Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 126 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    luister eerst naar een MP3 en dan naar een gewone CD, kijk of je verschil hoort.
    Eh martin jij bent nu koeien met appelen aan het vergelijken.
    Ik ben nog geen een mp3 ( behalve de 320 kilobits dan) tegengekomen die net zo goed of beter klinkt dan een normale audio cd.
    overigens heb ik hier een wma en een mp3 versie van LOTR staan.
    De WMA versie is 64 kilobit en de mp3 128 kilobit.
    Welke zou er beter zijn denk je??
    Juist , dat heb je helemaal goed , dat is dus de wma versie.
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  2. #52

    Standaard

    Eehhh Biertje, Martin?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel

    Eh martin jij bent nu koeien met appelen aan het vergelijken.
    Ik ben nog geen een mp3 ( behalve de 320 kilobits dan) tegengekomen die net zo goed of beter klinkt dan een normale audio cd.
    overigens heb ik hier een wma en een mp3 versie van LOTR staan.
    De WMA versie is 64 kilobit en de mp3 128 kilobit.
    Welke zou er beter zijn denk je??
    Juist , dat heb je helemaal goed , dat is dus de wma versie.
    Dus moet uit eindelijk DTS beter klinken. daar zijn we dan overeens. TOCH ?

    maar daar was ik al achter hoor. iemand die het niet hoor, moet het maar eens op een echte set beluisteren.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof
    Eehhh Biertje, Martin?
    Bier drink ik al 10 jaar niet meer, maar sinds kort zit ik aan de baco... lekker gezellig met een DTS DVD'tje erbij.

    Dus 1 baco alstublieft.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  5. #55

    Standaard

    DTS beter dan DD? niet dus!
    Ga de dts track van Taxi 2 maar vergelijken met de dolby track van star wars welke is beter? juist die van starwars!
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel

    Eh martin jij bent nu koeien met appelen aan het vergelijken.
    Ik ben nog geen een mp3 ( behalve de 320 kilobits dan) tegengekomen die net zo goed of beter klinkt dan een normale audio cd.
    en nog even....

    Je wilt toch een bepaalde film of muziek in het beste formaat hebben... dat is dan met DTS tebereiken ( voor film)

    muziek kan je nog kiezen met DVD-Audio of SACD.

    mp3 en zelfs CD is nu minder dan de 2 boven genoemde formaten.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter
    DTS beter dan DD? niet dus!
    Ga de dts track van Taxi 2 maar vergelijken met de dolby track van star wars welke is beter? juist die van starwars!
    HOHO dit ligt aan de opname techniek of de kunnen van de geluids technikus.

    je moet natuurlijk geen geluids tracks van verschillende films gaan noemen.

    dan is de DD van sissi en de DD saving private ryan ook anders.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #58

    Standaard

    Dolby digital is beter getest dan dts half rate
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter
    Dolby digital is beter getest dan dts half rate
    waar staat dat dan ? of wie heb dat gezegd dan.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  10. #60
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter
    DTS beter dan DD? niet dus!
    Ga de dts track van Taxi 2 maar vergelijken met de dolby track van star wars welke is beter? juist die van starwars!
    moet je wel beide tracks van dezelfde film beluisteren

  11. #61

    Standaard

    met een hogere bit-reet kan je toch veel meer uithalen.

    dolby digital 384 is toch ook minder dan dolby digital 448
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  12. #62

    Standaard

    DTS beter dan regular Dolby? Voor het menselijk gehoor maakt het tegenwoordig niet veel uit, bijv mijn gehoor is reeds beschadigd (tank joe Multigroove), maar zeg eerlijk, wat voor verschil hoor je nou als je middenin een film zit??? Al die jaren zonder Dolby of DTS waren niet zooo erg. Voor die dvdNERDS kan het misschien wel veel uitmaken
    "I like it sideways"

  13. #63

    Standaard

    Ik heb het nu is getest met Gladiator en uiteindelijk moet ik concluderen dat toch echt DTS het beste klinkt.
    Buiten het feit dat DTS harder klinkt, worden ook de surround speakers veel vaker en duidelijker gebruikt.
    Komt ook nog bij dat de DTS wat zuiverder en een tandje minder vlak klinkt (als je daar al van kan spreken bij dolby digital)

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    rustig maar hoor
    je heb zeker geen dts maar zou het wel graag willen
    weet niet of je het ook in de gaten heb maar jij ben de enige die zeg dat het niet mooier klink
    misschien ook iets om over na te denken
    heb je uberhout ooit wel eens dts gehoort??
    ik heb zelfs een thx zegel op mijn versterker ik heb alles op mijn versterker dus ik weet heus wel wat dts is en dts sucks het is een ander merk naampje sukkel en kan JIJ wel denken

  15. #65
    harold
    Guest

    Standaard

    Voor mij heeft DTS niet altijd de voorkeur. Het wordt al te vaak gebruikt als marketingterm: er staat dts dus het geluid is perfect>not!

    Afgaan op de bitrate is imho helemaal niet een correcte manier.
    DTS wordt in de geluidsstudio 'gemaakt', waarbij sommige kanalen net iets meer sterkte meekrijgen waardoor de indruk wordt gewekt dat het beter klinkt.
    Het klinkt alleen maar anders als Dobly Digital maar imho niet beter.
    Er zijn test geweest tussen DD en DTS en helaas voor DTS kwam DD er beter vanaf: in vergelijking met het originele geluid (bijv orkest) gaf DD daadwerkelijk weer wat er was gespeeld.

    Op www.dolby.com vond ik het onderstaande:

    Dolby® Digital and DTS are similar in that they are both digital lossy audio coding technologies, which means they use “perceptual” data reduction techniques that are based on the characteristics of human hearing to mask the process, thereby preserving high fidelity sound. This is necessary in order to fit the typical 5.1-channel bitstream into a given storage space or transmission bandwidth. Beyond those basic similarities, the two formats are very different.

    The main difference is that Dolby Digital is designed to handle anything from mono to full 5.1-channel sound formats, and typically runs at data rates of 192 to 448 kbps depending on the number of audio channels and the application. DTS was originally designed for a data rate of 1411 kbps, and typically runs at data rates of 754 or 1509 kbps depending on the data capacity available. In order to achieve lower data rates than DTS with no sacrifice in sound quality, Dolby Digital uses many sophisticated data reduction technologies that DTS lacks.

    The most commonly used data rate for Dolby Digital on DVDs has increased to 448 kbps, thus assuring optimal sound quality. Meanwhile, DTS data rates have been cut in half for most new DVDs, down to 754 kbps, potentially decreasing sound quality.

    There is some debate about which of the two formats is better. Obviously, we at Dolby feel our technology is superior, and we are proud to say that the electronics and broadcast industries seem to agree. After exhaustive listening tests, Dolby Digital has been chosen as the standard for digital broadcast television, digital cable, and digital satellite TV in almost every country worldwide. All DVDs in the US (and worldwide) are mandated to carry either Dolby Digital or PCM stereo audio. Finally, Dolby Digital is by far the leader in commercial cinema; it is installed in more than 30,000 theaters worldwide.

  16. #66
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus

    sukkel en kan JIJ wel denken
    als je zo gaat beginnen ben ik zo klaar met je
    triest mannetje

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    film)

    muziek kan je nog kiezen met DVD-Audio of SACD.

    .
    mee eens , maar ikheb geen van beide dus ikzal genoegen moeten nemen met 44Khz aan digitale audio
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus

    ik heb zelfs een thx zegel op mijn versterker ik heb alles op mijn versterker dus ik weet heus wel wat dts is en dts sucks het is een ander merk naampje sukkel en kan JIJ wel denken

    Je gaat toch niet werkelijk een ruzie beginnen, omdat jij toevallig DTS slecht vindt?
    Dit is jou mening en hij heeft een andere mening, maar daar hoef je hem nog niet voor uit te schelden.

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door harold


    Op www.dolby.com vond ik het onderstaande:
    alles kan wel zo zijn maar dolby is niet echt een onpartijdige partij in dit geval
    of iets beter is of niet maak mij niet uit het gaat mij erom hoe het klink
    en dts vind ik in dit geval beter klinken hoe ze het ook mogen doen

  20. #70
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Judge Drek



    Je gaat toch niet werkelijk een ruzie beginnen, omdat jij toevallig DTS slecht vindt?
    Dit is jou mening en hij heeft een andere mening, maar daar hoef je hem nog niet voor uit te schelden.
    en daarom hou ik de eer aan mezelf
    met zo eentje ga je toch geen ruzie maken en zeker niet via een forum

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    als je zo gaat beginnen ben ik zo klaar met je
    triest mannetje
    Ik geloof niet dat Darth zich erg geliefd maakt zo.

    Schilder blijf bij je kwast zou ik willen toevoegen.
    Robert.

  22. #72

    Standaard

    Bij de onafhankelijke opinie van Dolby Laboratories heb ik ook zo mijn twijfels. Tuurlijk zijn er veel meer films in DD dan DTS. Maar dit is meer een historisch gegeven dan een verklaring voor het succes van dd t.o.v dts.
    Ook op dvd waren 2 jaar terug nauwelijks dts titels te krijgen. Wat dat betreft timmert dts dus hard aan de weg.

  23. #73

    Standaard

    En dan zijn er altijd ook nog mensen die het alleen slecht vinden, omdat er een commercieel luchtje aanzit Ben eigenlijk wel benieuwd waarom mensen DTS bagger vinden, want het verschil is nu ook weer niet zó werelds....en zo redenerend zou DD dus ook minstens als "slecht" gekwalificeert moeten worden. Betekent dus dat wij ons hier allemaal zitten te vergissen, niet kunnen luisteren en slechte smaak hebben....en misschien ook nog een slechte surroundset hebben. Ben benieuwd wat de argumenten zijn!!
    Blijf er vooralsnog nog steeds bij dat DTS beter is als aan beiden evenveel zorg is besteed en op de hoogste bitrate staan.

    Welke geluidsvorm is eigenlijk het makkelijkste/goedkoopste te "fabriceren"??

  24. #74

    Standaard

    Ik denk dat het beste is dat deze thread wordt gesloten. Wong Fei-hung is hier niet gebaad bij maar ook andere forumleden niet.

    Het is natuurlijk wel zo dat we vrijheid hebben in het uiten van meningen, maar laten we het ook zo houden en elkaar geen namen geven.

    Het ging er uiteindelijk om of Wong Fei-hung een dvd speler moest gaan kopen met DTS out. Sommige forum leden hebben helaas zich laten gaan, en hebben er een discussie van gemaakt. Zelf heb ik ook het een en ander laten weten, maar ik denk dat het nu mooi genoeg is geweest.


    Ik zou DVD.nl willen verzoeken om deze thread te sluiten

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    en daarom hou ik de eer aan mezelf
    met zo eentje ga je toch geen ruzie maken en zeker niet via een forum
    jij begon me uit te dagen en dat laat ik niet zomaar met me doen

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •