De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon AVR-X1300W Receiver

    Ik zit er aan te denken om mijn bose systeem te vervangen door een Denon AVR-X1300W receiver.
    Nu is mijn vraag wat zijn de ervaringen met deze receiver en welke speakers zou ik er op aan kunnen sluiten?
    Kunnen mijn bose speakers er ook op worden aangesloten?

    Ik heb een klein budget qua speakers, misschien zo'n 500 euro en dat is niet veel. Ik zou het natuurlijk ook in etappes kunnen kopen.

    Ik hoor graag jullie advies!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik zit er aan te denken om mijn bose systeem te vervangen door een Denon AVR-X1300W receiver.
    Nu is mijn vraag wat zijn de ervaringen met deze receiver en welke speakers zou ik er op aan kunnen sluiten?
    Kunnen mijn bose speakers er ook op worden aangesloten?

    Ik heb een klein budget qua speakers, misschien zo'n 500 euro en dat is niet veel. Ik zou het natuurlijk ook in etappes kunnen kopen.

    Ik hoor graag jullie advies!
    Beste Wim,

    Ik heb geen ervaring met deze receiver echter wel het Denon. Ik had eerst de 3100W en heb daarna de 6200W aangeschaft. Ik ben zeer tevreden over beide toestellen. Ik wil je echter wel het advies meegeven om zeker niet te besparen op je speakers. Om een versterker tot zijn recht te laten komen zul je dus ook geschikte speakers moeten aanschaffen. Bespaar hier niet op. Krijg je spijt van.
    Ga vooral luisteren alhoewel de akoestiek van iedere kamer verschilt. Speakers in een optimaal ingerichte demo ruimte klinken anders dan in je eigen kamer. Bovendien past het ene merk misschien beter bij de Denon dan het andere merk. Het is vooral van belang dat jij het geluid mooi vind.
    Maar het beste zou zijn je geduld nog even op de proef te stellen en door te sparen. Voorkom je mee dat je een goed klinkende set om budgettaire redenen moet laten staan. Succes met je keuze....
    LG Oled 65E6V, Denon AVR-X6200W, Oppo UDP-203, KEF R-serie, Technisat Technicorder ISIO S1; Oppo HA-1, Oppo PM-1, Oppo Sonica Dac, NAS Qnap 470 Pro, Samsung Tab S-2.

    Ben jezelf, er zijn al genoeg anderen.......

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henry S Bekijk bericht
    Beste Wim,

    Ik heb geen ervaring met deze receiver echter wel het Denon. Ik had eerst de 3100W en heb daarna de 6200W aangeschaft. Ik ben zeer tevreden over beide toestellen. Ik wil je echter wel het advies meegeven om zeker niet te besparen op je speakers. Om een versterker tot zijn recht te laten komen zul je dus ook geschikte speakers moeten aanschaffen. Bespaar hier niet op. Krijg je spijt van.
    Ga vooral luisteren alhoewel de akoestiek van iedere kamer verschilt. Speakers in een optimaal ingerichte demo ruimte klinken anders dan in je eigen kamer. Bovendien past het ene merk misschien beter bij de Denon dan het andere merk. Het is vooral van belang dat jij het geluid mooi vind.
    Maar het beste zou zijn je geduld nog even op de proef te stellen en door te sparen. Voorkom je mee dat je een goed klinkende set om budgettaire redenen moet laten staan. Succes met je keuze....
    Oké bedank voor je advies, ja ik wil geen grote speakers wel beetje satellite speaker met goede geluidskwaliteit.
    Dus nu is mijn vraag welke satellite speakers passen goed bij Denon en klinken goed, hebben een goede naam?

    Kan je ook Bose satellite speakers aansluiten op een Denon receiver of zijn deze alleen compatible met Bose systemen?

  4. #4

    Standaard

    Je kunt er alle luidsprekers op aansluiten, dus ook die van Bose.

    De vraag is alleen hoe mooi je het geluid zal vinden en daarom kun je het beste gewoon zelf gaan luisteren naar wat er nog meer met jouw budget mogelijk is, zoals de KHT-systemen van Kef of de Movie-systemen van Canton. Die bieden wel een goede geluidskwaliteit zodat je weinig dynamiek en detailles hoeft te missen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je kunt er alle luidsprekers op aansluiten, dus ook die van Bose.

    De vraag is alleen hoe mooi je het geluid zal vinden en daarom kun je het beste gewoon zelf gaan luisteren naar wat er nog meer met jouw budget mogelijk is, zoals de KHT-systemen van Kef of de Movie-systemen van Canton. Die bieden wel een goede geluidskwaliteit zodat je weinig dynamiek en detailles hoeft te missen.
    Ik vind die Kef KHT-systemen ook erg mooi vooral de KHT 9000 Ace, alleen kan nergens een winkel vinden die deze verkoopt of een prijs, ik ben ook bang dat deze prijs over mijn budget gaat.
    Ik heb niet zo'n groot budget dus overweeg om alleen de Denon AVR-X1300 te gaan proberen bij me thuis, samen met mijn Bose speakers om te testen hoe dit klinkt. Ik zal vast van een winkel even de receiver
    mogen uit testen of die mij bevalt.

    De combinatie van de Denon AVR-X1300 met de Canton Movie 135 systeem lijkt me ook wel wat, maar dat zou ik eerst wel moeten beluisteren!
    Dit zou dan wel meer in mijn budget liggen!

  6. #6

    Standaard

    Het is uiteindelijk heel wat anders geworden, ik heb gekozen voor de Marantz Nr 1608 in combinatie een focal speakers atmos set 7.1 set. De atmos zit in de frontspeakers waarbij er ook speakers bovenop zijn ingebouwd. Ik ben tevreden met het geluid, kwaliteit ervan ook en de bijbehorende sub werkt voldoende voor de ruimte waarin ik zit. Ik krijg geen klachten van de buren ik heb het dan ook nooit voluit, die tijd heb ik gehad nu ga ik toch meer voor geluidskwaliteit en het moet betaalbaar zijn voor mij..

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heel wat anders valt mee. Denon en Marantz zijn vaak vrijwel identiek met een andere look. Het is ook de DM-groep.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Ik doelde voornamelijk op de speakerset, maar idd Denon en Marantz receivers zijn vrijwel identiek, ook qua HEOS systeem en internetradio.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Heel wat anders valt mee. Denon en Marantz zijn vaak vrijwel identiek met een andere look. Het is ook de DM-groep.
    Volgens mij is dat niet het enige verschil. De klankeigeschappen zijn ook verschilllend. Een Denon zal daarom niet hetzelfde klinken als een Marantz en dat is voor een goede beleving ook belangrijk.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •