hetzelfde verhaal.

    Het lijkt er steeds meer op dat Sony voor je wil bepalen hoe jij moet kijken, daarbij houden ze je voor vreselijk dom en geven ze zelf de domste informatie...... immers door je keus te veranderen kun je ook je energieverbruik verlagen..... en daar wordt je dan ook door hun gehinderd met die domme popup troep en extra bevestigings belemmering.

    Het moge duidelijk zijn dat ik al niet echt een fan van Sony ben, niet altijd door de hardware(ze hebben ook veel troep gemaakt), want de TV kan wel heel mooi beeld weergeven. Het ongenoegen komt helaas door de beperkingen die Sony je wil opleggen..... de software is matig, ook de gebrekkige en ontbrekende info bij updates en dat ze je voor compleet dom verslijten maken mijn relatie en hoe ik over Sony denk er niet beter op..... wie wil er immers voor debiel gehouden worden en tijdens het bedienen van zijn TV gehinderd worden met onzinnige boodschappen en extra knopjes die het instellen belemmeren?

    Sony..... sorry hoor, maar als je je zo gedraagt, dan heb je denk ik je klanten niet hoog zitten.

    Zou graag de controle over de tv weer terughebben en zelf instellen hoe ik een DV of HDR uitzending bekijk zonder gehinderd te worden door een softwareverprutser van Sony die mijn TV als zijn TV beschouwd.

    Oh..... ja.... Prime app en afspelen is de laatste tijd weer stabieler geworden, heb al zo'n beetje vanaf de start Prime en vooral in het begin was dat een drama met de TV app, hij haperde regelmatig en liep ook zeer regelmatig vast, de app van de Samsung speler was een stuk beter. Beeldhaperingen zijn zo goed als opgelost en ik mag hopen dat het zo blijft. Disney gaat er waarschijnlijk uit na afloop van mijn 2e jaar abbo en Netflix is ook al weer bijna een jaar niet in de kijker geweest, ach.... misschien Disney eruit en dan Netflix weer een kans geven.... er zijn ook nog andere keuzes en ik heb nog steeds zelf ook een uitgebreide keuze, genoeg te zien
    Have fun and enjoy your collection

  6. #56

  7. #57

    Standaard

    Kan iemand me helpen want ik zit met een Amazon Prime dilemma. Ik zou Prime willen nemen voor ondermeer de volgende series, The Expanse, Reacher en Hanna en voor de films Tomorrow war en de nieuwste Borat. Voor mij is belangrijk dat de films Engels gesproken zijn en NL subs hebben.

    Ik koop uitsluitend bij Amazon.de en Amazon.co.uk. Zeer uitzonderlijk bij de Franse vestiging en tot nu toe nog nooit bij de Nederlandse afdeling.

    Ik weet dat als je lid wordt van Prime bijvoorbeeld in Duitsland je niet zomaar kan overstappen achteraf naar de Nederlandse of andere versie.

    Nu is mijn vraag is het aanbod in Duitsland groter en vooral hebben de eerder genaamde series en films aldaar ook Engelse taal en NL subs.

    Tijdens een vooronderzoek bij sommige collega’s kreeg ik ook al opmerkingen dat de Nederlandse versie (België in mijn geval) veel Franse dubs heeft bij de series en films en dat je die niet kunt aanpassen. Graag ook hier opheldering graag.
    Ik heb de Amazon app op mijn smart tv staan en ook op mijn Telenet tv box. Ik hoop dat als ik mij bijvoorbeeld via Duitsland registreer ik toch niet naar de Nederlandse versie ga worden omgeleid als ik mij de eerste keer inlog.

    Dus samengevat wat is de beste optie als ik films en series wil met Engelse dubs en NL subs. Bij de Duitse Amazon koop ik, zoals eerder gezegd, af en toe producten. Dat gaat nu wel iets meer worden met die Sony release problematiek in de Benelux. Want zowel Venom, Ghostbusters heb ik al gekocht aldaar en binnenkort Spider-man ook.

  8. #58

    Standaard

    Kun je je nog wel aanmelden bij amazon.de? Je kan wel makkelijk overstappen naar amazon.nl, ik word tenminste steeds gevraagd of ik dat wil.

  9. #59

    Standaard

    Je kunt op primevideo.com gewoon zien welke ondertitels een serie heeft. Bijvoorbeeld The Expanse: Prime Video: The Expanse - seizoen 4 Ik zou het vreemd vinden, als niet alle opties overal beschikbaar zouden zijn. Qua aanbod weet ik het niet. Maar je hebt het met name over Originals die je wilt zien en die zouden overal beschikbaar moeten zijn.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kun je je nog wel aanmelden bij amazon.de? Je kan wel makkelijk overstappen naar amazon.nl, ik word tenminste steeds gevraagd of ik dat wil.
    Ja, vraag me dat ook af, zelf ook al vanaf het begin Prime en ze blijven zeuren of ik naar amazon.nl wil gaan..... maar eenmaal amazon,nl dan kun je nooit meer terug naar amazon duitsland.

    Volgens mij krijg je door de locatie wel het amazon,nl aanbod hier, ondanks dat je lid bent van amazon.de

    Amazon.nl is wel de helft goedkoper dan amazon.de maar heb me niet laten verleiden om over te stappen.

    Hier gewoon alles te kiezen, zowel talen als ondertitels zoals beschikbaar, dit als amazon.de lid. Het aanbod is volgens mij het nl aanbod..... immers locatie gebonden en inderdaad geen probleem met engels gesproken en nl ondertitels, hoop dat vragensteller hiermee geholpen is.

    Fijn dat Star Trek Picard seizoen 2 weer loopt.... alleen jammer van die gruwelijk grote zwarte balken aan de boven en onderzijde op het scherm, Koop je een breedbeeld joekel van een TV en de helft van het scherm wordt maar gebruikt..... 4K... ja de helft ervan....helft scherm niet ingebruik, denk dat het een uitvinding is van de streamboeren, scheelt ze weer een berg bitjes streamen Veel van die trut series met balken, al worden de balken gelukkig bij veel series al weer minder dik.... wordt er echt niet vrolijk van als de helft van mijn scherm niet wordt gebruikt.

    Maar weer gaan genieten van de serie en me niet proberen al te veel te ergeren aan het niet gebruiken van de volle capaciteit van het scherm. Zo jammer, zo verschrikkelijk jammer dat ze je door hun streambezuinigingen naar zo'n goor smal beeld laten kijken met de k..smoes dat dit het "nieuwe" formaat is, zum kotzen.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kunt toch uitzoomen, heb je dezelfde resolutie als dat hun het doen en je ondertiteling schuift mooi mee. Je mist dan info links en rechts, maar dat zou anders ook zo zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #62

    Standaard

    Ik heb daar nou geen last van. Het ziet er imo prima uit.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je kunt toch uitzoomen, heb je dezelfde resolutie als dat hun het doen en je ondertiteling schuift mooi mee. Je mist dan info links en rechts, maar dat zou anders ook zo zijn.
    Helaas geen zoom mogelijkheid, al zou dat inzoomen ipv uitzoomen moeten zijn lijkt mij. Het is gewoon een TV serie, dus graag in TV formaat opnemen. Heb Ultra wide(3440x1440) PC schermen die het formaat zonder balken zouden kunnen weergeven, maar dat formaat als volwassen TV in de woonkamer is waardeloos, immers we zijn niet van die zogenaamde breedkijkers als men je wil doen voorstellen, dan zouden onze ogen zich wel meer aan de zijkant van het hoofd bevinden. Ook heeft het formaat in het verleden niet een voet aan de grond weten te krijgen voor huiskamer gebruik en wat mij betreft hoeft dat ook absoluut niet. Voor de PC is het wel makkelijk, kun je 2 schermen naast elkaar openen en dat is wel eens praktisch. Voor sommige gamers is het ook nog wel een leuk formaat maar om het knap te kunnen gebruiken heb je niet genoeg aan een instap beeldkaart. Is al net zoiets als dat achterlijke 8K, ze kunnen nu nog steeds niet eens knap echt 4K streamen en echt nut heeft het dan ook voor geen meter als je er een paar meter vanaf zit.

    Zo vind ik oude 4:3 series kijken met die grote zwarte vlakken aan de zijkant ook niet iets waar ik echt vrolijk van wordt, maar dat is nog enigszins te begrijpen. Maar men neemt heden ten dage toch ook geen programma's meer op in dat 4:3 formaat, zo zou men dan ook voor de TV bedoelde programma's niet moeten opnemen in een formaat waarbij de helft van het scherm niet wordt gebruikt, of dat nu aan de zijkanten is of aan de onder/bovenzijde is. Als het voor de bioscoop was bedoeld geweest.... ja ander verhaal.

    Je moet pvb een steeds grotere TV kopen om nog wat beeld te kunnen kijken, zou nog een 95inch kunnen plaatsen als ze er betaalbaar zouden zijn en daarna wordt het ook al lastiger ivm de zuilen ernaast. Ach misschien doen ze het wel expres om de TV boeren aan de verkoop van grotere TV;s te helpen.

    Was overigens wel verbaast naar de vraag, onder welke steen heeft men geleefd als men heden ten dage nog geen ervaring heeft gehad met de grote streamingdiensten zoals Netflix, Prime, Disney en nu weer HBO die ook weer een graantje probeert mee te pikken en straks weer een dienst van Paramount die zijn Star Trek op deze wijze probeert te verkopen..... ach wat een versnippering Hoeveel abbo's kun je behappen? Hoeveel kun je er tegelijk kijken? Had jarenlang Netflix, totdat ze begonnen te rotzooien met de kwaliteit en dat heeft dat heeft ze een jaar gekost dat ik ze opgezegd heb, 2 jaar Disney gehad, werd er zat van dat ik om de haverklap opnieuw moest inloggen en die heb ik er dan ook uitgetrapt ook mede het aanbod en die zal er nog wel even uitblijven, zoveel te zien op mijn huidige 3 diensten dat ik Disney echt niet mis met zijn gezeur om elke keer opnieuw in te loggen.

    Prime.... ja heb het al jaren en omdat het inzit bij het verzendsysteem van Amazon is het nog nooit onderbroken geweest, en voor de 2.99 voor de nl versie zou ik het er zeker bijnemen als je het nog niet had, maar betaal met liefde de 5.99 voor de .de versie omdat we daar regelmatig bestellen.

    HBO, ja heb het nu ook anderhalve week en de app is ook weer wennen, net weer even anders dan die ik al gewend ben en ook deze weer onder de knie gekregen al ging dat wel eens gepaard met een paar krachttermen tijdens het instellen en aanmelden. Heel veel oude meuk die ik al op DVD of Blu ray of UHD heb en oude meuk die ik nog niet kende, zo oud dat het zelfs nog in 4:3 wordt doorgegeven, maar ook de nieuwe Dune en Matrix 4 is weer leuk daar ik deze nog niet kende, kan een blijvertje worden als ze niet al te vervelend gaan doe zoals Disney met inloggen en dan moet de prijs wel laag blijven Ze zijn nog niet echt klaar voor de nl markt, te zien aan ontbrekende nl ondertitels en gebrekkige ondersteuning in het engels of beroerd vertaald uit het engels naar nl, ach we kijken het nog even aan, hoeft niet gelijk perfect.... maar is zeker voor verbetering vatbaar, net als de beeldkwaliteit van bepaalde zaken die zeker niet optimaal zijn.

    Koop nog maar heel weinig schijfjes en ook al waren die niet altijd optimaal, het beeld van de streamingdiensten is helaas stukken minder en al helemaal als ze met die Dolby bende uitzenden, Dolby had bij geluid moeten blijven en zich vooral niet met beeld moeten bemoeien, plastic koppen als resultaat maken mij niet bepaald dat ik van Dolby donker of licht onder de indruk ben, integendeel. Mmmm.... hondje wil naar buiten...tot een volgend keer.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64

    Standaard

    Wat een boosheid. Misschien moet je een andere hobby zoeken?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #65
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zit nog steeds met smart te wachten tot ze ooit een Ultrawide televisiescherm in groot formaat uitbrengen. Ik vind het wel wat, dat echte bioscoopgevoel. Zal wel niet gebeuren, maar dan nog heb ik er niet zoveel moeite mee, zeker omdat ik vrijwel altijd verduisterd kijk en balken verdwijnen op OLED. Toch kan ik niet ontkennen dat het bij series voor mij ook gewoon schermvullend mag. Is je beeld toch echt een stuk groter. Vandaar dat ik een breder scherm wel cool vindt. Dan gaat het zoals het hoort, van smal naar breder, naar heel breed, zonder consessies in grootte. De meeste pc-schermen die ik heb zijn daarom ook ultrawide, gewoon voor de lol en een heel klein beetje praktisch, omdat ik vaak twee programma's naast elkaar draai. Wel leuk om zo trailers te bekijken.

    Ik heb vrijwel alle betere streamingdiensten (die ook 4K hebben). Dus geen Videoland en Pathé en zo, maar de problemen die jij ervaart met inloggen enzo heb ik nooit gehad. Eigenlijk nooit problemen gehad met die diensten. Mijn favorieten zijn toch wel Disney en HBO, maar dan vooral voor de content en kwaliteit. Netflix kijk ik steeds minder, net zoals Prime, maar voor die paar series hou ik het aan. Amazon kost ook een habbekrats, dus niet erg. De twee keer dat ik ooit een film heb gekocht was bij Ra***en.tv, omdat daar de kwaliteit beter was. Echter op HBO zijn heel veel DC-series die ik al een tijdje wou zien en niet kon. Het kost me de laatste week mijn slaap... Ah, nog een aflevering, want ik moet nog zoveel kijken. Toch koop ik zo nu en dan nog wel een UHD, maar dat zijn uitzonderingen. De filmkast zelf is de laatste jaren vrij onberoerd gebleven. Zelfs tijdens Corona. De vraag of die fysieke media het over een paar jaar nog doet in mijn speler is een prangende vraag. Je hoort steeds meer dat bepaalde 'oudere' disks niet meer leesbaar zijn...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #66

    Standaard

    Bedankt aan iedereen om te antwoorden op mijn vragen in post 57.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Wat een boosheid. Misschien moet je een andere hobby zoeken?
    Je post draagt niets bij aan het onderwerp en lijkt meer een persoonsgerichte opmerking en om je vraag te beantwoorden..... nee!

    Boosheid is wat zwaar uitgedrukt maar zit misschien wel een beetje verweven in de teleurstelling van de kwaliteit die we krijgen. Warner Bros. is nu niet bepaald een lieverdje en heeft al heel veel streken met ons als klanten uitgehaald en ik ben net een olifant, ik vergeet ze niet zo snel en vergeven kan ik bepaalde zaken van ze ook niet, zeker niet de streken die zij uithaalden met HD DVD en de verrotte schijfjes die al na korte tijd niet meer te lezen waren, hier voor in Nederland geen meter compensatie gehad, in de US was dat beter geregeld.....maar daar heb je hier niets aan.

    HBO is een onderdeel van dat bedrijf en je zou toch verwachten dat als ze hier op de markt komen hun zaakjes wat beter voor elkaar zouden hebben? Ze hebben toch ervaring genoeg op de US markt zou je zo denken en dan vraag ik mij af waarom er nu hier content wordt aangeboden waar geen nl subs voor beschikbaar zijn, waarom hun app vastloopt als je snel 2x achter elkaar een stukje terugspoelt, waarom hun app regelmatig vergeet waar je gebleven bent, waarom hun app mij nu al 2x opnieuw laat inloggen op een TV die zeker niet als mobiel is te beschouwen, waarom geen fatsoenlijke nl ondersteuning bij klantvragen, waarom geen knappe nl gebruiksaanwijzing.... waarom een oude 4:3 serie als HD bestempelen terwijl het misschien amper HD Ready red...

    Boosheid???

    Nee, meer teleurgesteld dat zo'n groot bedrijf bij hun start hier in Nederland in mijn ogen toch wel een beetje amateuristisch overkomt, ook verdrietig dat zulke grote bedrijven wel lopen zeuren of ze cookies mogen plaatsen op je TV en dan mag je nog blij zijn dat je hier woont anders had je TV er mee vol gestaan zonder het te vragen voordat je bah of boe kon zeggen.

    Oakey, je mag best een beetje kritisch zijn op de aanbieders en niet alles voor zoete koek slikken. Gelukkig zijn er meerde aanbieders, dat houd ze scherp want vele varkens maken de spoeling dun om maar eens een meer of minder gepaste uitdrukking te gebruiken.

    Men koopt goede apparatuur en kan daar kwaliteit mee krijgen..... alleen de software en de aanbieders...die moet je helaas regelmatig op hun ..... geven, want er valt echt nog heel wat te verbeteren. Moet je gewoon durven zeggen en dat heeft helaas niet alleen met deze hobby te maken maar helaas met allerlei apparaten van auto's tot combimagnetrons. (je zou er toch 1 van hebben van dat merk dat ze op afstand even onklaar hebben gemaakt met een ongelukkige update en bij je aan huis weer bruikbaar moeten maken)

    Ja, ondertussen wel blijven genieten van goede films en series die je kunnen blijven boeien, al moet je daar soms wel eens even naar zoeken, want veel aanbod wil nog niet zeggen dat het een goed aanbod is

    Ja, dit blijft heus wel mijn hobby zolang ik kan blijven zien en horen
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik zit nog steeds met smart te wachten tot ze ooit een Ultrawide televisiescherm in groot formaat uitbrengen. Ik vind het wel wat, dat echte bioscoopgevoel. Zal wel niet gebeuren, maar dan nog heb ik er niet zoveel moeite mee, zeker omdat ik vrijwel altijd verduisterd kijk en balken verdwijnen op OLED. Toch kan ik niet ontkennen dat het bij series voor mij ook gewoon schermvullend mag.

    De vraag of die fysieke media het over een paar jaar nog doet in mijn speler is een prangende vraag. Je hoort steeds meer dat bepaalde 'oudere' disks niet meer leesbaar zijn...
    Mmmm, van mij mag dat....een echt heel groot Ultrawide TVscherm.... helaas krijg je dan weer zwarte balken aan de zijkanten bij 16:9 content net zoals we die nu krijgen bij 4:3 bij ons huidige TV formaat. Moet het echt wel een ontzettend joekel van een TV worden om eea te corrigeren Kijk zelden niet verduisterd naar de TV, en eerlijk is heerlijk, de Sony heeft zo zijn onhebbelijkheden, maar de zwarte balken hebben geen last van bleeding en zijn mooi zwart en vallen mooi binnen de zwarte omlijsting van de TV, voor zover geen klagen. Er waren tot nu 3 afleveringen van seizoen 2 van Star Trek Picard en bij de start denk ik dan wel even iets van PVB waarom nu niet fullscreen, maar omdat deze serie mij wel kan boeien vergeet ik dat gelukkig snel en ga mee in het verhaal, Helaas heb ik wel problemen met de minder boeiende series, daar stap ik stukken sneller uit als ze van die grote balken hebben, het ergert mij dan stukken sneller en er wordt een hoop rommel aangeboden

    Van de HD DVD's van Warner was het helaas al heel snel einde oefening. DVD's heb ik nog niet meegemaakt dat ze niet meer te lezen waren en ik heb ze van meer dan 23 jaar oud. Blu ray is nog niet zo oud, maar ook daar moet ik de eerste schijf nog van tegenkomen die niet zou willen spelen, en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft, Met de gasten die van alles gebrand hebben en het overgrootte merendeel niet echt het daglicht kan verdragen heb ik geen meelij, die schijfjes zijn gedoemd om roemloos ten onder te gaan

    Prime en Netflix hebben momenteel vrij stabiele apps en dat is ook wel eens anders geweest, zo heb ik een tijdje gehad dat Netflix zo vast als een huis ging staan als je de TV midden onder het streamen uitzette, soms was zelfs de TV niet fatsoenlijk aan te krijgen en moest de hele handel gereset worden, Prime app van de TV was in den beginne ook een drama liep om de haverklap vast tegen het irritante aan. Disney werd ik echt schijtziek van, moest ik om de haverklap opnieuw mee inloggen met naam en wachtwoord, dat ging mij op een gegeven moment zo irriteren dat ik ze heb opgezegd nadat ik er toch 2 jaar onafgebroken lid van was geweest, helaas voor hen.... weg is weg en ben niet een snelle terugkeerder.

    Op het moment 3 streamingdiensten en meer kan ik ook niet behappen met kijken al heb ik daar sinds kort nu toch wel alle tijd van de wereld voor

    Wat je niet weet dat er speelt, dat mis je ook niet Het ga je goed
    Have fun and enjoy your collection

  19. #69

    Standaard

    Die 16:9 tv’s zijn er ook al sinds de mid 00s en nooit een succes geworden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    21:9 tv van Philips bedoel je, maar die waren veel te klein.
    Daarom wordt dat niks, niet handelbaar, maar microLED zou zomaar modulair kunnen worden. Dan zou je in de toekomst wellicht je eigen formaat kunnen bepalen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    21:9 tv van Philips bedoel je, maar die waren veel te klein.
    Daarom wordt dat niks, niet handelbaar, maar microLED zou zomaar modulair kunnen worden. Dan zou je in de toekomst wellicht je eigen formaat kunnen bepalen...
    Meeste mensen hebben een hekel aan de zwarte balken.... maar toch stug doorgaan met die rommel maken in 21:9 of nog erger richting 23:9 alleen maar om data te beperken voor die streaming boeven die toch al niet veel ophebben met kwaliteit. Dolby Vision uitzendingen.... heb er helemaal niets mee, zogenaamd voor kwaliteit... maar helaas komt dat niet uit de verf omdat de bitrate veel en veel te laag is om dat ook echt te laten zien zoals het bedoeld is, met andere woorden we worden aardig voor de gek gehouden. Ook zo'n volksverlakkerij is 8K TV, zeker omdat ze nog steeds niet eens 4K in volle glorie uitzenden. De meeste blu rays en dat is toch gewoon HD, zien er al strakker uit op een 4K tv dan een regulaire TV uitzending. Vreemd genoeg kunnen sommige TV uitzendingen er stukken beter uitzien dan wat de streamingsdiensten ons aanbieden als zogenaamd 4K en dan ook nog met HDR en/of DV.

    Kwaliteit..... ja om goede kwaliteit uit te zenden heb je ook heel hoogwaardige datastream nodig en dan wel hoogwaardig in met name een heel hoge bitrate en daar ontbreekt het nu elke keer aan. UHD schijfjes zijn mede daarom al een beperking vanwege de eigenlijk te kleine capaciteit. De schijfjes op zich zijn ook van een zwaar achterhaalde techniek die afgespeeld moeten worden met mechanische apparaten met een relatief korte levensduur, denk dan ook dat het niet heel lang meer zal duren dat men daarmee stopt Er zijn steeds minder fabrikanten die deze apparaten nog maken en in Nederland zijn er maar bar weinig winkels over waar je nieuwe films op schijfjes nog in grote aantallen vind.

    Ja, denk niet dat een 21:9 TV toekomst heeft, is voor de woonkamer niet echt geschikt en niet compatibel met veel huidige uitgaven, en laten we eerlijk zijn, zou ik Star Trek Picard op zo'n TV willen zien in dezelfde grootte als ik nu met mijn 85inch TV heb dan gaat er toch een heel rare TV aan de muur hangen en omdat ik eigenlijk het beeld van die uitzendingen wel klein vind zou er een grotere TV moeten komen .... en dan moet je de breedte in en een TV van 2,5 meter breed heb je dan al snel..... zoals gezegd we zijn als mensen geen echte breedkijkers, zouden onze ogen meer aan weerszijden zitten van het hoofd.... blijft er een hevige nekpijn over na een avondje TV kijken op zo'n formaat en doodvermoeide ogen die elke keer op het scherm op zoek moeten waar de actie is, want we kunnen ons maar op een deel van het scherm concentreren.

    Had van de serie op HBO een aantal afleveringen achter elkaar in 4:3 formaat gekeken, gingen ze bij seizoen 3 over in 16:9 en dat was toch wel even een forse verandering van het beeld..... ja echt veel breder..... en breder hoeft het voor mij ook niet in die verhouding.

    Het 21:9 formaat is voor een bios misschien leuk, maar zeker niet als je een beetje vooraan zit en het moet hebben van de ondertiteling, zoals gezegd we zijn niet van die breedkijkers, we kunnen ons gewoon niet concentreren op de volle breedte ineens, teveel info ineens die we toch niet kunnen verwerken als we bij een beetje snelle film het verhaal een beetje willen volgen.

    Het zal mijn tijd wel uitdienen en hopelijk ook voor de jongeren...... want wat daar nu in het oosten gebeurt geeft mij veel meer stof tot nadenken(lees zorgen) dan 4:3 en 16:9 en het gelukkig niet populaire 21:9 verhaal.

    Dat we met zijn allen nog maar lang van films en series mogen genieten in welk formaat dan ook.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard

    Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet

    Bron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/199352/a...ndse-niet.html

  23. #73

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    serieuze prijsstijging.
    Dacht dat ze slimmer waren bij Tweakers, maar ze kunnen daar blijkbaar niet rekenen, van 5,99 naar 8,99 is niet bijna 30% verhoging maar een bijna 50% verhoging, en ja dat is een vies vette prijsstijging

    Misschien dan toch maar overstappen van de Duitser naar de Hollander.....
    Have fun and enjoy your collection

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dacht dat ze slimmer waren bij Tweakers, maar ze kunnen daar blijkbaar niet rekenen, van 5,99 naar 8,99 is niet bijna 30% verhoging maar een bijna 50% verhoging, en ja dat is een vies vette prijsstijging

    Misschien dan toch maar overstappen van de Duitser naar de Hollander.....
    Zou je??? Aanbod van de duitse Amazon is kwa prijs & aanbod toch vele malen beter wat mij betreft. Maar het belachelijkste vind ik ''Wanneer je eenmaal bent overgestapt van de duitse naar de nl site, kan je nooit meer terug naar de duitse site. Dat is toch schandalig?

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •