De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung H6400 - 3D subtiles worden niet goed weergegeven.

    Hey allemaal,

    Ik heb een Samsung H6400 3D tv en ik ervaar de laatste tijd het volgende probleem.
    Wanneer ik een 3D blu ray bekijk valt het op dat de ondertiteling niet scherp wordt weergegeven.

    Het lijkt een beetje hierop:
    http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...609e342243.jpg

    Vooral het eerste en laatste woord van een zin is wazig.
    De 3D films zelf zien er wel goed uit met scherpe beelden en diepte.
    Heeft iemand dit probleem ook en zijn er oplossingen voor? Via Google kan ik hier geen informatie over terugvinden...

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  2. #2

    Standaard

    Dit fenomeen heet crosstalk en dat is een bekend probleem. Hebben alle 3D schijfjes er last van?

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je snelle reactie Rogier.

    Alle films waarmee ik het heb getest hebben het probleem, Captain America, Force Awakens, Independence Day enz
    Het middenstuk van de zin is wel scherp, het is vooral te zien bij het begin en het eind van de zin.
    Bij kortere zinnen valt het minder op en bij lange zinnen weer meer, erg vervelend. Is er een fix beschikbaar?

  4. #4

    Standaard

    Heb je al geprobeerd de batterijen van je 3D bril te vervangen..?

  5. #5

    Standaard

    Ik zie dit af en toe ook wel met ondertitels, maar alleen aan het begin bij het kijken van een 3D-film. Dan lijkt het net alsof achter de ondertiteling nog een schaduw staat met dezelfde tekst. Als echter na enkele minuten mijn ogen aan het 3D-beeld gewend zijn, verdwijnt dit dubbelbeeld en heb ik er verder geen last meer van. Zo erg als op het plaatje in de link van de plaatser van dit bericht, heb ik het echter nooit meegemaakt. En ik heb toch een behoorlijk grote collectie 3D Blu-rays.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door madonnafreak Bekijk bericht
    Heb je al geprobeerd de batterijen van je 3D bril te vervangen..?
    inderdaad, ik zie deze ondertitels ook op die manier als mn 3D bril niet aanstaat. Ligt daar het probleem? En net zoals Marcel heb ik het ook soms in lichte mate, maar dat is dan incidenteel tijdens de film.

  7. #7

    Standaard

    Niet alleen de ondertitels zijn dubbel, maar als ik het goed zie ook de beelden. Dit is exact wat je te zien krijgt als je naar een 3D-beeld kijkt zonder 3D-bril. Net als Rogier vraag ik me dus af of je bril wel aanstaat of dat de batterijen mogelijk aan vervanging toe zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    DE bril staat zeker aan, het gaat echt mis met de ondertiteling.
    De 3D films zelf zien er wel goed uit met scherpe beelden en veel diepte.

  9. #9

    Standaard

    Welke Blu-ray speler gebruik je en kun je een voorbeeld van een 3D-film noemen waar dit verschijnsel zich voordoet?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Kijk anders eens in je 3D instellingen van je tv?

  11. #11

    Standaard

    Ik heb speel mijn 3D films af via mijn Playstation 3
    Mijn 3D instellingen staan met standaard waarden ingesteld.
    Hebben jullie tips wat de instellingen zouden moeten zijn?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •