Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 126 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS echt zoveel beter?????

    Ik heb nu een speler die alleen DD out heeft maar wel een versterker met DD en DTS decoder, zit eraan te denken om een nieuwe speler te kopen met DTS out omdat ik er veel goeie verhalen over hoor. Is DTS echt zoveel beter dan DD of valt het wel mee allemaal ????

  2. #2

    Standaard

    Over het algemeen is DTS door zijn hogere bitrate een stuk beter (gedetaileerder) dan DD.
    Er zijn echter DD tracks (met EX) die niet veel onderdoen voor DTS, maar dit komt niet echt veel voor. Ook komen er steeds meer films en ook concerten met DTS. En mocht je besluiten tot aanschaf van een nieuwe speler kijk dan ook eens naar DVD-audio en SACD. groetjes en succes met de aanschaf

  3. #3

    Standaard Re: DTS echt zoveel beter?????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wong Fei-hung
    Ik heb nu een speler die alleen DD out heeft maar wel een versterker met DD en DTS decoder, zit eraan te denken om een nieuwe speler te kopen met DTS out
    Dit is niet nodig, als je versterker al een decoder heeft hoeft je speler deze ook niet nog eens te hebben.
    Als je gewoon DTS selceteerd op je receiever en de DTS-track op je DVD, dan is het al geregeld.

    Succes ermee.

    P.S. Correct me if I'm wrong.

    Och ja en of het nu echt zoveel beter is, ik weet het niet, ik hoor het verschil niet zo goed, maar volgens de cijfertjes enz. schijnt het wel beter te zijn.

  4. #4

    Standaard Re: Re: DTS echt zoveel beter?????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Och ja en of het nu echt zoveel beter is, ik weet het niet, ik hoor het verschil niet zo goed, maar volgens de cijfertjes enz. schijnt het wel beter te zijn.
    Ik vind van wel!

    Bee Gees - One Night Only.. Luister eerst de DD5.1 en daarna de DTS track maar eens... DAT is pas genieten

    T2 hetzelfde verhaal.. De DD5.1 track klinkt niet slecht, maar valt helemaal af als je hem vergelijkt met de DTS tracks.

    Gladiator is de bom! De DD track kan me niet echt boeien nadat ik bij de DTS track de pijlen echt door de kamer hoorde suizen!

    Mijn andere films met DTS heb ik eigenlijk alleen maar in DTS gekeken, omdat ik uit ervaring meer geniet van een DTS track. Misschien dat de 5.1 beter is, maar dat heb ik nooit uitgechecked.
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  5. #5

    Standaard

    Persoonlijk vind ik DTS ook veel beter klinken dan DD5.1 Bij sommige films (DTS 5.0) heb je wel een goede basmanagement nodig.

    Maar inderdaad, als er DTS op staat dan vergeet ik DD

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    ikzelf vind de dts track altijd wel een stuk beter klinken
    het geluid word met name wat helderder en je hoor meer details
    mijn voorkeur is dan ook die dts tracks , zeer zeker
    zowel mijn dvd speler als receiver kunnen dts aan maar dat is inderdaad niet noodzakelijk dat ze het alletwee kunnen maar is in mijn geval gewoon toeval dat ze het beide aankunnen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hamakerse
    Persoonlijk vind ik DTS ook veel beter klinken dan DD5.1 Bij sommige films (DTS 5.0) heb je wel een goede basmanagement nodig.

    Maar inderdaad, als er DTS op staat dan vergeet ik DD
    het kan nog sterker: mijn receiver kiest al automatisch DTS als er een keus is tussen DD en DTS (of is dit bij iedere receiver? dat weet ik dus niet...)
    3d

  8. #8

    Standaard

    Yep DTS klinkt (in de meeste gevallen.. want er zijn natuurlijk uitzonderingen) beter.. Ik zou het als meer detail en zuiverder omschrijven..
    Upgrading is a neverending story...

  9. #9

    Standaard

    Ik vind de DTS track over het algemeen ook veel beter, vooral idd wat meer detail en "punch". Een goeie DD (EX) is echter ook niet te versmaden en veel hangt ook af van hoe ie bewerkt is.

  10. #10

    Standaard

    Ik kies ook altijd automatisch de DTS track. Geluid is gewoon veel helderder en wijder.

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John


    het kan nog sterker: mijn receiver kiest al automatisch DTS als er een keus is tussen DD en DTS (of is dit bij iedere receiver? dat weet ik dus niet...)
    Bij mij ook. ik denk bij de meeste wel..
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  13. #13

    Standaard

    ik moet nog in het menu komen, om dts te kiezen. tja het kost nog werk ook .

    maar dts kan beter zijn. ben bijvoorbeeld benieuwd naar de dts track van behind enemy lines, want de dd track zat al heel erg goed in elkaar.

  14. #14

    Standaard Re: Re: DTS echt zoveel beter?????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille


    Dit is niet nodig, als je versterker al een decoder heeft hoeft je speler deze ook niet nog eens te hebben.
    Als je gewoon DTS selceteerd op je receiever en de DTS-track op je DVD, dan is het al geregeld.

    Succes ermee.

    P.S. Correct me if I'm wrong.

    Och ja en of het nu echt zoveel beter is, ik weet het niet, ik hoor het verschil niet zo goed, maar volgens de cijfertjes enz. schijnt het wel beter te zijn.
    zijn speler moet wel DTS kunnen lezen, anders heeft het nog geen zin.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #15

    Standaard

    Mijn excuses voor de foute mededelingen

    Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit echt geswitced tussen 2 tracks in 1 film.

    Maar als ik Gladiotor DTS vergelijk met Lord of the Rings, dan vind ik ze beide toch wel goed hoor.

  16. #16

    Standaard

    ja ik sluit me helemaal aan bij de rest van de mensen in deze discussie. Is het er eigenlijk wel een, iedereen is het roerend met elkaar eens????
    Dts klinkt naar mijn mening beter dan DD.

  17. #17

    Standaard

    Op mijn werk geeft men ook de voorkeur aan DTS want als we DTS schijven van een film hebben worden ze altijd gebruikt. Want DTS klinkt in een kleine zaal fantastisch en vooral helder. De details zijn ook perfect al zit er soms een klein foutje in dat je minder vaak bij DD hebt (bij Tombraider een erg opvallende fout).
    DTS heeft bij mij iniedergeval altijd voorkeur. Vind het veel beter klinken.

  18. #18

    Standaard Re: Re: Re: DTS echt zoveel beter?????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    zijn speler moet wel DTS kunnen lezen, anders heeft het nog geen zin.
    Dat kan mijn speler dus niet, dat is het probleem, tis een speler van de eerste generatie zo'n beetje namelijk de Sony DPV S-715 en die geeft geen DTS signaal uit zeg maar, nu zit dat er standaard op zo'n beetje bij alle spelers maar toen nog niet.
    Bedankt voor alle reakties en ik ga hem maar kopen dan !!!

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: DTS echt zoveel beter?????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wong Fei-hung
    en ik ga hem maar kopen dan !!!
    ok maar welke ga je kopen??
    of heb je nog geen idee als ie maar met DTS overweg kan

  20. #20

    Standaard

    Heb nog geen idee, moet zoiezo DTS kunnen spelen en regiovrij zijn maar dat lijkt me niet echt iets specifiek voor een merk, als je goeie spelers aan te raden hebt, laat ze maar komen !!!!

  21. #21

    Standaard

    Ja de speler moet dus DTS compatible zijn. Meestal willen bepaalde merken, of eerder, bedrijven die reclame maken voor een speler, je laten denken dat zo'n speler dan ook een DTS decoder heeft.

    Goeie spelers:

    Ik heb de Toshiba sd220e en ben er erg tevreden mee. De Pioneers schijnen ook heel goed te zijn, de 656 moet je hebben dan. 5 Sterren in de What Hi*Fi. Britains best value universal player, very close to its 900 pound brother, the dv-747a. Hij kan ook SACD en DVD-Audio afspelen.

    In de best buy staat in volgorde van budget, midrange en high-end genoemd: de toshiba sd220e, de pioneer dv656a en de pioneer dv-747a

  22. #22

    Standaard

    dts is niet beter
    de koper wordt alleen maar gek er mee gemaakt op reklames
    want als je geen dts heb ben je een *** ik zal eerlijk zeggen ik gebruik het nooit dts wat een gezeik zeg

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    dts is niet beter
    de koper wordt alleen maar gek er mee gemaakt op reklames
    want als je geen dts heb ben je een *** ik zal eerlijk zeggen ik gebruik het nooit dts wat een gezeik zeg
    ben ik niet met je eens want het klink wel degelijk helderder, wat levendiger zal maar zeggen
    en het verschil is niet alleen hoorbaar maar ook nog eens meetbaar maar daar hebben we het al in een andere thread over gehad de vorige week
    hoe dan ook het klink gewoon mooier en daar kun je toch echt niet omheen

  24. #24

    Standaard

    nee dat is niet zo het klinkt niet mooier als het mooier was dan had lucas het ook gebruikt want die wil het beste van het beste

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    nee dat is niet zo het klinkt niet mooier als het mooier was dan had lucas het ook gebruikt want die wil het beste van het beste
    Dit slaagt toch op niets. George is geen God hoor.
    Waarom Lucas geen DTS gebruikt kan allerlei andere redenen hebben. Ik zal er niet van verschieten dat dit puur commercieel is.

    Een feit is gewoon dat DTS een betere techniek is dan Dolby Digital en kan dus ook beter klinken als er echt optimaal gebruik van gemaakt wordt.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •