Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Rogue One (a Star Wars story) (Bioscoop)

    Rogue One (a Star Wars story) (Bioscoop)

    Lukt het de rebellen om de plannen van het geheime wapen te stelen?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooie review Claudio.

    Heeft iemand hem al in 3D gezien?

  3. #3

    Standaard

    Er is overigens al een eerste poster gelekt van de sequel:

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Claudio:

    Die Squadron games die je noemt zijn wat mij betreft de beste Star Wars games ooit gemaakt.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de film in Imax 3d gezien. Het is zeker de moeite waard om de film in 3d te zien!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik heb de film in Imax 3d gezien. Het is zeker de moeite waard om de film in 3d te zien!
    Dank u!
    goed om te weten.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Er is overigens al een eerste poster gelekt van de sequel:
    Ha ha, maakt me ochtend gelijk goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Claudio:
    Die Squadron games die je noemt zijn wat mij betreft de beste Star Wars games ooit gemaakt.
    Ja, ik heb ze echt grijs gespeeld. goede graphics voor z'n tijd, fantastische controls en herspeelwaarde. Ik heb wat afgevlogen in dat spel. Ik had het idee dat de sommige werelden (zoals dat strand) ook in deze film waren gebaseerd op R.S., althans, zo voelde dat. Jammer dat er geen nextgen van is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik heb de film in Imax 3d gezien. Het is zeker de moeite waard om de film in 3d te zien!
    Ik ben speciaal voor deze film naar de VUE Dolby Cinema in Hilversum afgereisd. Meestal ben ik te lui en ga naar Pathé Arena IMAX bij mij inde buurt. Ten eerste was er een fantastische (Nederlandse) trailer van Dolby Cinema. Alleen dat maakte het al de moeite waard. Het blijft toch genieten en vooral bij deze film had ik echt het idee dat Dolby Atmos goed tot zijn recht kwam. Alles klonk afgemeten en superstrak. Meestal zeg ik altijd dat je bij een goede film na een kwartier al niet meer door hebt in welke zaal je kijkt. Maar hier viel het me toch echt een flink aantal keer op. Superstoelen en nooit last van die man van twee meter voor je. Beeld is echt goed en groot. Enige wat ik echt heel jammer vindt zijn die brillen. Ik heb dat al eens eerder aangehaald, maar het wordt er ook niet beter op. Ze zijn altijd vies, gammel of zelfs stuk en fris is anders. Zit je daar naar het beste beeld te kijken door een vieze bril? Ook moet je niet te ver voorin zitten anders past het beeld niet in de bril en zie je blauwe randen. Dat doet IMAX beter. Grotere brillen en nieuw in verpakking. Maar evengoed wel enorm genoten, want ook die vieze bril had ik na een kwartier niet meer door.

    Het mooiste van deze film heb ik eigenlijk niet eens aangehaald. Deze film lost een plothole op die A New Hope achterliet. hoe kan één klein schip de grote en machtige Death Star vernietigen, waren de makers werkelijk zo stom? . Maar goed, dat was dus een spoiler geweest. Ik ben zelf namelijk - naast wat trailers - helemaal blanco de film ingegaan. Geen recensies gelezen, geen foto's of andere spoilers gezien. Ik wou zo onbevooroordeeld de film zien. Dat is gelukt en enorm bevallen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-12-2016 om 18:32
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze film in Kinepolis Breda gezien in Laser Ultra 3D en Dolby Atmos.....heb mij eigen prima vermaakt maar af en toe was het beeld niet goed, je kreeg soms dubbel beeld te zien door de 3D......dat was het enige minpunt verder top film !
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  9. #9

    Standaard

    Het was voor mij al ruim een jaar geleden dat ik in de bios was geweest, maar als long-time star wars fan moest ik deze zien.
    Ik heb ook alle trailers en andere publicaties zoveel mogelijk gemeden, en me laten verrassen door de film. En ik moet zeggen dat het een aangename verrassing was. Leuke verwijzingen (en meer) naar de originele trilogie, maar zeker ook een hele verdienstelijke film op zich.
    Moet wel zeggen dat ik me een paar keer geërgerd heb aan de gammele ondertitels.
    'Let's get out of here, punch it!' = druk erop
    'It ain't gonna be comfortable' = geriefelijk
    'We're going in!' = we gaan erin!
    En zo waren er nog wel een paar. Erg jammer.

  10. #10

    Standaard

    Vanmiddag gezien in 3D in de Foroxity in Roermond.
    Geweldig sci-fi spektakel. Beter dan The Force Awakens, die ook niet slecht was.
    Deze was duisterder, spectaculairder, het verhaal zit iets beter in elkaar en de 3D was beter.
    Sluit (bijna) naadloos aan op deel IV. Een feest van herkenning voor de Star Wars liefhebber.
    Graag elk jaar zo'n kerstfilm!
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Vanmiddag gezien in 3D in de Foroxity in Roermond.
    Geweldig sci-fi spektakel. Beter dan The Force Awakens, die ook niet slecht was.
    Deze was duisterder, spectaculairder, het verhaal zit iets beter in elkaar en de 3D was beter.
    Sluit (bijna) naadloos aan op deel IV. Een feest van herkenning voor de Star Wars liefhebber.
    Graag elk jaar zo'n kerstfilm!
    En toch huiver ik wel een beetje bij de plannen van bijvoorbeeld de Han Solo-film, hopelijk onterecht, maar een zwaluw maakt nog geen zomer. Maar het begin is meer dan prima.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En toch huiver ik wel een beetje bij de plannen van bijvoorbeeld de Han Solo-film, hopelijk onterecht, maar een zwaluw maakt nog geen zomer. Maar het begin is meer dan prima.
    Snap wat je bedoelt, maar ik ben optimistisch. Ik denk dat Disney tot nu toe erg zorgvuldig met de erfenis van Lucas omgaat. Sterker nog, de laatste 2 films zijn zoveel beter dan de ep. 1-3 prequels dat mijn twijfel die ik had toen George de boel aan Disney verkocht als sneeuw voor de zon is verdwenen. Ik denk nu, had dat maar gedaan voor dat hij aan The Phantom Menace begon dan was dat misschien niet zo'n dramatisch slechte film geworden.

    Dus laat die Han Solo film maar komen.
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daar heb je ook gelijk in. De beste Star Wars-films kwamen nooit van de hand van George.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daar heb je ook gelijk in. De beste Star Wars-films kwamen nooit van de hand van George.

    Behalve de allereerste dan, als die er niet was geweest dan waren de anderen er ook niet gekomen. Maar goed Lucas bashen zal wel nooit ophouden al is de man al een paar jaar met pensioen.
    "Back? There is no back! There is only forward!"

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee hoor, Lucas is mijn held! Die man heeft mijn jeugd beïnvloed/bepaald. Maar mijn favo is TESB.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Leuke en educatieve nieuwe Dolby Cinema / Atmos trailer . en nog wel in het Nederlands.

    Ook blanco in gegaan, en een hoop leuke momenten van herkenning en verklaringen tussen deel 2 en 3, maar ..........

    Introduceert deze film niet weer een enorme blunder m.b.t. de Death Star??? en het origineel, of heb ik het mis..........???????????????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ha ha, maakt me ochtend gelijk goed.


    Ja, ik heb ze echt grijs gespeeld. goede graphics voor z'n tijd, fantastische controls en herspeelwaarde. Ik heb wat afgevlogen in dat spel. Ik had het idee dat de sommige werelden (zoals dat strand) ook in deze film waren gebaseerd op R.S., althans, zo voelde dat. Jammer dat er geen nextgen van is.



    Ik ben speciaal voor deze film naar de VUE Dolby Cinema in Hilversum afgereisd. Meestal ben ik te lui en ga naar Pathé Arena IMAX bij mij inde buurt. Ten eerste was er een fantastische (Nederlandse) trailer van Dolby Cinema. Alleen dat maakte het al de moeite waard. Het blijft toch genieten en vooral bij deze film had ik echt het idee dat Dolby Atmos goed tot zijn recht kwam. Alles klonk afgemeten en superstrak. Meestal zeg ik altijd dat je bij een goede film na een kwartier al niet meer door hebt in welke zaal je kijkt. Maar hier viel het me toch echt een flink aantal keer op. Superstoelen en nooit last van die man van twee meter voor je. Beeld is echt goed en groot. Enige wat ik echt heel jammer vindt zijn die brillen. Ik heb dat al eens eerder aangehaald, maar het wordt er ook niet beter op. Ze zijn altijd vies, gammel of zelfs stuk en fris is anders. Zit je daar naar het beste beeld te kijken door een vieze bril? Ook moet je niet te ver voorin zitten anders past het beeld niet in de bril en zie je blauwe randen. Dat doet IMAX beter. Grotere brillen en nieuw in verpakking. Maar evengoed wel enorm genoten, want ook die vieze bril had ik na een kwartier niet meer door.

    Het mooiste van deze film heb ik eigenlijk niet eens aangehaald. Deze film lost een plothole op die A New Hope achterliet. hoe kan één klein schip de grote en machtige Death Star vernietigen, waren de makers werkelijk zo stom? . Maar goed, dat was dus een spoiler geweest. Ik ben zelf namelijk - naast wat trailers - helemaal blanco de film ingegaan. Geen recensies gelezen, geen foto's of andere spoilers gezien. Ik wou zo onbevooroordeeld de film zien. Dat is gelukt en enorm bevallen.
    Laatst aangepast door Hombre : 22-12-2016 om 11:58
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nee hoor, Lucas is mijn held! Die man heeft mijn jeugd beïnvloed/bepaald. Maar mijn favo is TESB.
    Helemaal mee eens

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mryoda Bekijk bericht
    Behalve de allereerste dan, als die er niet was geweest dan waren de anderen er ook niet gekomen. Maar goed Lucas bashen zal wel nooit ophouden al is de man al een paar jaar met pensioen.
    Dat klopt dat de beste Star Wars films niet van de hand van Lucas afkomstig zijn. Verder heeft Lucas natuurlijk veel scripts geschreven voor andere films en samen met Spielberg leuke dingen gedaan. Neemt niet weg dat hij toch de enige is die zijn films 3 keer heeft veranderd. Daar is hij uniek in(zachtjes uitgedrukt).
    Ik denk dat met name het laatste door die hard fans kwalijk wordt genomen.

    Hij was ook de eerste met merchandise voor films, daar heeft hij ook goed gebruik van gemaakt. (Laten we het maar even zo uitdrukken).

    Hij heeft ILM opgericht, die nu ook voor vele andere films de cgi verzorgt.

    Niets dan lof voor Lucas. Toch een van de groten in zijn bloei periode.
    Laatst aangepast door hstadman : 20-12-2016 om 19:18

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zelfs daar had ik niet eens moeite mee. Een schilder zegt: je kan 20 uur, maar ook 1000 uur aan een kunstwerk besteden, het wordt dan steeds beter. George had wellicht een visie die enorm beperkt werd door de toenmalige techniek en al die jaren irriteerde hij zich aan dingen die niet goed waren. Hij dacht gewoon, waarom niet? Of het dan beter is geworden, blijft een persoonlijk ding. Wellicht sloeg hij wat door. Hij heeft alleen het probleem gehad dat biljoenen mensen gek waren op zijn eerste schilderij.

    De allereerste film was natuurlijk uniek en hoogstaand in zijn tijd, maar de tweede blijft toch mijn favoriet. Return of the Jedi vond ik eerlijk gezegd een herhaling van zetten. Zelfs voor mij waar Star Wars veel verder ging en gaat dan alleen de films. The Phantom Menace heb ik in Hollywood, Amerika gezien in Chinese Theatre. Dat blijft dan speciaal, wat iedereen ook van de film vindt. Ik had wel wat moeite met Hayden, die vond ik in de vervolgen echt een mis-cast. Maar ook daar heb ik evengoed van genoten. Toch ben ik ook blij met de frisse wind in The Force Awakens en zeker met de nieuwste telg in de serie. Een van de betere vond ik...

    Nu ben ik verre van neutraal, maar ik vond deze film zwaar top. Hier en daar hoor ik dat men de film saai en juist niet leuk vond, dus ik ben reuze benieuwd of mijn visie te veel beïnvloed wordt door mijn Star Wars-passie of dat het voor de neutrale kijker ook een leuke film is?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Ben als niet Star Wars-fan (toch altijd meer liefde voor Star Trek) naar Rogue One geweest en was helaas teleurgesteld met het resultaat.

    Het laatste half uur is prima - de actie is prachtig- , maar de opbouw is erg gebrekkig zonder duidelijke motivatie. Alle personages zijn vlak en amper eendimensionaal te noemen waardoor inleven voor mij totaal niet mogelijk was. De verschillende onlogische dingen zijn hierdoor moelijk te vergeven zoals in The Force Awakens wel het geval was dankzij enerverende en energieke acteurs. Ben Mendelsohn was de enige die 100% leek te geven. Referenties naar The Star Wars waren erg misplaatst en onnodig, zeker het laatste deel, maar Darth Vader blijft briljant.

  21. #21

    Standaard

    Jammer dat het tegenviel voor je. Blijkt wel enigszins dat je geen fan bent. Het zou heel raar zijn, als die verwijzingen er niet in zouden hebben gezeten, gezien het tijdstip waarop de film zich afspeelt en waar alle verschillende personages zich op dat moment bevinden.
    Laatst aangepast door tmvde : 20-12-2016 om 23:23

  22. #22

    Standaard

    Ik probeer zo objectief mogelijk een film te bekijken en deze film had vooral de referenties nodig als herinnering aan betere/de oude films. Verschillende figuren hadden echt niet per se aanwezig moeten zijn... ik weet niet, t enthousiasme miste vooral erg bij mij. De twee broers waren wel leuk!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vernel Bekijk bericht
    De twee broers waren wel leuk!
    ?
    De enige broers waren Edrio en Benthic Two Tubes...maar die hadden geen grote rol? (en Benthic was maar zeer kort in beeld)

    Mbt 'de beste SW films (meervoud) zijn niet van GL' opmerkingen:

    ESB wordt door de meesten als de beste gezien....gevolgd door ANH (van GL). Als derde wordt ROTS (ook GL) vaak genoemd (zelf vind ik ROTJ beter, maar goed).

    Ik heb maar zelden een lijst gezien waarbij op de eerste 2 (laat staan 3) plekken geen enkele door GL geregisseerde film staat?)

    Inzake de verwijzigen (en het feit dat deze overbodig zouden zijn): logisch dat Bail, Mon Mothma, Garven Dreis, Dutch Vander, Dodonna etc te zien zijn. De eastereggs van Rebels (General Syndulla, Chopper, The Ghost) zijn allemaal zaken die een niet-kenner niet eens zal opvallen, wat ook geldt voor termen als Whills, Kyber crystals en het personage Saw Gerrera (door Lucas bedacht!) die iemand die Clone Wars nooit gezien heeft niet eens zal kennen. Voor de kenners lijkt mij dit alleen maar mooi; zo ontstaat er een fraai geheel. (vind ik tenminste). Heck, ik vond het kasteel van Vader (op Mustafar nota bene) ook briljant (voor de OT door Ralph McQuarrie bedacht...maar nooit gebruikt).
    Saw gaat overigens in 2017 in Rebels opduiken...met de stem van Forest W.

  24. #24

    Standaard

    Dit is misschien goed nieuws .....

    On day one, we were in Lucasfilm in San Francisco with Industrial Light and Magic and John Knowles, our supervisor,
    he said that they’ve got a brand new 4K restoration print of A New Hope – it had literally just been finished.
    http://lwlies.com/interviews/gareth-...ar-wars-story/

    En dan nu de vraag is dit een print van het Origineel of de Special Edition ...
    (anders zitten we nog met de visuele en audio censuur en toevoegingen)
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En of Disney dan met Dolby Vision komt?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •