De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: LG Oled65B6 of C6?

  1. #1

    Standaard LG Oled65B6 of C6?

    Ik geeneens 1 jaar mijn huidige 65 inch led, maar sinds ik bij mijn oom de E6 zag spelen wil ik de knoop doorhakken en ook een led.

    echter de 65inch versies zijn nogal aan de prijs en dus dacht ik aan de B6 of C6


    nadeel van de B6 is: geen 3d terwijl dat op een oled juist zeer mooi was

    nadeel van de C6: curved scherm. Totaal geen ervaring in de praktijk mee anders dan de wandeling door de tv zaken


    Nu heb ik wel veel gelezen en zag dat deze curve zeer flauw is en dus amper merkbaar? En bij Oled zou de kijkhoek van een curve niet echt een probleem moeten zijn.

    iemand hier ervaring met de C6 en eventuele vervorming / problemen van het beeld?

    Las overigens ook dat de lag van de B6 groter is dan de C6 die identiek kwa lag was aan de E6
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #2

    Standaard

    Je kunt natuurlijk gewoon ook nog even een paar maanden wachten. In het voorjaar komen de nieuwe OLED-modellen van LG op de markt, en wie weet kun je dan voor een zacht prijsje het model van vorig jaar nog kopen. De prijserosie bij dit soort modellen is namelijk enorm.
    Persoonlijk zou ik geen model met een gebogen scherm nemen. Ik vind het lelijk, het vervormt het beeld onnodig en als je het scherm aan de muur bevestigt is het al helemaal geen gezicht. En de kijkervaring wordt er ook niet beter door, tenzij je de enige in jouw huishouden bent. Het klopt dat bij OLED de kijkhoek geen invloed heeft op de kwaliteit van het beeld, in tegenstelling tot vrijwel alle LED-TV's, de IPS-modellen uitgezonderd. Ik weet niet wat je met 'lag' bedoelt, maar dat zal wel aan mij liggen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Ja ik zit wel te twijfelen om een paar maanden te wachten. Enige nadeel is dat ik een beetje twijfel over 3d en de nieuwe schermen hebben dat niet. De b serie ook niet overigens.

    Met LAG bedoel ik de responsetijd van het scherm. hoe groter de responsetijd des te meer lag je hebt in gaming. En dat kan soms irritant zijn als je scherm achterloopt op je handelingen ookal is het 60 ipv 30ms
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #4

    Standaard

    OK, duidelijk. Ik speel geen games, niet op mijn TV en niet op mijn computer, dus responstijd is voor mij geen issue. Als je een 3D-model nog op de kop kunt tikken, vooropgesteld dat je een collectie 3D Blu-rays bezit, dan zou ik dat zeker doen. Ik blijf het vreemd vinden dat ze stoppen met 3D-ondersteuning, terwijl ze wel stomme kromme schermen blijven maken die niemand wil. 3D heeft duidelijk een toegevoegde waarde, kromme schermen niet. Maar die discussie hebben we al eerder op dit forum gevoerd. Succes met je overwegingen. En bedenk: een TV-toestel is nog steeds geen primaire levensbehoefte . En bovendien: ieder jaar komen er weer nieuwe modellen, die (meestal) beter en vaak goedkoper zijn...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het gaat tegenwoordig om de strijd in Nits. De 3D-laag geeft een beperking en dan moeten ze voor hun gevoel wel om mee te concurreren met de nieuwe LED-schermen, terwijl dat eigenlijk niet hoeft, want OLED is superieur aan elk LED-scherm wat ze je ook vertellen. Daarnaast OLED 3D is superieur aan elk LED-scherm. En LED-fabrikanten hebben nu eenmaal de gewoonte om het uiterste uit het formaat te willen persen om de leeftijd van de techniek te verdoezelen. 4K, Quantum Dot, Curved, HDR, Nits en scala aan backlit-varianten.

    Het nu kopen van een scherm is straks balen, het straks kopen van een nieuw scherm is een half jaar later weer balen. Het is een eindeloze en zinloze cirkel, omdat men het nu eenmaal nodig vindt om elk jaar een nieuw model te brengen. Helemaal niet nodig, want de huidige OLED-schermen benaderden simpelweg de perfectie. Wil je 3D dan zou je moeten hopen dat ze rond april nog te leveren zijn en voor een scherpe prijs, want dan komen meestal de nieuwe modellen uit. Beter is om te bepalen welk scherm je wanneer wilt en wat je er maximaal voor wilt betalen.

    Tja, en curved! Fel tegenstander ben ik daarvan, maar sinds een week heb ik zo'n LG curved 21-9 PC-monitor en dat is echt wel fantastisch, maar als hoofdscherm zou ik dat nooit nemen. Wel zo'n 21-9-scherm, maar dat terzijde...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de knoop doorgehakt en de C aangeschaft. Gekocht voor 3250 met 5 jaar garantie.
    Wilde het liefst namelijk 3D, dus de B viel af.

    Eigenlijk geen spijt. De curve is geeneens te zien als je films kijkt erop. Hij is vrij flauw namelijk. Ook als ik schuin zit geeft het beeld geen vervormingen.

    Wel een schitterend beeld zeg en 3d is ook perfect!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Waarom ben je eigenlijk fel tegenstander van curved Claudio?

    ik was het zelf overigens ook hoor. Kotste ze uit. Maar nu ik er zelf een heb staan valt het best mee. Deze is niet zo extreem gecurved en dankzij OLED geen verandering in kleur door de bochten.
    Sterker nog je krijgt beetje diepteeffect soms erdoor lijkt het wel maar zie niks van de randen in het donker. Lijkt voor je gevoel een plat scherm
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •