Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 121 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Niet iedereen haalt natuurlijk evenveel uit een film of kijkt er hetzelfde naar
    Ikzelf vind het vaak leuk om verschillende lagen, verwijzingen, symbolieken en (dubbele) betekenissen ergens uit te halen, maar als je enkel naar de bovenliggende verhaallijn kijkt, dan is het vaak simpel en in twee of drie zinnen samen te vatten LOTR en Star Wars idem dito. Maar wie even verder denkt kan er beslist meer uithalen dan je zo op het eerste gezicht zou denken. Daarom spreken die films ook een breed publiek aan volgens mij. Ze bieden zowel 'eenvoudig' entertainment alsook 'food for thought'. Voor mij wel althans.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #52

    Standaard

    Gisteren gezien, ik vond hem erg geslaagd. Zie uit naar het volgende deel. Als die er niet zou komen zou dat wel een domper zijn, want het verhaal is natuurlijk niet afgerond,

  3. #53

  4. #54

    Standaard

    Prachtige film, maar met tekortkomingen, daarvoor een strafpunt. In de pauze vertrokken een aantal kijkers. De film vonden ze niet goed. Er waren dingen die ze niet begrepen. Gisteren Dune 1984 bekeken. De opbouw van de 2021 komt overeen met het eerste 2/3 deel van de 1984 film. Ik hoop dat Dune 2023 meer tijd zal besteden aan de rest van het boek Dune en dat niet gaat afraffelen zoals de 1984 versie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #55

    Standaard

    Zwaar genoten, “This is just the beginning.” Kom maar op met Part Two.

    In de credits bedankt Villeneuve Brian K. Vaughan, één van mijn favoriete comic schrijvers (Y: The Last Man, Ex Machina, Saga, Paper Girls, Runaways). Benieuwd waarom dat was.
    Laatst aangepast door tmvde : 19-09-2021 om 15:55

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Prachtige film, maar met tekortkomingen, daarvoor een strafpunt. In de pauze vertrokken een aantal kijkers. De film vonden ze niet goed. Er waren dingen die ze niet begrepen. Gisteren Dune 1984 bekeken. De opbouw van de 2021 komt overeen met het eerste 2/3 deel van de 1984 film. Ik hoop dat Dune 2023 meer tijd zal besteden aan de rest van het boek Dune en dat niet gaat afraffelen zoals de 1984 versie.
    Wat begrepen ze niet? Ik heb het boek nooit gelezen, maar vond het allemaal vrij begrijpelijk.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Wat begrepen ze niet? Ik heb het boek nooit gelezen, maar vond het allemaal vrij begrijpelijk.
    De film legt weinig uit, dus het is aan de kijker om verbindingen te leggen. Ik vond het ook goed te volgen, maar blijkbaar zijn er ook mensen die daar moeite mee hebben. Als Villeneuve met Arrival, Blade Runner 2049 en Dune iets gedaan heeft, dan is het sciencefiction maken waar je bij na moet denken, maar oh wat is de beloning dan groot(s).

  8. #58

    Standaard

    Bij mij gingen ook mensen weg uit de bioscoop halverwege de film.
    Dit soort genrefilms zijn ook niet voor iedereen.

  9. #59

    Standaard

    Ik ben mogelijk in de minderheid, maar Lynch's versie vind ik toch de betere van de 2.

    -De muziek. Toto (en Brian Eno) blazen de industrial score van Zimmer gewoon weg. Raar gekrijs (gezang?) en wat vergetelijke deunen. No thanks.
    -De designs. Daar waar de 84 versie (en ook de geplande Jodorowsky verfilming) echt unieke ontwerpen hadden was het hier nogal standaard en soms ongeinspireerd. Hetzelfde gold voor de kostuums; met name die paintballmaskers van de stillsuits.
    -De cast. Prima acteerwerk. Niks van te zeggen, maar geef mij maar freaky Brad Dourif als Piter DeVries en de maniakale Baron die Kenneth McMillan neerzette.
    Overigens opvallend dat sommige rollen Hawat, DeVries, Yueh in de nieuwe verfilming minder aan bod kwamen dan in de 84 versie. Met name bij Yueh vond ik dat apart; ondanks dat de nieuwe versie ruimer is opgezet (2 delen) komt zijn verhaal wat beter tot zijn recht in de oude.
    Het tegenovergestelde gold weer voor Duncan Idaho die nu meer in beeld was; een pluspunt.
    De genderswap van Liet Keynes voegde echt niks toe.

    Slechte film? Zeker niet. Daarvoor is het verhaal gewoonweg te goed.
    Maar (on)bewust ga ik het toch vergelijken.

    Het grootste verschil zal 'm gaan zitten in deel 2 (mocht die er gaan komen) want dat stuk werd bij Lynch inderdaad versneld er doorheen gedraaid.

  10. #60

    Standaard

    En die verschrikkelijke voice-overs dan in de film van Lynch? Tenenkrommend slecht.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    -De muziek. Toto (en Brian Eno) blazen de industrial score van Zimmer gewoon weg. Raar gekrijs (gezang?) en wat vergetelijke deunen. No thanks.
    Helemaal mee eens. De Zimmer score is gewoon industrie noise. Toto/Brain Eno is perfectie.
    Dat is voor mij het enige wat ik wil gaan vergelijken met Lynch's Dune. Verder vind ik het niet eerlijk om te gaan vergelijken.
    Immers het is Part 1.

  12. #62

    Standaard

    Vandaag de score van Zimmer een aantal keer geluisterd en ik vind ‘em echt perfect en is zeker niet alleen industrieel:



  13. #63

    Standaard



    Honest Trailer voor Dune (1984):

  14. #64

    Standaard

    En de soundtrack bij het boek:


  15. #65

    Standaard

    ‘Dune: Part 2’ Officially Greenlit, Release Date Set for 2023

    Dune” is officially getting a sequel.

    Legendary Entertainment announced the news in a tweet on Tuesday. Warner Bros. will distribute the film and help finance it, though Legendary is the primary money behind the movie and owns the rights to the book series. The film is expected to have an exclusive theatrical run, and Legendary will likely make that point iron-clad after “Dune” debuted simultaneously in theaters and on HBO Max last week. The unorthodox distribution pattern was a pandemic-era concession by Warner Bros., but one that caused an uproar when it was unveiled in 2020. The “Dune” sequel will hit theaters on Oct. 20, 2023.

    Bron: variety.com https://variety.com/2021/film/news/d...el-1235094974/

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    ‘Dune: Part 2’ Officially Greenlit, Release Date Set for 2023

    Dune” is officially getting a sequel.

    Legendary Entertainment announced the news in a tweet on Tuesday. Warner Bros. will distribute the film and help finance it, though Legendary is the primary money behind the movie and owns the rights to the book series. The film is expected to have an exclusive theatrical run, and Legendary will likely make that point iron-clad after “Dune” debuted simultaneously in theaters and on HBO Max last week. The unorthodox distribution pattern was a pandemic-era concession by Warner Bros., but one that caused an uproar when it was unveiled in 2020. The “Dune” sequel will hit theaters on Oct. 20, 2023.

    Bron: variety.com https://variety.com/2021/film/news/d...el-1235094974/
    Geweldig nieuws. Om dat te vieren ga ik nu op amazon.fr de 4K + 3D + 2D bestellen. Zelfs met bezorgkosten een stuk goedkoper dan bij bol.com.

  17. #67

    Standaard

    Goed nieuws inderdaad, ben erg benieuwd!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Geweldig nieuws. Om dat te vieren ga ik nu op amazon.fr de 4K + 3D + 2D bestellen. Zelfs met bezorgkosten een stuk goedkoper dan bij bol.com.
    Het staat bij bol ook nog niet of de 3D erbij zit, bij die van amazon.fr wel. Ik wacht nig af.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het staat bij bol ook nog niet of de 3D erbij zit, bij die van amazon.fr wel. Ik wacht nog af.
    Zelfde EAN code (5051889702948), dus dat is dezelfde release.

    Amazon.fr : 5051889702948
    bol.com | Zoekresultaten voor '5051889702948'

  20. #70

    Standaard

    Gewoon even afwachten, de prijs zakt misschien nog wel. De release is pas over drie maanden. Ik wacht het persbericht sowieso af voor de SRP.

  21. #71

  22. #72

  23. #73

  24. #74

    Standaard

    Embedded



    PS Ziet er erg gaaf uit en de muziek van Zimmer klinkt weer geweldig, kan niet wachten. Part 1 was erg goed.
    Laatst aangepast door tmvde : 04-05-2023 om 11:08

  25. #75

    Standaard

    alvast benieuwd. Zeker eentje om in de cinema te zien. Hopelijk minstens evenveel succes zodat part 3 kan gemaakt worden.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •