Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 126 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zolang de versterker DTS aankan is er niks aan de hand. De DVD speler moet natuurlijk wel een Coaxiale of Optische uitgang hebben.

    DTS Rulez!!!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hamakerse
    Zolang de versterker DTS aankan is er niks aan de hand. De DVD speler moet natuurlijk wel een Coaxiale of Optische uitgang hebben.

    DTS Rulez!!!
    of ingebouwde decoders en een 5.1 uitgang...
    Upgrading is a neverending story...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    nee dat is niet zo het klinkt niet mooier als het mooier was dan had lucas het ook gebruikt want die wil het beste van het beste
    Hmz dat klopt niet want Star Wars Episode2 heeft wel degelijk DTS

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    nee dat is niet zo het klinkt niet mooier als het mooier was dan had lucas het ook gebruikt want die wil het beste van het beste
    Hoe komt het dan dat ruim 95% van de films die gemaakt worden in DTS worden opgenomen. Omdat het mindere kwaliteit is. Luister maar eens naar de track van Gladiator. Als je hier geen verschil hoor dan is er iets mis met je oren of instalatie.

    En inderdaad Lucas is geen God, Lucas heeft zijn eigen geluidstechnologie, THX, dat wil nog niet zeggen dat THX superieur is. THX maakt gebruik van een bestaande techniek welke van Dolby Digital komt. DTS is een op zich zelf staande geluidstechniek. In sommige gevallen klinkt DTS mooier dan THX. Dit verschil kan je horen bij Monsters Inc. UK versie. Daar staat zowel en THX als een DTS track op en DTS klinkt veel mooier, voller en gedetaileerder.

  5. #30

    Standaard

    he vraagje ... die dvp-s715 heeft volgens mij wel degelijk dts support hoor heb je het al geprobeert???? je kan het ook zien in je setup menu van je dvdspeler. je moet de dts out namelijk wel aanzetten. Ik zou het eerst even goed proberen voordat je straks een nieuwe dvd-speler koopt terwijl het niet echt nodig is
    Mijn Setje
    /Mijn DVD-Lijstje.

    In the quiet words of the Virgin Mary... come again

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer


    Hmz dat klopt niet want Star Wars Episode2 heeft wel degelijk DTS
    Dat is niet waar, Star Wars 2 heeft geen DTS, alleen een THX gecertificeerde DD5.1 EX track...
    Als je de verschillende recenties moet geloven is dit een fantastische soundtrack.

    gr,

    Bas
    "Can't talk little man?.... bet you can play none either" - Crossroads (1986).

  7. #32

    Standaard

    DTS is een op zich zelf staande geluidstechniek. In sommige gevallen klinkt DTS mooier dan THX.
    Als een dvd thx gecertificeerd is, is ook de DTS track THX gecertificeerd.
    En DTS beter dan dolby digital? niet helemaal waar, na vele onafhankelijke test, is het meetbaar bewezen dat inderdaad DTS de beste soundtrack heeft (met name frequentiebereik op hogere volumes en hoe lang de bass "flat" blijft) MAAR dit is de full rate DTS track die als beste bewezen is; en hoe vaak komt ie voor: BIJNA NOOIT!! (oa. Eagles, Pulp fiction), als tweede kwam uit de bus Dolby Digital (EX) full rate en hoe vaak komt deze voor? bijna altijd (alleen de hoekiefoekie films komen nog op dolby half rate), en als je deze dolby track gaat mixen met THX software zal het meetbaar beter klinken dan DTS halfrate, en de rede waarom ze DTS fullrate (de "beste" soundtrack dus) bijna nooit gebruiken is dat het gewoon ontzettend veel ruimte inneemt en dus de extra's zal beperken.
    Dus George Lucas geen God?? IK DACHT HET WEL!!
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  8. #33

    Standaard

    Dus je zegt dat THX beter is dan DTS. Oke. Heb je ook enig idee wat een goeie THX gecertificeerde instalatie kost. Je wilt tenslotte dat je het beste van THX eruit haalt. Dat betekent dus een THX gecertificeerde DVD speler, Versterker, Speakers, Speaker kabels en Interlinks. Dat is de reden dat er zo weinig THX gecertificeerde bioscopen zijn. Er zijn meer DTS theaters. En de een goede DTS thuis theater is voor vele dichterbij dan een THX thuis theater. Ik hoop dat je weet wat ik bedoel want niet iedereen heeft 100.000 euro in huis voor een THX instalatie.
    Maar wel 1500 voor een redelijk goeie DTS instalatie.

    Dus is Lucas nog steeds GOD of Spielberg?

  9. #34

    Standaard

    Kwaliteit kost nou eenmaal geld, en deze discussie gaat niet over hoeveel geld je aan je home bioscoop moet spenderen of welke bioscoop toevallig het dichtste bij staat, tuurlijk heeft niet iedereen "100.000" euro over voor een goede installatie over maar daar gaat het zoals eerder gezegd niet over het gaat over wat kwalitatief het beste is. en kwaliteit kost geld.
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  10. #35

    Standaard

    De vraag die gesteld is namelijk " 'DTS echt zoveel beter?????'"

    Die vergelijking werd getrokken met DD en DTS en in dit geval klinkt DTS in vele gevallen beter dan DD. Omdat andere forumleden er THX gingen bijhalen dan breek je de discussie open van wat is er nou werkelijk beter is. Dus!!!!!!

    Dit is een oneindige discussie. Hier kunnen we beter niet aan beginnen. Dit is voor Wong Fei-hung niet leuk omdat zijn simpele vraag ontaarde in een "niemand heeft gelijk of krijgt gelijk discussie". Dus Wong Fei-hung kijk maar rustig naar de diversiteit in DVD spelers, bepaal je budget en stem je wensen daarop af.(of andersom)

    Succes.

    ps. In iedergeval, MM heeft een boel spelers staan voor niet al te duur met DTS out.


  11. #36

    Standaard

    Dts klinkt nou juist niet altijd beter dan dolby digital! alleen de fullrate soundtrack van Yamaha is echt het beste. Omdat DTS er 3 decibel bovenop gooit en over het algemeen een hogere crossover heeft (meer bas naar de sub) lijkt het alsof het "grootser" klinkt maar in de meeste gevallen is dit niet zo. Maar goed bij alle dvd spelers van de laatste 3 jaar kun je van allebei genieten. En een dvd speler met een THX certificatie is een behoorlijke wassen neus je betaalt hier veel meer voor het label dan voor de echte kwaliteit, THX op speakers en versterkers zegt echter veel meer.
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  12. #37

    Standaard

    Nog steeds die THX he.

  13. #38

    Standaard

    Nog steeds die THX he.
    Wat dacht jij, dan moet je het ook meteen GOED doen!
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  14. #39

    Standaard

    Als je het geld voor heb, en er voor heb moet je het inderdaad doen.

    Case Closed.

  15. #40

    Standaard

    Dat probeer ik je ook te zeggen.
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof
    De vraag die gesteld is namelijk " 'DTS echt zoveel beter?????'"

    Die vergelijking werd getrokken met DD en DTS en in dit geval klinkt DTS in vele gevallen beter dan DD. Omdat andere forumleden er THX gingen bijhalen dan breek je de discussie open van wat is er nou werkelijk beter is. Dus!!!!!!

    Dit is een oneindige discussie. Hier kunnen we beter niet aan beginnen.
    Heeft het "beter zijn" niet ook veel te maken met de bewerking? Hoe wordt het geluid gemixt, gemastered etc... Misschien wordt aan de DTS track wel meer aandacht besteed door de geluidsmensen. Bestaan hier echt goeie tests van, want alleen dan kun je het goed bepalen. Misschien klinkt DD wel beter op de ene versterker en DTS weer op een andere. Daarnaast is ieders gehoor anders en zal de een het verschil veel beter horen.

    Zover ik weet is het verschil groter als beiden de hoogste bitrate gebruiken, want dan heeft DTS meer detail.... Klopt dah?

  17. #42

    Standaard

    Dah klopt. Goed geformuleerd

  18. #43
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    nee dat is niet zo het klinkt niet mooier als het mooier was dan had lucas het ook gebruikt want die wil het beste van het beste
    rustig maar hoor
    je heb zeker geen dts maar zou het wel graag willen
    weet niet of je het ook in de gaten heb maar jij ben de enige die zeg dat het niet mooier klink
    misschien ook iets om over na te denken
    heb je uberhout ooit wel eens dts gehoort??

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas van Dijk


    Dat is niet waar, Star Wars 2 heeft geen DTS, alleen een THX gecertificeerde DD5.1 EX track...
    Als je de verschillende recenties moet geloven is dit een fantastische soundtrack.

    gr,

    Bas
    Ik had het over het exemplaar dat in de bioscopen draaide.
    En die klonk veel beter dan de Dolby Digital versie (Cinemare Zaal1 Dolby Digital en zaal2 DTS)
    Dat bedoelde ik dus, niet de dvd.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Vonk
    he vraagje ... die dvp-s715 heeft volgens mij wel degelijk dts support hoor heb je het al geprobeert???? je kan het ook zien in je setup menu van je dvdspeler. je moet de dts out namelijk wel aanzetten. Ik zou het eerst even goed proberen voordat je straks een nieuwe dvd-speler koopt terwijl het niet echt nodig is
    De sony 315 en de 715 hebben geen DTS support!!!!!!!!!!!
    waren ook de eerste 2 sony spelers die alleen Dolby Digital konden afspelen...ik heb hier nog die oude 315 staan.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    [B]lijkt het alsof het "grootser" klinkt maar in de meeste gevallen is dit niet zo.
    als het zo lijk is het toch goed lijk me
    het gaat er tenslotte om wat we horen, hoe ze het doen maak toch niet uit
    en mijn oren zeggen me dat dts in de meeste gevallen lekkerder klink
    maar dat is mijn mening maar hoor
    als iemand DD lekkerder vind klinken geen probleem toch ,kan je ook keizen

  22. #47

    Standaard

    luister eerst naar een MP3 en dan naar een gewone CD, kijk of je verschil hoort.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    luister eerst naar een MP3 en dan naar een gewone CD, kijk of je verschil hoort.
    dat is gewoon een wereld van verschil maar ook hier zijn er weer die dat verschil niet horen

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    luister eerst naar een MP3 en dan naar een gewone CD, kijk of je verschil hoort.
    De beste opmerking en de allerbeste vergelijking in deze thread! Case Closed
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal


    De beste opmerking en de allerbeste vergelijking in deze thread! Case Closed
    Bakkie koffie jongens koekie erbij
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •