De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp bij aankoop nieuwe receiver

    Hallo mensen, ik heb jullie deskundige hulp nodig. Ben momenteel in het bezit van een Denon receiver, die het eigenlijk nog perfect doet. Hij was ook vrij duur, zo'n 1500 euro al aardig wat jaren geleden, dus eigenlijk stom om hem te vervangen. Maar qua technologie loopt hij gewoon te ver achter. Hij heeft namelijk geen 4K, geen Atmos en DTS-X. Ook 3D kan niet via deze receiver doorgegeven worden. Aan de ene kant wil ik hem dus vervangen, aan de andere kant voelt het stom aan omdat hij het nog zo goed doet en het gewoon een perfect ding is.

    Wat raden jullie aan? Als ik hem vervang dan wil ik een receiver die bovenstaande functies wel heeft, vooral Atmos en DTS-X zijn belangrijk. 3D eigenlijk niet want dat kijk ik nooit. Ook moet de receiver spotify hebben om direct te streamen vanaf telefoon of tablet. Zat eerst te denken om voor deze optie een Heos Link te kopen zodat ik dat in ieder geval kan doen, maar er zijn receivers die bijna net zo duur zijn als deze Heos Link.

    Zie de Onkyo receivers vaak mooi geprijsd, maar lees hier wisselende verhalen over. Liefst ga ik weer voor Denon, want mijn huidige receiver is erg goed bevallen. Is deze https://www.kieskeurig.nl/receiver/p...nr-555/reviews Onkyo wat? Je zou haast denken van niet voor die prijs. Hoor graag jullie bevindingen en modellen die jullie aanraden!

  2. #2

    Standaard

    Hoi Marcel,

    De Onkyo ken ik niet, maar het is wel een heel scherpe prijs voor een Atmos/DTS:X receiver!

    Je zou ook eens naar de Marantz SR5011 kunnen kijken. Die heeft alles in zich wat jij wilt (DTS:X na firmware upgrade). Incl. een eigen Spotify applicatie.
    Geschikt voor Atmos in 7.2. Mocht je 9.2 willen, dan is de SR7011 een optie.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    @ ludo vraagje over de marantz. ik zit naar de audiokabels aansluiting te kijken. ik zie voor alle boxen, maar die voor de plafon(atmos) die niet. mis ik wat?

  4. #4

    Standaard

    Ik zou nooit een receiver van 1500 vervangen door één van rond de 350 euro, dat ga je gegarandeerd horen, Je kunt toch een Chromecast Audio nemen van 33 euro bij de MediaMarkt(momenteel met de BTW vrije dagen).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Daar zit ik ook mee, maar zijn de prijzen sowieso niet erg gezakt voor receivers? Zie hele andere prijzen nu dan toen. Heb me ook wat verder verdiept in Atmos en heb eigenlijk helemaal geen zin om speakers aan het plafond te gaan hangen. Zonder dat te doen of de speciale speakers die geluid weerkaatsen, heeft Atmos weinig toegevoegde waarde lijkt me bij een normale opstelling. Of hoor je hier sowieso wel verschil in vergelijking met een standaard TrueHd track?

    Zal eens kijken naar de chromecast. De Heos leek me een leuke optie omdat dit ook door Denon is gemaakt, maar vind het wat te duur.

  6. #6

    Standaard

    Nog iets, met de Chromecast kan je waarschijnlijk niet je eigen muziekcollectie streamen vanaf de harde schijf? Bij de Heos kan dit dan weer wel via de bijbehorende app.

  7. #7

    Standaard

    Daar zijn wel programma's voor en anders kun je ze altijd nog uploaden naar Google Music.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De nieuwere versterkers zijn van een hele andere categorie als de oudere. Elk jaar MOET er een nieuw model komen en eens in de twee jaar een 'flagship' die allang geen flagship meer is. Meer kwantiteit en minder kwaliteit. Het is wat de consument blijkbaar wil. Door een andere verdeelsleutel te gebruiken vallen de wattages nu hoger uit. Het lijkt dus of je een versterker koopt met hetzelfde vermogen, maar dat is niet zo. Je versterker vervangen doe je dus alleen als je echt Atmos, DTS:X en meer gebruikersgemak wilt.Toch de Marantz/Denongroep (exact hetzelfde in een andere verpakking) zijn best mooie apparaten, maar wel pas vanaf een bepaalde prijsklasse. Een ander voordeel is dat roomcorrection wel flink verbeterd is en het zijn streaming-apparaten bij uitstek. De Marantz van Ludo is natuurlijk afgeprijsd en normaal rond de 1000 euro, dus dan verschil in klank zou nog mee kunnen vallen.

    Die Marantz heeft 7 versterkers. Dit geeft een aantal opties. Je kunt een 5.1.2-Dolby Atmos configuratie kiezen (5.1+2 plafondspeakers), een reguliere 7.1 of een 5.1 plus twee zone 2 speakers aansluiten. Wil je meer dan moet je externe versterkers aan de pre-outs toevoegen of voor een versie met 9 versterkers gaan. Ik heb bijvoorbeeld 7.1.2. En mijn oude Onkyo 7.1 als externe versterker voor zone 2 en 3. In het menu van de versterker kun je die speakeraansluiten dus toewijzen.

    Onkyo heeft overigens net zo'n deuk opgelopen als Samsung's Note 7. Alle HDMI-borden van meerdere series moesten worden vervangen en daarom zie je ze ook niet zo vaak meer. Het duurt twee jaar voor de problemen ontstaan, dus niemand durft dat nog te kopen. ook al zijn de problemen naar verluid opgelost. Zonde, want ik was een Onkyo-fan.

    Dolby Atmos biedt ook veel voordeel als je geen plafondspeakers gebruikt, omdat het object-georiënteerd is, maar ze verzorgen wel het echte effect, dus zonder die speakers heb je dat niet echt nodig. Dolby TrueHD en DTS-HD MA zijn natuurlijk al prima. Maar het is natuurlijk geen groot geheim dat ik erg enthousiast ben over Dolby Atmos.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De nieuwere versterkers zijn van een hele andere categorie als de oudere. Elk jaar MOET er een nieuw model komen en eens in de twee jaar een 'flagship' die allang geen flagship meer is. Meer kwantiteit en minder kwaliteit. Het is wat de consument blijkbaar wil. Door een andere verdeelsleutel te gebruiken vallen de wattages nu hoger uit. Het lijkt dus of je een versterker koopt met hetzelfde vermogen, maar dat is niet zo.

    Dolby Atmos biedt ook veel voordeel als je geen plafondspeakers gebruikt, omdat het object-georiënteerd is, maar ze verzorgen wel het echte effect, dus zonder die speakers heb je dat niet echt nodig. Dolby TrueHD en DTS-HD MA zijn natuurlijk al prima. Maar het is natuurlijk geen groot geheim dat ik erg enthousiast ben over Dolby Atmos.
    De nieuwere versterkers hebben een ander soort eindtrappen die een wat hoger rendement hebben. Hierdoor worden ze minder warm, maar klinkt het geluid wat minder mooi als van oudere modellen. Aan de andere kant zorgt dat er voor dat ze wat minder problemen hebben met een wat zwaardere luidspreker, mits de impedantie daarvan niet lager is.

    Nieuwere modellen hebben dus andere voor- en nadelen dan oudere modellen.

    Aan het plafond is voor Atmos en :X het beste, maar hoog aan de wand kan ook. De hoogte-geluiden worden dan door het plafond gereflecteerd voor een vergelijkbaar effekt. Heeft een huidige DPLIIz, dan kan dat gebruikt worden voor voor het effekt van hoogte-kanalen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-01-2017 om 13:57
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nieuwere versterkers gebruiken gewoon goedkopere componenten en lichtere voedingen.



    Wat betreft fronthighspeakers. Ik heb plafondspeakers, maar een gabber van me mag dat niet (van zijn vrouw) en heeft ze als fromthigh. Dat is een wereld van verschil. Dat geeft alleen maar een kakofonie aan geluid zonder dat ze echt in de ruimte geprojecteerd worden. Het is bijna net zo erg als die Atmos-reflectiespeakers. Desondanks kan de bijgeleverde Dolby Surround Upmixer er wel wat van te maken, maar geen echt Atmos-effect.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-01-2017 om 23:45
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat betreft fronthighspeakers. Ik heb plafondspeakers, maar een gabber van me mag dat niet (van zijn vrouw) en heeft ze als fromthigh. Dat is een wereld van verschil. Dat geeft alleen maar een kakofonie aan geluid zonder dat ze echt in de ruimte geprojecteerd worden. Het is bijna net zo erg als die Atmos-reflectiespeakers. Desondanks kan de bijgeleverde Dolby Surround Upmixer er wel wat van te maken, maar geen echt Atmos-effect.
    Het kan zijn dat hij ze te hoog en/of te ver in een hoek geplaatst heeft en dan zal het geluidsbeeld niet zo mooi zijn.

    Vaak is het niet mogelijk om ze te plaatsen volgens de "ideale opstelling" die staat beschreven in een gebruiksaanwijzing. In mijn geval was dat niet wenselijk, omdat ik dan de ene in een hoek moest plaatsen en andere in het midden van de wand. Ik heb er daarom voor gekozen om ze binnen de breedte van de 'fronts' te plaatsen. Ik vind het dan beter om ze op dezelfde manier op te stellen als de andere luidsprekers nl.:
    -horizontaal en verticaal minimaal 50 cm uit een hoek
    -waar ze direct kunnen stralen.
    -met veel symmetrie.

    De "ideale opstelling" zal daarom voor iedere situatie anders zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Natuurlijk kan het een zal het ook zeker een meerwaarde bieden, maar met reflectie moet je altijd oppassen dat het geen kakofonie aan geluid wordt en het is echt oh zo heerlijk als Superman letterlijk boven je hoofd de lucht in vliegt, het net is alsof mijn kinderen boven lopen te stampen, de regendruppels van boven komen enz. enz. De enige redenen om het niet te doen zijn praktisch of etherisch, maar daar valt ook wat voor te zeggen, maar gelukkig hoef ik die afwegingen allemaal niet te maken...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •