De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Frenkel`s HT huiskamer

    Ik zit hier nu al bijna 14 jaar op het forum en het wordt eens tijd om ook eens mijn HT te delen.
    Heb in 2016 bijna mijn volledige setup vervangen en dat lijkt me een goede rede.

    Even een kleine geschiedenis:

    Het moment dat ik gegrepen werd door het HT virus was in 1993 toen in een dorp nabij een speciaalzaak voor Laserdisc werd geopend, kwam daar op een Zondag langs de winkel gewandeld en daar stond Terminator 2 te draaien, op een grootbeeld TV, en Dolby surround.
    Al snel had ik dus ook een Laserdisc speler en toen ging de bal aan het rollen.
    Vrijwel alle LD waren in originele breedbeeld formaat dus moest, naast een surround receiver, ook een breedbeeld tv komen (in 1995 één van de eerste breedbeeld tv's van Sony)
    Daarna kwam de DVD (nog wel even met weerstand want als LD verzamelaar was DVD natuurlijk taboe), de Blu-ray en sinds vorig jaar de 4k UHD Blu-ray.
    In al die jaren mijn apparatuur regelmatig geupgrade.

    Nu mijn huidige Set Up:

    Vorig jaar zomer mijn 50" Pioneer Kuro plasma vervangen door een LG OLED 55B6V:

    hts.jpg

    De Onkyo TX-SR606 receiver door de Denon AVR-X3300W en Oppo BDP-93EU Blu-ray door Oppo UDP-203.
    hta.jpg

    Mijn speakers heb ik een jaar of 3 geleden vervangen, tot die tijd was het een ratjetoe van verschillende merken:

    Kef Q500 als front speakers
    Kef Q200c als center
    Kef Q100 als surrounds

    Subwoofer:
    SVS PB-2000

    Ondanks dat mijn Denon Receiver dus ook Dolby Atmos en DTS X kan weergeven had ik daar nog niet gelijk gebruik van gemaakt.
    Nu had ik op zolder nog een set Yamaha NSE80 speakers liggen uit mijn HT beginperiode die ideaal zijn voor plafondmontage.

    Tussen kerst en nieuw dus maar eens aan de slag gegaan en nu heb ik dus ook Dolby Atmos en DTS X (eigenlijk onmisbaar in combinatie met UHD BD):

    ht2.jpg

    Overzicht foto's:

    htf.jpght1.jpg

    Verder heb ik nog een Samsung SMT-C7140 kabel receiver en een Philips Pronto TSU9400 universal remote.

    Het AV meubel heb ik 25 jaar geleden ooit zelf gemaakt en is in de loop van tijd een aantal keer aangepast (die gigantisch lades ware dus voor Laserdiscs )

    HDMI kabels van oa Molex en BJC Belden en speaker cables 2.5 mm merkloos.

    En ik ben vast nog wel iets vergeten

    Gegroet
    Frank
    Laatst aangepast door Frenkel : 11-08-2018 om 18:08 Reden: Upgrade Subwoofer
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #2

    Standaard

    Zo te lezen heb je dezelfde weg afgelegd als ik ben ook begonnen met laserdisc heb er nog wel wat met speler erbij.
    Veel filmplezier in 2017!

  3. #3

    Standaard

    Hier diezelfde weg bewandeld als jullie beide.

    was die winkel in dat dorpje toevallig in baarle nassau.
    of heb je het over nr.1 laserdiscs
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Hier diezelfde weg bewandeld als jullie beide.

    was die winkel in dat dorpje toevallig in baarle nassau.
    of heb je het over nr.1 laserdiscs
    Was inderdaad Baarle Nassau, Original Version Laserdisc.
    En naast Nr.1 Laserdiscs had je o.a. ook nog Elvic in Arnhem.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heel leuk om meer over je te lezen. Dat er veel raakpunten waren was me al eerder opgevallen en soms denk ik dat 'wij' dit soort dingen meer waarderen, omdat we veel meegemaakt hebben op gebied van beeld en geluid. Geniet van je Atmos/DTS: X-upgrade en van de rest van je nieuwe set.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Yep ,en meervieuw in eindhoven
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #7

    Standaard

    En natuurlijk Ro-Disc in Rotterdam niet te vergeten, zat destijds nog onder die kubuswoningen.

    Blijven toch wel mooie dingen die Laserdiscs, ik had zelfs een aantal schappen in de kamer waar mijn nieuwste aanwinsten stonden opgesteld:

    IMG_20141116_0008.jpg

    Foto komt, aan de films te zien, uit 1997
    En mijn HT set destijds:

    IMG_20141116_0009.jpg

    Foto uit de beginperiode dus:

    Links in de kast naast de Sony Breedbeeld TV een Pioneer Laserdisc speler, een Yamaha Receiver en een Yamaha Dolby pro-logic processor die aan de receiver moest worden aangesloten omdat de receiver nog geen surround functie had.
    In de kast onder de TV een close caption decoder waarmee je Laserdiscs met (engelse) ondertitels kon kijken.
    De surround speakers van destijds zijn nu dus mijn Atmos speakers
    Laatst aangepast door Frenkel : 01-01-2017 om 15:14
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #8

    Standaard

    Klopt rodisc

    maar die zat ook in eindhoven

    was meer in baarle nassau dan ergens anders
    ook nr1 was mooie winkel
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  9. #9

    Standaard

    Was een leuke winkel in Baarle Nassau van Erik Hulsebosch (nee niet de schaatser, weet ook niet of ik zijn naam goed spel), hij had echt een passie voor Laserdisc om elk weekend de winkel te runnen naast door de weeks een normale baan.
    Ondanks dat Laserdisc nooit een succes was heeft hij het toch wel lang volgehouden, toch wel een jaar of 6, op zijn laatste had hij ook import dvd's.
    Zijn kinderen deden altijd een spreekbeurt op school over Laserdisc.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En natuurlijk Ro-Disc in Rotterdam niet te vergeten, zat destijds nog onder die kubuswoningen.
    Jeetje, rodisc...dat is even geleden. Was een bijzonder winkeltje met soms belachelijk hoge prijzen, maar wel altijd leuk om in de bakken te snuffelen.

  11. #11

    Standaard

    Yep eric was het
    heb daar veel geld achtergelaten
    hij had altijd een bak staan met nieuwe import
    leuk om daar aan terug te denken
    NR1 was een iets grotere winkel in amstelveen

    ging ik ook regelmatig heen
    veel leuke titels daar gescoord
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  12. #12

    Standaard

    upgrade: BK Gemini II sub vervangen door SVS BP-2000

    De Subwoofer van BK begon vorig jaar, als hij flink belast werd, te kraken. Ik heb dit kunnen oplossen door de "low level frequentie" achter op de Sub niet in te stellen op LFE al is dat maar een lapmiddel omdat hij nu niet ten volle benut wordt. waarschijnlijk is hij de afgelopen jaren toch wat overbelast geweest.

    Na lang twijfelen aflopen week dus vervangen door een SVS PB-2000.
    De BK was een gesloten sub terwijl de SVS een open sub is en beter geschikt voor Films blijkt...,maar de SVS gaat vooral veel lager, tot wel 17 Hz terwijl de BK niet lager kon dan 40Hz.
    En man,.. het verschil is nog veel groter dan ik verwacht had, de SVS is echt een beest van een sub die veel dieper en meer gecontroleerd gaat. Wel ruim 3 keer zo duur als destijds de BK heeft gekost maar zijn geld dubbel en dik waard.
    De BK blijkt dus achteraf een zwakke schakel te zijn geweest in mijn opstelling.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Ziet er goed uit Frenkel, mooie set!
    Ik had enige tijd (jaartjes geleden) satelliet speakers van KEF als rear en een center van KEF, was altijd erg tevreden met deze speakers. Heb je geen klachten van je buren met die nieuwe sub
    Laatst aangepast door Wim S. : 12-08-2018 om 04:24

  14. #14

    Standaard

    Gelukkig kan ik de Sub goed plaatsen waardoor de overlast beperkt blijft, ik ben door het hele huis gelopen en heb nergens echt veel last van de Sub.
    Ook wel fijn dat ik in een hoekwoning woon en de buur een oudere man is die toch al minder hoort en de woningen goed, tegen o.a. trillingen, geïsoleerd zijn aangezien ze zijn gebouwd toen het hier nog een drukke doorgaande weg was.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •