De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: audiokabel bose

  1. #1

    Standaard audiokabel bose

    Hallo,

    ik heb met de verbouwingen standaard audiokabels voorzien in mijn muur in de vierhoeken van de ruimte waar de tv staat. Ik had de bedoeling voor daar een home cinema set in te zetten. Maar nu ik opzoek ben naar een installatie merk ik dat die kabels nauwelijks nog gebruikt worden en dat de systemen zoals bose werken met hun eigen kabels.
    Dus nu vraag ik mij af of je op standaard audio kabels eventueel pinnetjes kan zetten dat je alsnog een bose set met die kabels kan installeren? Ik heb namelijk ook geen netstroom voorzien in de vierhoeken waardoor ik geen draadloos systeem kan plaatsen.

    Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
    Alvast bedankt.
    Bram

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Bram.

    De kabels zijn nog steeds hetzelfde, maar veel Home Cinema Sets gebruiken speciale connectoren en die zijn helaas niet los te koop. De enige manier om dan de luidsprekers aan te sluiten is om de connectoren met een stukje kabel er van af te knippen en deze te verbinden met de kabels die je al weggewerkt hebt.

    Een andere en betere oplossing is om zelf een set samen te stellen. Je kunt de kabels dan wel direct op de luidsprekers en de receiver/versterker aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb een vraag, niet zo veel verstand van.. Ik heb deze kabel al een tijdje in huis maar ik zou 'm graag willen aansluiten op de speakers van de tv? Kan dat uberhaupt?

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roro Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik heb een vraag, niet zo veel verstand van.. Ik heb deze kabel al een tijdje in huis maar ik zou 'm graag willen aansluiten op de speakers van de tv? Kan dat uberhaupt?
    Hoe bedoel je? Misschien een beetje meer info over apparatuur dat je wilt aansluiten. En wat je wilt bereiken.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Ik bedoel het volgende: normaal kijk ik gewoon films op tv en daar zitten speakers bij aangesloten. Maar als ik muziek vanuit mijn laptop wil afspelen maar dit wel wil horen op de goede speakers dan moet ik die dus op elkaar aansluiten. Kan ik dan gewoon die kabel die ik stuurde aansluiten, of heb ik daartussenin nog een versterker nodig bijvoorbeeld. Ik ben bang dat ik wat in de war haal en dan niet meer goed het terug aansluit.

  6. #6

    Standaard

    Ik vraag me af of je zo'n dure kabel moet kopen om uiteindelijk het geluid af te spelen op de speakers van je TV. De kwaliteit van de kabel overstijgt in hoge mate de kwaliteit van TV-speakers, hoe goed/duur je TV ook mag zijn.
    Zo'n kabel is gemaakt om aan te sluiten op (goede) audioapparatuur, niet 'zomaar' op TV's.
    In theorie kan het mogelijk zijn om deze kabel op je TV aan te sluiten, mits je TV een stereo INgang heeft met RCA/Tulp-connectie.
    Wat is het merk en type van je TV, dan kunnen we daar een duidelijker antwoord op geven.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Gaan nu twee vragen door elkaar heen in dit topic

  8. #8

    Standaard

    sorry mijn fout ik stelde een nieuwe vraag.. dankjewel voor je antwoord Ludo. ik snap wat je bedoelt. ik ga eens even kijken

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •