De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Tv voor filmfans

  1. #1

    Standaard Tv voor filmfans

    Ons hele vijftallige gezin zijn echte filmfreaks.
    Dagelijks kijken we bluray's en dvd's.
    We hebben nu een paar jaar een panasonic plasma p42vt20. We zijn daar wel blij mee. Veel beter dan onze vorige samsung (was wel nog lcd)
    Nu we de Panasonic gewoon zijn valt er ons 2 dingen op. De zwart tinten gaan af en toe wat lichter (is blijkbaar een gekend probleem) en het scherm mag toch wat groter zijn.
    We zitten zo'n 2,7m van de tv.

    Wat zou de ideale grootte zijn van tv voor ons?
    En doordat we dagelijks bluray's bekijken, is een curved dan beter voor ons?
    Plasma, is dit voorbij? Want dacht dat plasma best was voor filmliefhebbers.

    Lg oled zou één van de betere zijn heb ik gehoord. Klopt dit?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lollie-be Bekijk bericht
    Ons hele vijftallige gezin zijn echte filmfreaks.
    Dagelijks kijken we bluray's en dvd's.
    We hebben nu een paar jaar een panasonic plasma p42vt20. We zijn daar wel blij mee. Veel beter dan onze vorige samsung (was wel nog lcd)
    Nu we de Panasonic gewoon zijn valt er ons 2 dingen op. De zwart tinten gaan af en toe wat lichter (is blijkbaar een gekend probleem) en het scherm mag toch wat groter zijn.
    We zitten zo'n 2,7m van de tv.

    Wat zou de ideale grootte zijn van tv voor ons?
    En doordat we dagelijks bluray's bekijken, is een curved dan beter voor ons?
    Plasma, is dit voorbij? Want dacht dat plasma best was voor filmliefhebbers.

    Lg oled zou één van de betere zijn heb ik gehoord. Klopt dit?
    Als geld geen probleem is koop snel de E6 van LG. Beste tv die ik ooit heb gehad en zelfs films die ik lange tijd niet heb gezien komen nu pas tot hun recht tijdens het herbekijken op deze tv. En ja als je diepzwart wil moet je deze kant op. Plus 3D is een must op dit scherm. Met 55 inch zal je al zeker een mooie schermgroote hebben(zeker als je van 42 komt), al vind ik dat dit scherm pas echt indruk maakt met z'n 65 inch. Maar ja dat is mijn mening, eens kijken wat andere zeggen. Maar de LG Oled E6 is wel het beste scherm van het moment, daar kan geen Samsung SUHD tegenop. Ook de webOS van LG werkt gewoon prettig.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 31-01-2017 om 23:37
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  3. #3

    Standaard

    50-55 inch is groot zat. Als je geen geld voor OLED hebt (of ervoor over hebt) kijkt dan ook eens naar de KS8000/KS7000-serie van Samsung. Ik zou een curved model in ieder geval sterk afraden. Heeft geen enkele toegevoegde waarde. Zwartwaarden van de Samsungs zijn voor een LED TV verbazingwekkend goed en de bewegingsweergave is zeer fraai.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Want vinden jullie van deze: lg 55eg910v is wel een curved. Mijn vrouw ziet dit graag. Ik lees dat dit geen toegevoegde waarde heeft. Maar is het storend?

  5. #5

    Standaard

    Als je er rechtvoor zit lijkt het me geen probleem, echter volgens mij als je meer naar rechts of links zit, wordt de kijkhoek slechter. Ik zou persoonlijk dan ook nooit een curved nemen (heb ik dan ook niet). Is volgens mijn mening een grote hype en voegt idd niets toe.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    50-55 inch is groot zat. Als je geen geld voor OLED hebt (of ervoor over hebt) kijkt dan ook eens naar de KS8000/KS7000-serie van Samsung. Ik zou een curved model in ieder geval sterk afraden. Heeft geen enkele toegevoegde waarde. Zwartwaarden van de Samsungs zijn voor een LED TV verbazingwekkend goed en de bewegingsweergave is zeer fraai.
    Ligt eraan hoever je er vandaan zit en wat je voor beleving wil. Ik ging destijds van een 50 naar 55 inch scherm, was zo teleurgesteld dat ik de tv binnen een half jaar heb verkocht en een 65 inch kocht. Zou niet kleiner meer willen, gebruik zelfs mijn beamer niet meer en zit 3.5m er vandaan ofzo ongeveer.

    Curve heeft geen kijkhoek overigens meer bij Oled kwa beeld verkleuring / slechter worden als het goed is? maar geen ervaring daarmee
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lollie-be Bekijk bericht
    Want vinden jullie van deze: lg 55eg910v is wel een curved. Mijn vrouw ziet dit graag. Ik lees dat dit geen toegevoegde waarde heeft. Maar is het storend?
    Wat Marcel al aangaf: als je met de hele familie kijkt zou ik een curved model sterk afraden. Alleen als je er recht voor zit heeft het z'n voordelen, maar het is met een hele familie van vijf onmogelijk om met z'n allen recht voor de TV te zitten.
    Probeer dat je vrouw duidelijk te maken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wat Marcel al aangaf: als je met de hele familie kijkt zou ik een curved model sterk afraden. Alleen als je er recht voor zit heeft het z'n voordelen, maar het is met een hele familie van vijf onmogelijk om met z'n allen recht voor de TV te zitten.
    Probeer dat je vrouw duidelijk te maken.
    Heb sinds een aantal dagen een curved oled (65C6) en kan wel zeggen dat dat met oled wel achterhaald is eigenlijk. Je kan zelfs zo een beetje vanaf de zijkant kijken zonder vervorming van kleuren of beeld. De curve zie je geeneens tijdens een film kijken. Sterker nog als je in het donker kijkt denk je dat je naar een gewoon scherm kijkt.

    Nou is de curve ook wel erg minimaal op het C model.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Blijkbaar zijn er problemen met de lg55e namelijk vertraging. Iemand dit al ondervonden? Ik citeer op kieskeurig: "Ik had deze tv in juni aangeschaft. Was er zeer content mee. Mooie kleuren, beelden spatten van het scherm, mooi plat design. Maar na een paar maanden begon me toch iets te irriteren. bewegende beelden blijven soms hangen. Als iets redelijk snel van rechts naar links beweegt blijven beelden soms achter. Mijn vriendin viel het niet op. Dus ik dacht, ligt het dan aan mij? Toen heb ik, wanneer het me weer opviel, opnames gemaakt in slow motion. En wat bleek? Beelden bleven idd achter bij iets sneller bewegen. Dus ik contact gezocht met de winkel. De winkel adviseerde mij om met LG contact op te nemen. Dat gedaan. Mail gestuurd met de opgenomen filmpjes. Monteur langs geweest, maar deed niets dan een foto maken van het fabrieksmenu. Daarna een mail terug van LG dat er niets defect is. Vond dit raar, want dacht: zien zij die beelden dan niet? Dus toen weer met de winkel contact opgenomen. Met tv naar de winkel gegaan. Beelden weer bekeken, en fouten traden ook daar op. Toen op een andere E6 dezelfde beelden bekeken en ook daar dezelfde fouten. Toen op de B6 uitgeprobeerd en daar waren de beelden perfect! Geen last van achterblijvende beelden. Ik wil opmerken dat we alle tv's met dezelfde instellingen hebben getest (anders is het geen appels met apples vergelijken). Toen omgeruild naar de B6. Ik voelde me bekocht, want als ik geweten had dat de E6 deze fouten zou (gaan) vertonen had ik deze tv natuurlijk niet gekocht en was ik wel meteen voor de B6 gegaan. Dus weer contact gezocht met LG en gevraagd om compensatie. Antwoord: uw tv is niet defect, we doen er niets aan. U moet contact opnemen met de winkel. Pffffff, kastje naar de muur verhaal dus.
    Ik vind het gewoon slecht dat LG zo'n tv in de markt zet, en ze trekken zich er niets van aan. Ze laten de goed betalende consument in z'n hemd staan.
    Ik ga dus nu weer contact opnemen met de winkel"

  10. #10

    Standaard

    Ik heb de 55E6V al 9 maanden. Geen enkel probleem.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #11

    Standaard

    Hier de 65ev ook al een tijdje
    nergens last van
    mischien stond er iets niet goed in zijn scherm

    of heeft hij heel veel last van de motion op een LG
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Heb sinds een aantal dagen een curved oled (65C6) en kan wel zeggen dat dat met oled wel achterhaald is eigenlijk. Je kan zelfs zo een beetje vanaf de zijkant kijken zonder vervorming van kleuren of beeld. De curve zie je geeneens tijdens een film kijken. Sterker nog als je in het donker kijkt denk je dat je naar een gewoon scherm kijkt.

    Nou is de curve ook wel erg minimaal op het C model.
    Mag ik even inhaken op de (oude) discussie. Ik verdiep me momenteel in een nieuw scherm en dan kom je al snel bij een OLED uit. Ik zocht naar een OLED met tevens een 3D en een 4K UHD functie. Ik kwam uit op de LG OLED55C6V. De meest voordelige maar nog steeds vrij prijzig (1850 euro).

    Alle specs spreken me aan...behalve die curve. Dat lijkt me dus niets maar ik heb er ook geen ervaring mee. Ik kijk meestal alleen of samen met mijn vriendin. Maar ik heb ook twee kinderen en kijken we ook wel eens een leuke Disney ofzo. Stoort op dit model de curve? En dan heb ik het over spiegeling en kijkhoek?

    Heeft iemand ervaring met dit toestel? En hoe worden 4:3 films in zwart-wit op zo'n scherm vertoond? Ik wil dus films kijken zonder gekke vervorming. Alvast zeer bedankt voor de tips.

  13. #13

    Standaard

    Ik persoonlijk zou nooit een gebogen scherm kiezen. Alleen als je er recht voor zit valt de kromming wellicht wel mee, maar zodra je iets meer van opzij gaat kijken, gaat het irriteren. Tenminste dat was mijn ervaring toen ik zo'n model in het echt zag. Bij OLED heb je geen kijkhoekproblemen, in tegenstelling tot bij de meeste LED-TV's, dus dat is geen probleem. Bij 4:3 films heb je links en rechts vanzelfsprekend een zwarte balk, en het hangt van de kromming van het toestel af in hoeverre het zichtbare beeld wel of niet hinderlijk gebogen is. Maar ik denk dat je het toch blijft zien. Kortom: mijn advies: geen gebogen scherm kiezen! In de bioscoop zijn de schermen toch ook gewoon recht?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Bedankt, dat zegt mijn buikgevoel ook. Dan is de LG OLED64E6V een volgende stap. Die is wel recht. Een regiovrij bluray spelen met 4K UHD is bijna onmogelijk om te vinden. Ook als je geen 4K UHD schijfjes hebt, kun je dan ook optimaal gebruik maken van zo'n scherm?

    En als je op zo'n scherm nog naar normale tv uitzendingen kijkt (niet HD) en je kijkt ook nog naar dvd's, is de beeldkwaliteit dan ook nog in orde of benadrukt dit scherm dan juist de lagere resolutie? Uiteraard zal ik hoofdzakelijk naar blurays kijken. Mijn huidige scherm is 42 inch en deze wordt dan 55 inch. Een groot verschil en ik ben dus wel benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn die ook af en toe nog een dvdtje opzetten. Wederom bedankt!

  15. #15

    Standaard

    Curved OLED heb je echt geen last van en bioscoop schermen als voorbeeld nemen is niet zo handig, die zijn namelijk wel curved
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Ik heb trouwens nog een losse versterker en twee speakers (van die torens) in mijn kamer staan. Mijn bluray speler is aangesloten op mijn versterker via tulpstekkertje (rood, wit) dus heb ik geluid over mijn speakers. Echter, koop ik een nieuwe tv en speler dan hebben die HDMI aansluitingen. Dus die kan ik dan ook wegdoen. Klopt die beredenering of kun je toch nog via die kabeltjes die boel aansluiten? Anders moet ik ook nog gaan nadenken over nieuwe audio apparatuur. De OLED64E6V heeft wel een ingebouwde soundbar van 40 wat maar dat lijkt me toch minder qua geluid.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik heb trouwens nog een losse versterker en twee speakers (van die torens) in mijn kamer staan. Mijn bluray speler is aangesloten op mijn versterker via tulpstekkertje (rood, wit) dus heb ik geluid over mijn speakers. Echter, koop ik een nieuwe tv en speler dan hebben die HDMI aansluitingen. Dus die kan ik dan ook wegdoen. Klopt die beredenering of kun je toch nog via die kabeltjes die boel aansluiten? Anders moet ik ook nog gaan nadenken over nieuwe audio apparatuur. De OLED64E6V heeft wel een ingebouwde soundbar van 40 wat maar dat lijkt me toch minder qua geluid.
    De meeste moderne TV's hebben een aansluiting hoofd-telefoon en dat is de enige aansluiting die je daarvoor kunt gebruiken. Wil je naast een beter beeld ook het betere HD-geluid van BD kunnen horen, dan heb je een moderne receiver nodig.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lollie-be Bekijk bericht
    Nu we de Panasonic gewoon zijn valt er ons 2 dingen op. De zwart tinten gaan af en toe wat lichter (is blijkbaar een gekend probleem)
    Dit had ik ook met mijn Pana. Daarom ook weggedaan. Wel jammer want het beeld was echt fantastisch.
    Ik heb de Oled bij Redcinema gezien en ik was erg onder de indruk. Maar ik vind het gewoon te duur voor een TV.
    Wel eens aan een beamer gedacht?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Curved OLED heb je echt geen last van en bioscoop schermen als voorbeeld nemen is niet zo handig, die zijn namelijk wel curved
    Misschien is dat het geval in de megabioscoopzalen, maar in de kleinere bioscoop waar ik nog af en toe kom is het scherm toch echt recht.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •