Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Shallows (Blu-ray)

    The Shallows (Blu-ray)

    In The Shallows moet Nancy een haai-aanval overleven. Maar zal dat haar lukken?

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-08-2018 om 14:43

  2. #2

    Standaard

    Ik vind het een leuke film, en heb de film als UK Steelbook in huis. Maar ik vind het einde er zeer goedkoop uitzien (Hoe de haai ....), leek wel een Asylum film. Valt me tegen dat je daar niks over gezegd hebt.

  3. #3

    Standaard

    Na het lezen van deze zeer positieve recensie meteen de steelbook-versie bij bol.com besteld! (voor €21,99) Ben benieuwd!

  4. #4

    Standaard

    Een 9 . We hebben niet dezelfde film gezien geloof ik .

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vond het ook een goede film, maar ik ben grote witte haai-gek en dit is de eerste film waarin ik een CGI-haai goed gelukt vindt. Voor mij zeker een 8, maar enigszins rooskleurig. Ik heb hem wel op UHD met HDR gekeken... (Bloody Hell )
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik vond het ook een goede film, maar ik ben grote witte haai-gek en dit is de eerste film waarin ik een CGI-haai goed gelukt vindt. Voor mij zeker een 8, maar enigszins rooskleurig. Ik heb hem wel op UHD met HDR gekeken... (Bloody Hell )
    Vond je het einde er niet goedkoop uit zien?

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Is me niet specifiek opgevallen, de rest wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Een 9 . We hebben niet dezelfde film gezien geloof ik .
    Dit blijft lastig. In de backend waar we de recensie schrijven wordt dit onderdeel beschreven als "inhoud/kwaliteit" en betrek ik het op de gehele BD uitgave, niet alleen de film zelf. Vandaar dit cijfer, de film zelf geef ik toch zeker wel een 8.
    Edit: ivm mogelijke verwarring heb ik daar toch de beoordeling van de film genoemd, dus een 8.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Vond je het einde er niet goedkoop uit zien?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Is me niet specifiek opgevallen, de rest wel.
    Mij is dit ook totaal niet opgevallen.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-01-2017 om 08:02

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Is me niet specifiek opgevallen, de rest wel.
    Wat ik bedoelde Is hoe die haai aan zijn einde komt, zeer goedkope special effects vind ik

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat dit een soort knipoog naar Jaws is.

    Ik stoor (nou ja, stoor?) me namelijk juist best dat CGI-haaien nooit geen succes is. Oké, Jaws is cult, maar daarna viel het tegen. Sommigen waren wel oké, maar toch! Bij The Shallows kun je zien dat ze daar echt op gelet hebben. Hoe de vis zwemt en beweegt, hoe die uit het water opspringt. Ik vond dat er opvallend goed en natuurlijk uitzien. Op voorhand dacht ik ook, "hoe kan de film die zich afspeelt op een vierkante kilometer nu spannend zijn. Wellicht ben ik hierin bevooroordeeld, maar ik vond hem wel verrassend op veel vlakken. En de haai was eindelijk eens goed gelukt. Niet perfect, maar in de buurt...

    Maar kijk, het helpt ook dat de film in UHD echt absolute referentiekwaliteit is. Denk wel dat dit 70% van de filmbeleving heeft beïnvloed.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit blijft lastig. In de backend waar we de recensie schrijven wordt dit onderdeel beschreven als "inhoud/kwaliteit" en betrek ik het op de gehele BD uitgave, niet alleen de film zelf. Vandaar dit cijfer, de film zelf geef ik toch zeker wel een 8.
    Edit: ivm mogelijke verwarring heb ik daar toch de beoordeling van de film genoemd, dus een 8.
    Dank voor de uitleg. En dan nog blijft het natuurlijk je eigen mening over de film, alleen lag die wel een heel eind bij die van mij vandaan.

  12. #12

    Standaard

    Zit er veel verschil in beeld kwaliteit tussen de UHD en blu ray versie die al 10 punten krijgt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Binnen een medium kan de beeldkwaliteit de volle waardering krijgen, ondanks dat een beter medium een verbetering laat zien. De UHD BD is echter adembenemend mooi. Een fors verschil zelfs.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Voor mij was dit beslist een van de teleurstellingen in de bioscoop het afgelopen jaar. Echt zwaar zitten irriteren aan van alles. Spannend werd het eigenlijk ook nauwelijks. En van goed acteren was evenmin sprake. Kan moeilijk begrijpen waarom dit een goede film gevonden wordt. Het einde is zelfs lachwekkend. Jaws blijft voor mij op eenzame hoogte staan. Een mooi plaatje verandert daar niks aan.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 07-01-2017 om 22:41
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat iemand een film goed of niet goed vindt is een logische zaak, maar afvragen waarom ik rood mooi vind, terwijl overduidelijk bekend is dat blauw de mooiste kleur is, is vragen naar de bekende weg. Kortom, smaken verschillen en dat is het meest logische van alles.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Vanzelf, maar dat is een open deur inschoppen Claudio Je mag best een slechte film goed vinden natuurlijk! Maar de lat wordt zo wel laag gelegd

    Ik heb zelf ook een zwak voor bepaalde 'slechte' films, maar dan moet een film zichzelf niet zo serieus nemen zoals deze dat doet.

    En er is soms best op objectieve en inhoudelijke gronden te beredeneren waarom een film minder goed is. Het script, dialogen, cameravoering, acteren, special effects etc....het zijn punten waarop je een film enigszins objectief kunt beoordelen/bekritiseren. En ondanks gebreken kun je het dan natuurlijk alsnog een goede film vinden...maar dan heet dat een guilty pleasure volgens mij

    Maar ik ben het wel gewend geraakt om redelijk alleen te staan in mijn mening. Ik denk dat ik de afwijking ben hier.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 07-01-2017 om 23:17
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, zeker niet. Uniek zijn is uniek op zich zelf. Ik hoop dat ook te hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand anders iets wel goed kan vinden, terwijl ik het bagger kan vinden. Het is nooit aan mij om een ander daarop te beoordelen (hardop).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Gelukkig dat dit van jou mag

    Persoonlijk vond ik deze 2x zoveel beter en vermakelijker dan het onrealistische Marvel gestoei, waar de halve planeet word verwoest en men en met een schrammetje en een slechte haardag van afkomt...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Vanzelf, maar dat is een open deur inschoppen Claudio Je mag best een slechte film goed vinden natuurlijk! Maar de lat wordt zo wel laag gelegd

    Ik heb zelf ook een zwak voor bepaalde 'slechte' films, maar dan moet een film zichzelf niet zo serieus nemen zoals deze dat doet.

    En er is soms best op objectieve en inhoudelijke gronden te beredeneren waarom een film minder goed is. Het script, dialogen, cameravoering, acteren, special effects etc....het zijn punten waarop je een film enigszins objectief kunt beoordelen/bekritiseren. En ondanks gebreken kun je het dan natuurlijk alsnog een goede film vinden...maar dan heet dat een guilty pleasure volgens mij

    Maar ik ben het wel gewend geraakt om redelijk alleen te staan in mijn mening. Ik denk dat ik de afwijking ben hier.
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #19

    Standaard

    Uiteindelijk heb ik de film beoordeeld op hetgeen ik het meest belangrijk vind aan een film: blijf ik geboeid en doet het me wat. En dat antwoord voor mij blijft een volmondig ja. En dan kan ik deze films met alle andere haaienfilms gaan vergelijken en dan ga je plussen en minnen maar uiteindelijk wil ik de film op zichzelf en voor mezelf op die twee aspecten beoordelen. Dan hou ik mijn beoordeling het meest zuiver. Ook als je alle technische zaken gaat meenemen, die wat mij betreft prima in orde waren (behalve delen van het script en sommige dialogen, en daarop heb ik ook zeker mijn kritiek geuit). Maar wellicht als je je al aan heel veel andere zaken stoort dan ga neem je andere dingen mee. Dat is ook een beetje human nature denk ik. Ik ben ook blij dat mijn recensie nu best wel wat discussie oplevert, want dat houdt het boeiend, maar eerlijk gezegd had ik bij deze film niet verwacht.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Vanzelf, maar dat is een open deur inschoppen Claudio Je mag best een slechte film goed vinden natuurlijk! Maar de lat wordt zo wel laag gelegd

    Ik heb zelf ook een zwak voor bepaalde 'slechte' films, maar dan moet een film zichzelf niet zo serieus nemen zoals deze dat doet.

    En er is soms best op objectieve en inhoudelijke gronden te beredeneren waarom een film minder goed is. Het script, dialogen, cameravoering, acteren, special effects etc....het zijn punten waarop je een film enigszins objectief kunt beoordelen/bekritiseren. En ondanks gebreken kun je het dan natuurlijk alsnog een goede film vinden...maar dan heet dat een guilty pleasure volgens mij

    Maar ik ben het wel gewend geraakt om redelijk alleen te staan in mijn mening. Ik denk dat ik de afwijking ben hier.
    Dat is niet waar; al die redenen die jij aangeeft, waarop je enigszins zou kunnen beredeneren waarom een film minder goed is, zijn ook allemaal subjectief. Er bestaat nu eenmaal geen enkele objectieve maatstaf waarop je kunt beoordelen of een film goed of slecht is, er zijn enkel meningen. En stel dat je voor elk onderdeel die jij aangeeft (o.a. script, dialogen, cameravoering, acteren, special effects) een objectieve maatstaf had, dan nog gaat het om het samenspel tussen deze onderdelen. Een minder script betekent bijvoorbeeld niet automatisch een mindere film, als andere onderdelen wellicht wel hoog scoren.

    Ik vond The Shallows trouwens ook niet zo goed .

  21. #21

    Standaard

    Grotendeels eens rogue, meer er zijn wel enkele wetten in het filmmaken (bijvoorbeeld in de cinematografie) waar je het eindresultaat wel objectief op kan beoordelen. Dat is echter wel de basis, en daar voldoe je al snel aan.

  22. #22

    Standaard

    @Hombre: ik bedoelde het niet zo hooghartig zoals het misschien lijkt (en jij dit klaarblijkelijk leest)

    Ik begeef me op glad ijs, dat besef ik me maar al te goed. Toch nog een voorzichtige poging

    @rogue:
    In principe heb je namelijk volkomen gelijk. Uiteindelijk is alles subjectief te noemen. Maar daarmee maken we onszelf er wel erg makkelijk mee af. Tegelijkertijd hebben we namelijk ook met z'n allen bepaalde 'afspraken', of noem het 'objectieve standaarden' in het leven geroepen. Een valse noot wordt nou eenmaal minder goed bevonden dan een zuivere noot, al is een ieder vrij om anders te vinden (mening), maar weinigen die dat zullen doen (de maatstaf). En bij film gaat het inderdaad uiteindelijk om de samenhang van alle onderdelen bij elkaar, wat het nog ingewikkelder maakt. Logisch. En we weten ook allemaal het verschil wel tussen mening en feit. Maar ter vergemakkelijking van enige discussie zijn er dus wel algemene maatstaven om specifieke kwalificaties aan af te kunnen meten. Met het vormen van een mening doen we in principe niet anders met z'n allen. We wegen, bewust en onbewust, standaarden tegen elkaar af. Zo kwalificeren we het ene als beter of slechter ten opzichte van het andere. En voor iedereen liggen de standaarden natuurlijk anders ergo de verschillende meningen. Dat maakt een discussie dan ook zo lastig. Toch zou het prettig zijn om niet alles af te doen als 'een kwestie van smaak', omdat dat nogal een open deur en een dooddoener is en alle discussie verstomt.

    Een willekeurig voorbeeld:
    stel ik probeer Let it Be van The Beatles op gitaar te spelen en doe dat vals en uit de maat etc., en daarna zou Paul McCartney hetzelfde nummer spelen maar dan vloeiend en zuiver zoals het hoort, dan kun je heus objectief (dus volgens de algemene norm) vaststellen dat zijn uitvoering de beste is volgens mij. In dit geval ligt het niet aan het nummer zelf maar aan de uitvoering waarop we kunnen stellen dat mijn uitvoering niet goed was (andersom kan het natuurlijk ook). Vervolgens kan iemand mijn valse versie toch mooier vinden. Maar de algemene maatstaf bepaalt toch dat Paul McCartney's versie beter was. Het zijn twee verschillende maar net zo geldende waarheden als je het mij vraagt

    Wat betreft The Shallows vind ik bepaalde dingen technisch gewoon matig uitgevoerd of ongelukkig gekozen, juist omdat er inhoudelijk zoveel meer uit de film te halen was om het voor mij spannend of meeslepend te maken. De regisseur greep soms naar stijlmiddelen die voor mij het tegenovergestelde bereikte. Buiten de haai om leek het meer op een promofilm voor surfers; door de kleurfilters, slo motion beelden en een vaak onnodig afleidende rondzwierende camera. Om maar wat puntjes te noemen. Van realisme was niet echt sprake. En om (voor mij) een gevoel van realisme te bewerkstelligen zou ik al voor een andere cameravoering en cinematografie gekozen hebben. Deze film hinkt op twee gedachten, maar neigt toch vooral naar sensatie en spanning, die door het gebrek aan realisme er voor mij dus niet was. Ik kreeg vooral het gevoel dat zij mooi in beeld moest.

    Uiteindelijk is dit natuurlijk ook allemaal maar een mening
    Laatst aangepast door BigLebowski : 08-01-2017 om 15:15
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    @Hombre: ik bedoelde het niet zo hooghartig zoals het misschien lijkt (en jij dit klaarblijkelijk leest)

    Een willekeurig voorbeeld:
    stel ik probeer Let it Be van The Beatles op gitaar te spelen en doe dat vals en uit de maat etc., en daarna zou Paul McCartney hetzelfde nummer spelen maar dan vloeiend en zuiver zoals het hoort, dan kun je heus objectief (dus volgens de algemene norm) vaststellen dat zijn uitvoering de beste is volgens mij. In dit geval ligt het niet aan het nummer zelf maar aan de uitvoering waarop we kunnen stellen dat mijn uitvoering niet goed was (andersom kan het natuurlijk ook). Vervolgens kan iemand mijn valse versie toch mooier vinden. Maar de algemene maatstaf bepaalt toch dat Paul McCartney's versie beter was. Het zijn twee verschillende maar net zo geldende waarheden als je het mij vraagt

    Platte tekst is soms lastig hoor en ik las je opmerking niet als hooghartig, dus lees mijn eerst opmerking ook niet als belerend. Het is gewoon een leuke en interessante discussie.
    Wat betreft je voorbeeld ga ik een eind met je mee, maar het zou beter zijn als je eenzelfde nummer door twee topartiesten zou laten spelen, waar de ene een pop-versie maakt en de andere een rock-versie. Beide zijn technisch in orde, maar smaak maakt dat je de rock-versie niks vindt of vice versie. Dan zou je The Shallows dus moeten vergelijken door een identieke versie, maar dan door een amateur gemaakt.

    Maar ik begrijp natuurlijk prima wat je bedoeld. Dat was ook niet waarom ik reageerde, dat ging om deze statement:
    Kan moeilijk begrijpen waarom dit een goede film gevonden wordt
    Niet dat ik daarmee zeg dat ik dat een foute opmerking vond, integendeel. Zeker niet bij jou, want jij bent altijd een prettige aanwezigheid op het forum en altijd correct. Ik kon dus alleen maar mijn relativerende opmerking maken, die ik zeker niet als waarheid wil verkopen. Enne ike ben echt verre van neutraal on the matter. Was het een boze schildpad had ik er misschien net zo over gedacht.

    Dat vind ik zelf altijd het lastige van recensies schrijven. Ten eerste moet je door de magie van film heen prikken en dat vind ik juist het leuke van een film. Ten tweede moet je je mening verkondigen en alles ontleden. Er is geen film waar je deze discussie niet zo op los kunt laten. Dan moet je dus ook rekening houden met wat een film in het algemeen doet bij de massa en bij de liefhebbers en dat vergelijken met wat je zelf vindt. Dat valt echt niet mee. Maar goed, daar zijn de topics voor en ik vind elke vorm van discussie een meerwaarde hebben. Dus alleen maar goed dat je zegt wat je zegt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht

    Wat betreft The Shallows vind ik bepaalde dingen technisch gewoon matig uitgevoerd of ongelukkig gekozen, juist omdat er inhoudelijk zoveel meer uit de film te halen was om het voor mij spannend of meeslepend te maken. De regisseur greep soms naar stijlmiddelen die voor mij het tegenovergestelde bereikte. Buiten de haai om leek het meer op een promofilm voor surfers; door de kleurfilters, slo motion beelden en een vaak onnodig afleidende rondzwierende camera. Om maar wat puntjes te noemen. Van realisme was niet echt sprake. En om (voor mij) een gevoel van realisme te bewerkstelligen zou ik al voor een andere cameravoering en cinematografie gekozen hebben. Deze film hinkt op twee gedachten, maar neigt toch vooral naar sensatie en spanning, die door het gebrek aan realisme er voor mij dus niet was. Ik kreeg vooral het gevoel dat zij mooi in beeld moest.

    Uiteindelijk is dit natuurlijk ook allemaal maar een mening
    Dat vond ik juist wel een interessant contrast, het begint als een zwierende promospot voor surfers en eindigt in een drama. Daar vond ik ook het camerawerk op aangepast in het laatste deel van de film. En dat is het weer smaak en of je dat wat vond en jouw mening is daarbij erg duidelijk.

  25. #25

    Standaard

    The Shallows vanmiddag ook gezien na al de positieve verhalen her en der. Wat een overduidelijk CGI-feest (en blue-screen effecten, aldus de extra's).
    Als dat soort dingen voor mij zo overduidelijk zijn, dan haalt mij dat al snel uit een film helaas. Verder had men de hoofdpersoon ook zo'n handig cliché achtergrond gegeven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    De regisseur greep soms naar stijlmiddelen die voor mij het tegenovergestelde bereikte.
    Dit had ik ook, waardoor ikzelf 3 keer hard moest lachen. Het deed me op die momenten meer hier aan denken:


    "Shallow" was de film zeker. Om het in perspectief te zetten, vorig jaar zag ik The Reef (2010) op TV. Die vond ik wel goed en spannend.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •