De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Black Mirror

  1. #1

    Standaard Black Mirror

    Zwart komische serie over de donkere kant van technologie. Elk seizoen bestaat uit losse afleveringen van ongeveer een uur, met veelal andere acteurs en een andere regisseur en steeds een ander onderwerp. Dit artikel omschrijft de serie goed. De eerste twee seizoenen zijn uitgebracht door de Britse zender Channel4 (2x afleveringen + kerstspecial), vanaf seizoen 3 heeft Netflix het overgenomen. Netflix heeft ook de rechten op de hele serie, dus daar is hij o.a. te vinden.

    Trailer:



    Trailer seizoen 3:

  2. #2

    Standaard

    Ik volg de serie nu al een paar jaar en natuurlijk zitten er wat mindere delen in (zijn allemaal losstaande delen voor degene die de serie niet kent), maar over het algemeen is het echt een aanrader. Van het laatste seizoen zit er volgens mij zelfs geen minder deel bij, al springen Nosedive (met een geweldige Bryce Dallas Howard) en Hated in the Nation er wel uit. Niet geheel toevallig focussen beide zich op de nadelen van social media.

  3. #3

    Standaard

    Begin deze week ook het derde seizoen uitgekeken, een van de betere series van de afgelopen jaren! Zelfs de wat mindere afleveringen zijn nog steeds bovengemiddeld goed. Aflevering 4 van seizoen 3 is wel een persoonlijke favoriet.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    We krijgen zo te zien weer een hoop verschillende verhalen!

  6. #6

    Standaard

    Jammer dat er nog geen datum bij staat...is een zekerheidje dat ik ga kijken.

  7. #7

    Standaard

    Datum is er officieel ook nog niet, las wel dat het zo goed als zeker is dat het nog dit jaar zal zijn.

  8. #8

    Standaard

    Na de korte trailers van de losse afleveringen nu ook een definitieve trailer, release datum 29 december!


  9. #9

    Standaard

    Mooi, ik kijk er al naar uit! Geweldige serie. Na elke aflevering ben ik er weer minstens een week over na aan het denken..

  10. #10

    Standaard

    Mooi, ik kijk er naar uit!
    Toch wel een aparte serie; je zou het bijna een moderne Twilight Zone kunnen noemen. Ik heb bewust de trailer niet gekeken, ik laat mij graag verrassen door de serie. Wat ook bijna altijd lukt trouwens, aangezien er geen restricties zijn omdat het allemaal losse delen zijn.

  11. #11

    Standaard

    Eerste 2 delen van het 4e seizoen gekeken en het is weer geweldig. Trekkies zullen volop genietem van het eerste deel, heerlijk. 2e deel was geregisseerd door.Jodie Foster, ook opvallend.
    Beeldkwaliteit van de buitenscenes van het eerste deel met DV was trouwens verbluffend; menig blu-ray verbleekt hierbij.
    Vanavond weer verder kijken!

  12. #12

    Standaard

    Ik ben pas bij seizoen 2, maar omdat het losse afleveringen zijn, kun je ze los van elkaar en in willekeurige volgorde bekijken.
    Af en toe zit er een minder verhaal tussen, maar dat zal per persoon dan weer verschillen. De productie is steeds prima.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Eerste 2 delen van het 4e seizoen gekeken en het is weer geweldig. Trekkies zullen volop genietem van het eerste deel, heerlijk. 2e deel was geregisseerd door.Jodie Foster, ook opvallend.
    Beeldkwaliteit van de buitenscenes van het eerste deel met DV was trouwens verbluffend; menig blu-ray verbleekt hierbij.
    Vanavond weer verder kijken!
    Gisteren de laatste gekeken, ik vond er één minder deel tussenzitten, Metalhead, de rest was weer erg boeiend.

  14. #14

    Standaard

    Blijft boeiend om te kijken, maar creatief is de koek wel op. Een kopie van je bewustzijn in een virtuele wereld of apparaat plaatsen, is nu denk ik al 4 keer voorgekomen. Wellicht meer afleveringen zelfs.

  15. #15

    Standaard

    Eens. Vond het ook wat minder origineel allemaal dit seizoen, maar nog steeds een leuke serie om te kijken. Vond de opzet van de laatste aflevering ook wel leuk gedaan, waarschijnlijk had hij nog wat kleine ideeën liggen die hij niet tot een volwaardige aflevering kon uitwerken. . Metalhead vond ik zelf nog wel vermakelijk, meer door sfeer, spanning en acteerwerk, want een plot heeft de aflevering nauwelijks.

  16. #16

    Standaard

    Gisteren de laatste bekeken, en ik vond Metalhead ook (met afstand) de minste, zeker ook de ontknoping. Wel een groot pluspunt was weer het prachtige beeld; je ziet wel dat DV ook met zwart-wit een groot pluspunt kan zijn. Deel 3 Crocodile was ook niet echt bijzonder, wel mooie landschapsbeelden, maar qua verhaal niet superboeiend.
    Hang the DJ was wel aardig, maar de beste van de 6 was de laatste: Black museum. Dat moeten ze vaker doen; zo'n raamvertelling met kortere verhaaltjes .

    Samengevat: Black Museum de beste, USS Callister de vermakelijkste en Arkangel de meest aangrijpende.

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Seizoen 5 Black Mirror krijgt een aflevering waar je zelf keuzes kunt maken:

    http://collider.com/black-mirror-sea...ur-own-ending/

  19. #19

    Standaard

    Vanaf morgen te zien op Netflix; Black Mirror: Bandersnatch, film van 90 minuten!


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Vanaf morgen te zien op Netflix; Black Mirror: Bandersnatch, film van 90 minuten!
    Met meerdere eindes

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Met meerdere eindes
    Met erg veel keuzes.

    Net gezien. Kort door de bocht: eigenlijk een prima lange aflevering met originele insteek. Vond het eerste gedeelte erg sterk, einde(s) wat minder.

  22. #22

    Standaard

    Seizoen 5 bestaat uit drie afleveringen en is vanaf 5 juni te zien op Netflix.


  23. #23

    Standaard

    Wat is seizoen 5 een zware tegenvaller......enkel het deel met Miley Cyrus was nog te behappen, maar de andere 2 waren nog niet van hetzelfde niveau dat ik gewend ben van Black Mirror. Ik hoop op een nieuw seizoen, maar dat moet toch echt beter.

  24. #24

    Standaard

    Dat ben ik wel met je eens ja. Al vond ik de aflevering met Miley wel een van de betere afleveringen van alle 5 seizoenen.
    Maar wacht toch weer in spanning op seizoen 6.
    TV: LG OLED65G36LA
    Sound en Beeld: Samsung HW-Q990C


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •