De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The OA (2016, Netflix)

    Deze serie van 8 delen staat sinds vandaag op netflix.

    Sinds ik wist dat Zal Batmangli en Britt Marling, die eerder samen de fantastische film 'Sound of my Voice' en de spannende film 'The East' hebben gemaakt, weer samen gingen werken, wist ik al dat ik dit voor mij een must zou zijn.....mijn verwachtingen zijn dan ook torenhoog.

    Ik heb zelf de trailer niet gekeken en heb zeker het verhaal / de plot niet gelezen, omdat ik denk dat hier blind in gaan de beste manier is om te kijken. Voor degene die toch de trailer willen zien:


  2. #2

    Standaard

    Eerste aflevering gezien. Heerlijk bizar sfeertje. Dit ga ik wel in een keer uitkijken dit weekend, het einde van het jaar heeft nog een bijzondere serie in petto. Danku netflix.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  3. #3

    Standaard

    Binnen twee dagen uitgekeken, wat een belevenis.

    The OA is alles geworden wat ik had durven hopen, na eerdere ervaringen met de combinatie Brit Marling / Zal Batmanglij in de films 'The Sound Of My Voice' en 'The East'.

    Opnieuw wordt er een prachtige sfeer gekweekt, die vergelijkbaar is met die in de eerdergenoemde films. Batmanglij heeft een geweldig gevoel ontwikkeld wanneer er (soms minimaal) muziek ingezet moet worden of juist weggelaten moet worden. Ook in deze serie wekt dat voor mij een heel aparte sfeer op, wellicht ook te vergelijken met een iets meer bekende film als Another Earth (niet geheel toevallig ook van Brit Marling én van Mike Cahill, met wie zij en Batmanglij al langere tijd optrekken).

    Iets over het verhaal (zelfs over het begin) of de karakters vertellen zou zonde zijn en verrassingen wegnemen voor degene die nog moet kijken, dat ga ik ook niet doen. Meesplepend en mysterieus is het zeker. Vooropgesteld: het is niet een standaard serie en je zal wel open moeten staan voor sommige aparte gebeurtenissen in de serie. Duidelijk is ook dat het einde mensen erg zal verdelen en er heel veel discussie over mogelijk is, maar ikzelf vond het o zo mooi..... Eigenlijk moet je proberen om zo min mogelijk info te serie te krijgen voordat je begint, dat werkte voor mij ook.

    Ik dacht dat The Expanse de beste nieuwe serie van 2016 zou worden, maar deze titel is overgenomen door The OA. Er zal misschien qua verhaal wellicht wat onlogisch zijn of niet kloppen, maar dat laat ik graag aan anderen over die niet helemaal opgeslurpt werden door het verhaal en de sfeer. Daarom is het cijfer puur uit gevoel: 10/10.

    Nog een aanrader voor degene die de serie kunnen waarderen: probeer de film 'I Origins' eens (blu-ray is alleen in de VS uit).

  4. #4

    Standaard

    Heb het ook uitgekeken. Zeer intrigerend, spannend en de sfeer is zeer goed neergezet. De laatste scène was gewoon kippenvel. De serie is niet voor iedereen mede doordat de balans tussen thriller drama en sciencefiction niet altijd perfect is maar als je je daarover zet is het genieten. Ook voor wie een big reveal verwacht is eraan voor de moeite. Ook een aanrader voor mensen met een OLED. (Er zitten scènes in een zwarte ruimte in.) ondanks dat qua kleuren de serie niet echt vrolijk is doet dolby vision z'n werk.

    Hieronder interessante hypothese over hoe het einde te interpreteren.
    http://www.vulture.com/2016/12/the-o...eason-one.html
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 19-12-2016 om 22:14
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  5. #5

    Standaard

    Ja, dat artikel had ik inderdaad ook opgespoord. Het einde was echt prachtig, waarbij je het zelf mag invullen wat waar was of niet

    Hier nog een interessant interview met Marling en Batmanglij, waarbij ze het ook over het einde hebben.

    En, als het aan hun ligt, kan er een seizoen 2 komen.

  6. #6

    Standaard

    Net de eerste aflevering gekeken, lijkt mij een toppertje!

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Mooi! Geen idee wat ze gaan doen met het tweede seizoen na dat einde, maar misschien is dat het beste ...

  9. #9

    Standaard

    En voor je het weet is het zover: seizoen 2 staat op Netflix.

    Ik heb een druk weekend en hier wil ik de tijd voor nemen, dus wellicht kan ik mij nog een weekje inhouden, maar ik wil 'm z.s.m. zien, dat is zeker.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En voor je het weet is het zover: seizoen 2 staat op Netflix.

    Ik heb een druk weekend en hier wil ik de tijd voor nemen, dus wellicht kan ik mij nog een weekje inhouden, maar ik wil 'm z.s.m. zien, dat is zeker.
    Meteen gekeken toen Part 2 uitkwam en ik vond het erg goed. Tip: onder trailers en meer staat een korte recap van Part 1.

  11. #11

    Standaard

    Oei, wat was seizoen 2 weer goed. Niet zo goed als seizoen 1, maar het was weer zeer boeiend. Ook mooi dat dit seizoen zo anders is dan het eerste seizoen en tegelijkertijd een zo goed vervolg is. En dat einde......dat zal mensen wel gek maken .
    De pitch was blijkbaar voor 5 seizoenen, dus ik hoop dat Batmangli en Marling dit mogen afmaken.

  12. #12

    Standaard

    Oeps, is 2 minder goed dan het 1e eerste seizoen?

    Vanwege de enthousiaste geluiden hier heb ik 1 onlangs ook gezien. En OA is inderdaad wel anders en zeker bij het begin erg boeiend. Maar op een gegeven ogenblik vroeg ik me af waar het heen moest en hoe ze het wilde afronden. Het eind had gelukkig een een erg mooi ontroerend moment, maar ik bleef toch met een ontevreden Lost-gevoel zitten.

  13. #13

    Standaard

    Seizoen 1 vond ik enorm goed en had ik (weliswaar meteen na afloop toen ik er nog helemaal in zat) een 10 gegeven, seizoen 2 een 8,5 dus nog best hoog.
    Dus minder goed is relatief .

  14. #14

    Standaard

    Zeer teleurstellend nieuws: er komt geen nieuw seizoen. Niet de keus van de makers, maar van netflix.
    Echt heel jammer, toch één van de meest originele series van de afgelopen jaren.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zeer teleurstellend nieuws: er komt geen nieuw seizoen. Niet de keus van de makers, maar van netflix.
    Echt heel jammer, toch één van de meest originele series van de afgelopen jaren.
    Zeker jammer en helemaal na die cliffhanger van seizoen 2.

  16. #16

    Standaard

    Inderdaad, dat was echt een groot wtf moment. Ik hoop dat we wel een keer het vervolgverhaal horen, al is het kort in een interview o.i.d..
    Mocht het ooit op disc verschijnen (kleine kans), dan zou ik zelfs nog kopen, ook al is het incompleet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •